W124 / 125
W124 / 125
Mitäpä mahtaa tarkoittaa mallimerkintä 124 / 125 rekisteriotteessa?
Luki vaimon entisessä w124 250D:ssä.
Luki vaimon entisessä w124 250D:ssä.
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Voisiko tarkoittaa 124.125:ttä, eli tehtaan koodia 250 D:stä? Eli piste olisi vaihtunut kauttaviivaksi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
W124
Noup.Timo L. kirjoitti:Voisiko tarkoittaa 124.125:ttä, eli tehtaan koodia 250 D:stä? Eli piste olisi vaihtunut kauttaviivaksi.
Ei ole valmistettu tyyppiä W125 , ei myöskään tyyppiä W124.125
http://www.ajovalo.net/MB-sarjat3.htm
Täysin käsittämätön merkintä.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Re: W124
Vaikka en itse luotakaan tämän tyyppisiin sivustoihin niin silmä käteen.jorma-k kirjoitti:Noup.Timo L. kirjoitti:Voisiko tarkoittaa 124.125:ttä, eli tehtaan koodia 250 D:stä? Eli piste olisi vaihtunut kauttaviivaksi.
Ei ole valmistettu tyyppiä W125 , ei myöskään tyyppiä W124.125
http://www.ajovalo.net/MB-sarjat3.htm
Täysin käsittämätön merkintä.

Ajovalo.net kirjoitti: 250 D 2496 90-94 1/85-8/93 2800 4740 124.125 602.912
Re: W124
No takuuvarmasti on! Filosofiahan on sellainen, että sarjanumerossa ensimmäisillä kolmella numerolla erotetaan korityyppi (124). Seuraavilla kolmella taas kerrotaan moottori ja koriMALLI (sedan, farkku jne.), millä ko. auto on varustettu. W124 250 D:n tapauksessa se on 125.jorma-k kirjoitti:Noup.Timo L. kirjoitti:Voisiko tarkoittaa 124.125:ttä, eli tehtaan koodia 250 D:stä? Eli piste olisi vaihtunut kauttaviivaksi.
Ei ole valmistettu tyyppiä W125 , ei myöskään tyyppiä W124.125
http://www.ajovalo.net/MB-sarjat3.htm
Täysin käsittämätön merkintä.
Eli sarjanumeron kuuluisi mennä jotakuinkin WDB 124125 12 xxxxxxx.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124
Niinpä näkyy oleva. Kävin taas huolimattomasti läpi tuon listan:Timo L. kirjoitti:No takuuvarmasti on!
250 D 2496ccm 90-94 hv valm. 1/85-8/93 AV=2800 pit=4740 W124.125 M602.912
Sorry!

Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Re: W124
Väärin, tyyppiä W125 on valmistettu, ainakin yksi kappale, sellainen super-aerodynaaminen nopeusennätys-auto. Olisikohan jostain 60-luvulta, huippunopeutta taisi olla jotain 430 km/h...jorma-k kirjoitti: Noup.
Ei ole valmistettu tyyppiä W125 , ei myöskään tyyppiä W124.125
http://www.ajovalo.net/MB-sarjat3.htm
Täysin käsittämätön merkintä.

300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
ex 190D 2.5 Avantgarde
Re: W124
Tuo on muuten totta! Tosin sillä varauksella, että auto on peräisin 1930-luvulta.rolle kirjoitti:Väärin, tyyppiä W125 on valmistettu, ainakin yksi kappale, sellainen super-aerodynaaminen nopeusennätys-auto. Olisikohan jostain 60-luvulta, huippunopeutta taisi olla jotain 430 km/h...jorma-k kirjoitti: Noup.
Ei ole valmistettu tyyppiä W125 , ei myöskään tyyppiä W124.125
http://www.ajovalo.net/MB-sarjat3.htm
Täysin käsittämätön merkintä.
http://www.ddavid.com/formula1/merc125.htm
http://autostadt.hornecker-online.de/mb ... _w125.html
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ottakaapa huomioon, missä tuo 432 km/h ja risat -nopeus on ajettu: Autobahn Frankfurt - Darmstadt! Vaatinee melko teräshermoisen kuskin, eikös Aatun aikoihin motarit olleet betonista valetut?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
On niitä betoni teitä ( siis Aatun aikaisia) vieläkin vanhan itäsaksan puolella
. Itse ajoin Brelinistä Dresdeniin ko tietä. Kyllä meinasi paikat hampaista tippua ( vakkei ole vielä koskaan edes paikattu, jaikää 33v.
)



Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Kylläpä vain, ja ettei betonitietä ole (ollut) kotimaassakin jokin kokeilupätkä. Olisiko ollut jossain Oulun tienoilla, pohjoisessa kuitenkin vielä 1990-luvulla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ja muutenkin tekniikka ansaitsee pienoista kunnioitusta vieläkin. Sentään 114 hv / litra on ollut kova lukema 30-luvulla, olkoonkin kone ahdettu, mutta silti. Tuo takapyöräepisodi ja kilpurin "kippaamattomuus" on sinänsä yllättävää, kun ottaa huomioon, että toisaalta viitisentoista vuotta myöhemmin syntynyt (suunniteltu) W198 oli mutkissa taka-akselistoltaan peräti vaarallinen. Legenda kertoo, että monilla kuskeilla oli autossa mukanaan pajavasara, sillä katolleen kupsahtaneesta Lokinsiivestä ei päässyt pihalle kuin ikkunan kauttaTimo L. kirjoitti:Ottakaapa huomioon, missä tuo 432 km/h ja risat - Vaatinee melko teräshermoisen kuskin

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
On Moottori-lehti luettu siis tarkkaan.Jukka N. kirjoitti:Legenda kertoo, että monilla kuskeilla oli autossa mukanaan pajavasara, sillä katolleen kupsahtaneesta Lokinsiivestä ei päässyt pihalle kuin ikkunan kautta

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ko. urbaanilegenda esiintyy muistaakseni teoksessa Auto 50- ja 60-luvuilla, olikos kirjoittaja joku Michael Connell tai sinne päin. Mutta kyllä se mainittu on myös uudessa Moottori-lehdessä, jonka W198-artikkeli oli periaatteessa aivan ansiokas - varsinkin kun ajettuna oli Suomi-auto (ei tosin alunperin)suomalaisen toimesta, eikä mikään käännösartikkeli rapakon takaa, kuten näissä monasti on.Timo L. kirjoitti: On Moottori-lehti luettu siis tarkkaan.
Oliko muuten tämä Moottorin esittelemä MR-326 sama yksilö, joka oli näytillä siellä rannikkomiitissä eli Maurin tietämän autokaupan pilttuussa, jossa kävitte? Vai onko näitä Suomessa enemmänkin?
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Sama on, mutta Suomessa näitä ei virallisesti kai ole kuin tämä yksi. Tosin aina kiertää huhu, että jossainpäin tallissa moisia majailee...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ja tietenkin vielä alumiinikorisia kaikki tyynni....Timo L. kirjoitti: Tosin aina kiertää huhu, että jossainpäin tallissa moisia majailee...


Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Noista nopus ennätyksistä... olihan nyt joku hullu ajanut jenkeissä yli 500km/h. Ei siinä nopeudessa olemitään erikoista, mutta kun auto oli sähkökäyttöinen ja voimmanlähteenä oli PARISTOT.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
joo olihan siellä moottoritiellä, se ei ollut kylläkään kun kilometrin mittanen pätkä. kesällä se oli vielä punanen. sillä kohtaa lähti renkaista kovempi melu. oli se vissiin kestävämpi kuin asfaltti.Timo L. kirjoitti:Kylläpä vain, ja ettei betonitietä ole (ollut) kotimaassakin jokin kokeilupätkä. Olisiko ollut jossain Oulun tienoilla, pohjoisessa kuitenkin vielä 1990-luvulla.
thaimaassa (phuket) käydessäni huomasin siellä ei ollut asfalttia kuin lentokentän kiitoradassa. muut tiet oli sitten betonia tai soraa.
ex: w124 250d -88
tällä hetkellä voorti (mutta ei siitä sen enempää)
tällä hetkellä voorti (mutta ei siitä sen enempää)
Ajoin Puolassa v. 1997 Hitlerin rakennuttamaa betonibaanaa - aikamoinen läpätys kuului renkaista. Olisiko ikää tiellä se reilut 50 vuotta sittenadenauer300 kirjoitti:On niitä betoni teitä ( siis Aatun aikaisia) vieläkin vanhan itäsaksan puolella. Itse ajoin Brelinistä Dresdeniin ko tietä. Kyllä meinasi paikat hampaista tippua ( vakkei ole vielä koskaan edes paikattu, jaikää 33v.
![]()
)

No eikös Lahdessa ollut pitkään se Nastola-Lahti betonitie, joka sittemmin jäi asfaltin alle kun se Nastolan ohitie rakennettiin 90-luvun puolivälissä.Kylläpä vain, ja ettei betonitietä ole (ollut) kotimaassakin jokin kokeilupätkä. Olisiko ollut jossain Oulun tienoilla, pohjoisessa kuitenkin vielä 1990-luvulla.
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Saattoi olla kestävämpää mutta Suomen oloissa eivät laattojen väliset tiivisteet pitäneet ja talvella pääsi vettä väleihin (ja alle) jäätymään. Raot tuntuivat loppuvaiheissa jo varsin selvästi.jamppav kirjoitti:joo olihan siellä moottoritiellä, se ei ollut kylläkään kun kilometrin mittanen pätkä. kesällä se oli vielä punanen. sillä kohtaa lähti renkaista kovempi melu. oli se vissiin kestävämpi kuin asfaltti.
t.
Risto
E500 – 211.070
Kyllä betonilaattoja on käytetty Mannerheimintielläkin Ruskeasuon kohdalla. Kesti nastarenkaiden kulutusta vain pari-kolme kertaa pidempään kuin asfaltti ja nyt sen pätkän päälle on vedetty asfaltti, sillä betonin uria ei voi oikein paikata.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Re: W124
Suora lainaus MERCEDES-kirjasta:
"Until the turbocharged era of the 1980's, the W125
revelled in the distinction of being the most powerful
Grand Prix racing car of all time.
"Until the turbocharged era of the 1980's, the W125
revelled in the distinction of being the most powerful
Grand Prix racing car of all time.
Timo L. kirjoitti:Tuo on muuten totta! Tosin sillä varauksella, että auto on peräisin 1930-luvulta.rolle kirjoitti:Väärin, tyyppiä W125 on valmistettu, ainakin yksi kappale, sellainen super-aerodynaaminen nopeusennätys-auto. Olisikohan jostain 60-luvulta, huippunopeutta taisi olla jotain 430 km/h...jorma-k kirjoitti: Noup.
Ei ole valmistettu tyyppiä W125 , ei myöskään tyyppiä W124.125
http://www.ajovalo.net/MB-sarjat3.htm
Täysin käsittämätön merkintä.
http://www.ddavid.com/formula1/merc125.htm
http://autostadt.hornecker-online.de/mb ... _w125.html
Ex monta W-kirjainta.
w125 ei sano kyllä mitään
ei ku hetkinen onpas < 1930-1940 luvulta olisko.
suosikkimerkkejäni on mersu
Virallisesti on kylläkin kaksi, ellei tätä mustaa lokinsiipeä ole myyty pois. Eli musta ja punainen on ihan julkisesti olleita. Samoihin aikoihin tämän mustan kanssa tuli myös kolmas, jota ei missään esitelty / tuotu esille.Timo L. kirjoitti:Sama on, mutta Suomessa näitä ei virallisesti kai ole kuin tämä yksi. Tosin aina kiertää huhu, että jossainpäin tallissa moisia majailee...
Ja tuo betoni tie tosiaan oli Nastola - Lahti välillä, tutuksi tuli takapenkiltä.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible