W124 / 125

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

W124 / 125

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Mitäpä mahtaa tarkoittaa mallimerkintä 124 / 125 rekisteriotteessa?
Luki vaimon entisessä w124 250D:ssä.
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Voisiko tarkoittaa 124.125:ttä, eli tehtaan koodia 250 D:stä? Eli piste olisi vaihtunut kauttaviivaksi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

W124

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Timo L. kirjoitti:Voisiko tarkoittaa 124.125:ttä, eli tehtaan koodia 250 D:stä? Eli piste olisi vaihtunut kauttaviivaksi.
Noup.
Ei ole valmistettu tyyppiä W125 , ei myöskään tyyppiä W124.125
http://www.ajovalo.net/MB-sarjat3.htm

Täysin käsittämätön merkintä.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Re: W124

Viesti Kirjoittaja raul »

jorma-k kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Voisiko tarkoittaa 124.125:ttä, eli tehtaan koodia 250 D:stä? Eli piste olisi vaihtunut kauttaviivaksi.
Noup.
Ei ole valmistettu tyyppiä W125 , ei myöskään tyyppiä W124.125
http://www.ajovalo.net/MB-sarjat3.htm

Täysin käsittämätön merkintä.
Vaikka en itse luotakaan tämän tyyppisiin sivustoihin niin silmä käteen. :wink:
Ajovalo.net kirjoitti: 250 D 2496 90-94 1/85-8/93 2800 4740 124.125 602.912
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W124

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

jorma-k kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Voisiko tarkoittaa 124.125:ttä, eli tehtaan koodia 250 D:stä? Eli piste olisi vaihtunut kauttaviivaksi.
Noup.
Ei ole valmistettu tyyppiä W125 , ei myöskään tyyppiä W124.125
http://www.ajovalo.net/MB-sarjat3.htm

Täysin käsittämätön merkintä.
No takuuvarmasti on! Filosofiahan on sellainen, että sarjanumerossa ensimmäisillä kolmella numerolla erotetaan korityyppi (124). Seuraavilla kolmella taas kerrotaan moottori ja koriMALLI (sedan, farkku jne.), millä ko. auto on varustettu. W124 250 D:n tapauksessa se on 125.

Eli sarjanumeron kuuluisi mennä jotakuinkin WDB 124125 12 xxxxxxx.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Juurikin näin.
Ja sama numerointilogiikka pätee mm. koneiden ja laatikoiden suhteen.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Timo L. kirjoitti:Voisiko tarkoittaa 124.125:ttä, eli tehtaan koodia 250 D:stä? Eli piste olisi vaihtunut kauttaviivaksi.
Tuo saattaisi asian selittää, tuntui niin kummalliselta merkinnältä.
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: W124

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Timo L. kirjoitti:No takuuvarmasti on!
Niinpä näkyy oleva. Kävin taas huolimattomasti läpi tuon listan:
250 D 2496ccm 90-94 hv valm. 1/85-8/93 AV=2800 pit=4740 W124.125 M602.912

Sorry! :roll:
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
rolle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ke 14.01.2004 12:07
Paikkakunta: Jkl
Viesti:

Re: W124

Viesti Kirjoittaja rolle »

jorma-k kirjoitti: Noup.
Ei ole valmistettu tyyppiä W125 , ei myöskään tyyppiä W124.125
http://www.ajovalo.net/MB-sarjat3.htm

Täysin käsittämätön merkintä.
Väärin, tyyppiä W125 on valmistettu, ainakin yksi kappale, sellainen super-aerodynaaminen nopeusennätys-auto. Olisikohan jostain 60-luvulta, huippunopeutta taisi olla jotain 430 km/h... :P
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W124

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

rolle kirjoitti:
jorma-k kirjoitti: Noup.
Ei ole valmistettu tyyppiä W125 , ei myöskään tyyppiä W124.125
http://www.ajovalo.net/MB-sarjat3.htm

Täysin käsittämätön merkintä.
Väärin, tyyppiä W125 on valmistettu, ainakin yksi kappale, sellainen super-aerodynaaminen nopeusennätys-auto. Olisikohan jostain 60-luvulta, huippunopeutta taisi olla jotain 430 km/h... :P
Tuo on muuten totta! Tosin sillä varauksella, että auto on peräisin 1930-luvulta.

http://www.ddavid.com/formula1/merc125.htm
http://autostadt.hornecker-online.de/mb ... _w125.html
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
rolle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ke 14.01.2004 12:07
Paikkakunta: Jkl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rolle »

Oho, ajoitus mätti. :? Yllättävän vanha...
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ottakaapa huomioon, missä tuo 432 km/h ja risat -nopeus on ajettu: Autobahn Frankfurt - Darmstadt! Vaatinee melko teräshermoisen kuskin, eikös Aatun aikoihin motarit olleet betonista valetut?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

On niitä betoni teitä ( siis Aatun aikaisia) vieläkin vanhan itäsaksan puolella :shock: . Itse ajoin Brelinistä Dresdeniin ko tietä. Kyllä meinasi paikat hampaista tippua ( vakkei ole vielä koskaan edes paikattu, jaikää 33v. :P :P )
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kylläpä vain, ja ettei betonitietä ole (ollut) kotimaassakin jokin kokeilupätkä. Olisiko ollut jossain Oulun tienoilla, pohjoisessa kuitenkin vielä 1990-luvulla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Timo L. kirjoitti:Ottakaapa huomioon, missä tuo 432 km/h ja risat - Vaatinee melko teräshermoisen kuskin
Ja muutenkin tekniikka ansaitsee pienoista kunnioitusta vieläkin. Sentään 114 hv / litra on ollut kova lukema 30-luvulla, olkoonkin kone ahdettu, mutta silti. Tuo takapyöräepisodi ja kilpurin "kippaamattomuus" on sinänsä yllättävää, kun ottaa huomioon, että toisaalta viitisentoista vuotta myöhemmin syntynyt (suunniteltu) W198 oli mutkissa taka-akselistoltaan peräti vaarallinen. Legenda kertoo, että monilla kuskeilla oli autossa mukanaan pajavasara, sillä katolleen kupsahtaneesta Lokinsiivestä ei päässyt pihalle kuin ikkunan kautta :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jukka N. kirjoitti:Legenda kertoo, että monilla kuskeilla oli autossa mukanaan pajavasara, sillä katolleen kupsahtaneesta Lokinsiivestä ei päässyt pihalle kuin ikkunan kautta :shock:
On Moottori-lehti luettu siis tarkkaan. :wink:
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Timo L. kirjoitti: On Moottori-lehti luettu siis tarkkaan. :wink:
Ko. urbaanilegenda esiintyy muistaakseni teoksessa Auto 50- ja 60-luvuilla, olikos kirjoittaja joku Michael Connell tai sinne päin. Mutta kyllä se mainittu on myös uudessa Moottori-lehdessä, jonka W198-artikkeli oli periaatteessa aivan ansiokas - varsinkin kun ajettuna oli Suomi-auto (ei tosin alunperin)suomalaisen toimesta, eikä mikään käännösartikkeli rapakon takaa, kuten näissä monasti on.
Oliko muuten tämä Moottorin esittelemä MR-326 sama yksilö, joka oli näytillä siellä rannikkomiitissä eli Maurin tietämän autokaupan pilttuussa, jossa kävitte? Vai onko näitä Suomessa enemmänkin?
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Sama on, mutta Suomessa näitä ei virallisesti kai ole kuin tämä yksi. Tosin aina kiertää huhu, että jossainpäin tallissa moisia majailee...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Timo L. kirjoitti: Tosin aina kiertää huhu, että jossainpäin tallissa moisia majailee...
Ja tietenkin vielä alumiinikorisia kaikki tyynni.... :lol: , mutta omistajat haluavat pysyä tuntemattomina :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Noista nopus ennätyksistä... olihan nyt joku hullu ajanut jenkeissä yli 500km/h. Ei siinä nopeudessa olemitään erikoista, mutta kun auto oli sähkökäyttöinen ja voimmanlähteenä oli PARISTOT.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
jamppav
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: Pe 02.04.2004 21:16
Paikkakunta: merijärvi

Viesti Kirjoittaja jamppav »

Timo L. kirjoitti:Kylläpä vain, ja ettei betonitietä ole (ollut) kotimaassakin jokin kokeilupätkä. Olisiko ollut jossain Oulun tienoilla, pohjoisessa kuitenkin vielä 1990-luvulla.
joo olihan siellä moottoritiellä, se ei ollut kylläkään kun kilometrin mittanen pätkä. kesällä se oli vielä punanen. sillä kohtaa lähti renkaista kovempi melu. oli se vissiin kestävämpi kuin asfaltti.
thaimaassa (phuket) käydessäni huomasin siellä ei ollut asfalttia kuin lentokentän kiitoradassa. muut tiet oli sitten betonia tai soraa.
ex: w124 250d -88
tällä hetkellä voorti (mutta ei siitä sen enempää)
Tonir
Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Ma 16.02.2004 17:19
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tonir »

Tonir
Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Ma 16.02.2004 17:19
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tonir »

Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

adenauer300 kirjoitti:On niitä betoni teitä ( siis Aatun aikaisia) vieläkin vanhan itäsaksan puolella :shock: . Itse ajoin Brelinistä Dresdeniin ko tietä. Kyllä meinasi paikat hampaista tippua ( vakkei ole vielä koskaan edes paikattu, jaikää 33v. :P :P )
Ajoin Puolassa v. 1997 Hitlerin rakennuttamaa betonibaanaa - aikamoinen läpätys kuului renkaista. Olisiko ikää tiellä se reilut 50 vuotta sitten :shock: .
Kylläpä vain, ja ettei betonitietä ole (ollut) kotimaassakin jokin kokeilupätkä. Olisiko ollut jossain Oulun tienoilla, pohjoisessa kuitenkin vielä 1990-luvulla.
No eikös Lahdessa ollut pitkään se Nastola-Lahti betonitie, joka sittemmin jäi asfaltin alle kun se Nastolan ohitie rakennettiin 90-luvun puolivälissä.
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

jamppav kirjoitti:joo olihan siellä moottoritiellä, se ei ollut kylläkään kun kilometrin mittanen pätkä. kesällä se oli vielä punanen. sillä kohtaa lähti renkaista kovempi melu. oli se vissiin kestävämpi kuin asfaltti.
Saattoi olla kestävämpää mutta Suomen oloissa eivät laattojen väliset tiivisteet pitäneet ja talvella pääsi vettä väleihin (ja alle) jäätymään. Raot tuntuivat loppuvaiheissa jo varsin selvästi.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Kyllä betonilaattoja on käytetty Mannerheimintielläkin Ruskeasuon kohdalla. Kesti nastarenkaiden kulutusta vain pari-kolme kertaa pidempään kuin asfaltti ja nyt sen pätkän päälle on vedetty asfaltti, sillä betonin uria ei voi oikein paikata.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W124

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Suora lainaus MERCEDES-kirjasta:

"Until the turbocharged era of the 1980's, the W125
revelled in the distinction of being the most powerful
Grand Prix racing car of all time.




Timo L. kirjoitti:
rolle kirjoitti:
jorma-k kirjoitti: Noup.
Ei ole valmistettu tyyppiä W125 , ei myöskään tyyppiä W124.125
http://www.ajovalo.net/MB-sarjat3.htm

Täysin käsittämätön merkintä.
Väärin, tyyppiä W125 on valmistettu, ainakin yksi kappale, sellainen super-aerodynaaminen nopeusennätys-auto. Olisikohan jostain 60-luvulta, huippunopeutta taisi olla jotain 430 km/h... :P
Tuo on muuten totta! Tosin sillä varauksella, että auto on peräisin 1930-luvulta.

http://www.ddavid.com/formula1/merc125.htm
http://autostadt.hornecker-online.de/mb ... _w125.html
Ex monta W-kirjainta.
joonas48
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 29.12.2004 14:28
Paikkakunta: helsinki

w125 ei sano kyllä mitään

Viesti Kirjoittaja joonas48 »

ei ku hetkinen onpas < 1930-1940 luvulta olisko.
suosikkimerkkejäni on mersu
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Timo L. kirjoitti:Sama on, mutta Suomessa näitä ei virallisesti kai ole kuin tämä yksi. Tosin aina kiertää huhu, että jossainpäin tallissa moisia majailee...
Virallisesti on kylläkin kaksi, ellei tätä mustaa lokinsiipeä ole myyty pois. Eli musta ja punainen on ihan julkisesti olleita. Samoihin aikoihin tämän mustan kanssa tuli myös kolmas, jota ei missään esitelty / tuotu esille.

Ja tuo betoni tie tosiaan oli Nastola - Lahti välillä, tutuksi tuli takapenkiltä.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Vastaa Viestiin