300GE 1991 koronaprojektina
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Uusi sopiva raidetanko asennettu viime vkl, ohjausiskarikin meni siihen hyvin. En ole tosin käännellyt rattia ääriasentoihin kun oli se bensavuoto.
Laitoin illalla Putkisaaren Jaskalta lainaksi saadun paineensäätimen ruiskuun, se ei vuoda ja vaikuttaa että auto lähtee hyvin käyntiin hetken seisottuaankin. Huomenna koeajolle perjantain kunniaksi, ihan töihin asti
Laitoin illalla Putkisaaren Jaskalta lainaksi saadun paineensäätimen ruiskuun, se ei vuoda ja vaikuttaa että auto lähtee hyvin käyntiin hetken seisottuaankin. Huomenna koeajolle perjantain kunniaksi, ihan töihin asti
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Auto seisonut pääosin katoksessa. Pois lukien kuun ensimmäinen sunnuntai kävin Lemillä . Sen verran tuli tehtyä että varustelin auton G500:sta tyhjennetyllä tavaralla kuten hinausköydet ja kuormaliinat ym "äijävarusteet" ja tavaratilaan meni siitä autosta jäänyt kaukalo myös.
Keskuslukosta selvisi sellainen että jos apukuskin ovi ei ole lukossa niin kaukosäätö ei toimi oikein vaan avaa takaisin heti. Se sähkölukko kun ei pelaa ollenkaan. Eiköhän jossain vaiheessa ehti tuohonkin tutustua.
Tosiaan tuli tuossa ohitustelläkin ajettua pätkä jossa tuli todettua että moottori kiertää melkomoisesti, olin tottunut G500:n mataliin kierroksiin. Mitä netistä tutkin niin satasen vauhdissa kuuluukin olla noin 3500 rpm.
Keskuslukosta selvisi sellainen että jos apukuskin ovi ei ole lukossa niin kaukosäätö ei toimi oikein vaan avaa takaisin heti. Se sähkölukko kun ei pelaa ollenkaan. Eiköhän jossain vaiheessa ehti tuohonkin tutustua.
Tosiaan tuli tuossa ohitustelläkin ajettua pätkä jossa tuli todettua että moottori kiertää melkomoisesti, olin tottunut G500:n mataliin kierroksiin. Mitä netistä tutkin niin satasen vauhdissa kuuluukin olla noin 3500 rpm.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Aikamoiset nuo kierrokset. Tuli tuossa Wikipediaa lueskeltua ja näköjään sitten kun tuon 3-litraisen mosan teho on 170 heppaa ja vääntö 190 Nm niin tuon tiiliskiven liikuttaminen 100 km/h vaatii moottorin voimavarojen hyödyntämistä ihan olan takaa. G:ssähän on kai ihan hurja ilmanvastuskerroin. Tolla moottorilla huippunopeus on "vain" 162 km/h.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Ensimmäinen "pitkä" lenkki heitetty vkl eli Ruukki Pick Nick Strömforsissa. Hyvin pelasi, eikä kauhean perso bensalle, ajeltiin rauhallisesti, takaisin vanhaa 170-tietä maisemista nautiskellen. Sade kasteli vasemman umpion, sen jonka ostin käytettynä sekä kasteli myös molemmat etuvilkut. Kuivattelin umpion ja tiivistin lasisilikonilla lasin umpioon, katsotaan auttoiko. Vilkunlasien ruuvien alta oli kadonneet kumiset tiivisteprikat, väsäsin polkupyörän sisärenkaasta uudet prikat, seurataan.
Lömmityslaitteen hana ei sulkeudu ihan tiiviisti, olin sitä jo operoinut kun vipu otti kiinni hansikaslokeron sisäosaan. Säädin vaijeria hieman, seurataan puhaltaako vielä lämmintä.
Jokunen pikku asia tuli työlistalle, ei mitään merkillistä uutta.
Lömmityslaitteen hana ei sulkeudu ihan tiiviisti, olin sitä jo operoinut kun vipu otti kiinni hansikaslokeron sisäosaan. Säädin vaijeria hieman, seurataan puhaltaako vielä lämmintä.
Jokunen pikku asia tuli työlistalle, ei mitään merkillistä uutta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Heh, kumpakaan sivuvilkku ei toiminut, en muista miten ne oli katsastuksessa ... lamput oli pudonneet sinne lokarin tai oikeastaan A-pilarin jatkeen sisään. Kaivoin ne esiin rautalangalla ja napsautin paikoilleen. Only in S.A.V.O.
Lämppäri ei puhalla enää kuumaa, vaijerin säädön jälkeen.
Nyt pitäisi asentaa siistimpi oikean etulokasuojan levike, tein koemaalauksen Wurthin mustanharmaalla ja sen sävy on aika lähellä sitä muovin väriä, olen käsitellyt muut levikkeet Korrekin muovinhoitoaineella, en siis mustalla vahalla. Pitää maalata käytettynä hankkimani levike, se on nyt vihreäksi maalattu joten pieni karhennus riittänee ja uusi väri päälle.
Asensin venttiilikoppaan ehjän tulpanjohtosuojan, itse asiassa uuden.
Lämppäri ei puhalla enää kuumaa, vaijerin säädön jälkeen.
Nyt pitäisi asentaa siistimpi oikean etulokasuojan levike, tein koemaalauksen Wurthin mustanharmaalla ja sen sävy on aika lähellä sitä muovin väriä, olen käsitellyt muut levikkeet Korrekin muovinhoitoaineella, en siis mustalla vahalla. Pitää maalata käytettynä hankkimani levike, se on nyt vihreäksi maalattu joten pieni karhennus riittänee ja uusi väri päälle.
Asensin venttiilikoppaan ehjän tulpanjohtosuojan, itse asiassa uuden.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Päätin hioa maalit pois vihreästä levikkeestä, alta tulee musta muovi esiin. Om vaan kova homma, ja vielä vaiheessa.
Apparin oviverhoilun irroitin, oli vaan kaksi ruuvia toiminnassa ovitaskun ja pahvin kiinnityksessä. Pitää hankkia merkkiliikkeestä ehjät muoviset insertit/mutterit sinne oven peltiin ja etsiä M4 x 25 ruuveja. Lukon ovimoottorin tanko oli irti, siksi ei toiminut sähkölukko.
Kuskin ovesta paljastui netistä lukemani asia jotta lukon moottorissa on viisikarvainen johto, muissa lukoissa vaan kaksi karvaa. Ostin ebaysta yhden lukkomoottorin ja se jää nyt varalle. Kuskin lukon takkuaminen johtunee kauko-ohjatusta keskuslukosta, siellä on erillinen toimilaite kytkettynä samaan mekanismiin. Oletan että kuskin ovessa ei ole ovimoottoria vaan se on yksikkö joka lähettää viestiä muille oville. Uudemmissa on sama ovimoottori kuskin ovessa sekä relekaapissa keskuslukolla oma rele, liittynee siihen jos on jo tehdasasennettu kaukosäätö.
Kuskin ovi oli turattu peltiruuveilla kiinni. Yhdessä reiässä oli jopa sellainen betoniseinään tarkoitettu muoviproppu. Onkohan made in S.A.V.O. vaiko maahantuonut taho?
Apparin oviverhoilun irroitin, oli vaan kaksi ruuvia toiminnassa ovitaskun ja pahvin kiinnityksessä. Pitää hankkia merkkiliikkeestä ehjät muoviset insertit/mutterit sinne oven peltiin ja etsiä M4 x 25 ruuveja. Lukon ovimoottorin tanko oli irti, siksi ei toiminut sähkölukko.
Kuskin ovesta paljastui netistä lukemani asia jotta lukon moottorissa on viisikarvainen johto, muissa lukoissa vaan kaksi karvaa. Ostin ebaysta yhden lukkomoottorin ja se jää nyt varalle. Kuskin lukon takkuaminen johtunee kauko-ohjatusta keskuslukosta, siellä on erillinen toimilaite kytkettynä samaan mekanismiin. Oletan että kuskin ovessa ei ole ovimoottoria vaan se on yksikkö joka lähettää viestiä muille oville. Uudemmissa on sama ovimoottori kuskin ovessa sekä relekaapissa keskuslukolla oma rele, liittynee siihen jos on jo tehdasasennettu kaukosäätö.
Kuskin ovi oli turattu peltiruuveilla kiinni. Yhdessä reiässä oli jopa sellainen betoniseinään tarkoitettu muoviproppu. Onkohan made in S.A.V.O. vaiko maahantuonut taho?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Kävin viime lauantaina Puumalassa tällä tositoimissa eli vedin eestaas traileria jossa A-Ford kyydissä. Hyvin pelasi, mitä nyt oli kuuma kuin hitto.
Viime sunnuntaina läksimme käyttiksellä Viroon ja eilen illalla takaisin. Tänään sitten täytettiin ilmastointi R134a aineella. Siellä oli painetta ennestään mutta järjestelmä melko tyhjä. Autossa oli oikeat liittimet valmiina joten kilo tavaraa sisälle, nyt tulee kylmää. Sähköflekti lähti myös käyntiin kun saatiin kylmäaineet koneeseen. Toivottavasti pysyy aineet sisällä.
Viime sunnuntaina läksimme käyttiksellä Viroon ja eilen illalla takaisin. Tänään sitten täytettiin ilmastointi R134a aineella. Siellä oli painetta ennestään mutta järjestelmä melko tyhjä. Autossa oli oikeat liittimet valmiina joten kilo tavaraa sisälle, nyt tulee kylmää. Sähköflekti lähti myös käyntiin kun saatiin kylmäaineet koneeseen. Toivottavasti pysyy aineet sisällä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Otin tänään toistamiseen etuovien pahvit irti. Laitoin ovien alaosiin ne oikeat, nyttemmin uudenmalliset muovimutterit. Ruuveiksi kuusiokolomalliset M4x25 rst kun niitä sattui löytymään. Apparin pahvissa oli pari asennusreikää murtunut siten että ruuvinkanta ei pohjaa, virittelin niihin nyt sikaflex korjausta. Kuskin ovi on jo nipussa, olin korjannut taka-alakulman pintaruosteet pahvin ja pellin välistä aiemmin jo ruosteenmuuntimella ja nyt sama oli edessä apparin ovessa, en ollut sitä aiemmin huomannutkaan.
Yläosien peltiruuveihin hankin ne kupumalliset prikat, eli senkkiprikat mitä ne nyt onkaan.
Yläosien peltiruuveihin hankin ne kupumalliset prikat, eli senkkiprikat mitä ne nyt onkaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Auto siirtyi kotitalliin pari viikkoa sitten ja SEC katokseen, kun Ford meni seisontavakuutukseen kotitalolle. Jotain pikkujuttuja vielä laittelin, ja oikea etusiiven muovilevike tuli kunnostettua eli varaosaksi hankitusta poistin maalin ja asensin sen rikkoutuneen (paikatun) tilalle. Kuva on ennen talliin menoa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Olihan päivä. Kaasuvaijerin pää irtosi vivuston puoleisesta päästä motarilla ja auto hyytyi Lahdentiellä. En saanut ilmanputsaria irti tien poskessa koska 10 mm kiintoavaimella yhtä mutteria ei saanut auki, vikaa ei tuossa vaiheessa tiennyt että mistä katki.
Totesin että jälkiasenteisesta cruiserista menee vaijeri sinne vivustoon. Otin vaijerin irti cruiserista ja vedin sen konepellin alta ulos ja se yletti sivupeilin tienoille. Ikkunan kautta kaasuttelin vasemmalla kädellä ja ajoin kuutisen kilometriä Jokimaan rompetorile.
Siellä sain Juholta lainaan hylsyavaimen ja putsarin irti pois tieltä. Totesin vian ja kiinnitin murtuneen muoviholkin reikäänsä. Varmistin vielä Juholta saadulla nippusiteellä holkin. Päästiin sieltä Kärkkäiselle sekä SantaFe ravintolaan syömään ennen kotiinpaluuta.
Pitää ostaa uudet holkit kaikkiin omiin 30 vuotta vanhoihin autoihin.
Totesin että jälkiasenteisesta cruiserista menee vaijeri sinne vivustoon. Otin vaijerin irti cruiserista ja vedin sen konepellin alta ulos ja se yletti sivupeilin tienoille. Ikkunan kautta kaasuttelin vasemmalla kädellä ja ajoin kuutisen kilometriä Jokimaan rompetorile.
Siellä sain Juholta lainaan hylsyavaimen ja putsarin irti pois tieltä. Totesin vian ja kiinnitin murtuneen muoviholkin reikäänsä. Varmistin vielä Juholta saadulla nippusiteellä holkin. Päästiin sieltä Kärkkäiselle sekä SantaFe ravintolaan syömään ennen kotiinpaluuta.
Pitää ostaa uudet holkit kaikkiin omiin 30 vuotta vanhoihin autoihin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Ei saa irrallisena tuota holkkia joka vaikuttaa olevan osa kaasuvaijeria. Pistin marmorille kyselyn mitä maksaa, sitä vaijeria en oikein löytänyt tarvikkeena. XENTRY antoi neljäkin eri osanumeroa vaijerille:
A4633000230
A4633000630
A4633001930
A4633002130
A4633003030
1993 E320 vaijeriin saa jonkun puslan tarvikkeena, numerolla: A2023010093 sitä saa MB-Osasta sekä KL-varaosista; laitoin siitäkin kyselyn marmorille.
A4633000230
A4633000630
A4633001930
A4633002130
A4633003030
1993 E320 vaijeriin saa jonkun puslan tarvikkeena, numerolla: A2023010093 sitä saa MB-Osasta sekä KL-varaosista; laitoin siitäkin kyselyn marmorille.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Oon vaihdellu niitä holkkeja niin että avaan sen ohuella terällä auki kyljestä, ja laitan vaijerin paikalleen. Sitten vaan ruuvaa kiinni kun kierteet kuitenkin edelleen toimii. tarvittaessahan sen voi vaikka kolvilla sulattaa takasin kiinni. Joskus jos jaksais ja kiinnostais, voisi tuohonki tehdä valmiin 3d mallin ja tulostella noita printteinä. Sen voisi jopa designata niin, että tekee urasta spiraalin, jolloin vaijeri ei pääse vahingossakaan irti.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Tässähän holkissa ei ole kierrettä tms. Siinä on sellainen puolipyöreä potero johon vaijerin pää sopii ja kun kaasua painetaan niin vaijeri kulma muuttuu ja se pyöreä osa toimii niinkuin laakerina. Over-engineered.EVO X kirjoitti: ↑Ma 22.05.2023 10:45 Oon vaihdellu niitä holkkeja niin että avaan sen ohuella terällä auki kyljestä, ja laitan vaijerin paikalleen. Sitten vaan ruuvaa kiinni kun kierteet kuitenkin edelleen toimii. tarvittaessahan sen voi vaikka kolvilla sulattaa takasin kiinni. Joskus jos jaksais ja kiinnostais, voisi tuohonki tehdä valmiin 3d mallin ja tulostella noita printteinä. Sen voisi jopa designata niin, että tekee urasta spiraalin, jolloin vaijeri ei pääse vahingossakaan irti.
Mutta, idea olisi hyvä jos tekisi muovista uuden osan, ja siihen hahlo josta vaijarin saa siitä sisään. Hahlo voisi olla vinossa jolloin vaijeri ei pääsisi muljahtamaan pois, taikka sitten liimaa/sulattaa sen umpeen. Pitää ottaa kuva ja postata tänne jos saisi vielä lisää ideoita. Uusi vaijeri maksaa marmorilla 150 euroa.
Mikähän olisi sopivin materiaali, nylon?
E320 holkki maksaa 3 euroa, ja tilasin yhden varalle. 560 SECissä on systeemi tangoilla ja nivelillä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Polyamidi varmaan piisaa vallanmainiosti tuohon, eli juuri se Nylon.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Jees, eilen tutkin asiaa kunnolla, ja se nykyinen pala on kumia! Päätin tilata uuden vaijerin kummiskin, vielä kun niitä saa. Tuohon voi sitten yrittää rakennella jos jaksaa, ja jos joku tarvii niin myydä pois.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Oma toimittaja tulostaa myös kumia.. mutta ainahan se uusi on paras.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Vaijeri saapui tiistaina. Tänään irrotin kaikki vivut ja kuulanivelet moottoritilasta, paitsi sen kaasuläppään menevän kuulapäätangon; liian ahdas paikka. Rasvasin vaseliinilla kaikki akseliholkit, putsauksen jälkeen sekä sama kuulapäille. Kick-down vaijeriin sumuttelin voiteluainetta; Mek-Oljaa.
En keksinyt miten kaasupolkimesta saa vaijerinpään irti, netistä löysin kuvan että siinä onkin hevosenkenkäsokka eli huomenna jatkuu.
En keksinyt miten kaasupolkimesta saa vaijerinpään irti, netistä löysin kuvan että siinä onkin hevosenkenkäsokka eli huomenna jatkuu.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Sain vaijerin vaihdettua. Kavei oli myös avittamassa niin todettiin että kaasu ei aukea tarpeeksi auki. Vaijeria säätämällä parani, lisäksi jälkiasennus cruiserin vaijeri hankasi kaasuvipuun niin sen asentoa muutettiin ja saatiin kaasu herkemmäksi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Taisin tankata Lahdessa Kärkkäisellä viimeiksi. Sitten kaupunkiajoa sekaan ja nyt 236 km ajon jälkeen meni 40 litraa tankkiin eli kulutus reilu 16.9 sadalla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Kävin eilen Kouvolassa. Maantieajoa niin kulutus vähän reilu 15 litraa sadalla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
ihanan kallista
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Purin eilen apparin penkin irti, ajattelin sillä harjoitella ensin niin auto säilyy vielä ajokunnossa jos tuo penkkiremppa otaisi enemmin aikaa.
Molemmat etupenkkien selkänojat on vinksallaan siten että ne on sisäreunastaan taaempana kuin ulkoreunastaan. Otin takapanelin auki mutta en näe että mikään olisi irti tai lonksuisi. Sain alakiinnikkeistä säädettyä pari millia siten että selkänoja on melkein linjassaan istuimen kanssa, ainut mitä keksin olis viilata niitä pulttien reikiä vähän jotta se selkänoja linjautuisi suoraan istuimen kanssa, se on nyt tuossa lattialla kokeiltuna ihan hyvä istua.
Olisiko se penkin runko vaan taipunut, ajan ja käytön (198t ajettu) takia?
Sain G-miehiltä ohjeet että nahkaverhoilu ja pehmusteet vaan irti jotta näkee sen rungon kunnon, ei kyllä haluttaisi alkaa ehjää purkamaan koska penkit on oikeastaan virheettömät. Pitää asentaa takaisin autoon.
Kuskin penkki on enemmin vinossa selkänojastaan, sillä on toki istuttu enemmin, uskoisin.
Molemmat etupenkkien selkänojat on vinksallaan siten että ne on sisäreunastaan taaempana kuin ulkoreunastaan. Otin takapanelin auki mutta en näe että mikään olisi irti tai lonksuisi. Sain alakiinnikkeistä säädettyä pari millia siten että selkänoja on melkein linjassaan istuimen kanssa, ainut mitä keksin olis viilata niitä pulttien reikiä vähän jotta se selkänoja linjautuisi suoraan istuimen kanssa, se on nyt tuossa lattialla kokeiltuna ihan hyvä istua.
Olisiko se penkin runko vaan taipunut, ajan ja käytön (198t ajettu) takia?
Sain G-miehiltä ohjeet että nahkaverhoilu ja pehmusteet vaan irti jotta näkee sen rungon kunnon, ei kyllä haluttaisi alkaa ehjää purkamaan koska penkit on oikeastaan virheettömät. Pitää asentaa takaisin autoon.
Kuskin penkki on enemmin vinossa selkänojastaan, sillä on toki istuttu enemmin, uskoisin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Sain eilen asentajakaveriksi jäsen cuunon. Kauppatorilla nautitun vetyaamiaisen jälkeen hänen kanssaan purettiin jo irroittamani penkki osiin eli separoitiin istuin ja selkänoja. Itse asiassa kun sivumuovit otti pois niin nähtiin että vaihteiston puoleinen runkoputki johon on hitsattu selkänojan kannakekorvake, oli murtunut halki; hitsaussauman kohdalta. Hyvin on Itävallassa hitsanneet kun se sauma piti mutta teräsputki haljennut. Kannake oli siis vinossa ja taipunut alas niin selkänojakin oli vikossa ja taipunut alas auton keskilinjan puolelta. Irroitettiin vielä verhoustyyny istuimesta.
Hitsattiin kuntoon illalla Lemin Keskusvarastolla ja sen päälle yösyömmellä Tuen Grillin hampurilaiset Kaukaalla. Toki maalattiin korjattu kohta ja tänään sitten penkin kasaus ja takaisin asennus.
Mikäs sen mukavampaa lomalla kun mersun ehjäys hyvässä seurassa.
Hitsattiin kuntoon illalla Lemin Keskusvarastolla ja sen päälle yösyömmellä Tuen Grillin hampurilaiset Kaukaalla. Toki maalattiin korjattu kohta ja tänään sitten penkin kasaus ja takaisin asennus.
Mikäs sen mukavampaa lomalla kun mersun ehjäys hyvässä seurassa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Apukuskin penkin irroitettuani ja tsekattuani että selkänojan kiinnikeet on oikein sekä tiukassa asensin sen takaisin ja tein vertailun josta näkee paljonko kuskin selkänoja on pielessä:
IMG-20230729-WA0013 by Kari Pykäläinen, on Flickr
Eikun penkki irti. Nämä kiskot lähti penkin mukana kun sai päissä olevat kuusiokolopultit auki, niihin pääsi käsiksi kun irroitti sisemmässä kiskossa olleen stoppariruuvin kardaanitunnelin vierestä. Kuva netistä/Hans Hehl.
Kiskot sai pois liu'uttamalla ne ulos.
Suojamuovien poiston jälkeen näki että istuimen runko oli murtunut ja päästi siihen hitsatun kannakkeen vääntymään alas ja taakse.
20230731_153823 by Kari Pykäläinen, on Flickr
Istuintyyny verhouksineen oli tässä kuvausvaiheessa toki irti, ylemmässäkin.
Rungon putken halkeaama hitsattiin umpeen ja alhaalta sekä toiselta puolelta vahvistettiin hitsauksia.
Sitten vaan penkkiä kasaan, istuintyynyt on reunoistaan kiinni nauhalla joka pingoitetaan runkoputkessa olevaan uraan. Lisäksi on kaksi teräslankalenkkiä pitämässä takaosan sivuja paikoillaan.:
Asennus lopuksi tämän laatikon päälle:
Hyvä tuli:
IMG-20230729-WA0013 by Kari Pykäläinen, on Flickr
Eikun penkki irti. Nämä kiskot lähti penkin mukana kun sai päissä olevat kuusiokolopultit auki, niihin pääsi käsiksi kun irroitti sisemmässä kiskossa olleen stoppariruuvin kardaanitunnelin vierestä. Kuva netistä/Hans Hehl.
Kiskot sai pois liu'uttamalla ne ulos.
Suojamuovien poiston jälkeen näki että istuimen runko oli murtunut ja päästi siihen hitsatun kannakkeen vääntymään alas ja taakse.
20230731_153823 by Kari Pykäläinen, on Flickr
Istuintyyny verhouksineen oli tässä kuvausvaiheessa toki irti, ylemmässäkin.
Rungon putken halkeaama hitsattiin umpeen ja alhaalta sekä toiselta puolelta vahvistettiin hitsauksia.
Sitten vaan penkkiä kasaan, istuintyynyt on reunoistaan kiinni nauhalla joka pingoitetaan runkoputkessa olevaan uraan. Lisäksi on kaksi teräslankalenkkiä pitämässä takaosan sivuja paikoillaan.:
Asennus lopuksi tämän laatikon päälle:
Hyvä tuli:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Hyvän näköiset penkit. Sikaria ja konjakkia mukaan retkelle.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Sain kerrankin kaikki harrasteautot samaan kuvaan. Hitto kun ois saanu muutama vuosi sitten saman setin kun oli G500, 500E, 560SEC, 300SEL 6.3 sekä 450SEL 6.9
20230812_123355 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20230812_123312 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20230812_114530 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20230812_123355 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20230812_123312 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20230812_114530 by Kari Pykäläinen, on Flickr
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
On kyllä komea setti autoja!
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Taisin ajaa G-Wagenilla kerran tässä syksyn aikana. Vein tämän eilen talvihalliin josta sen saa halutessaan ajoon ihan suoraan, oli omassa tallissa muutaman päivän niin tein vähän syystarkastuksia. Oikean takaoven kaiutinritilä irtosi hiljattain, ruuvien kohdalta korkkasi irti. Liimasin sen kevyesti akryylimassatäppäyksillä eli kestää kiinni mutta saa irti tarvittaessa. Kosmeetiseti nyt 100%.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Auto on paikallisella nelivetopajalla. Etuperän oikeasta maljasta tulee rasvaa ulos, etenkin kesäkuumalla niin vein Kempsu-Huoltoon tsekattavaksi.
Seuraavaa nyt selvinnyt:
- molemmat nivelten suojakumit on riekaleina ja toisen kiristyspanta pyörinyt palasina siellä maljassa, ei kuitenkaan ole vettä ollut, vaan rasvassa kaikki sisukalut
- "olkatappirakenteen" kartiorullalaakerit kaikki rikki, yhdestä on rullat irronneet ja pyörineet siellä maljan pohjalla
- kyseisten laakereiden tappien shimmilevyjä puuttuu kolmesta, yhdessä oli shimmilevyt - olikohan niin hyvin osunut mittoihin että ei ole tarvittu shimmausta, epäilivät että joku käynyt tuolla jo?
- nivelet vaikuttaa ehjältä, toinen puoli vielä tutkimatta tarkemmin
Isohko remontti tulee mutta toistaiseksi vaan kuluvia osia uusitaan, ei vielä perikatoon vie...
Seuraavaa nyt selvinnyt:
- molemmat nivelten suojakumit on riekaleina ja toisen kiristyspanta pyörinyt palasina siellä maljassa, ei kuitenkaan ole vettä ollut, vaan rasvassa kaikki sisukalut
- "olkatappirakenteen" kartiorullalaakerit kaikki rikki, yhdestä on rullat irronneet ja pyörineet siellä maljan pohjalla
- kyseisten laakereiden tappien shimmilevyjä puuttuu kolmesta, yhdessä oli shimmilevyt - olikohan niin hyvin osunut mittoihin että ei ole tarvittu shimmausta, epäilivät että joku käynyt tuolla jo?
- nivelet vaikuttaa ehjältä, toinen puoli vielä tutkimatta tarkemmin
Isohko remontti tulee mutta toistaiseksi vaan kuluvia osia uusitaan, ei vielä perikatoon vie...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224