Körri kirjoitti:Se on kaasarilla. Paljonko saisi lisä tehoa jos ahtaa niin paljonko tulisi maksamaan ja paljonko tulisi tehoja
kuuleri joitain satasia
turbo joitain satasia
pakosarja?
imusarja?
ohjelmoitava ruisku suuttimineen 1000+
mäntien sorvaus/vaihto matalampipuristeisiin?
vaihtomotti entisen sulanneen tilalle siihen vielä päälle (tämä on yksi luonnonvakioista jälkikäteen turbotusta harrastettaessa)
Ei ole heleppoa eikä todellakaan halapaa...
tai jos vaihtaisi tekniikan 2.3 niin paljonko se tulisi maksamaan ja paljonko siinä on tehoja. tällänen pieni hinta/teho vertailu että kumpi olisi kannattevempaa
Luultavasti tuokin on kalliimpi kuin väliraha vaihdettaessa auto alkuperäiseen 2,3E:hen. 2,3E:ssä on 100kW eli 136hv. 16-venttiilisessä on sitten 136kW eli 185hv.
Tietysti jos auto on huippukunnossa ja haluaa harrastaa, niin voihan siihen tekniikkaa alkaa vaihtamaan tai turpottamaan. Kuten muistakin vastauksista voi päätellä, se ei ole yleensä ole se taloudellisin vaihtoehto kuitenkaan.