722.6 ohjelmointi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ke 23.09.2020 23:20
- Paikkakunta: Heinola
722.6 ohjelmointi
Kuinkas paljon erilaisia ohjelmia kyseiselle laatikolle on olemassa? Itsellä on s211 om647 jossa moottorissa ja laatikossa softat. Toimii oikein hyvin, mutta ihan mielenkiinnolla kyselen onko eri versioita laatikon softista olemassa? Tällähetkellä siis löytyy A,M,S,C modet. Tuntuu, että turbiinilukko sais olla vähän aktiivisempi.
Re: 722.6 ohjelmointi
Sitä laatikkoa saa ohjelmoitua kaikkea väliltä mukava ja halolla selkään vaihdot.
Ennen kun alkaa laatikkoa kiristämään on parempi että loota on hyvin huollettu ja siellä on tuoreet öljyt sisällä. Säätäminen on vähän helpompaa toimivan laatikon kanssa.
Alla linkki YT videoon om647 ja ohjelmoitu loota.
https://youtu.be/HGiqrmy3dbw
Ennen kun alkaa laatikkoa kiristämään on parempi että loota on hyvin huollettu ja siellä on tuoreet öljyt sisällä. Säätäminen on vähän helpompaa toimivan laatikon kanssa.
Alla linkki YT videoon om647 ja ohjelmoitu loota.
https://youtu.be/HGiqrmy3dbw
Re: 722.6 ohjelmointi
Jopas alkoi kiinnostamaan... omassa w639 Vitossa vaihteisto toimii vaihtojen puolesta täydellisesti (myös huoltohistoria vähintään erinomianen...) - eikös näissä sama 5 v. ole? Hienosäätöä silti kaipaisin ohituksiin. Vakkarilla ajellessa hystereesiäkään en kävisi mäkienkään perusteella muuttamaan, mutta vielä n. 75 km/h heittää ohituksissa kickdownilla täysin turhaan - hetkeksi - kolmoselle. Eli ohitus on nopeampi jos onnistuu kikkailemaan sinne n. 80 km/h ja vasta sitten kaasu pohjaan - ajoitus 111 CDI:llä vähän kriittinen ja tuurista kiinni, n. 5 km/h muutos rajanopeuteen auttaisi paljon.
Vaikka harva automaatti uutenakaan näin hyvin toimii, pieni vara parantaa kiinnostaisi ehdottomasti toteuttaa...
Vaikka harva automaatti uutenakaan näin hyvin toimii, pieni vara parantaa kiinnostaisi ehdottomasti toteuttaa...
W639 111CDI - Pirkanmaa etelä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ke 23.09.2020 23:20
- Paikkakunta: Heinola
Re: 722.6 ohjelmointi
Juu mulla on noin 20tonnia ajetut öljyt lootassa ja samalla tietysti kyb, suodatin ja pistoke vaihdettu. M modella mullakin vaihtaa suht rivakasti niinkun tossa videolla. Vähän ehkä nopeampi sais olla. Sama juttu agility moden kanssa.MJPfin kirjoitti: ↑Ke 25.08.2021 21:48 Sitä laatikkoa saa ohjelmoitua kaikkea väliltä mukava ja halolla selkään vaihdot.
Ennen kun alkaa laatikkoa kiristämään on parempi että loota on hyvin huollettu ja siellä on tuoreet öljyt sisällä. Säätäminen on vähän helpompaa toimivan laatikon kanssa.
Alla linkki YT videoon om647 ja ohjelmoitu loota.
https://youtu.be/HGiqrmy3dbw
Re: 722.6 ohjelmointi
M mode ja A on samat kartat ainoastaan agility pitää kierrokset kokoajan 2000rpm päälle kun kiihtyvyysanturin lukema on tietyn arvon yläpuolella, ns ajetaan urheilullisesti.
Jos nopeammaksi haluaa pitää tcu ohjelmoida uusiksi. Ei kovin moni sitä aktiivisesti tee.
Työkseen kaiketi Nymans garage ja joku muu. Huvikseen minä ja kaiketi pari muuta.
Jos nopeammaksi haluaa pitää tcu ohjelmoida uusiksi. Ei kovin moni sitä aktiivisesti tee.
Työkseen kaiketi Nymans garage ja joku muu. Huvikseen minä ja kaiketi pari muuta.
Re: 722.6 ohjelmointi
Aihe kiinnostaa kyllä,kunhan saan vaihteiston ensin vaihdettua tai tämän korjattua. Nyt on kylmänä napakat vaihdot,lämpimänä hidasta,rauhallista ja tahmeaa jurnutusta. Sekä kuumana pari kertaa saanut vikatilan.
Onkohan -02 270cdi mölliin mahdollista saada muutettua niin että vaihteisto olisi koko ajan enemmän sport asennon kaltaisessa tilassa ja turbiinin lukko alkaisi pitämään muillakin vaihteilla kun isoimmalla joskus 90-100km/h paikkeilla?
Tässä ei ole vaihteistolla ole s/w tai c/s näppäintä.
Onko vaikka c tai e sarjasta boxin vaihtamalla mahdollista lisätä tuollainen näppäin,jonka eri tilat voisi ohjelmoida tyyliin että toinen olisi käytössä ilman peräkärryä ja toinen +3000kg peräkärryn kanssa?
Onkohan -02 270cdi mölliin mahdollista saada muutettua niin että vaihteisto olisi koko ajan enemmän sport asennon kaltaisessa tilassa ja turbiinin lukko alkaisi pitämään muillakin vaihteilla kun isoimmalla joskus 90-100km/h paikkeilla?
Tässä ei ole vaihteistolla ole s/w tai c/s näppäintä.
Onko vaikka c tai e sarjasta boxin vaihtamalla mahdollista lisätä tuollainen näppäin,jonka eri tilat voisi ohjelmoida tyyliin että toinen olisi käytössä ilman peräkärryä ja toinen +3000kg peräkärryn kanssa?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ke 23.09.2020 23:20
- Paikkakunta: Heinola
Re: 722.6 ohjelmointi
Laittelin sulle yv:tä.MJPfin kirjoitti: ↑To 26.08.2021 13:30 M mode ja A on samat kartat ainoastaan agility pitää kierrokset kokoajan 2000rpm päälle kun kiihtyvyysanturin lukema on tietyn arvon yläpuolella, ns ajetaan urheilullisesti.
Jos nopeammaksi haluaa pitää tcu ohjelmoida uusiksi. Ei kovin moni sitä aktiivisesti tee.
Työkseen kaiketi Nymans garage ja joku muu. Huvikseen minä ja kaiketi pari muuta.
Re: 722.6 ohjelmointi
Kuinka tollanen loota kestää jos sitä aletaan kiristelee softalla?
Re: 722.6 ohjelmointi
Paremmin kuin vakiona kun luistoa vähennetään.
Itsellä oli ajossa 160mm^3 syöttöä isommalla ahtimella ilman savuja. Vetoja silleen kivasti ja laatikko toimi hienosti.
Itsellä oli ajossa 160mm^3 syöttöä isommalla ahtimella ilman savuja. Vetoja silleen kivasti ja laatikko toimi hienosti.