CDI moottorin suuttimen / tiivisteen vaihto.+ kuvia
Re: CDI moottorin suuttimen / tiivisteen vaihto.+ kuvia
Suuttimien puhdistus ja pohjaprikkojen vaihto tehty Vito W639 115CDI.
Nyt kone savuttaa mustaa tyhjäkäynnillä. Muuten ajo normaalia ja supsutus kadonnut matka-ajossa, mitä nyt "extrapaloääntä" kuuluu jonkin verran edelleen jostain pytystä kierroksien vaihtuessa.
Pulttien pohjien kanssa oli töitä ja niihin oli työn aikana mennyt pikipaskaa. Niitä siis jouduttiin poraamaan kun puhdistus ei auttanut.
Myös pyttyjen päälle meni sitä pikeä, jota imuroitiin pois.
Oisko mekaanikolta mennyt vesitilan tiivisteeseen asti ja läpi vehkeet vai männän päälle jäänyt paskaa ja rikkonut turbon? Voiko suutin mennä paskaksi ultraäänipesussa ja aiheuttaa tuon?
Onko tietoa että mistä kannattaa lähteä tutkimaan hommaa?
Edit: avasin oman threadin tälle kun fiksumpi niin.
viewtopic.php?t=215943
Nyt kone savuttaa mustaa tyhjäkäynnillä. Muuten ajo normaalia ja supsutus kadonnut matka-ajossa, mitä nyt "extrapaloääntä" kuuluu jonkin verran edelleen jostain pytystä kierroksien vaihtuessa.
Pulttien pohjien kanssa oli töitä ja niihin oli työn aikana mennyt pikipaskaa. Niitä siis jouduttiin poraamaan kun puhdistus ei auttanut.
Myös pyttyjen päälle meni sitä pikeä, jota imuroitiin pois.
Oisko mekaanikolta mennyt vesitilan tiivisteeseen asti ja läpi vehkeet vai männän päälle jäänyt paskaa ja rikkonut turbon? Voiko suutin mennä paskaksi ultraäänipesussa ja aiheuttaa tuon?
Onko tietoa että mistä kannattaa lähteä tutkimaan hommaa?
Edit: avasin oman threadin tälle kun fiksumpi niin.
viewtopic.php?t=215943
Re: CDI moottorin suuttimen / tiivisteen vaihto.+ kuvia
Vika selvisi, kun olikin ihan ohueksi kulunut suuttimen tiiviste vielä jäänyt uuden tiivisteen alle. Ei lähtenyt enää imurilla tai ruuvarilla tämä, kun oli ihan sellainen millin kehältään tuo enää.Nebbis kirjoitti: ↑Ti 09.08.2022 16:17 Suuttimien puhdistus ja pohjaprikkojen vaihto tehty Vito W639 115CDI.
Nyt kone savuttaa mustaa tyhjäkäynnillä. Muuten ajo normaalia ja supsutus kadonnut matka-ajossa, mitä nyt "extrapaloääntä" kuuluu jonkin verran edelleen jostain pytystä kierroksien vaihtuessa.
Pulttien pohjien kanssa oli töitä ja niihin oli työn aikana mennyt pikipaskaa. Niitä siis jouduttiin poraamaan kun puhdistus ei auttanut.
Myös pyttyjen päälle meni sitä pikeä, jota imuroitiin pois.
Oisko mekaanikolta mennyt vesitilan tiivisteeseen asti ja läpi vehkeet vai männän päälle jäänyt paskaa ja rikkonut turbon? Voiko suutin mennä paskaksi ultraäänipesussa ja aiheuttaa tuon?
Onko tietoa että mistä kannattaa lähteä tutkimaan hommaa?
Edit: avasin oman threadin tälle kun fiksumpi niin.
viewtopic.php?t=215943
Minulta löytyy reilu puoli purkkia tuota Vehon keraamista suutinrasvaa, niin yv voi kysyä sitä. Myyn pariin kybään pois.
Re: CDI moottorin suuttimen / tiivisteen vaihto.+ kuvia
Nyt se sitten osui minunkin kohdalleni. Jonkin aikaa olen haistellut että ajoittain käryää sisälle, ei kuitenkaan konehuoneessa havaittavaa käryä. Sprinterissä josta puuttuu koppa koneen (646) päältä luulisi olevan helppo havaita se vuoto suuttimen ympäriltä, mutta eipä vaan mustaa näkynyt. Epäilin ensin jotain muuta pakovuotoa ja tutkinkin useaan kertaan konehuoneesta ja auton alta löytämättä mitään. Tänään sitten huomasin ykkössylinterin suuttimen ympärillä hieman mustaa märkää mömmöä joka kuplii moottorin käydessä.
Nyt sitten rupesin tutkimaan hommaa tarkemmin ja katselin sitä suuttimien paluuvirtausletkua, irtoaakohan se sovinnolla ehjänä, vai kannattaako sellainen hankkia valmiiksi jottei koneessa oleva rikkoudu?
Nyt sitten rupesin tutkimaan hommaa tarkemmin ja katselin sitä suuttimien paluuvirtausletkua, irtoaakohan se sovinnolla ehjänä, vai kannattaako sellainen hankkia valmiiksi jottei koneessa oleva rikkoudu?
Re: CDI moottorin suuttimen / tiivisteen vaihto.+ kuvia
Ne lähtee suht usein ehjänä irti mutta varovainen saa olla. Jos yhtään epäilyttää niin kannattaa se hommata varalle.
Samoin kiinnityspultti ja jos paljon ajettu auto niin se haarukka.
Hyvä pesu ensin ja paineilmalla kuivaus että saa kaikki sonnat pois poterosta. Sitten vasta alkaa irroittelemaan mitään. Vähemmän riskiä että pääsee likaa mihinkään mihin ei sopisi päästä.
Ja kannattaa lainata / hommata pohjakalvain valmiiksi. Ei tarvitse tehdä hommaa moneen kertaan.
Samoin kiinnityspultti ja jos paljon ajettu auto niin se haarukka.
Hyvä pesu ensin ja paineilmalla kuivaus että saa kaikki sonnat pois poterosta. Sitten vasta alkaa irroittelemaan mitään. Vähemmän riskiä että pääsee likaa mihinkään mihin ei sopisi päästä.
Ja kannattaa lainata / hommata pohjakalvain valmiiksi. Ei tarvitse tehdä hommaa moneen kertaan.
Re: CDI moottorin suuttimen / tiivisteen vaihto.+ kuvia
Homma etenee...
Kaikki irtosi sovinnolla, paitsi suutin. Vaikkei vuoto ole kauaa jatkunut niin tiukassa vaan on, ei auta vaikka ruuvi löysällä ja kone käynnissä kaasuttelikin. Liuotushoitoa CRC carb & EGR cleanerilla, ainakin se suuttimen ympärillä oleva mömmö liukeni tuolla aineella.
Sopivasti sitten Tool outletissa oli black friday tarjoukset josta ostoskoriin sujahti suuttimen irroituskalusetti, kalvain ja pitkä kierretappi sen ruuvin reijän putsaamiseen.
Tänään tuli paketti ja heti tietenkin (kaikkihan muistaa lapsuudestaan sen toivotun joululahjan saamisen, kun innoissan repii paketin auki...) kokeilin että miten se irroituskalu toimii. Kyseessä siis liukuvasara jossa suuttimeen sopiva adapteri.
Ensin näytti ettei tapahdu mitään, mutta kyllähän se suutin lähti pikkuhiljaa liikkumaan ja lopulta irtosi.
Nyt sitte liotellaan sitä mömmöä irti suuttimesta ja kannesta sekä yritetään onkia se tiivisteprikka sieltä reijän pohjalta...
Kaikki irtosi sovinnolla, paitsi suutin. Vaikkei vuoto ole kauaa jatkunut niin tiukassa vaan on, ei auta vaikka ruuvi löysällä ja kone käynnissä kaasuttelikin. Liuotushoitoa CRC carb & EGR cleanerilla, ainakin se suuttimen ympärillä oleva mömmö liukeni tuolla aineella.
Sopivasti sitten Tool outletissa oli black friday tarjoukset josta ostoskoriin sujahti suuttimen irroituskalusetti, kalvain ja pitkä kierretappi sen ruuvin reijän putsaamiseen.
Tänään tuli paketti ja heti tietenkin (kaikkihan muistaa lapsuudestaan sen toivotun joululahjan saamisen, kun innoissan repii paketin auki...) kokeilin että miten se irroituskalu toimii. Kyseessä siis liukuvasara jossa suuttimeen sopiva adapteri.
Ensin näytti ettei tapahdu mitään, mutta kyllähän se suutin lähti pikkuhiljaa liikkumaan ja lopulta irtosi.
Nyt sitte liotellaan sitä mömmöä irti suuttimesta ja kannesta sekä yritetään onkia se tiivisteprikka sieltä reijän pohjalta...
Re: CDI moottorin suuttimen / tiivisteen vaihto.+ kuvia
Sama tauti iski minunkin autoon. Millä ootte näperreleet sen vanhan tiivisteen irti?
Re: CDI moottorin suuttimen / tiivisteen vaihto.+ kuvia
joku väkänen missä koukku päässä
Re: CDI moottorin suuttimen / tiivisteen vaihto.+ kuvia
Kuuluukohan tuossa suuttimessa olla joku O-rengas siinä rungon puolivälissä?