Lisää tehoa mb190E
Lisää tehoa mb190E
Joo, ois tällänen kysymys kun tuli tossa noin kuukaus sitten ostettua mb190E 2.0l
vm-85. Ja kun ei noi tehot oikeen tunnu riittävän, niin aattelin että jos joku viisaampi voisi kertoa että miten sitä tehoa kannattaisi lähteä hakemaan esim. kannattaako ahtaa vai kannattaisiko ajatella ruiskua tj. Ja vähän että minkä
verran rahaa kannattaa upottaa viriin. ja mistä saisi osia ja tarvikkeita
vm-85. Ja kun ei noi tehot oikeen tunnu riittävän, niin aattelin että jos joku viisaampi voisi kertoa että miten sitä tehoa kannattaisi lähteä hakemaan esim. kannattaako ahtaa vai kannattaisiko ajatella ruiskua tj. Ja vähän että minkä
verran rahaa kannattaa upottaa viriin. ja mistä saisi osia ja tarvikkeita
Re: Lisää tehoa mb190E
niin tarkoittaa, mutta tietääkö kysyjä mallimerkinnät...
tämän mukaan ruiskupeli , (onkos tuossa 2.0 perässä l (äll) vai l (ii)Körri kirjoitti: mb190E 2.0l
vm-85.
mutta onko ruiskuvapaa sittenkin?Körri kirjoitti: miten sitä tehoa kannattaisi lähteä hakemaan esim. kannattaako ahtaa vai kannattaisiko ajatella ruiskua tj.
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
kuuleri joitain satasiaKörri kirjoitti:Se on kaasarilla. Paljonko saisi lisä tehoa jos ahtaa niin paljonko tulisi maksamaan ja paljonko tulisi tehoja
turbo joitain satasia
pakosarja?
imusarja?
ohjelmoitava ruisku suuttimineen 1000+
mäntien sorvaus/vaihto matalampipuristeisiin?
vaihtomotti entisen sulanneen tilalle siihen vielä päälle (tämä on yksi luonnonvakioista jälkikäteen turbotusta harrastettaessa)
Ei ole heleppoa eikä todellakaan halapaa...
Luultavasti tuokin on kalliimpi kuin väliraha vaihdettaessa auto alkuperäiseen 2,3E:hen. 2,3E:ssä on 100kW eli 136hv. 16-venttiilisessä on sitten 136kW eli 185hv.tai jos vaihtaisi tekniikan 2.3 niin paljonko se tulisi maksamaan ja paljonko siinä on tehoja. tällänen pieni hinta/teho vertailu että kumpi olisi kannattevempaa
Tietysti jos auto on huippukunnossa ja haluaa harrastaa, niin voihan siihen tekniikkaa alkaa vaihtamaan tai turpottamaan. Kuten muistakin vastauksista voi päätellä, se ei ole yleensä ole se taloudellisin vaihtoehto kuitenkaan.
So long, and thanks for all the fish
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Halvin on tietenkin MegaSquirt jonka keskusyksikön osat maksavat noin 140e, se pitää sitten itse kasata.Kinnunen kirjoitti:Mistä noin halvalla saa ohjelmoitavan ruiskun?Melitos kirjoitti: ohjelmoitava ruisku suuttimineen 1000+
Australialainen Hawk irtoaa vajaalla tonnilla. Ominaisuuksista ei tietoa...
http://www.freetechnics.fi/uutuudet.htm sivun alareunassa:
"Hawk, uusi australialainen PC:llä säädettävä ruiskuboxi. Sisältää sytytysennakon säätömahdollisuuden. Hinta 970 euroa !"
So long, and thanks for all the fish
[/quote]kuuleri joitain satasia
turbo joitain satasia
pakosarja?
imusarja?
ohjelmoitava ruisku suuttimineen 1000+
mäntien sorvaus/vaihto matalampipuristeisiin?
vaihtomotti entisen sulanneen tilalle siihen vielä päälle (tämä on yksi luonnonvakioista jälkikäteen turbotusta harrastettaessa)
turbo joitain satasia
pakosarja?
imusarja?
ohjelmoitava ruisku suuttimineen 1000+
mäntien sorvaus/vaihto matalampipuristeisiin?
vaihtomotti entisen sulanneen tilalle siihen vielä päälle (tämä on yksi luonnonvakioista jälkikäteen turbotusta harrastettaessa)
Mistäs noita kannattaisi kysellä ??
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Tuola Myydään Osia -osastolla pyörii turpua monenlaista ja välillä kuuleriaki. Pro Turbo ja Professional Motors myy myös turpoja.
Kuulereita tekee esim Raatikainen. http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=13698
Pakosarjoja mm. Tero Hytönen. http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=15061
Onhan nuita muitakin tekijöitä, mutta nuo tuli ensimmäisenä mieleen.
Ensimmäiseksi kannattaa kuitenki lukea Joni P:n bensaturboprojekti läpi http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=2760
Kuulereita tekee esim Raatikainen. http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=13698
Pakosarjoja mm. Tero Hytönen. http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=15061
Onhan nuita muitakin tekijöitä, mutta nuo tuli ensimmäisenä mieleen.
Ensimmäiseksi kannattaa kuitenki lukea Joni P:n bensaturboprojekti läpi http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=2760
So long, and thanks for all the fish
niin, ja tosimies vääntää ruiskusoftan itse. Ei tuossa ole oikein mitään järkeä lähteä tekemään ahdettua, lopputulos on että olet upottanut hirveästi rahaa ja auto viettää enemmän aikaa tallilla pelti pystyssä kuin ajossa.
"Muista piestä vaimo ja koira kerran viikossa, ne kuitenkin pettää tai suunnittelee jotain"
Odotin, että milloin joku kertoo totuuden ettei aina itse tarvii
Voin kokemuksesta sanoa että tuli pientä piristystä 190E:hen DIESELIN myötä. Ei ainakaan vielä ole kaduttanut kovin paljoa, vaikka ei se niin kovin halpaa lystiä ollutkaan.
Helpoin/ halvin ratkaisu on vaihtaa auto samantien 2.5Dt:hen tai ostaa 2.5D:n ja turbottaa jos haluaa rassata.
Jos bensaa haluaa piristää, niin sitten on viisain kasvattaa "kuutiotuumia"
Voin kokemuksesta sanoa että tuli pientä piristystä 190E:hen DIESELIN myötä. Ei ainakaan vielä ole kaduttanut kovin paljoa, vaikka ei se niin kovin halpaa lystiä ollutkaan.
Helpoin/ halvin ratkaisu on vaihtaa auto samantien 2.5Dt:hen tai ostaa 2.5D:n ja turbottaa jos haluaa rassata.
Jos bensaa haluaa piristää, niin sitten on viisain kasvattaa "kuutiotuumia"
Joku mersupurkaamo??