Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
Väärinkäytetään toikkia vielä vähän ja laitetaan kysymys tännekin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=103270" onclick="window.open(this.href);return false; Öljyt ostin (ja lisäsin) jo, mutta onko aiheeseen kommentteja noin yleisemmällä tasolla?
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
Kyllä se maku tais ihan ite tuon tekniikan vaihtaa:Maastis kirjoitti:
maku, tuo W209 CLK 30CDI AMG kuulosti erikoiselta? Tekniikka vaihdettu...Suomessa?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=75964" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
Varmistelen nyt vielä, että onko 11/2004 valmistetussa C30 amg:ssä noita glykoliongelmia? Maanataina lähdössä Saksaan noutamaan autoa. Varalla on sitten yksi pre-facelift joka haetaan myöhemmin jos tuo ei ole hyvä. Nuo facelift C30 mallit ovat aika kiven alla. En ole varma, mutta luulen sen johtuvan DPF:stä, joka tuli kaiketi pakolliseksi 2005. Jos Facelift tuli loppuvuodesta 2004 ei niitä kauheen montaa kuukautta oo ehditty tekemään. Varasin kyllä paluulennonkin, että voi sitten ilman ongelmia tulla tyhjin käsin kotiin jos alkaa haisemaan epäilyttävältä. Pelkästään jo se, että sakemanni (siis ihan syntyperäinen) vastailee sähköposteihin ja puhuu hyvää englantia pistää epäilyttämään 

W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
ei pitäsi olla glykoli onkelmaa, vika on korjattu 9/2003 eteenpäin.Mänis kirjoitti:Varmistelen nyt vielä, että onko 11/2004 valmistetussa C30 amg:ssä noita glykoliongelmia? Maanataina lähdössä Saksaan noutamaan autoa. Varalla on sitten yksi pre-facelift joka haetaan myöhemmin jos tuo ei ole hyvä. Nuo facelift C30 mallit ovat aika kiven alla. En ole varma, mutta luulen sen johtuvan DPF:stä, joka tuli kaiketi pakolliseksi 2005. Jos Facelift tuli loppuvuodesta 2004 ei niitä kauheen montaa kuukautta oo ehditty tekemään. Varasin kyllä paluulennonkin, että voi sitten ilman ongelmia tulla tyhjin käsin kotiin jos alkaa haisemaan epäilyttävältä. Pelkästään jo se, että sakemanni (siis ihan syntyperäinen) vastailee sähköposteihin ja puhuu hyvää englantia pistää epäilyttämään
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
Mites toi vehjes lämpenee talvella? Onko siinä sähkövastus lohkossa?
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
ei taida olla mitään sähkövastuksiaMänis kirjoitti:Mites toi vehjes lämpenee talvella? Onko siinä sähkövastus lohkossa?
hyvin lämpenee, ei ole ollut mitään ongelmaa.
mulla ollut maskisuoja käytössä ja lohkolämppäri.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
Ok. Yks thermo top C tuolla itselläkin on pöydällä, mutta onhan se jees, jos se nostee lämmöt järkeviin lukemiin pakkasilla ilman sitäkin. Onko toi uudelleen ohjelmoituna ihan mahdoton ajettava talvella? Tehoja ei takuulla pääse mitenkään hyödyntämään ja nastat katoaa ennätysajassa, mutta pystyykö sillä ylipäänsä edes ohittamaan, niin ettei luistonesto tapa menoa kokonaan?
W204 C180K avantgarde -myyty-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
Ei ole vastustaMänis kirjoitti:Mites toi vehjes lämpenee talvella? Onko siinä sähkövastus lohkossa?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
viime talvena oli niin huonot ja kovat renkaat, että piti ajaa iisisti.Mänis kirjoitti:Ok. Yks thermo top C tuolla itselläkin on pöydällä, mutta onhan se jees, jos se nostee lämmöt järkeviin lukemiin pakkasilla ilman sitäkin. Onko toi uudelleen ohjelmoituna ihan mahdoton ajettava talvella? Tehoja ei takuulla pääse mitenkään hyödyntämään ja nastat katoaa ennätysajassa, mutta pystyykö sillä ylipäänsä edes ohittamaan, niin ettei luistonesto tapa menoa kokonaan?
kyllä tuolla talvella pärjää, sutii tosi helposti,
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
Tervehdys vanhaan topikkiin.simppa80 kirjoitti:Kyllä tuo lelu kestää ja myös laastutettuna. On se jo todettu. Ilmoittuuko täällä ketään kellä tuo C30 pata ois porsinu? Tuossa sun autossa on vielä PALJON kilometrejä edessä. Tuosta minun edellisestä autosta jouduttiin katti hitsaamaan kun se repesi kannestaan niinkuin säilykepurkki. Se vuoti jo edellisen omistajan jäljiltä kun paikallaan tyhjäkäynnillä tuli pakokaasun katku kabiiniin. Lisäks nokka-akselin asentoanturin vaihdoin kun antoi pari kertaa kovilla kierroksilla vikakoodin (penkissä ja paikallaan kierrätettäessä). No sekin on kuluva osa. Mitään muuta vikaa tuossa ei minulla ollut, mutta enhän minä sillä rällännytkään kun n. 30thkm. Lastu oli oikeastaan koko ajan. Ja mitenkään säästellen sillä en oikeastaan ajellut vaan ihan niinkuin tuollaisella autolla kuuluukin..CountZero kirjoitti:
Eli lyhyesti: jos vaan lelut kestää, eikä autoa tarvitse seisottaa pajalla harva se viikko, on tuosta enää vaikea panna paremmaksi!
Olen itse ajellut (lue nautiskellut ajelemisesta) C30 :llä jo useamman vuoden ja käynyt sitä aika-ajoin tuolla Järvenpäässä vanhassa luottohuoltopaikassa korjauttelemassa kun oma sormi mennyt suuhun. Viimeviikolla ilmeni kulkimessa varsin kiusallinen oire kun ohitustilanteessa vedot loppui kuin seinään ja kone sammui. Alkuvauhtia oli onneksi rinnalla sen verran että pääsin heittämällä ohi ja sitten seuraavalle pysäkille pysähdyin "puhelimeen"

Jos tätä topikkia nyt joku asiantuntija sattuu lukemaan niin toinen "oireileva vika" on laatikossa. Vaihdot alkoi viime keväänä tuntua pehmeiltä ja kävin vaihdattamassa KYB-venttiilin Jägessä. Auttoi vähän mutta nyt ei oikein meinaa enää kakkospykälä vaihtua puhtaasti. Olisiko hydrauliyksikkö kulunut eikä saa enää paineita aikaiseksi.
Osia on tullut tilailtua eBayn kautta autoon ennenkin mutta mitä pitäis huomioida jos sellaisen tilaa? Marmoritiskihinta olis yksikölle 1,6 kiloa, kotimaan tarvikkeena 1,3 mut eBayn hinta saksasta 530€. Mikäli sen varaosanumerolla löytyy niin pitäisi varmaan olla oikea.
--- kulkimet ----
C30CDI T AMG -04/-05 "Facelift"
C30CDI T AMG -04/-05 "Facelift"
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
Minulla teki vastaavan vian tukkeutunut polttoainesuodatin. Onhan se vaihdettu?
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
Hyvä pointti - vika voisi hyvinkin olla siinä...
Ajelin tänään työmatkan mennen tullen seuraillen (turvallisesti) ajon aikana MAF ja polttoainekulutusarvoa Torque-ohjelmalla puhelimesta. En tiedä onko nuo OBD-lukijan kautta saatavat arvot mitenkään verrattavissa mihinkään mutta sen verran ainakin pystyi seuraamaan että MAF-arvo liikkui tasaisesti ees taas jalan asennon mukaan (näytti max 240 g/s) ja Fuel flow samaten (kävi maksimissaan n. 500 cc/min). Eipä se toisaalta vikatilaankaan mennyt mut pitänee ottaa kaveri kyytiin seuraamaan lukemia ja antaa kunnolla happea. Luultavasti ainakin polttoaineen virtaus romahtaa jos suodatin ahdistaa. Putsari oli vaihdettu muistaakseni n. kolme vuotta ja 90 tkm sitten huoltokirjan mukaan.
Ajelin tänään työmatkan mennen tullen seuraillen (turvallisesti) ajon aikana MAF ja polttoainekulutusarvoa Torque-ohjelmalla puhelimesta. En tiedä onko nuo OBD-lukijan kautta saatavat arvot mitenkään verrattavissa mihinkään mutta sen verran ainakin pystyi seuraamaan että MAF-arvo liikkui tasaisesti ees taas jalan asennon mukaan (näytti max 240 g/s) ja Fuel flow samaten (kävi maksimissaan n. 500 cc/min). Eipä se toisaalta vikatilaankaan mennyt mut pitänee ottaa kaveri kyytiin seuraamaan lukemia ja antaa kunnolla happea. Luultavasti ainakin polttoaineen virtaus romahtaa jos suodatin ahdistaa. Putsari oli vaihdettu muistaakseni n. kolme vuotta ja 90 tkm sitten huoltokirjan mukaan.
--- kulkimet ----
C30CDI T AMG -04/-05 "Facelift"
C30CDI T AMG -04/-05 "Facelift"
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
Suuttimien ohivuoto mitattu. 1. ja 4. suutin vuotaa kohtuullisesti mutta 5. suutin sen verran ettei mittaputki riittänyt n. 8 sekunnin starttauksen jälkeen... Orkkis suuttimia saa 740 egee kipale
mut Ari löyti Boschin tarvikkeita n. kolmella sadalla kappale. Eiköhän nuo kolme riitä tällä kertaa 


--- kulkimet ----
C30CDI T AMG -04/-05 "Facelift"
C30CDI T AMG -04/-05 "Facelift"
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
Tuliko tuohon mitään selvyyttä, että mistä loppujenlopuksi johtui? Itellä tehny samaa nyt pari kertaa, plus että eilen ajoin motaria joku kymmenen kilometriä n. 140km/h ja rampille nostin kaasun niin sammui. Kauhea työ oli saada käyntiin sen jälkeen, että ihan niinku ois ollu suodatin tyhjänä, eli sikäli puoltais tota suodattimen tukkoisuutta...Majis kirjoitti:simppa80 kirjoitti:CountZero kirjoitti:
Viimeviikolla ilmeni kulkimessa varsin kiusallinen oire kun ohitustilanteessa vedot loppui kuin seinään ja kone sammui. Alkuvauhtia oli onneksi rinnalla sen verran että pääsin heittämällä ohi ja sitten seuraavalle pysäkille pysähdyin "puhelimeen"Auto lähti jälleen avaimesta käyntiin kuin ei mitään mut on tehnyt sen nyt muutaman kerran uudelleen.
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
Moro ittellä samaa ongelmaa ja miettinyt sitä että kuulostaa että suodatin menisi tyhjäksi. Välillä myös täys kiihdytyksessä auto sammuu ja sen jälkeen joutuu noin 5 sekunttia starttaan. Muutaman kerran kun virrat ottaa päälle ja pois niin lähtee hyvinkäymäänKirves kirjoitti: ↑Pe 28.04.2017 12:59Tuliko tuohon mitään selvyyttä, että mistä loppujenlopuksi johtui? Itellä tehny samaa nyt pari kertaa, plus että eilen ajoin motaria joku kymmenen kilometriä n. 140km/h ja rampille nostin kaasun niin sammui. Kauhea työ oli saada käyntiin sen jälkeen, että ihan niinku ois ollu suodatin tyhjänä, eli sikäli puoltais tota suodattimen tukkoisuutta...Majis kirjoitti:simppa80 kirjoitti:CountZero kirjoitti:
Viimeviikolla ilmeni kulkimessa varsin kiusallinen oire kun ohitustilanteessa vedot loppui kuin seinään ja kone sammui. Alkuvauhtia oli onneksi rinnalla sen verran että pääsin heittämällä ohi ja sitten seuraavalle pysäkille pysähdyin "puhelimeen"Auto lähti jälleen avaimesta käyntiin kuin ei mitään mut on tehnyt sen nyt muutaman kerran uudelleen.
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
Kannattaa katsoa suuttimien ohivuodot, ja tarkistaa että linjat ei vuoda mistään.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
Eiköhän about jokainen varaosaliike saa sellaisen myytyä, varmaan myös mätänet.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
https://www.mbosa.fi/polttoainesuodatin ... 0-amg.htmlKarvonen Taneli kirjoitti: ↑Ke 26.10.2022 19:24Muistaakseni amgissa eioo ihan tavallinen se suodatin ellen ihan väärässä oo
Hintamallia tommonen
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
Siinä on taas siirretty pilkkua suomen hinnoissa...
https://alvadi.ee/fi/varaosat/mercedes- ... -2003-2007
https://alvadi.ee/fi/varaosat/mercedes- ... -2003-2007
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
Klvaraosasta sanosivat että ei saa tarvike mallia. Suodattimessa ilmeisesti kiertää jäähdytinnestettä joten polttoaine on aina lämmintä. Kl varaosasta hinta 190,50€MJPfin kirjoitti: ↑To 27.10.2022 10:15 Siinä on taas siirretty pilkkua suomen hinnoissa...
https://alvadi.ee/fi/varaosat/mercedes- ... -2003-2007
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
No henkilökohtaisesti en enään tue yhtään koivunen arwidson varaosakarttelleita enään. Niin törkeitä ylilyöntejä hinnoissa maailman markkinoihin verrattuna et pitäköön tunkkinsa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
Ahneus.
Kannattaa verrata autossa olevaa noihin alvadin kuviin ja jos samanlainen niin tilata sieltä. Palvelu ollut hyvää ja osat tulleet nopeasti.
Kannattaa verrata autossa olevaa noihin alvadin kuviin ja jos samanlainen niin tilata sieltä. Palvelu ollut hyvää ja osat tulleet nopeasti.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
Moro. Miten turbon säätö tangon pitäisi liikkua. Kuuluuko sen liikku käsin liikuttelemalla. Oma c30 käynistäessä vetää vivun alas ja ei siitä liiku mihinkään vaikka kaasuttelee. Onko normaalia??
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
Ei liiku käsin jos et ota servoa irti.
Jos ei tule ahtopaineesta herjoja ja auto kulkee kuten kuuluu niin en vaivaisi päätäni.
Jos ei tule ahtopaineesta herjoja ja auto kulkee kuten kuuluu niin en vaivaisi päätäni.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
Kiitos vastauksesta. Kyllä auto antaa vikakoodia turbosta. Katson vielä uudelleen koodin illalla niin laitan sen tänne
Re: Mb w203 C30Amg kysymyksiä&tuontiasiaa...
Laita selite myös koodista, pelkkää koodia ei kukaan muista ulkoa.
Noissa vnt servoissa menee kontakti lankoja poikki / irtoaa levyltä joka sitten estää sen säätimen kunnollisen toiminnan, säädin pöydälle ja kansi auki niin näkee onko lankoja irti.
Jos on niin dremelillä pinnoite kontakteista pois ja kolvaa uudet langat.
Kannattaa myös katsoa egr venttiilin toiminta sekin antaa jumiutuessaan ahtopaine häiriötä.
Noissa vnt servoissa menee kontakti lankoja poikki / irtoaa levyltä joka sitten estää sen säätimen kunnollisen toiminnan, säädin pöydälle ja kansi auki niin näkee onko lankoja irti.
Jos on niin dremelillä pinnoite kontakteista pois ja kolvaa uudet langat.
Kannattaa myös katsoa egr venttiilin toiminta sekin antaa jumiutuessaan ahtopaine häiriötä.