w221 ässä sähkönen käsijarru
w221 ässä sähkönen käsijarru
Eli tollanen ässä työnalla. w221 korinen.
Herjaa sähköstä käsijarrua.
Käsijarrun boxi avattiin ja tutkittiin, ei vikaa.
molemmat vaijerit irti niin moottori pyörähtää kierroksen verran jonka jälkeen mittaristoon tulee vikavalot käsijarrulle.
Virtoja pois käyttämäl saa taas moottorin pyörimään kierroksen verran auki tai kiinni.
Kasattiin käsijarru uusilla paloilla, niin ongelma on sama, mutta manuaalisesti säädettiin ruuvista palat levyihin kiinni ja 2 kierrosta auki että levy pyörii vapaasti. (2 kierrosta kiinnipäin niin levy ei pyöri enää)
Käsijarrun napista kun painaa käsijarrun päälle niin vetää käsijarrun kiinni eikä levyjä jaksa pyörittää.
Virtoja pois käyttämäl saa vedettyä nappia niin jarrut aukee taas. mutta jos haluaa uudestaan kiinni niin pitää virtoja taas käyttää pois.
Auki ja kiinni ei saa samalla kerralla, välis virrat pois. Ei vaikutusta käykö moottori vai onko ajettu.
Jos käsijarru on päällä ja moottorin käynnistää, ottaa käsijarrun pois niinku lähtis ajamaan ni tulee mittaristoon "vehicle not in PARK"
Käsijarru siis ei enää täsä vaihees ole päällä ja renkaat pyörii käsin.
Mutta auton mielestä on käsijarru vikatilassa ja keltanen P palaa jatkuvasti ja punanen P vilkkuu ja on teksti tyylii "parking break fault see owners manual"
Vilka alko yhtäkkiä ja hätä avaus vaijerista on jarrut avattu sillon. Veikkaus on et jarru pääl lähettiin ajamaan koska jarrukengän jouset oli poikki ja palat käytännös putos käteen kun irrotti levyn.
boxi kun oli auki niin kaikki näytti ehjältä ja tuon kierroksen mitä moottori pyörii niin vetää kyllä MOLEMPIA vaijereita auki ja kiinnipäin.
Tarviiko staarilla koodata tuo boxi tai ajaa joku kalibrointi ääriasentoihin esim?
Staria ei ole hyllyssä joten vikakoodeilla ei selviä. Boschin lukija sano moottorin olevan rikki, mutta suoraa virtaa syöttämällä pyörii hyvin niinkauan kunnes tulee limiitti vastaan.
Herjaa sähköstä käsijarrua.
Käsijarrun boxi avattiin ja tutkittiin, ei vikaa.
molemmat vaijerit irti niin moottori pyörähtää kierroksen verran jonka jälkeen mittaristoon tulee vikavalot käsijarrulle.
Virtoja pois käyttämäl saa taas moottorin pyörimään kierroksen verran auki tai kiinni.
Kasattiin käsijarru uusilla paloilla, niin ongelma on sama, mutta manuaalisesti säädettiin ruuvista palat levyihin kiinni ja 2 kierrosta auki että levy pyörii vapaasti. (2 kierrosta kiinnipäin niin levy ei pyöri enää)
Käsijarrun napista kun painaa käsijarrun päälle niin vetää käsijarrun kiinni eikä levyjä jaksa pyörittää.
Virtoja pois käyttämäl saa vedettyä nappia niin jarrut aukee taas. mutta jos haluaa uudestaan kiinni niin pitää virtoja taas käyttää pois.
Auki ja kiinni ei saa samalla kerralla, välis virrat pois. Ei vaikutusta käykö moottori vai onko ajettu.
Jos käsijarru on päällä ja moottorin käynnistää, ottaa käsijarrun pois niinku lähtis ajamaan ni tulee mittaristoon "vehicle not in PARK"
Käsijarru siis ei enää täsä vaihees ole päällä ja renkaat pyörii käsin.
Mutta auton mielestä on käsijarru vikatilassa ja keltanen P palaa jatkuvasti ja punanen P vilkkuu ja on teksti tyylii "parking break fault see owners manual"
Vilka alko yhtäkkiä ja hätä avaus vaijerista on jarrut avattu sillon. Veikkaus on et jarru pääl lähettiin ajamaan koska jarrukengän jouset oli poikki ja palat käytännös putos käteen kun irrotti levyn.
boxi kun oli auki niin kaikki näytti ehjältä ja tuon kierroksen mitä moottori pyörii niin vetää kyllä MOLEMPIA vaijereita auki ja kiinnipäin.
Tarviiko staarilla koodata tuo boxi tai ajaa joku kalibrointi ääriasentoihin esim?
Staria ei ole hyllyssä joten vikakoodeilla ei selviä. Boschin lukija sano moottorin olevan rikki, mutta suoraa virtaa syöttämällä pyörii hyvin niinkauan kunnes tulee limiitti vastaan.
Re: w221 ässä sähkönen käsijarru
Meillä oli sama vika.
Vaihdettiin pelkkä sähkömoottori, ei ollut kallis löytyi samalla numerolla haulla.
Vaihdettiin pelkkä sähkömoottori, ei ollut kallis löytyi samalla numerolla haulla.
Re: w221 ässä sähkönen käsijarru
Noku tätä vähän veikattiin itekkin. 3v paristolla kun pyöritti moottoria suoraan niin sekunnin kahden jälkeen tuli hentoa savua moottorista ( piirilevyn kytkentä oli irti)
Moottorin päällä oli numerosarja jolla google ei tienny asiasta yhtään mitään.
Moottorin päällä lukee
3f4224-11
Johnos ( tai Johnson )
1060953
Noilla ei ainakaan tullu tulosta
Googlesta auton VIN numerolla kun tutki OEM osia ni löyty tällänen:
https://fi.grandado.com/products/17-18- ... 8kQAvD_BwE
Onko tuo oikean lainen ja onko se 17 hampainen vai 18 ?
Onko jostain mahdollista saada halvemmal ja nopeammin?
Re: w221 ässä sähkönen käsijarru
Meillä löytyi samalla numerolla, tosin viipyi jonku aikaa ja sama hammasluku.
Kannattaa panostaa, etsintään.
Voin huomenna ehtiä, löydänkö viellä apua.
Kannattaa panostaa, etsintään.
Voin huomenna ehtiä, löydänkö viellä apua.
Re: w221 ässä sähkönen käsijarru
Siis samalla numerolla kuin se irroitettu moottori.
Re: w221 ässä sähkönen käsijarru
Löytiskö sulta viel linkkiä kenelt tilasit?sahaka kirjoitti: ↑To 17.11.2022 12:30 https://photos.app.goo.gl/uSLET6opGA4kHMjr8
Tuossa osan toimitus tietoja
Taidettiin löytää moottori mutta suomesta ei tahdo saada.
Ja tultiin siihen päätökseen että on 17 hampainen eikä 18 hamapainen ratas.
Kiinan puolelta saa kyllä moottorin hampainee mutta toimitusaika on sellanen 3-4 viikkoa minimis. Jopa maksullisella postilla.
Jos suomesta jostain löytäis, Toimitusaika sais olla: Eilen

Re: w221 ässä sähkönen käsijarru
Purettiin lasten sähkömönkijästä moottori. Ulkonäkö moottoril 1:1 samallainen, muotonen, kokonen ja merkkinen.
Hammastus eri. Pitää huomen ässän purkki purkaa taas auki ja koittaa jos sais siitä sen rattaan tohon toiseen moottoriin.
Hammastus eri. Pitää huomen ässän purkki purkaa taas auki ja koittaa jos sais siitä sen rattaan tohon toiseen moottoriin.
Re: w221 ässä sähkönen käsijarru
Samalaisia Johnsonin moottoreita on vanhoissa 2000-luvun alun Hitachin akkuvääntimissä. Ratas tietty erilainen.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: w221 ässä sähkönen käsijarru
Onko tuossakin rumpujarru?
Re: w221 ässä sähkönen käsijarru
221:ssä? Perinteinen rumpujarru käsijarruna. Sähköhässäkkä korvaa vain käsijarrukahvan, tai polkimen mersun tapauksessa.
Re: w221 ässä sähkönen käsijarru
Ongelma korjattu.
Laitettiin toi lasten mönkkärin moottori siihen. moottorin akseli oli liian ohut ni kemppiimaa ja sorvissa pyöriteltiin sopivaks, vanhasta moottorista ratas irti ja prässin tohon uuteen. Kasattiin ja komeesti toimii.
Tai ainakin näin katsuri sanoi että toimii. Muulla ei väliä ollukkaan kunhan sai leiman autoon taas.
Laitettiin toi lasten mönkkärin moottori siihen. moottorin akseli oli liian ohut ni kemppiimaa ja sorvissa pyöriteltiin sopivaks, vanhasta moottorista ratas irti ja prässin tohon uuteen. Kasattiin ja komeesti toimii.
Tai ainakin näin katsuri sanoi että toimii. Muulla ei väliä ollukkaan kunhan sai leiman autoon taas.