Suurinpiirtein kaikki keinot on jo käytetty, mutta on vielä tämä Foorumivaihtoehto jäljellä...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ongelmani on sellainen, että käytettyä ostaessa havaittiin että joku aikaisempi omistajista oli käyttänyt sivuleikkuria ilmeisesti tahallisen huolimattomasti, ja survaissut OBD2 pistokkeen taskuunsa...
![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
Jäljelle oli jäänyt vain tynkä johtonipusta sekä lähistöllä irrallisia johtoja.
Kaveri teki ns. "uudelleenkytkennän", nyt on kokeiltu kolmella eri testerillä päästä selvittämään MIL-valon aiheuttajaa, tuloksetta!
Rohkenen tiedustella olisiko joku foorumilaisista ystävällinen ja ottaisi omasta W906 vm 2009 Sprinterin OBD-pistokkeen johdotuksesta kuvan ja laittaisi tänne kaikkien hyödyksi...
Lähinnä tieto siitä montako johtoa pistokkeeseen kuuluu tulla, ja mitkä värit menevät mihinkin pinnipaikkaan auttaisi pääsemään eteenpäin!
Minulla tuo johdotus on auton pistokkeessa nyt seuraavasti:
pinnipaikat 1-2 ovat tyhjiä,
pinnipaikka 3-valkovihreä,
[ HUOM! tämä tieto korjattu! 12/5 2021: (pinnipaikka 4-ruskea, pinnipaikka 5-ruskea)
voiko olla että nuo ruskeat olisivat väärässä järjestyksessä, miten vaikuttaisi mittaustulokseen...? ]
pinnipaikka 6-lilavalkoinen,
pinnipaikka 7-tyhjä,
pinnipaikka 8-mustavalkoinen.
pinnipaikat 9-13-tyhjiä, pinnipaikka 14-lila, pinnipaikka 15-tyhjä,
pinnipaikka 16-punainen.
Kiitos kaikille lukijoille, odotan kommenttejanne...
t. s k
huittisista