
Ropleema on seuraavanlainen. Kiesillä on talvikumien laiton jälkeen ollut ikävä tapa vetää oikealle, kuten niin monilla muillakin Mersuilla...
Ohjausiskarin vaihdon jälkeen ja kesärenkailla vaivaa ei ollut. Talvikumien laiton jälkeen vetely oli aluksi niin lievää, että sen saattoi laittaa teiden kallistuman piikkiin. Vetely alkoi kuitenkin voimistua ajan mittaan siten, että ratista kun päästi irti, niin keula alkoi hakea kurssia ojan pohjalle jo 50 m matkalla. Kääntyminen vasemmalle vaati oikein ratin vääntämistä, kun oikealle se taas melkein imaisi itsensä.
Kävin pari viikkoa sitten kaverin pajalla 4-pyöräsuuntauksessa ja etupään arvot laitettiin niin "nollille" eli kirjan arvoihin kuin mahdollista. Vaiva helpotti jonkin verran, mutta eipä poistunut. Rengaspaineilla pelaamalla kulku oikeni vielä jonkin verran.
Mutta edelleen lotja pyrkii oikealle myös tasaisella tiellä, jos ratista hellittää. Tosin autoa ei tarvitse enää pitää "väkisin" kurssissa, kuten tahtoi olla ennen ensimmäistä säätöä. Nyt olisi sitten uusintasäädön paikka.
Hakua käyttämällä aiheesta löytyi kaikenlaista sirpaletietoa, koskien myös madallettuja alustoja, mutta mahtaako olla mitään tiivistettyä "pakettia", jonka voisi vaikkapa printata kaverille "manuaaliksi", kun aletaan hakea sitä suoraan kulkemisen säätöä. Muistelen, että jossain neuvottiin heittämään etupyörien toleranssit aika tavalla ääripäihin tjsp...

Pyöriä ei ole klohmittu mihinkään ja alustarakenteetkin ovat saaneet terveen paperit jo kolmelta eri taholta. Jarruttaessa kiesi ei vetele puoleen eikä toiseen.
Vai pitääkö hakea tallista 1 hv liinakko ja laittaa reki perään, se ainakin kulkee suoraan joulukirkkoreissun
