Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 15.10.2009 12:01
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
No nyt on hinta ja kunto linjassa
www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/12557717
www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/12557717
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1325
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Museorekisterissä, salli mun nauraamustavihannes kirjoitti: ↑Ma 24.01.2022 19:57 No nyt on hinta ja kunto linjassa
www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/12557717
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 15.10.2009 12:01
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
2 vuotta sitten saattanut ollakin... mutta miten on penkki ja käsinoja siinä ajassa (muka) saatu tuohon kuntoon.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ma 24.01.2022 20:19Museorekisterissä, salli mun nauraamustavihannes kirjoitti: ↑Ma 24.01.2022 19:57 No nyt on hinta ja kunto linjassa
www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/12557717
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Hiljattain tuosta olikin juttua toisessa topicissa. Silloin oli näköjään huutokaupassa, mutta samassa firmassa silloinkin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tuollaset paskat pilaa museorekisteröityjen autojen ja entisöijien maineen. Hävettää tarkastajien puolesta, toivottavasti menettäisivät lupansa. Viikko sitten yks sankari yritti perustella että hänen -91 W124 on saatava E-mallin luukuilla museoon, koska Veho on ne vaihtanut ilkivallan vuoksi vuonna -95 ja se kuuluu auton historiaan.. voi vittujen kevät mitä vatipäitä se leipä elättää.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ai saakeli kun mä nauroin tälle FB julkaisulle, ja sun kommentit osuivat niin oikein.EVO X kirjoitti: ↑Ma 24.01.2022 21:28 Tuollaset paskat pilaa museorekisteröityjen autojen ja entisöijien maineen. Hävettää tarkastajien puolesta, toivottavasti menettäisivät lupansa. Viikko sitten yks sankari yritti perustella että hänen -91 W124 on saatava E-mallin luukuilla museoon, koska Veho on ne vaihtanut ilkivallan vuoksi vuonna -95 ja se kuuluu auton historiaan.. voi vittujen kevät mitä vatipäitä se leipä elättää.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1325
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Mulla ei vaan riitä omatunto MA-kilvittää omaani kun tietää, että ei ole siihen kelpo. Ja toisaalta ei ole tarvettakaan, ei nuo vakuutukset enää kalliita ole, kun samat bonukset saa kaikkiin ajoeuvoihin. Saisin kyllä, ja tiedän kenelle viedä, mutta auto on nyt sellainen omaan makuuni oikea, kun sen halusinkin olla.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Täysin samaa mieltä.EVO X kirjoitti: ↑Ma 24.01.2022 21:28 Tuollaset paskat pilaa museorekisteröityjen autojen ja entisöijien maineen. Hävettää tarkastajien puolesta, toivottavasti menettäisivät lupansa. Viikko sitten yks sankari yritti perustella että hänen -91 W124 on saatava E-mallin luukuilla museoon, koska Veho on ne vaihtanut ilkivallan vuoksi vuonna -95 ja se kuuluu auton historiaan.. voi vittujen kevät mitä vatipäitä se leipä elättää.
Tämmöisistä museokilvissä olevista romuista pitäisi tehdä ilmoitus järjestölle. Jospa sieltä sitten alkaisivat ohjeistamaan tarkastajia siitä mitä voi hyväksyä ja mitä ei.
Tuntuu siltä, että joillakin tarkastajilla puuttuu ammattitaito ja rohkeus sanoa asioista. Joitakin taas sitten houkuttaa enemmän saada palkkio tehdystä tarkastuksesta.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Yritin etsiä olisko löytyny kuvaa siitä MR todistuksesta tuosta, mutten löytänyt. Siitä olisi nähnyt sen aikaisen tilanteen esim. Valojen osalta. Mutta vaikka olisi ollut vakioumpiotkin paikallaan, niin eihän tuon kunto ole MR tasoinen lähelläkään.Bemaristi kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 12:43 Täysin samaa mieltä.
Tämmöisistä museokilvissä olevista romuista pitäisi tehdä ilmoitus järjestölle. Jospa sieltä sitten alkaisivat ohjeistamaan tarkastajia siitä mitä voi hyväksyä ja mitä ei.
Tuntuu siltä, että joillakin tarkastajilla puuttuu ammattitaito ja rohkeus sanoa asioista. Joitakin taas sitten houkuttaa enemmän saada palkkio tehdystä tarkastuksesta.
Tuo tarkastajien taso on aivan liian iso täällä Suomessa. Jos pätevyyttä ei tiettyjä merkkejä ja malleja kohtaan löydy, niin pitäisikö alueen tarkastajien konsultoida jotakin aiheesta ymmärtävää? Tiedän ainakin, että paikalliset tarkastajat kyselevät apua myös ihan tavallisilta harrastajilta, jotka ovat perehtyneet tiettyyn merkkiin tai malliin. Varsinkin nämä ”aikakaudenmukaiset lisävarusteet” ovat usein sellaisia mihin tarvitsevat apua. Eipä tuo harrastajatuttu oikein kompannut erään museointiasiakkaan vaatimusta, että 70-luvun Bemarissa olisi ollut saatavilla 18” BBS:t.. huoh.
Toisaalta sitten taas kuuluu, että joissakin tapauksissa puututaan ihan mitättömiin pikkuasioihin ja vaaditaan ehdotonta alkuperäisyyttä jossakin nippelissä, kun taas toisaalla on tarjottu niin hyvät pullakahvit, että katsotaan sormien läpi väärästä moottorista lähtien kaikenlaista.. on teippirajalla korjausmaalattuja ”helmiä”, korinvärisiä puskureita ja muoveja mitkä ei ole koskaan tehtaalta sellaisia olleet, uudempia peltiosia, faceliftejä, tuning-valoja ja osia 20-vuotta myöhemmin valmistettuja ym..
Ei tietenkään voi vaatia, että jokainen tarkastaja tuntee kaikki mallit, mutta nykyään kun on tuo internet, niin on melko helppoa tutustua aiheeseen etukäteen ja tutkia vaikkapa esitteet. Jos autossa on jotakin muutoksia, tai eroa perusmalliin niin lukeehan se jo SAHKin säännöissäkin, että omistajan täytyy toimittaa riittävä materiaali niiden hyväksymiseksi.
Sitten tietysti nämä yleiset vaatimukset esim. Maalipinnan osalta pitäisi olla yhteneväiset.
Itseni tituleeraan jonkinlaiseksi entisöijäksi, ja oma halu on aina yrittää kunnostaa osat alkuperäisen kaltaiseksi tai paremmaksi, kaikki muu on tuninkia, ja kustomointi ei sinänsä kuulu museoautoon. Itsekin hyväksyn eri renkaat ja vanteet, ne on helppo vaihtaa jos siltä tuntuu, mutta kaiken ”kiinteän” tulisi olla sellaista kun se on ollut silloin kun auto on valmistettu TAI vaihdetut osat on oikeasti ollut silloin saatavilla.
Tämän topicin 124 ja 126 on niin uusia laitteita, että niihin on hyvin saatavilla käytettyjä tai uusia alkuperäisosia ja alkuperäistä vastaavia tarvikeosia. Näissä eritoten vaatimukset täytyisi olla korkealla. Itseäni ärsyttää esimerkiksi, kun vaikkapa mallisarjan eri versioiden sisustoja vaihdellaan ristiin. Se on suoraan sekasikiö, ei ole ollut tehtaalta saatavissa. Ei se sisustan vaihto edes museoautoon mua haittaa, mutta se täytyy olla saman sarjan sisusta. Myös kaikki muut osien vaihdot, 1-sarja on omansa, 2.sarja omansa ja 3.sarja omansa. Tuon Facebookissa olleen herran tarinassahan hän perusteli, että faceliftin osia voi käyttää vanhemmassa, koska ne käyvät ”suoraan paikalleen”
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1325
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Yksi tärkeä korjaus. SAHK ei ole ainoa noita papereita kirjoittava instanssi, tosin tuo vaatimus on muillakin tahoilla.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Väittäisin että vilkut oli kirkkaat MR lapussakin, ja vanteethan siinä kuvassa oli jotain tyyliin "tummanharmaa monipuola 17", ei mitään sinne päinkään että ainakaan itse osaisin sijoittaa tuohon aikakauteen.EVO X kirjoitti:Yritin etsiä olisko löytyny kuvaa siitä MR todistuksesta tuosta, mutten löytänyt. Siitä olisi nähnyt sen aikaisen tilanteen esim. Valojen osalta. Mutta vaikka olisi ollut vakioumpiotkin paikallaan, niin eihän tuon kunto ole MR tasoinen lähelläkään.
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Kyllä, tarkastuksia tekee muutkin järjestöt, mutta korjatkaa jos olen väärässä niin eikö SAHK kattojärjestönä käytännössä silti myönnä sen lopullisen MR statuksen, vai onko SAHK:n hyväksyntä noille erillisille toimijoille riittävä, että he saavat hoitaa lopullisen hyväksynnän? En nyt itse enää muista, molempia instansseja olen käyttänyt kyllä.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 17:45 Yksi tärkeä korjaus. SAHK ei ole ainoa noita papereita kirjoittava instanssi, tosin tuo vaatimus on muillakin tahoilla.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Viittaatteko tähän vai johonkin muuhun?dealer kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 17:53Väittäisin että vilkut oli kirkkaat MR lapussakin, ja vanteethan siinä kuvassa oli jotain tyyliin "tummanharmaa monipuola 17", ei mitään sinne päinkään että ainakaan itse osaisin sijoittaa tuohon aikakauteen.EVO X kirjoitti:Yritin etsiä olisko löytyny kuvaa siitä MR todistuksesta tuosta, mutten löytänyt. Siitä olisi nähnyt sen aikaisen tilanteen esim. Valojen osalta. Mutta vaikka olisi ollut vakioumpiotkin paikallaan, niin eihän tuon kunto ole MR tasoinen lähelläkään.
Puskuri (tai siis tuo lista, jonka kuuluisi olla musta) on väärän värinen ja vanteet ja vilkut jo mainittiinkin. Takavalojen väriä ei oikein tuosta saa selville.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1325
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ei. SAHKilla ei ole mitään tekemistä muiden järjestöjen lausuntojen kanssa, vaan se viimeinen ja virallisin taho on katsastaja.EVO X kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 18:18Kyllä, tarkastuksia tekee muutkin järjestöt, mutta korjatkaa jos olen väärässä niin eikö SAHK kattojärjestönä käytännössä silti myönnä sen lopullisen MR statuksen, vai onko SAHK:n hyväksyntä noille erillisille toimijoille riittävä, että he saavat hoitaa lopullisen hyväksynnän? En nyt itse enää muista, molempia instansseja olen käyttänyt kyllä.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 17:45 Yksi tärkeä korjaus. SAHK ei ole ainoa noita papereita kirjoittava instanssi, tosin tuo vaatimus on muillakin tahoilla.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ok, mulla on ollut aina käsitys, että SAHK on ainoa joka voi myöntää Museoauto kelpoisuuden ja että muut toimijat joutuisivat hyväksyttää paperit ennen toimittamista. Edellisellä kerralla vielä tarvitsi konttorille jättää kaksi kopiota todistuksesta, joista toinen lähetettiin SAHK:n arkistoon, kuten aiemminkin, mutta uusimman MR auton kohdalla näin ei enää toimittu. Omista kaksi on tarkastettu Classic Datan kautta ja kaksi SAHK:in tarkastamana.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 19:09Ei. SAHKilla ei ole mitään tekemistä muiden järjestöjen lausuntojen kanssa, vaan se viimeinen ja virallisin taho on katsastaja.EVO X kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 18:18Kyllä, tarkastuksia tekee muutkin järjestöt, mutta korjatkaa jos olen väärässä niin eikö SAHK kattojärjestönä käytännössä silti myönnä sen lopullisen MR statuksen, vai onko SAHK:n hyväksyntä noille erillisille toimijoille riittävä, että he saavat hoitaa lopullisen hyväksynnän? En nyt itse enää muista, molempia instansseja olen käyttänyt kyllä.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 17:45 Yksi tärkeä korjaus. SAHK ei ole ainoa noita papereita kirjoittava instanssi, tosin tuo vaatimus on muillakin tahoilla.
Katsurit onkin sitten oma lukunsa. Osa ei tiedä eikä ymmärrä hevon helvettiä ja sitten joko yritään pönkittää omaa paremmuutta nillittämällä jostain triviaalista asiasta, tai sitten yleisempi on ettei oteta kantaa yhtään mihinkään. Omalle kohdalle tosin on osunut asiallisia harrastetaustaisia inssejä. Mutta ihan todella hämmentäviä kommentteja tiedän mitä on sanottu konttorilla.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Juu tätä, kyllä mun silmään heijastuksista huolimatta takavalot näyttää kirkkailta. Ihan uskomatonta perseilyä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Yleensä koetan pitää ilmaisuni hillittynä, mutta tuon coupen todistuksella ja tarkastuksen tekijälläkin voi pyyhkiä pe....n.ä.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Siinä, missä tarkastajan pitäisi olla tietoinen/kiinnostunut, mitä tarkastaa, pitäisi kait sen omistajankin olla jotenkin kartalla mitä on tekemässä.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Itse tarkastuttanut nyt noin 75/25 suhteessa SAHKilla ja MB-Klubilla. Menossa parhaillaan 300GE MR-tarkastus eli esitarkastus tehty yhden SAHK tarkastajan toimesta ja varsinaiseen tarkastukseen tulee hän sekä jompikumpi toinen paikallisista jotka ovat molemmat katsastuhenkilöitä. Auto saadaan muutoskatsastettua samantien tai käytännössä siis haen paperit konttorilta eikä auto tarvi ajella sinne konttorille eli ottaa ajoon välillä. SAHK tekee tarkastuksen normaalisti nosturilla mutta G-Wagenin suhteen tehdään poikkeus koska sinne auton alle näkee hyvin asentajan alustalla. Jos tarkastus hyväksytään konttorin nosturilla se rekisteröidään samantien museoautoksi, ja paperi tulee perästä.EVO X kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 19:32Ok, mulla on ollut aina käsitys, että SAHK on ainoa joka voi myöntää Museoauto kelpoisuuden ja että muut toimijat joutuisivat hyväksyttää paperit ennen toimittamista. Edellisellä kerralla vielä tarvitsi konttorille jättää kaksi kopiota todistuksesta, joista toinen lähetettiin SAHK:n arkistoon, kuten aiemminkin, mutta uusimman MR auton kohdalla näin ei enää toimittu. Omista kaksi on tarkastettu Classic Datan kautta ja kaksi SAHK:in tarkastamana.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 19:09Ei. SAHKilla ei ole mitään tekemistä muiden järjestöjen lausuntojen kanssa, vaan se viimeinen ja virallisin taho on katsastaja.EVO X kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 18:18Kyllä, tarkastuksia tekee muutkin järjestöt, mutta korjatkaa jos olen väärässä niin eikö SAHK kattojärjestönä käytännössä silti myönnä sen lopullisen MR statuksen, vai onko SAHK:n hyväksyntä noille erillisille toimijoille riittävä, että he saavat hoitaa lopullisen hyväksynnän? En nyt itse enää muista, molempia instansseja olen käyttänyt kyllä.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 17:45 Yksi tärkeä korjaus. SAHK ei ole ainoa noita papereita kirjoittava instanssi, tosin tuo vaatimus on muillakin tahoilla.
Joskus taisi pyöriä kaksi paperia joista toinen meni sinne kattojärjestön arkistoon mutta sitä ei ole näkynyt viime aikoina. Äkkiä laskettuna olen 8 nyt tehnyt museokuntoon vuoden 2008 syksyn jälkeen. Pari ollut valmiina MR mitä minulla ollut. Pave Maijasen mersua olin konsultoimassa kun sitä tehtiin ja tarkastettiin (SAHK).
Ai niin ensimäisen kunnostin MR kuntoon 1991 paikkeilla, 1964 Opel Olympia Rekord, SAHK Päijät-Hämeessä tarkasti; yksi tarkastaja taisi olla vaan eli Klaus Lindholm. Silloin Lahdessa tehtiin todella tiukka muutoskatsastus, siis liikennekelpoisuus syynättiin todella tarkkaan. Klubin tarkastamia ei ole muutoskatsastuksissa juurikaan tarkemmin tsekkailtu (380SL ja SEC), valmistenumero vaan ja pikainen vilkaisu.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ei kai siinä ole (ex-)omistajaa kiinnostanut muu, kuin saada autolle museoajoneuvon status. Sen myötä käyttökustannukset putoavat ja sillä voi ajella itse "halvalla" tai myydä jollekin toiselle, joka haluaa minimoida autoilun kustannuksia.
Mulla on ollut museoajoneuvo kohta vuoden päivät ja se on kyllä ihan naurettavaa, miten usein löydän itseni keskustelussa, jossa toinen osapuoli virittelee jos jonkinlaista kyhäelmää sille, miten tämä voisi hyödyntää museoajoneuvoja käyttiksenä. Useampikin kaveri on pohtinut ääneen, että jos ostaisi museoauton ja ajaisi sillä ihan normaalisti, mutta ennen katsastusta ruuvaisi mittarista pois muutaman kymppitonnin (joka kuulemma hoituu vanhemmista autoista helposti), niin onko tässä mitään mahdollisuutta jäädä kiinni. Toiset taas pohtivat sitä, että jos autolle saa kerran museostatuksen, niin sen jälkeenhän auton kuntoa ei katsella ja sinne voi huoletta sovittaa nykyaikaiset soittimet ja LED-barit keulalle
Mitä enemmän porukka perseilee tai suunnittelee kovaan ääneen museoajoneuvoilla perseilyä, sitä todennäköisemmin tämän nykyinen malli tulee varmasti kokemaan jossain vaiheessa muutoksia käytännössä. Tällä hetkellä käytäntö on lepsu, ja Nettiautossa näkee sellaisia museoajoneuvoja, joiden ei tulisi kuuna päivänä päästä mankelista läpi, mutta niin vain on jostain syystä käynyt. Mikä vielä pahinta, mankelista on menty läpi ihan hiljattain. Voin vain kuvitella missä kunnossa tuo tässäkin ketjussa mainittu CE tulee olemaan muutaman vuoden päästä, jos auto päätyy jollekin ei niin asian päälle ymmärtävälle.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1325
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Vielä kerran, ei ole kattojärjestöä. SAHKiin kuuluu osa ns museoautoyhdistyksistä, mutta ei kaikki. Ja sitten on lisäksi ns merkkikerhot, ne eivät kuulu SAHKiin. Ja luonnollisesti muiden kuin SAHKin jäsenjärjestöjen lappuset ei SAHKille kuulu. Lisäksi katsastuskonttoreiden into lähetellä papereita edelleen yhdistyksille on kovin mietoa, ja autojen omistajien into vieläkin miedompaa, maksaakin pari euroa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Niin, ainakin FHRA:lla sekä AHS:llä on omat tarkastajat, edellä mainittujen lisäksi.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 19:09Ei. SAHKilla ei ole mitään tekemistä muiden järjestöjen lausuntojen kanssa, vaan se viimeinen ja virallisin taho on katsastaja.EVO X kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 18:18Kyllä, tarkastuksia tekee muutkin järjestöt, mutta korjatkaa jos olen väärässä niin eikö SAHK kattojärjestönä käytännössä silti myönnä sen lopullisen MR statuksen, vai onko SAHK:n hyväksyntä noille erillisille toimijoille riittävä, että he saavat hoitaa lopullisen hyväksynnän? En nyt itse enää muista, molempia instansseja olen käyttänyt kyllä.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 17:45 Yksi tärkeä korjaus. SAHK ei ole ainoa noita papereita kirjoittava instanssi, tosin tuo vaatimus on muillakin tahoilla.
EDIT samaan aikaan kirjoitettiin...
Kyllä.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: Vielä kerran, ei ole kattojärjestöä. SAHKiin kuuluu osa ns museoautoyhdistyksistä, mutta ei kaikki. Ja sitten on lisäksi ns merkkikerhot, ne eivät kuulu SAHKiin. Ja luonnollisesti muiden kuin SAHKin jäsenjärjestöjen lappuset ei SAHKille kuulu. Lisäksi katsastuskonttoreiden into lähetellä papereita edelleen yhdistyksille on kovin mietoa, ja autojen omistajien into vieläkin miedompaa, maksaakin pari euroa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Näinpä, ja jotenkin suututtaa se, ettei edes niitä kaikista helpoimpia "korjauksia" ole tehty / vaadittu tehtäväksi, eli vaihdettu asiaankuulumattomia valoja ja vanteita oikeanlaisiin.Ei kai siinä ole (ex-)omistajaa kiinnostanut muu, kuin saada autolle museoajoneuvon status.
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ikävä yhtälö, jos omistajaa eikä tarkastajaa kiinnosta mitä ovat tekemässä...dealer kirjoitti: ↑Ke 26.01.2022 17:48Näinpä, ja jotenkin suututtaa se, ettei edes niitä kaikista helpoimpia "korjauksia" ole tehty / vaadittu tehtäväksi, eli vaihdettu asiaankuulumattomia valoja ja vanteita oikeanlaisiin.Ei kai siinä ole (ex-)omistajaa kiinnostanut muu, kuin saada autolle museoajoneuvon status.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
En tiedä.
Kyllä on autokauppiaat niin pihalla kun voi vaan olla. Kehutaan ja kehutaan ja pistetään hintakin tuonne suht yläpäähän ottaen huomioon ettei ole veroja makseltu eikä katsastettu.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/12672883
Varaosa-auto.
Kyllä on autokauppiaat niin pihalla kun voi vaan olla. Kehutaan ja kehutaan ja pistetään hintakin tuonne suht yläpäähän ottaen huomioon ettei ole veroja makseltu eikä katsastettu.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/12672883
Varaosa-auto.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Taitaa olla Floridasta tuotu kun on noin mädässä kunnossa..Ere866 kirjoitti: ↑Ke 02.02.2022 18:10 En tiedä.
Kyllä on autokauppiaat niin pihalla kun voi vaan olla. Kehutaan ja kehutaan ja pistetään hintakin tuonne suht yläpäähän ottaen huomioon ettei ole veroja makseltu eikä katsastettu.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/12672883
Varaosa-auto.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Toissapäivänä oli hintapyyntö vielä tonnin halvempi. Sitten taisivat ääkätä autossa jotakin arvokasta, tai mitä lie tapahtui? Ehkä pesivät senPontus kirjoitti: ↑Ke 02.02.2022 23:53Taitaa olla Floridasta tuotu kun on noin mädässä kunnossa..Ere866 kirjoitti: ↑Ke 02.02.2022 18:10 En tiedä.
Kyllä on autokauppiaat niin pihalla kun voi vaan olla. Kehutaan ja kehutaan ja pistetään hintakin tuonne suht yläpäähän ottaen huomioon ettei ole veroja makseltu eikä katsastettu.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/12672883
Varaosa-auto.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Laitoin tuosta viestiä että olisin mahdollisesti kiinnostunut jos saisin nähdä autosta kunnon kuvat.
Ei viitsi kauempaa katsomaan huonojen (ja selkeästi lähtömaassa) otettujen kuvien perusteella.
Kuvat tulivat perille ja hinta nousi samalla tonnin.
Noh, oletin että tuossa ei olisi ollut muuta kuin auringon haalistama pinta mutta kuten nähdään...harmi kun tuo olisi väri/sisustaltaan ollut mieluinen.
Ei viitsi kauempaa katsomaan huonojen (ja selkeästi lähtömaassa) otettujen kuvien perusteella.
Kuvat tulivat perille ja hinta nousi samalla tonnin.
Noh, oletin että tuossa ei olisi ollut muuta kuin auringon haalistama pinta mutta kuten nähdään...harmi kun tuo olisi väri/sisustaltaan ollut mieluinen.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
"Pikku näprättävää" näyttäs riittävän.Ere866 kirjoitti: ↑To 03.02.2022 07:17 Laitoin tuosta viestiä että olisin mahdollisesti kiinnostunut jos saisin nähdä autosta kunnon kuvat.
Ei viitsi kauempaa katsomaan huonojen (ja selkeästi lähtömaassa) otettujen kuvien perusteella.
Kuvat tulivat perille ja hinta nousi samalla tonnin.
Noh, oletin että tuossa ei olisi ollut muuta kuin auringon haalistama pinta mutta kuten nähdään...harmi kun tuo olisi väri/sisustaltaan ollut mieluinen.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tässä on aika mielenkiintoisesti viritetty nuo sähköikkunat jälkeenpäin.