TDIfreak kirjoitti:Ei varmaan hukkaportti-GT20:llä onnistu, mutta VNT-GT20 on pakopuolelta paljon väljempi ja ainakin suoraruiskussa tuo 200hp on selviö.
Joo
Kyllä volkkarin v-kuutosista saa lastuttamalla parisataa heppaa ja joistakin vähän ylikin ja ainakaan niissä ei tuolla ahtimella taida olla moottorin kestävyyteen tai sen huonontumiseen vaikutusta.
Siis siitä lähtökohdasta ahtimen pitäisi riittää.
Mutta suorasuihkudiiseleissä taitaakin olla pakokaasujen lämpötila vähän alhaisempi ja venttiilien ajoitus erinlainen, kuin esikammiomoottoreissa.
Saattaapihan se olla, että jo alunperin suunnittelussakin on otettu huomioon suurempi pakosarjan paineen vaihtelu ?
Ei varmaankaan ole mitään syytä epäillä, etteikö maurin huoli olisi perusteltua.
Hänellä kun nyt taitaa olla aika paljon enempi kokemusta asiasta, kun useimmilla täällä.
Joka tapauksessa tulee varmasti halvemmaksi ostaa kerralla varmasti riittävän suuri ahdin, kun särkeä moottori, ja remontin jälkeen sitten uskoa asia.
Varsinkaan, kun se ei taida olla edes kustannuskysymys.
Sitäpaitsi mahtaa harvemmin käydä niin, että huomataan autoon tulleen liian paljon tehoa, ja sitten ruvetaan sitä vähentämään.
Taitaa olla kuitenkin parempi tulevaisuutta ajatellen, että ahtimessakin olisi hiukan "pelivaraa".
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5