CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ohi...
Viimeksi muokannut tinatähti, La 20.08.2022 14:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei mitään eroa perusmoottorissa. Tuntuu tuo toistaiseksi kestävän.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Anteeksi
Alan olemaan liian kiireinen jo, ei kaikistellen ole niin mukavalta tunnu enään. Ikäkin ja huono muistikaan ei oikein auta asiaa.
Asia on edelleen lopullisesti ratkaisematta.
Jotain edistymistä kuitenkin on tapahtunut, nimittäin "loppupään" edc17- boxeissahan on samankaltaisia elementtejä liittyen siihen väännön valvonta-asiaan, ne näyttäisivät nyt ratkenneen, tarkitan tässä vaikkapa viimeisiä V6,sia, henkilöautoissa, sekä Sprinttereissä. Vieläkin on kuitenkin sellainen hytinä varpaissa, että ratkiaa se asia siitä OM654,stäkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Uudemman mallin vitoskone on OM647peevelipoika kirjoitti: ↑Su 17.07.2022 11:26 Mitähän tuo uudenmallin om612 kestää vakio sisuskaluilla ja mitähän se kestää sitten ihan tako osilla yms. rakennettuna?
Liekköhän noista kukaan saanut niin paljoa vetoa, että ne olisi sen takia särkyneet.
Luulisin että vakioalakerralla ja stressilevyllä noin 100hv/syl helposti kestää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ke 11.08.2021 08:16
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
tuikku kirjoitti: ↑La 23.07.2022 09:24Uudemman mallin vitoskone on OM647peevelipoika kirjoitti: ↑Su 17.07.2022 11:26 Mitähän tuo uudenmallin om612 kestää vakio sisuskaluilla ja mitähän se kestää sitten ihan tako osilla yms. rakennettuna?
Liekköhän noista kukaan saanut niin paljoa vetoa, että ne olisi sen takia särkyneet.
Luulisin että vakioalakerralla ja stressilevyllä noin 100hv/l helposti kestää.

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: To 10.03.2022 15:08
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No siis om612 jokatapauksessa kyseessä. Täytys jonkinlaista muutostopiccia lyödä pystyy.tuikku kirjoitti: ↑La 23.07.2022 09:24Uudemman mallin vitoskone on OM647peevelipoika kirjoitti: ↑Su 17.07.2022 11:26 Mitähän tuo uudenmallin om612 kestää vakio sisuskaluilla ja mitähän se kestää sitten ihan tako osilla yms. rakennettuna?
Liekköhän noista kukaan saanut niin paljoa vetoa, että ne olisi sen takia särkyneet.
Luulisin että vakioalakerralla ja stressilevyllä noin 100hv/syl helposti kestää.
S203 270CDI -03
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Sittenhän tarviit ehdottomasti amg imusarjan siihen.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Hei,
Käytin kuukaus kaks takaperin w205 250cdi -17 4maticin MBlabilla softattavana.
Tuikun softa tuli mutta jotenkin tuntuu ettei hönkää ole.
Onko softassa vika vai autossa mekaaninen? Täys kaasulla kuuluu keulilta pieni helinä.
Jos tuossa nyt on kaikki mitä pelkällä softalla saatavissa niin onko mitään vaihtoehtoja jatkoa varten?
Päästölaitteet pois? DPF,EGR ja urea vehkeet.
Cooleri on ilmeisesti ilma-vesi ja sille ei taida muuta vaihtoehtoa.
Käytin kuukaus kaks takaperin w205 250cdi -17 4maticin MBlabilla softattavana.
Tuikun softa tuli mutta jotenkin tuntuu ettei hönkää ole.
Onko softassa vika vai autossa mekaaninen? Täys kaasulla kuuluu keulilta pieni helinä.
Jos tuossa nyt on kaikki mitä pelkällä softalla saatavissa niin onko mitään vaihtoehtoja jatkoa varten?
Päästölaitteet pois? DPF,EGR ja urea vehkeet.
Cooleri on ilmeisesti ilma-vesi ja sille ei taida muuta vaihtoehtoa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ohi...
Viimeksi muokannut tinatähti, La 20.08.2022 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mikä näissä om651 200cdi.ssä on ensimmäinen pullon kaula kun ruvetaan virittään ? 7- lovisella tomaatti lootalla varustettu, ei sillä ettei rapia pari sataa riittä normi ajoon muun liikenteen seassa. Mutta voimaan tottuu ja miettii että mitä seuraavaksi. Coolerista ymmärtänyt että pieni on ?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Cooleri on ihan eka, sit ohjelma ja jos lisää haluaa noin turbo ja suuttimet. Egr putki on imukaulassa haitoilla.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ma 18.07.2022 18:55
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mittasitko kiihtyvyyttä alunperin ja uudella softalla?kekwtame kirjoitti: ↑To 28.07.2022 22:20 Hei,
Käytin kuukaus kaks takaperin w205 250cdi -17 4maticin MBlabilla softattavana.
Tuikun softa tuli mutta jotenkin tuntuu ettei hönkää ole.
Onko softassa vika vai autossa mekaaninen? Täys kaasulla kuuluu keulilta pieni helinä.
Jos tuossa nyt on kaikki mitä pelkällä softalla saatavissa niin onko mitään vaihtoehtoja jatkoa varten?
Päästölaitteet pois? DPF,EGR ja urea vehkeet.
Cooleri on ilmeisesti ilma-vesi ja sille ei taida muuta vaihtoehtoa.
Oman auton kohdalla kävi toisen ohjelmoijan kanssa vähän vastaava homma. Omastani mittasin 9,3-10,0 sek 0-100 vanhalla softalla ja uudella "500Nm ja 215-220hp" vastaavat 9,18-10 sek eli yhtään enempää ei tuolla ohjelmalla tule ulos. Vaihteisto toimii normaalisti, vaihtaa nopeasti, mutta veto vaan puuttuu.
Tehoa pitäisi olla ja ECUlta tulee tieto 500Nm, mutta selvästi vähemmän oikeasti käytössä. CRD3.7A Eculla E 200 Bluetec kyseessä, vm 2015. Voikohan silti olla joku rajoitin käytössä vaikka väittää antavan tuon väännön ja 110mm^3 syöttöä? Suurempaa syöttöä pyydettäessä piirtää saman maksimisyötön kuin 110mm^3, eli softista vain vähän ymmärtävänä lienee pari vaihtoehtoa: suuttimen tuotto loppuu tarkkaan 110mm^3 tai sitten softassa on joku softaajan vielä löytämätön rajoitin.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Suorituskykyä vertaileviin kiihdytysmittauksiin kannattaa käyttää jotain muuta tapaa kuin 0-100 km/h. Se ei välttämättä aina anna oikeaa kuvaa, laatikon ja ESP:n vaikutus voi helposti korostua liikaa. Mitä jos kävisi nopeasti Saksan puolella ja tekisi samassa paikassa vertailukelpoiset testit esim. 60-160 km/h, 70-140 km/h tms. joku kyseiselle autolle hyvin sattuva väli johon ei tule "turhia" vaihtokohtia ilman merkitystä ja missä aloitusnopeus olisi sopivasti jo vetoalueella. Mittaus niin että kaasu on pohjassa jo ennen aloitusnopeutta ja kello/aplikaatio käyntiin aloitusnopeudesta.harrasteautoilija kirjoitti: ↑Su 07.08.2022 16:04Mittasitko kiihtyvyyttä alunperin ja uudella softalla?kekwtame kirjoitti: ↑To 28.07.2022 22:20 Hei,
Käytin kuukaus kaks takaperin w205 250cdi -17 4maticin MBlabilla softattavana.
Tuikun softa tuli mutta jotenkin tuntuu ettei hönkää ole.
Onko softassa vika vai autossa mekaaninen? Täys kaasulla kuuluu keulilta pieni helinä.
Jos tuossa nyt on kaikki mitä pelkällä softalla saatavissa niin onko mitään vaihtoehtoja jatkoa varten?
Päästölaitteet pois? DPF,EGR ja urea vehkeet.
Cooleri on ilmeisesti ilma-vesi ja sille ei taida muuta vaihtoehtoa.
Oman auton kohdalla kävi toisen ohjelmoijan kanssa vähän vastaava homma. Omastani mittasin 9,3-10,0 sek 0-100 vanhalla softalla ja uudella "500Nm ja 215-220hp" vastaavat 9,18-10 sek eli yhtään enempää ei tuolla ohjelmalla tule ulos. Vaihteisto toimii normaalisti, vaihtaa nopeasti, mutta veto vaan puuttuu.
Tehoa pitäisi olla ja ECUlta tulee tieto 500Nm, mutta selvästi vähemmän oikeasti käytössä. CRD3.7A Eculla E 200 Bluetec kyseessä, vm 2015. Voikohan silti olla joku rajoitin käytössä vaikka väittää antavan tuon väännön ja 110mm^3 syöttöä? Suurempaa syöttöä pyydettäessä piirtää saman maksimisyötön kuin 110mm^3, eli softista vain vähän ymmärtävänä lienee pari vaihtoehtoa: suuttimen tuotto loppuu tarkkaan 110mm^3 tai sitten softassa on joku softaajan vielä löytämätön rajoitin.
110 mm3 on kyseisessä CRD3.7A ecussa suutinkalibroinnin maksimi. Se on testerin näyttämä arvo silloin kun luetaan I_C_FUEL_PULSE_OFFSET_REF_APM kartasta sen viimeistä saraketta johon kalibrointi loppuu määrän osalta. Se on vaan arvo ruudulla, todellista määrää on vaikea arvioida. Helpointa jonkinlainen johtopäätös on tehdä dynossa, vertaamalla mitattua vääntöä ja logattua ruiskutusmäärä.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Laita rek nro tekstarina minulle, niin tarkistan softan.
Aivan hyvin on voinut tulla virhekkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko 2/2003 5 v automaatin moottori jarrutusta mahdollisuus tehostaa ohjelmoinnilla? Tässä on vielä S/W valinta. C/S tuli vasta 6/2003. Tiptronic keppi on kyllä. Kyseessä m112 320 bensa joten moottori on ei ketjuun kuuluvaa. Vakiona se rullaa tosi hyvin kaasu ylhäällä, tuntuu melkein vapaalta.
W213 220d +W242 electric drive
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
On se mahdollista? Turbiinin lukitusta ja pakkojen lukitusta kirustämällä. Saa melkein manuaaliin tasoisen moottorijarrutuksen, samoin dsg tyylisen ylös vaihdon.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ohjelmallisesti tehtävissä ?. Vau . Missä? Parola?
W213 220d +W242 electric drive
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Pe 08.01.2021 20:41
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
heipä hei, Kuka täälä pk seudulla värkkää näitä cdi moottoreitten ohjelma virityksiä, olisi 270cdi pienillä muutoksilla vailla einsteiniä
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ke 18.08.2021 13:41
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onkohan Etelä-Karjalasta mahdollista jostain saada tuikun softaa? Potilaana -15 E220 9-vaihteisella lootalla
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Moro! Täsä on nii paljon keskustelua ettei kehtaa alkaa 127 sivua erikseen lukemaan niin kyselläänpäs.Onko 613 ja 648 railputkissa mitään eroja? Suuttimissa on sen verran tiijän jo, tarkotuksena ois vähän piristellä tuommosta 613 ja sinne ois tarkotus laitella:
Om648 suuttimet (railputki?)
Muokattu vakioturbo
Iso välijäähy
4bar mappi
400cdi pumppu
Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon ko tuommosta vanhaa risua alkaa piristeleen?
Edit; Jos laittaa 648 suuttimet ja railputken, pitääkö ottaa myös paineensäädin 648:sta?
Om648 suuttimet (railputki?)
Muokattu vakioturbo
Iso välijäähy
4bar mappi
400cdi pumppu
Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon ko tuommosta vanhaa risua alkaa piristeleen?
Edit; Jos laittaa 648 suuttimet ja railputken, pitääkö ottaa myös paineensäädin 648:sta?

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
OM648,n railputki on tehty 1600bar polttoaine järjestelmälle, siinä oleva paineensäädin mahdollistaa 1800bar ruiskutuspaineen käytön.
Paineanturi tulee olla myös OM648,sta.
Uudemman suutinputket on suuremmat.
Uudempi railputki käy vanhempaan moottoriin.
OM648,n railputki on tehty 1600bar polttoaine järjestelmälle, siinä oleva paineensäädin mahdollistaa 1800bar ruiskutuspaineen käytön.
Paineanturi tulee olla myös OM648,sta.
Uudemman suutinputket on suuremmat.
Uudempi railputki käy vanhempaan moottoriin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
W203 200cdi OM646 tuli hommattua 270cdi sähköservollinen ahdin,muuten auto vakio paitsi loukku tyhjennetty. Paljon kyseinen ahdin kestää about painetta, jos oikein ymmärsin ruokaa on tällä hetkellä tarjottimella 110mm3. Kiitos!
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kyllä se sen kestää mitä vakio suuttimista ulos saa järkevällä aukio oloajalla.
Laitat sen verran että ei tule savua. Map anturi tarvii sitten vaihtaa kun vakio loppuu kesken.
Laitat sen verran että ei tule savua. Map anturi tarvii sitten vaihtaa kun vakio loppuu kesken.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitos vastauksesta! Vajaa 1.7bar tällä hetkelllä katsotaan miten etenee, seuraavaksi kärjet kuntoon.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Taisi juuri tuossa nurkilla olla vakio map anturin skaalan yläraja, olikohan 2750mbar absoluuttista eli 1.75bar ahtoja.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
https://www.is.fi/autot/art-2000009209543.html
Mitenkäs tämä tulee jatkossa näkymään katsastuksessa, kuinka se katsurinarikka oikeasti pystyisi testaamaan mahdollisen artikkelin mukaisen päästömanipulaation?
-GG
Mitenkäs tämä tulee jatkossa näkymään katsastuksessa, kuinka se katsurinarikka oikeasti pystyisi testaamaan mahdollisen artikkelin mukaisen päästömanipulaation?
-GG
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Taas mennään vihreiden arvoilla, suomi pelastaa maailman, ja se muutama prosentti meidän viritetyistä autoista tuhoaa sen maailman kun suomen päästöt ei vaikuta koko maailman päästöissä mitään.
Todellisuudessa tuolla ei saavuteta mitään vaan kyse on vain alistamisesta että kansa tottelee.
Mielenkiintoista nähdä miten meinaavat valvoa tuota kun ei insseillä ole edes koulutusta siihen.
Joutuu varmaan ecu jumppaan katsastuksen ajaksi, muuta vaikutusta tuolla ei ole.
Todellisuudessa tuolla ei saavuteta mitään vaan kyse on vain alistamisesta että kansa tottelee.
Mielenkiintoista nähdä miten meinaavat valvoa tuota kun ei insseillä ole edes koulutusta siihen.
Joutuu varmaan ecu jumppaan katsastuksen ajaksi, muuta vaikutusta tuolla ei ole.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei mitenkään, käry käy josgurageino kirjoitti: ↑Ti 29.11.2022 21:51 https://www.is.fi/autot/art-2000009209543.html
Mitenkäs tämä tulee jatkossa näkymään katsastuksessa, kuinka se katsurinarikka oikeasti pystyisi testaamaan mahdollisen artikkelin mukaisen päästömanipulaation?
-GG
jos jotain selkeää näky kuten nykyisinkin vaikapa suoraputki hiukassuodatimen kohdalla,
miten sattuu leikattu reikä sen kyljessä mikä sitten räkimällä hitsattulla saumalla tukittu,
puttuva adbluu suutin, senputket tankki,
tai sitten vtt alkaa katsatamaan autoja labrasaan
tai voihan se laki muttaa katastusta niin että auto puretaan osiin ja sitten tarkistetaan osa keralaan
Mökkillä
'
'