www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/12557717
Museorekisterissä, salli mun nauraamustavihannes kirjoitti: ↑Ma 24.01.2022 19:57 No nyt on hinta ja kunto linjassa![]()
www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/12557717
2 vuotta sitten saattanut ollakin... mutta miten on penkki ja käsinoja siinä ajassa (muka) saatu tuohon kuntoon.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ma 24.01.2022 20:19Museorekisterissä, salli mun nauraamustavihannes kirjoitti: ↑Ma 24.01.2022 19:57 No nyt on hinta ja kunto linjassa![]()
www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/12557717![]()
Ai saakeli kun mä nauroin tälle FB julkaisulle, ja sun kommentit osuivat niin oikein.EVO X kirjoitti: ↑Ma 24.01.2022 21:28 Tuollaset paskat pilaa museorekisteröityjen autojen ja entisöijien maineen. Hävettää tarkastajien puolesta, toivottavasti menettäisivät lupansa. Viikko sitten yks sankari yritti perustella että hänen -91 W124 on saatava E-mallin luukuilla museoon, koska Veho on ne vaihtanut ilkivallan vuoksi vuonna -95 ja se kuuluu auton historiaan.. voi vittujen kevät mitä vatipäitä se leipä elättää.
Täysin samaa mieltä.EVO X kirjoitti: ↑Ma 24.01.2022 21:28 Tuollaset paskat pilaa museorekisteröityjen autojen ja entisöijien maineen. Hävettää tarkastajien puolesta, toivottavasti menettäisivät lupansa. Viikko sitten yks sankari yritti perustella että hänen -91 W124 on saatava E-mallin luukuilla museoon, koska Veho on ne vaihtanut ilkivallan vuoksi vuonna -95 ja se kuuluu auton historiaan.. voi vittujen kevät mitä vatipäitä se leipä elättää.
Yritin etsiä olisko löytyny kuvaa siitä MR todistuksesta tuosta, mutten löytänyt. Siitä olisi nähnyt sen aikaisen tilanteen esim. Valojen osalta. Mutta vaikka olisi ollut vakioumpiotkin paikallaan, niin eihän tuon kunto ole MR tasoinen lähelläkään.Bemaristi kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 12:43 Täysin samaa mieltä.
Tämmöisistä museokilvissä olevista romuista pitäisi tehdä ilmoitus järjestölle. Jospa sieltä sitten alkaisivat ohjeistamaan tarkastajia siitä mitä voi hyväksyä ja mitä ei.
Tuntuu siltä, että joillakin tarkastajilla puuttuu ammattitaito ja rohkeus sanoa asioista. Joitakin taas sitten houkuttaa enemmän saada palkkio tehdystä tarkastuksesta.
Väittäisin että vilkut oli kirkkaat MR lapussakin, ja vanteethan siinä kuvassa oli jotain tyyliin "tummanharmaa monipuola 17", ei mitään sinne päinkään että ainakaan itse osaisin sijoittaa tuohon aikakauteen.EVO X kirjoitti:Yritin etsiä olisko löytyny kuvaa siitä MR todistuksesta tuosta, mutten löytänyt. Siitä olisi nähnyt sen aikaisen tilanteen esim. Valojen osalta. Mutta vaikka olisi ollut vakioumpiotkin paikallaan, niin eihän tuon kunto ole MR tasoinen lähelläkään.
Kyllä, tarkastuksia tekee muutkin järjestöt, mutta korjatkaa jos olen väärässä niin eikö SAHK kattojärjestönä käytännössä silti myönnä sen lopullisen MR statuksen, vai onko SAHK:n hyväksyntä noille erillisille toimijoille riittävä, että he saavat hoitaa lopullisen hyväksynnän? En nyt itse enää muista, molempia instansseja olen käyttänyt kyllä.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 17:45 Yksi tärkeä korjaus. SAHK ei ole ainoa noita papereita kirjoittava instanssi, tosin tuo vaatimus on muillakin tahoilla.
Viittaatteko tähän vai johonkin muuhun?dealer kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 17:53Väittäisin että vilkut oli kirkkaat MR lapussakin, ja vanteethan siinä kuvassa oli jotain tyyliin "tummanharmaa monipuola 17", ei mitään sinne päinkään että ainakaan itse osaisin sijoittaa tuohon aikakauteen.EVO X kirjoitti:Yritin etsiä olisko löytyny kuvaa siitä MR todistuksesta tuosta, mutten löytänyt. Siitä olisi nähnyt sen aikaisen tilanteen esim. Valojen osalta. Mutta vaikka olisi ollut vakioumpiotkin paikallaan, niin eihän tuon kunto ole MR tasoinen lähelläkään.
Ei. SAHKilla ei ole mitään tekemistä muiden järjestöjen lausuntojen kanssa, vaan se viimeinen ja virallisin taho on katsastaja.EVO X kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 18:18Kyllä, tarkastuksia tekee muutkin järjestöt, mutta korjatkaa jos olen väärässä niin eikö SAHK kattojärjestönä käytännössä silti myönnä sen lopullisen MR statuksen, vai onko SAHK:n hyväksyntä noille erillisille toimijoille riittävä, että he saavat hoitaa lopullisen hyväksynnän? En nyt itse enää muista, molempia instansseja olen käyttänyt kyllä.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 17:45 Yksi tärkeä korjaus. SAHK ei ole ainoa noita papereita kirjoittava instanssi, tosin tuo vaatimus on muillakin tahoilla.
Ok, mulla on ollut aina käsitys, että SAHK on ainoa joka voi myöntää Museoauto kelpoisuuden ja että muut toimijat joutuisivat hyväksyttää paperit ennen toimittamista. Edellisellä kerralla vielä tarvitsi konttorille jättää kaksi kopiota todistuksesta, joista toinen lähetettiin SAHK:n arkistoon, kuten aiemminkin, mutta uusimman MR auton kohdalla näin ei enää toimittu. Omista kaksi on tarkastettu Classic Datan kautta ja kaksi SAHK:in tarkastamana.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 19:09Ei. SAHKilla ei ole mitään tekemistä muiden järjestöjen lausuntojen kanssa, vaan se viimeinen ja virallisin taho on katsastaja.EVO X kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 18:18Kyllä, tarkastuksia tekee muutkin järjestöt, mutta korjatkaa jos olen väärässä niin eikö SAHK kattojärjestönä käytännössä silti myönnä sen lopullisen MR statuksen, vai onko SAHK:n hyväksyntä noille erillisille toimijoille riittävä, että he saavat hoitaa lopullisen hyväksynnän? En nyt itse enää muista, molempia instansseja olen käyttänyt kyllä.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 17:45 Yksi tärkeä korjaus. SAHK ei ole ainoa noita papereita kirjoittava instanssi, tosin tuo vaatimus on muillakin tahoilla.
Juu tätä, kyllä mun silmään heijastuksista huolimatta takavalot näyttää kirkkailta. Ihan uskomatonta perseilyä.
Itse tarkastuttanut nyt noin 75/25 suhteessa SAHKilla ja MB-Klubilla. Menossa parhaillaan 300GE MR-tarkastus eli esitarkastus tehty yhden SAHK tarkastajan toimesta ja varsinaiseen tarkastukseen tulee hän sekä jompikumpi toinen paikallisista jotka ovat molemmat katsastuhenkilöitä. Auto saadaan muutoskatsastettua samantien tai käytännössä siis haen paperit konttorilta eikä auto tarvi ajella sinne konttorille eli ottaa ajoon välillä. SAHK tekee tarkastuksen normaalisti nosturilla mutta G-Wagenin suhteen tehdään poikkeus koska sinne auton alle näkee hyvin asentajan alustalla. Jos tarkastus hyväksytään konttorin nosturilla se rekisteröidään samantien museoautoksi, ja paperi tulee perästä.EVO X kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 19:32Ok, mulla on ollut aina käsitys, että SAHK on ainoa joka voi myöntää Museoauto kelpoisuuden ja että muut toimijat joutuisivat hyväksyttää paperit ennen toimittamista. Edellisellä kerralla vielä tarvitsi konttorille jättää kaksi kopiota todistuksesta, joista toinen lähetettiin SAHK:n arkistoon, kuten aiemminkin, mutta uusimman MR auton kohdalla näin ei enää toimittu. Omista kaksi on tarkastettu Classic Datan kautta ja kaksi SAHK:in tarkastamana.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 19:09Ei. SAHKilla ei ole mitään tekemistä muiden järjestöjen lausuntojen kanssa, vaan se viimeinen ja virallisin taho on katsastaja.EVO X kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 18:18Kyllä, tarkastuksia tekee muutkin järjestöt, mutta korjatkaa jos olen väärässä niin eikö SAHK kattojärjestönä käytännössä silti myönnä sen lopullisen MR statuksen, vai onko SAHK:n hyväksyntä noille erillisille toimijoille riittävä, että he saavat hoitaa lopullisen hyväksynnän? En nyt itse enää muista, molempia instansseja olen käyttänyt kyllä.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 17:45 Yksi tärkeä korjaus. SAHK ei ole ainoa noita papereita kirjoittava instanssi, tosin tuo vaatimus on muillakin tahoilla.
Ei kai siinä ole (ex-)omistajaa kiinnostanut muu, kuin saada autolle museoajoneuvon status. Sen myötä käyttökustannukset putoavat ja sillä voi ajella itse "halvalla" tai myydä jollekin toiselle, joka haluaa minimoida autoilun kustannuksia.
Vielä kerran, ei ole kattojärjestöä. SAHKiin kuuluu osa ns museoautoyhdistyksistä, mutta ei kaikki. Ja sitten on lisäksi ns merkkikerhot, ne eivät kuulu SAHKiin. Ja luonnollisesti muiden kuin SAHKin jäsenjärjestöjen lappuset ei SAHKille kuulu. Lisäksi katsastuskonttoreiden into lähetellä papereita edelleen yhdistyksille on kovin mietoa, ja autojen omistajien into vieläkin miedompaa, maksaakin pari euroa.
Niin, ainakin FHRA:lla sekä AHS:llä on omat tarkastajat, edellä mainittujen lisäksi.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 19:09Ei. SAHKilla ei ole mitään tekemistä muiden järjestöjen lausuntojen kanssa, vaan se viimeinen ja virallisin taho on katsastaja.EVO X kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 18:18Kyllä, tarkastuksia tekee muutkin järjestöt, mutta korjatkaa jos olen väärässä niin eikö SAHK kattojärjestönä käytännössä silti myönnä sen lopullisen MR statuksen, vai onko SAHK:n hyväksyntä noille erillisille toimijoille riittävä, että he saavat hoitaa lopullisen hyväksynnän? En nyt itse enää muista, molempia instansseja olen käyttänyt kyllä.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 17:45 Yksi tärkeä korjaus. SAHK ei ole ainoa noita papereita kirjoittava instanssi, tosin tuo vaatimus on muillakin tahoilla.
Kyllä.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: Vielä kerran, ei ole kattojärjestöä. SAHKiin kuuluu osa ns museoautoyhdistyksistä, mutta ei kaikki. Ja sitten on lisäksi ns merkkikerhot, ne eivät kuulu SAHKiin. Ja luonnollisesti muiden kuin SAHKin jäsenjärjestöjen lappuset ei SAHKille kuulu. Lisäksi katsastuskonttoreiden into lähetellä papereita edelleen yhdistyksille on kovin mietoa, ja autojen omistajien into vieläkin miedompaa, maksaakin pari euroa.
Näinpä, ja jotenkin suututtaa se, ettei edes niitä kaikista helpoimpia "korjauksia" ole tehty / vaadittu tehtäväksi, eli vaihdettu asiaankuulumattomia valoja ja vanteita oikeanlaisiin.Ei kai siinä ole (ex-)omistajaa kiinnostanut muu, kuin saada autolle museoajoneuvon status.
Ikävä yhtälö, jos omistajaa eikä tarkastajaa kiinnosta mitä ovat tekemässä...dealer kirjoitti: ↑Ke 26.01.2022 17:48Näinpä, ja jotenkin suututtaa se, ettei edes niitä kaikista helpoimpia "korjauksia" ole tehty / vaadittu tehtäväksi, eli vaihdettu asiaankuulumattomia valoja ja vanteita oikeanlaisiin.Ei kai siinä ole (ex-)omistajaa kiinnostanut muu, kuin saada autolle museoajoneuvon status.
Taitaa olla Floridasta tuotu kun on noin mädässä kunnossa..Ere866 kirjoitti: ↑Ke 02.02.2022 18:10 En tiedä.
Kyllä on autokauppiaat niin pihalla kun voi vaan olla. Kehutaan ja kehutaan ja pistetään hintakin tuonne suht yläpäähän ottaen huomioon ettei ole veroja makseltu eikä katsastettu.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/12672883
Varaosa-auto.
Toissapäivänä oli hintapyyntö vielä tonnin halvempi. Sitten taisivat ääkätä autossa jotakin arvokasta, tai mitä lie tapahtui? Ehkä pesivät senPontus kirjoitti: ↑Ke 02.02.2022 23:53Taitaa olla Floridasta tuotu kun on noin mädässä kunnossa..Ere866 kirjoitti: ↑Ke 02.02.2022 18:10 En tiedä.
Kyllä on autokauppiaat niin pihalla kun voi vaan olla. Kehutaan ja kehutaan ja pistetään hintakin tuonne suht yläpäähän ottaen huomioon ettei ole veroja makseltu eikä katsastettu.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/12672883
Varaosa-auto.
"Pikku näprättävää" näyttäs riittävän.Ere866 kirjoitti: ↑To 03.02.2022 07:17 Laitoin tuosta viestiä että olisin mahdollisesti kiinnostunut jos saisin nähdä autosta kunnon kuvat.
Ei viitsi kauempaa katsomaan huonojen (ja selkeästi lähtömaassa) otettujen kuvien perusteella.
Kuvat tulivat perille ja hinta nousi samalla tonnin.
Noh, oletin että tuossa ei olisi ollut muuta kuin auringon haalistama pinta mutta kuten nähdään...harmi kun tuo olisi väri/sisustaltaan ollut mieluinen.
Tässä on aika mielenkiintoisesti viritetty nuo sähköikkunat jälkeenpäin.