W213 E-sarja topikki
Re: W213 E-sarja topikki
Tuossa 220d allterrain mallissa ottivat takaa kiinni. Eteen sai jarrut uusittua normaalisti, mutta takaa piti vapauttaa testerillä. En ole sen kummemmin perehtynyt, että miten niitä ohjataan. Itsellä jäätymisongelma vain takana. Välillä niin lujassa, ettei meinaa liikkeelle päästä.
Re: W213 E-sarja topikki
Mistä tiedät että vain takana jäätyvät? Liukkaalta kun lähtee liikkeelle niin etupyörät saattaisi jäätyessään laahata takatuupparissa?Ari89 kirjoitti: ↑To 09.12.2021 05:59 Tuossa 220d allterrain mallissa ottivat takaa kiinni. Eteen sai jarrut uusittua normaalisti, mutta takaa piti vapauttaa testerillä. En ole sen kummemmin perehtynyt, että miten niitä ohjataan. Itsellä jäätymisongelma vain takana. Välillä niin lujassa, ettei meinaa liikkeelle päästä.
Omassa "jäätyvät" sekä etu- että takajarrut ihan kesähelteilläkin jos sattuu auton painepesurilla huuhtelemaan eikä yhtään kuivaa levyjä jarruttelemalla. Liimaa kyllä niin kovin kiinni että paukahtaa ja reilusti nytkähtää liikkeelle lähdössä.
Mielenkiintoinen tuo teoria hybridistä, toisaalta totta että jarruja ei tule kuivattua mutta toisaalta ei tule lunta sinne sulateltuakaan.
Näistä uudemmista sähköjarruista hyvä kuvaus WIS:issä tietenkin (gf42.20-p-2000a). Ei näyttänyt googlesta heti löytyvän. Tässä kohtaahan puhutaan ratkaisusta jossa sähkömoottorikäyttö on integroitu takajarrujen jarrusylinteriin. Pieni moottori isolla välityksellä käyttää matopyörää joka painaa mekaanisesti jarrupalat kiinni normaalin hydraulikäytön sijasta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W213 E-sarja topikki
Kylläpä sen tuntee jo ratin takana. Kokeilla sitä voi kun laittaa käsijarrun päälle ja koittaa päästä eteenpäin. Perä niiaa. Käyttöjarrun kanssa kokeilemalla huomaa kyllä eron.
Toinen tapa on mennä viereen kattomaan kun toinen koittaa liikkeelle, etulevyn näkee liikkuvan, mutta takalevy ei inahdakaan.
Toinen tapa on mennä viereen kattomaan kun toinen koittaa liikkeelle, etulevyn näkee liikkuvan, mutta takalevy ei inahdakaan.
Re: W213 E-sarja topikki
Tuo jälkimmäinen on varma konsti. Perä kyllä niiaa vaikka olisi sekä etupää että takapää jumissa. Ehkä pidosta riippuen huomaa jonkinlaisen eron niiauksessa mutta milläs kokeilee vertailla pelkää perää versus kaikki pyörät. No, alkaa mennä liikaa ohi otsikon, sorry...Ari89 kirjoitti: ↑To 09.12.2021 11:39 Kylläpä sen tuntee jo ratin takana. Kokeilla sitä voi kun laittaa käsijarrun päälle ja koittaa päästä eteenpäin. Perä niiaa. Käyttöjarrun kanssa kokeilemalla huomaa kyllä eron.
Toinen tapa on mennä viereen kattomaan kun toinen koittaa liikkeelle, etulevyn näkee liikkuvan, mutta takalevy ei inahdakaan.
Re: W213 E-sarja topikki
Allterrain lienee aina neliveto? Näin olen ainakin itse lukenut. En tiedä missä vaiheessa tästä tuli (tässä keskustelussa) takavetoinen? Ja niiauksessa huomaa selvän eron, kun kaikki jarrut jumissa verrattuna vain takapäähän. Takavedossa tosin ei.
Re: W213 E-sarja topikki
Anteeksi, en tuosta otsikosta tunnistanut, että ketju olikin rajattu nelivetoisiin.
Hyvä että löytyi selitys ymmärtämättömyydelleni!
Hyvä että löytyi selitys ymmärtämättömyydelleni!
Re: W213 E-sarja topikki
Tiedätkö Milice jonkun joka tuon koodauksen osaa/osaatko sinä?miiice kirjoitti: ↑Ma 06.12.2021 22:49Koodaamalla saa, muttei merkkiliikkeessä. Kannattaa tehdä kun talvella pysähtyy ajon jälkeen niin kuskin ovi auki jolloin menee P asentoon ja käsijarru myös päälle, se sitten heti pois päältä ja sitten vasta virrat pois. Näin jää pelkälle P asennolle helpoiten.Ari89 kirjoitti: ↑Su 05.12.2021 11:35 Pari kysymystä tullut pakkasien myötä. Saako automaattisen käsijarrun poistettua? Jarrut lähes joka kerta jäässä, enemmän tai vähemmän. Oli vanhoilla paloilla/levyillä ja nyt kun sai uudet joka nurkkaan, niin ei ollut vaikutusta tähän. Selvennyksenä, niin jarrut oli loppu ja ne vaihdettiin sen takia.
Re: W213 E-sarja topikki
Itselläni ei ole laitteita, mutta Mb lab tekee näihin W213 koodauksiaAri89 kirjoitti: ↑To 09.12.2021 20:46Tiedätkö Milice jonkun joka tuon koodauksen osaa/osaatko sinä?miiice kirjoitti: ↑Ma 06.12.2021 22:49Koodaamalla saa, muttei merkkiliikkeessä. Kannattaa tehdä kun talvella pysähtyy ajon jälkeen niin kuskin ovi auki jolloin menee P asentoon ja käsijarru myös päälle, se sitten heti pois päältä ja sitten vasta virrat pois. Näin jää pelkälle P asennolle helpoiten.Ari89 kirjoitti: ↑Su 05.12.2021 11:35 Pari kysymystä tullut pakkasien myötä. Saako automaattisen käsijarrun poistettua? Jarrut lähes joka kerta jäässä, enemmän tai vähemmän. Oli vanhoilla paloilla/levyillä ja nyt kun sai uudet joka nurkkaan, niin ei ollut vaikutusta tähän. Selvennyksenä, niin jarrut oli loppu ja ne vaihdettiin sen takia.
Re: W213 E-sarja topikki
Moro.
Käytin autoani 60 tuhannen huollossa. Huolto meni OK, mutta totesivat, että edessä oikeanpuoleinen alatukivarsi väljä. Onko mersun laatu nykyään näin heikko, etä noilla kilometreillä jo menee väljäksi? Luin tuolta palstalta, että muillakin mennyt, mutta kuinka yleistä tämä on. Ajossa ei nitise eikä lotise, joten en ole huomannut koko asiaa.
Käytin autoani 60 tuhannen huollossa. Huolto meni OK, mutta totesivat, että edessä oikeanpuoleinen alatukivarsi väljä. Onko mersun laatu nykyään näin heikko, etä noilla kilometreillä jo menee väljäksi? Luin tuolta palstalta, että muillakin mennyt, mutta kuinka yleistä tämä on. Ajossa ei nitise eikä lotise, joten en ole huomannut koko asiaa.
MB 220 W213-18 4-matic
Honda Pan-European-94
Honda Pan-European-94
Re: W213 E-sarja topikki
On, ei nyt ehkä Mersun, mutta alatukivarsien alapallot on puhtaasti alimitoitetut tuon kokoiselle autolle. Sama tukivarsihan näissä on W205:n kanssa, joten jos niissäkin pallot korkkaa niin, eipä ihme ettei raskaammassa E:ssä sitä tekisi. Omassa taitaa olla järjestyksessään kolmannet varret (255tkm). Itse vaihdatin ne nyt syksyllä Meyle HD versioihin, joissa on 25mm pallo alkuperäisen 20mm sijaan. Valtuutettuhan sinne ei niitä asenna, vaan sitä tehtaan perusvartta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W213 E-sarja topikki
Hyvä tietää, mulla on kerran vaihdettu, 60-80 tkm välissä. Nyt 145 tkm ajettu. Käytin vasemman irti kun luulin että se on väljä, koska pallo oli tiukka, asensin takaisin. Lemförder n. 70 tkm ajettuna siis vielä ehjä. Suunnattu on vain veholla vaihdetun oikean jälkeen.
W213 220d +W242 electric drive
Re: W213 E-sarja topikki
markoala kirjoitti: ↑Pe 17.12.2021 08:22 Hyvä tietää, mulla on kerran vaihdettu, 60-80 tkm välissä. Nyt 145 tkm ajettu. Käytin vasemman irti kun luulin että se on väljä, koska pallo oli tiukka, asensin takaisin. Lemförder n. 70 tkm ajettuna siis vielä ehjä. Suunnattu on vain veholla vaihdetun oikean jälkeen.
Juu mulla meni molemmat noin 5tkm aikana sen jälkeen kun oli asennettu alustasarja ja 20” pyörät. En tiedä toki kuinka huonot ne oli lähtöjään. Edellinen omistaja oli vaihtanut historian mukaan pariin otteeseen.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W213 E-sarja topikki
Oletko EVO X käyttänyt tätä mallia ? Huomattavasti halvempi ja jos vielä parempi kuin alkuperänen, niin hyvä silloin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB 220 W213-18 4-matic
Honda Pan-European-94
Honda Pan-European-94
-
- Mersumies
- Viestit: 3102
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W213 E-sarja topikki
W212 alustan osat kesti liian hyvin, joten nyt on haluttu turvata riittävä varaosamyynti.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W213 E-sarja topikki
Tuo on ylätukivarsi. Alatukivarsi on tämännäkönen: https://www.ebay.de/itm/Querlenker-Drei ... 634-2357-0
Mutta joo, olikahan syksyllä 250€ kotiintoimitattuna parilta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W213 E-sarja topikki
Kiitos tiedosta, mulla itsellä tuo tekniikka ei ole oikein hallussa. Miten muuten, vaikuttaako tuon vaihto pyöränsuuntaukseen mitenkään?
MB 220 W213-18 4-matic
Honda Pan-European-94
Honda Pan-European-94
Re: W213 E-sarja topikki
Juu pyöränkulmat täytyy tarkastaa vaihdon jälkeen. Ilmaisena vinkkinä suosittelen vaihtamaan samalla kallistuksenvakaajan pystytangot, eli koiranluut. Jos ne ei vielä ole väljät niin irrottamisen jälkeen todennäköisesti on. Ne oli profiteilessä 20€/kpl Lemförderinä niin eipä paljoa kostu.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W213 E-sarja topikki
Tämäkin reissu jäi tekemättä. Kävin itse nyppäämässä piuhan pois...Ari89 kirjoitti: ↑Pe 12.11.2021 10:20Itselle vastaten, Rovaniemen Wetterillä onnistuu. Hinta ~125e.Ari89 kirjoitti: ↑To 11.11.2021 18:18 Pitäisi saada webasto lämmittämään moottoria. Missäs se vesiventtiili sijaitsi 220d:ssä?
Olen lukenut jostain "simulaattorista", olisi kuulemma parempi kuin tehovastus. Tietääkö joku mistä sellaisia saisi? Mielummin ohjelmoituttaisin pois, muttei taida tähän hätään osaajaa löytyä esim. Rovaniemen lähistöltä?
Seuraavalle etsijälle tiedoksi, mukavuusventtiili sijaitsee oikean etupyörän etupuolella. Sisälokaria raottamalla pääsee käsiksi.
Re: W213 E-sarja topikki
Kuskin jalkatilan ambient valo pimeni. Onko jotain kikkaa vai
Onko vaan ledi palanut? Onko minkälainen vaihtaa jos tarve vaatii?
Onko vaan ledi palanut? Onko minkälainen vaihtaa jos tarve vaatii?
Re: W213 E-sarja topikki
Vastaan itselleni. Jalkatilassa on valo jossa on samassa sekä kirkas ledi että ambient ledi. Omasta oli se ambient ledi palanut. Vaihto kestää 2 min.
Uusi osa Mersulla 20e Osanro. A0009064404
Uusi osa Mersulla 20e Osanro. A0009064404
Re: W213 E-sarja topikki
Tuli taas noita päiväajovaloilla lumituiskussa ajavia katsellessa mieleeni, että minkälainen ajovaloautomatiikka 213:ssa (Multibeam LED) mahtaa olla? Ajeleeko tuolla kuinka helposti perä pimeänä hämärässä/tuiskussa/pimeässäkin (kohta tuollaisen omistajana kyselen)
Re: W213 E-sarja topikki
Eikös se perän osalta ole ihan sama kuin aiemmat autosi? Hämärässä kytkee ajovalot eli myös parkit taakse. Myös sateella kytkee ajovalot, omasta mielestä kyllä vähän kevyemmässäkin sateessa saisi kytkeä. Lumisateesta ei kytke kun ei yleensä tarvii pyyhkijöitä. Sumussa myös helposti vaatii kuskilta apua.tj86430 kirjoitti: ↑To 23.12.2021 15:34 Tuli taas noita päiväajovaloilla lumituiskussa ajavia katsellessa mieleeni, että minkälainen ajovaloautomatiikka 213:ssa (Multibeam LED) mahtaa olla? Ajeleeko tuolla kuinka helposti perä pimeänä hämärässä/tuiskussa/pimeässäkin (kohta tuollaisen omistajana kyselen)
Jotenkin kohtuullista jos muut merkit ei sateella kytke ajovaloja mutta minusta käsittämätöntä että valoanturi ei ole pakollinen samalla kertaa kun tämä "perä pimeänä" kompromissi hyväksyttiin.
Re: W213 E-sarja topikki
Voi olla. 211:ssä, vitossa ja v70 mark II:ssa ei päiväajovaloja ollut, 212:ssa en ihan tarkkaan muista miten toimivat. V90:ssä oli mielestäni perässä aina valot, mutta voin olla väärässäkin.DBFI kirjoitti: ↑To 23.12.2021 16:00Eikös se perän osalta ole ihan sama kuin aiemmat autosi?tj86430 kirjoitti: ↑To 23.12.2021 15:34 Tuli taas noita päiväajovaloilla lumituiskussa ajavia katsellessa mieleeni, että minkälainen ajovaloautomatiikka 213:ssa (Multibeam LED) mahtaa olla? Ajeleeko tuolla kuinka helposti perä pimeänä hämärässä/tuiskussa/pimeässäkin (kohta tuollaisen omistajana kyselen)
Re: W213 E-sarja topikki
miiice kirjoitti: ↑Ma 06.12.2021 22:49Koodaamalla saa, muttei merkkiliikkeessä. Kannattaa tehdä kun talvella pysähtyy ajon jälkeen niin kuskin ovi auki jolloin menee P asentoon ja käsijarru myös päälle, se sitten heti pois päältä ja sitten vasta virrat pois. Näin jää pelkälle P asennolle helpoiten.Ari89 kirjoitti: ↑Su 05.12.2021 11:35 Pari kysymystä tullut pakkasien myötä. Saako automaattisen käsijarrun poistettua? Jarrut lähes joka kerta jäässä, enemmän tai vähemmän. Oli vanhoilla paloilla/levyillä ja nyt kun sai uudet joka nurkkaan, niin ei ollut vaikutusta tähän. Selvennyksenä, niin jarrut oli loppu ja ne vaihdettiin sen takia.
Toimii, ei pauku takajarrut enää.

W213 T 220d 4Matic -18
Re: W213 E-sarja topikki
Taitaa tosissaan olla w213:ssa nuo etutukivarret/iskarit turhan heikot?
Itsellä uusissa etutukivarret 73t:n kohdalla. Ajellut olen todella varovaisesti. Myös etu-iskarit edellinen omistaja vaihtanut 48t:n kohdalla, kun katsastuksessa tullut hylky.
Ostin auton Veholta reilu 10 kk sitten (e220d 49t -18,) antoivat takuun 2v/40t, mutta ei kuulemma alatukivarret kuulu takuisiin.
Lisäksi alusta lähtien yksi rengas kulunut paljon enemmän kuin muut renkaat. Talvikitkat alussa 6mm 8t:n ajon jälkeen yhdessä renkaassa 3mm, lopuissa 5-6mm. Ja uudet kesärenkaat 12t:n jälkeen yksi 3mm ja loput 5-6mm. Eli jotain pielessä jo alusta lähtien. Tälläkään ei mitään vaikutusta Vehon mukaan takuisiin.
Minun eka Mersu, mukava auto ajaa, mutta ei taida kestä mitään ja kalliiksi tulee vaihdella iskareita, tukivarsia ja renkaita.
Itsellä uusissa etutukivarret 73t:n kohdalla. Ajellut olen todella varovaisesti. Myös etu-iskarit edellinen omistaja vaihtanut 48t:n kohdalla, kun katsastuksessa tullut hylky.
Ostin auton Veholta reilu 10 kk sitten (e220d 49t -18,) antoivat takuun 2v/40t, mutta ei kuulemma alatukivarret kuulu takuisiin.
Lisäksi alusta lähtien yksi rengas kulunut paljon enemmän kuin muut renkaat. Talvikitkat alussa 6mm 8t:n ajon jälkeen yhdessä renkaassa 3mm, lopuissa 5-6mm. Ja uudet kesärenkaat 12t:n jälkeen yksi 3mm ja loput 5-6mm. Eli jotain pielessä jo alusta lähtien. Tälläkään ei mitään vaikutusta Vehon mukaan takuisiin.
Minun eka Mersu, mukava auto ajaa, mutta ei taida kestä mitään ja kalliiksi tulee vaihdella iskareita, tukivarsia ja renkaita.
Viimeksi muokannut Savulahna, Ke 29.12.2021 20:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W213 E-sarja topikki
Koliseeko iskarit ja tukivarret? Minulla stw 4matic -18 220d, no proplems 130000km. Tosin ajetaan pitkiä siivuja kerralla. Mielestäni pitkä siivu alkaa olemaan 500 - 900 km. / päivä. Voisiko olla niin että edellinen omistajalla on ollut iskareiden asetuksissa eco, jolloin vaimennuksesta ei ole heikkoa hajuakaan..?.
W213 T 220d 4Matic -18
Re: W213 E-sarja topikki
Ei kolinoita kuulu. Määräaikaishuollossa totesivat alapallonivelissä välystä ja tukivarret uusissa.W204Koksi kirjoitti: ↑Ti 28.12.2021 20:55 Koliseeko iskarit ja tukivarret? Minulla stw 4matic -18 220d, no proplems 130000km. Tosin ajetaan pitkiä siivuja kerralla. Mielestäni pitkä siivu alkaa olemaan 500 - 900 km. / päivä. Voisiko olla niin että edellinen omistajalla on ollut iskareiden asetuksissa eco, jolloin vaimennuksesta ei ole heikkoa hajuakaan..?.
Lisäksi hammastangossa vasemmalla välystä, siihen säätö. Lasku 1700€ (merkkihuolto). Pitkän taistelun jälkeen Veho tarjos 35% osuutta laskusta.
Re: W213 E-sarja topikki
Harmittavaa jos noin pienillä kilometreillä on harmia noin paljon, ehkä olet tottunut Japanilaiseen laatuun ja E-Mersu ei vaan nykyään samaan pysty.
Vaimolla Lexus, ei tarvitse ihmetellä konttorille mennessä muuta kuin kaikki valot että palaa.
Minulla jo toinen mersu, mutta ei vielä hylkyjä...
Vaimolla Lexus, ei tarvitse ihmetellä konttorille mennessä muuta kuin kaikki valot että palaa.
Minulla jo toinen mersu, mutta ei vielä hylkyjä...
W213 T 220d 4Matic -18