W124 farkku + kasikone + mitäkaikkea. Mikä tää on?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

W124 farkku + kasikone + mitäkaikkea. Mikä tää on?

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ahhaa. Soittipa velimieheni äsken. Oli tehnyt jonkinasteisen bongauksen: W124 farkku, mutta nokalla äänistä päätellen V8. Myös kulku antoi kuulemma aiheen olettaa, että kyseessä ei ole mikään 300. Nopeusmittarissa oli ollut lukemaa 300 km/h asti ja takaovet rypytettyä nahkaa sisäpuolelta....

Onhan näitä kutoskoneilla nähty ja 500E tietysti kasilla, mutta että 500TE?! :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

No sehän nyt on selvää, ettei tollasta ole tehtaan portista koskaan lähtenyt.
Suurin motti jonka tuohon farkkuun sai, oli E36 AMG:n 3,6 kutonen, jossa tehoa oli riittävät 272hv.
Onhan noita W124:n nokalle istutettuja V8:ja näkynyt useampiakin, mutta aina on kyllä ollut kyseessä sedan-malli. Motti on ollut useimmiten se uudempi 5-litranen 32V V8, mutta olipa eräässä myös W126:sen vastaava, taisi olla jopa se vanhempi V8 ajalta ennen faceliftiä.

Olisko muuten maukas peli, W124CE tuolla 326hv V8:lla, kompressorilla ja 4maticilla. Vähän vielä nokkaa ja tehoputkee, niin 500hv olis rikki...
Sitä olis kiva pykäillä tallin perällä syyspimeillä. :lol:

Onkos kukaan koskaan nähnyt missään sivustolla tuollaista sydämensiirtoa suoritetun, linkki olis kiva. 8)

Edit: Kuva 500TE:stä

Kuva
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Lisäinfoa: pelissä oli ollut alla isot AMG-vanteet ja mikä hauskinta, vehje oli ollut Suomen kilvissä! :shock:

....nyt pitänee investoida ja ostaa kaikille perheenjäsenille digikamerat, kun ne tekevät noin hyviä löytöjä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

farkku 500

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Jos tämä sama yksilö mistä on jo aiemmin kuultu tehty 300e farkusta

Terveisin Jamppa
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: W124 farkku + kasikone + mitäkaikkea. Mikä tää on?

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Aku P kirjoitti:Ahhaa. Soittipa velimieheni äsken. Oli tehnyt jonkinasteisen bongauksen: W124 farkku, mutta nokalla äänistä päätellen V8. Myös kulku antoi kuulemma aiheen olettaa, että kyseessä ei ole mikään 300. Nopeusmittarissa oli ollut lukemaa 300 km/h asti ja takaovet rypytettyä nahkaa sisäpuolelta....

Onhan näitä kutoskoneilla nähty ja 500E tietysti kasilla, mutta että 500TE?! :roll:
No jos kyseinen peli oli kanarian keltainen ja bongattu Salossa niin todellakin 500 E:n tekniikka asustelee peltien alla...
Avatar
JS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 540
Liittynyt: Su 27.07.2003 02:54
Paikkakunta: Raisio

Salon E500 ???

Viesti Kirjoittaja JS »

Onko tässä koneessa vaihdettu vain kone?? ainakin Saksassa kattelin E500 sedania niin siinä oli aikas erillainen sisusta ja alusta. Olisi ollut mukava lähteä kokeileen autobaanalle.. :wink:
Mutta turkkilainen kauppias ei antanut.. :cry:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Tekniikka

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Muistaakseni vain tekniikka vaihdettu, tosin rekisteröinti ei enää onnistu koska vehjas ei täytä päästömääräyksiä, joten tekniikanvaihdon tekemisen saa unohtaa.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: W124 farkku + kasikone + mitäkaikkea. Mikä tää on?

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mauri H. kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Ahhaa. Soittipa velimieheni äsken. Oli tehnyt jonkinasteisen bongauksen: W124 farkku, mutta nokalla äänistä päätellen V8. Myös kulku antoi kuulemma aiheen olettaa, että kyseessä ei ole mikään 300. Nopeusmittarissa oli ollut lukemaa 300 km/h asti ja takaovet rypytettyä nahkaa sisäpuolelta....

Onhan näitä kutoskoneilla nähty ja 500E tietysti kasilla, mutta että 500TE?! :roll:
No jos kyseinen peli oli kanarian keltainen ja bongattu Salossa niin todellakin 500 E:n tekniikka asustelee peltien alla...
Morjens. Eikun oli tummanharmaa auto ja bongattiin Taalintehtaalla.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Re: W124 farkku + kasikone + mitäkaikkea. Mikä tää on?

Viesti Kirjoittaja raul »

Aku P kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Ahhaa. Soittipa velimieheni äsken. Oli tehnyt jonkinasteisen bongauksen: W124 farkku, mutta nokalla äänistä päätellen V8. Myös kulku antoi kuulemma aiheen olettaa, että kyseessä ei ole mikään 300. Nopeusmittarissa oli ollut lukemaa 300 km/h asti ja takaovet rypytettyä nahkaa sisäpuolelta....

Onhan näitä kutoskoneilla nähty ja 500E tietysti kasilla, mutta että 500TE?! :roll:
No jos kyseinen peli oli kanarian keltainen ja bongattu Salossa niin todellakin 500 E:n tekniikka asustelee peltien alla...
Morjens. Eikun oli tummanharmaa auto ja bongattiin Taalintehtaalla.
Sitten on luultavasti sama minkä itse bongasin Inkoossa vuosi pari sitten... Varmasti mielenkiintoinen värkki. Silloin en ajatellut sen olevan v8:lla, vaan pikemminkin viritetyllä 6:lla... Tummat lasit tais olla melkein joka ruudussa. Mene ja tiedä oliko sama, muistaakseni ei kovin tumman harmaa, ehkä lähempänä hopeaa. Terveisin dementia. :P
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

viissatanen

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Suomessa 500 e koe ajo hankalaa ,jotta vois kokeilla että laatikko toimii , pitäs vaihtaa neloselle tossa 185 vauhdissa (laatikko vikoja näissä on)
Ja nopeus mittarissa ei tartte ku sen 250 tai sitten on vaihdettava pitempi perä ,koska nopeudenrajoitin on toi välitys.

Terveisin Jamppa

500e
300da
spritteri
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: viissatanen

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

jamppa kirjoitti:Ja nopeus mittarissa ei tartte ku sen 250 tai sitten on vaihdettava pitempi perä ,koska nopeudenrajoitin on toi välitys.
Hmn, siis autoko normaalina ei kulje välityksestä johtuen kuin tuon 250 km/h? Kaikkihan aina puhuvat, että se on elektronisesti rajoitettu tuo huippunopeus.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: viissatanen

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

jamppa kirjoitti:Ja nopeus mittarissa ei tartte ku sen 250 tai sitten on vaihdettava pitempi perä ,koska nopeudenrajoitin on toi välitys.
Hmn, siis autoko normaalina ei kulje välityksestä johtuen kuin tuon 250 km/h? Kaikkihan aina puhuvat, että se on elektronisesti rajoitettu tuo huippunopeus.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
pb142
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 05.05.2003 20:02

Viesti Kirjoittaja pb142 »

hmm vantaalla on kyllä firma (mb stock) niiden pihalla on kyllä nähty useinkin 124 500te . liekö aito vai ei??
Pasi M. kirjoitti:No sehän nyt on selvää, ettei tollasta ole tehtaan portista koskaan lähtenyt.
Suurin motti jonka tuohon farkkuun sai, oli E36 AMG:n 3,6 kutonen, jossa tehoa oli riittävät 272hv.
Onhan noita W124:n nokalle istutettuja V8:ja näkynyt useampiakin, mutta aina on kyllä ollut kyseessä sedan-malli. Motti on ollut useimmiten se uudempi 5-litranen 32V V8, mutta olipa eräässä myös W126:sen vastaava, taisi olla jopa se vanhempi V8 ajalta ennen faceliftiä.

Olisko muuten maukas peli, W124CE tuolla 326hv V8:lla, kompressorilla ja 4maticilla. Vähän vielä nokkaa ja tehoputkee, niin 500hv olis rikki...
Sitä olis kiva pykäillä tallin perällä syyspimeillä. :lol:

Onkos kukaan koskaan nähnyt missään sivustolla tuollaista sydämensiirtoa suoritetun, linkki olis kiva. 8)

Edit: Kuva 500TE:stä

[ http://www.fan-gallerie.de/Galerie/Oberklasse/W124_E500/W124_E500_06.jpg ]
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

pb142 kirjoitti:hmm vantaalla on kyllä firma (mb stock) niiden pihalla on kyllä nähty useinkin 124 500te . liekö aito vai ei??
No nehän nyt rakentaa vaikka 600TE 7.4 quadturbon, kun asiakas iskee tarpeeksi paksun nipun pätäkkää pöytään. :lol:

Esim. ne Carlssonin uudet 20"-kromivanteet tais olla pyöreät 10th€ sarja + gummit tietenkin siihen päälle. :shock:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

pb142 kirjoitti:hmm vantaalla on kyllä firma (mb stock) niiden pihalla on kyllä nähty useinkin 124 500te . liekö aito vai ei??
No ei ole aito kun kyseistä rakkinetta ei ole ikinä tehteen puolesta valmistettu, Veekasi löytyy vain sedanin keulalta, ei Coupesta eikä farkusta.
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 756
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

[quote="pb142"]hmm vantaalla on kyllä firma (mb stock) niiden pihalla on kyllä nähty useinkin 124 500te . liekö aito vai ei??[quote="Pasi M."]

MB Stock on tehnyt ainaski kaksi farkkua 500.lla koneella: toinen keltainen Salossa ja toinen hopean harmaa pääkaupunkiseudulla tuttavani vävyllä.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: viissatanen

Viesti Kirjoittaja pt »

Timo L. kirjoitti:
jamppa kirjoitti:Ja nopeus mittarissa ei tartte ku sen 250 tai sitten on vaihdettava pitempi perä ,koska nopeudenrajoitin on toi välitys.
Hmn, siis autoko normaalina ei kulje välityksestä johtuen kuin tuon 250 km/h? Kaikkihan aina puhuvat, että se on elektronisesti rajoitettu tuo huippunopeus.
<- Kuten tuosta kuvasta just näkee, niin kelaa mittariin juuri yli 260km/h, mutta sitten tulee kierrostenrajoitin vastaan, eli on otettu kaikki ilo irti, mitä turhaa tehdä aavikko välityksiä, jos niistä ei mitään hyötyä ole, ellei olisi viellä pirun paljon enemmän tehoa.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
ippe79
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 27.04.2004 12:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ippe79 »

Mauri H. kirjoitti:
pb142 kirjoitti:hmm vantaalla on kyllä firma (mb stock) niiden pihalla on kyllä nähty useinkin 124 500te . liekö aito vai ei??
No ei ole aito kun kyseistä rakkinetta ei ole ikinä tehteen puolesta valmistettu, Veekasi löytyy vain sedanin keulalta, ei Coupesta eikä farkusta.
Tämä ei kyllä liity viissatasiin, mutta kaseihin kylläkin. Näin tuossa pari
viikkoa sitten Lahti-Hesa motarilla Lahden kohdalla tummansini-harmaan
124 coupen, jossa luki perässä 420 CE 32, siis veekasi tekstin perusteella,
oliko kenties sitten rakennettu?
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

ippe79 kirjoitti:Näin tuossa pari viikkoa sitten Lahti-Hesa motarilla Lahden kohdalla tummansini-harmaan
124 coupen, jossa luki perässä 420 CE 32, siis veekasi tekstin perusteella,
oliko kenties sitten rakennettu?
Tais olla tämä.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Tomi L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ti 23.09.2003 19:28
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi L. »

Niin kuin joku jo totesikin, on ko. auto MB Stockin kasaama.

Alkuperäinen auto on W124 300 TE, vm. oli jotain -91/92. Koneena V8 jota on piristetty, loota ja perä on 500:sta. Sisustus on tehty melkein kokonaan uudestaan nahkoineen.

Tehoista en osaa sanoa muuta kuin että on riittävästi :) On tullut kokeiltua ja istuttua kyydissä, taitaa se lähteä aavistuksen rivakammin kuin vanha ässäni... :wink:
- Tomi L.
W126 420 SE -86
Vastaa Viestiin