W124 "Väykky"

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

W124 "Väykky"

Viesti Kirjoittaja PM »

Löytyypi täältä:

http://www.nettiauto.com/viewCar.php?id_car=49908

Mielipiteitä?
Ihan kivan näköinen meikäläisen mielestä, mutta tuolle takapäällekin olisi samalla voinut tehdä jotain. :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Mitä tollasessa muutostyössä pitää vaihtaa? Ainakin nokkapelti, lokasuojat, maski, lamput ja etupuskuri? Ei ole tollastakaan tullu ennemmin nähtyä.. Hommaa varmaa piisaa jotta lopputulos tyydyttää.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Urgh perkele, mikä viritelmä. Kaikki kunnia peltitöitä taitaville, mutta...
Lisäksi kyseessä on ilmeisesti alkujaankin korin tai tekniikan vaihto, kun näkyi mittaristosta puuttuvan economy-mittari, joka autoon kuuluisi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Aikas hyvä

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Ottamatta kantaa tuon homman järkevyyteen, niin paremman näköinen tuo on kuin originaali väyrysfarkku. Olen aina tykännyt väyrysen nokasta, mutta peräosastot ovat niinkuin eri vehkeesta, oli kyseessä farkku tai sedan.

PS. Kaapo, huomaa, että väyrynen on kirjoitettu pienellä :wink:
Terveisin
Tero
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14242
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Aku P kirjoitti:Urgh perkele, mikä viritelmä. Kaikki kunnia peltitöitä taitaville, mutta...
Lisäksi kyseessä on ilmeisesti alkujaankin korin tai tekniikan vaihto, kun näkyi mittaristosta puuttuvan economy-mittari, joka autoon kuuluisi.
Onhan tuo ruma kuin synti... mutta eikö Economy-mittari kadonnut mystisesti pahvikylkien tulon myötä? Muistaakseni Juhanan kupeessakaan tuota ei ollut.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Timo L. kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Urgh perkele, mikä viritelmä. Kaikki kunnia peltitöitä taitaville, mutta...
Lisäksi kyseessä on ilmeisesti alkujaankin korin tai tekniikan vaihto, kun näkyi mittaristosta puuttuvan economy-mittari, joka autoon kuuluisi.
Onhan tuo ruma kuin synti... mutta eikö Economy-mittari kadonnut mystisesti pahvikylkien tulon myötä? Muistaakseni Juhanan kupeessakaan tuota ei ollut.
Hmm. Ei sunkaan, vaikka en kyllä W124:sta sano ihan satavarmaksi. Ainakin meikäläisen W201:ssa oli pahvikylkienkin kanssa eco-mittari. Joka ei tosin pakkasella koskaan toiminut.... :(
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14242
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Aku P kirjoitti:Hmm. Ei sunkaan, vaikka en kyllä W124:sta sano ihan satavarmaksi. Ainakin meikäläisen W201:ssa oli pahvikylkienkin kanssa eco-mittari. Joka ei tosin pakkasella koskaan toiminut.... :(
OK. Muistelen vaan näin tapahtuneen. W201:stä puheen ollen, eilen törmäsin liikkeessä saksantuonti-190 E 2.0:aan. Auto oli vuosimallia 1992, ja siinä oli kuin olikin korinväriset peilit ja jalopuinen "jatkettu" keskikonsoli. Eli tällainen: http://www.geocities.com/shvoldum/facts/interior.html

Mallimerkintä peräkontin kannessa oli myös toteutettu tyyliin "190 E" ja "2.0". Oikein mukavan näköinen auto, mitä nyt kromatut 8-reikäalut olivat hieman "liikaa".
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

omassa kupeessani oln kylläkin economymittari,ja sen on saanu joka ikiseen malliin,niinkuin lähes kaikki kuvitellut lisävarusteet mitä meseissä on.on muuten taivaallisen pitkä lisävarustelista,kun mesen joku äveriäs on itselleen ostanut.tuttu tilasi -91 300 d 124 w suomesta itselleen,kun lähti libanoniin,ja oli 8-10 sivua A-4:sia joista voi ruksata lisävarusteet lompakon mukaan!
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Nokka ei sovi autoon, tai auto ei sovi nokkaan. Enpä ole vastaavanlaista viritelmää liikenteessä bongannut, ainakaan vielä.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Timo L. kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Urgh perkele, mikä viritelmä. Kaikki kunnia peltitöitä taitaville, mutta...
Lisäksi kyseessä on ilmeisesti alkujaankin korin tai tekniikan vaihto, kun näkyi mittaristosta puuttuvan economy-mittari, joka autoon kuuluisi.
Onhan tuo ruma kuin synti... mutta eikö Economy-mittari kadonnut mystisesti pahvikylkien tulon myötä? Muistaakseni Juhanan kupeessakaan tuota ei ollut.
Taidettiin tulla siihen lopputulokseen että neliventtiilivehkeissä ei ole economy-mittaria...
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

*******babsm

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

Aika kauhee :shock: :shock:

Ole aina vähän inhonnut väyrysen rumia ympyräpöllö silmiä !! :?
Sitten vielä joku laitta w124:sen keulalle semmoisen ! yökk!!

Kaunis w124 pilattu !!!!!! :evil:
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

hmm..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Onhan tuo oikeastaan ihan kätevän näköinen :D

Pitäsköhän laittaa w123:een "väyryskeula"? Ehkä ei sittenkään, voivat keula ja perä näyttää vähän" parittomalta". Mutta silti, olisi mukava nähdä ohitetuksi tulleen ilme, kun "väykky" paljastuisikin w123:ksi :lol:
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
arj31
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 11.06.2003 13:06

Viesti Kirjoittaja arj31 »

Tampereelta löytyy Viitasen hautaustoimistolta väyrysen keulalla oleva W124 hautausauto. Takalamput on samanlaiset kuin farmarissakin, mutta keulan ja perän kontrasti ei ole niin paha, kun auto on muutenkin erikoismallia. Muutostyöt on tehty ruåttissa.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Peltihommista ja hyvästä mausta (tai sen puutteesta) puheenollen:
http://www.w111.net/html/dereks111.html
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Aku P kirjoitti:Urgh perkele, mikä viritelmä. Kaikki kunnia peltitöitä taitaville, mutta...
Lisäksi kyseessä on ilmeisesti alkujaankin korin tai tekniikan vaihto, kun näkyi mittaristosta puuttuvan economy-mittari, joka autoon kuuluisi.
4-venttiili 124:ssa ei (ainakaan) vakiona ole economy mittaria. Voin olla väärässäkin mutta ei välttämättä myöskään kaikissa vanhemmissa, 2-venasissa...? :?

Tällästä sarjaa myydään ainakin Saksassa aivan kuin sl-keulaa 124:een eikä se muistaakseni ihmeellisiä peltitöitä vaadi.... mene ja tiedä.
Avatar
Jone M
Valvoja
Valvoja
Viestit: 423
Liittynyt: Su 16.03.2003 17:33
Paikkakunta: Tornio

hyyyi

Viesti Kirjoittaja Jone M »

Aku P kirjoitti:Peltihommista ja hyvästä mausta (tai sen puutteesta) puheenollen:
http://www.w111.net/html/dereks111.html
Hyi helevata. Tuuninkia pliis vähän muihin autoihin. Yäk.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Aku P kirjoitti:Peltihommista ja hyvästä mausta (tai sen puutteesta) puheenollen: http://www.w111.net/html/dereks111.html
Apua, tuokaa nitroja, unilääkettä, pirtua tai mitä tahansa, mutta viekää tuo manalanpuoleinen LSD-trippi pois verkosta :x
Siis Kaapon sydänkäpyskorimalli on menty rusikoimaan täysin muotopuoleksi bastardiksi, silti noinkin "pienillä" muutoksilla. Tuon tekijän kun saan kiinni, niin vien jalkapuuhun ja syötän ryökäleelle kilon verran tulikuumia bratwursteja vastapäivään eli anaheimin kautta :twisted: ja Teemu tulee antamaan vielä mailanvarrella vauhtia...
Eikö mikään ole enää pyhää, tuunataan vaikka sitten W100, mutta ei tätä :lol:
Viimeksi muokannut Kaapo, To 14.08.2003 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

arj31 kirjoitti:Tampereelta löytyy Viitasen hautaustoimistolta väyrysen keulalla oleva W124 hautausauto. Takalamput on samanlaiset kuin farmarissakin, mutta keulan ja perän kontrasti ei ole niin paha, kun auto on muutenkin erikoismallia. Muutostyöt on tehty ruåttissa.
Kiva tietää, että pääsis hautaan tommosella sekäsikiöllä. Meikäläisellä on nääs pitkäaikaisia suhteita tuonne puljuun. 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

Aku P kirjoitti:Peltihommista ja hyvästä mausta (tai sen puutteesta) puheenollen:
http://www.w111.net/html/dereks111.html
Tuo menee kyllä jo yli. Mutta kyllä meikäläinenkin tuunaisi alkup. kuntoista w111:sta 15":n barokeilla :roll:
w115,123,124,126,140, 210 yms.
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

keulahommat

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Noi keulahommat tehdään täällä http://www.vhtuning.be/default2.html
jotta siellä lisää ihaitavaa

Terveisin Jamppa
ja niitä mersuja
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Kyllähän noita Väyryskeuloja joskus (5 vuotta sitten) joku Suomalainenkin firma tarjoili, eikä mielestäni ollut Demec. Hintaa oli 22 tai 23 kmk, joten homma varmaan jäi useimmilta siihen.

Ainakaan omassa saksankoupessani (W124) ei ole Economiamittaria...no varmaa ajateltu, ettei siitä Ecomimista saa millään.... :D
Viimeksi muokannut Juhis., La 16.08.2003 13:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Hieman on eripari päät! :x

Muutama vuosi sitten näin Jyväskylässä mustan w124 sedanin tolla keulalla ja
jälkeenpäin ihmettelin että olinko nähnyt (pahaa) unta!

Valitettavasti en. :shock:

Mites muuten mahtais sopia W115 keulalle sama modaus? Pystylyhytyhän
näyttää lisävaloilla varustettuna lähes väyryseltä! :lol: :lol:
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Jep, täällä Belgiassa noita liikkuu jonkun verran, myöskin apdeitattuja c-klasseja ja jonkun verran sl:iä.
Mitä tohon economy-mittariin tulee niin sellaista ei ole mullakaan 95-mallisessa E200 kakkosnelosessa.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Avatar
Juhana
Valvoja
Valvoja
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 07.07.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Kyllä mun mielestä tossa yhdistelmässä joku tökkii... mut makunsa kullakin..?

Allekirjoittaneella ei oo juu Economya mittaritaulussa, ei sitä varmaan kestäis katsoakaan koskaan.. :lol:

t. J
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Hmm. Ei sunkaan, vaikka en kyllä W124:sta sano ihan satavarmaksi. Ainakin meikäläisen W201:ssa oli pahvikylkienkin kanssa eco-mittari. Joka ei tosin pakkasella koskaan toiminut....

230E -90 ja ECONOMY mittari löytyy ja toimii
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
diisselin kannattaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 15.05.2003 22:49
Paikkakunta: keskeinen suomi

Viesti Kirjoittaja diisselin kannattaja »

Oudon näköinen auto!
Kyllä w124 on aivan tarpeeksi hyvännäköinen ilman tommoista uudempaa lookkia. Näyttää semmoselta itsetehdyltä viritykseltä...Jotkut on tehneet vaik Volkkareista Ferrarikopioitajne. Väyrynen itsessään on aivan ok, mutta tuo?!
Vastaa Viestiin