W124 muutokset 1985-1997?
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Ex. heinäkuun 300E-24:ssä ei ollut Ekonomi-mittaria, hauska että W126:ssa se oli kuitenkin loppuun saakka
Lämpörullista; tuossa ex. lankussa lämpörullien maksimi ja minimilämpötilat oli merkattu rulliin MAX ja MIN. Missä vaiheessa tämä nyt siis muuttui niiksi palloiksi?
Hyvä topikki, tämähän on lähes identtinen siihen ennen muinoin tekemääni W123 muutokset topikkiin. Hyvä että tämäkin saatiin vireille
Lämpörullista; tuossa ex. lankussa lämpörullien maksimi ja minimilämpötilat oli merkattu rulliin MAX ja MIN. Missä vaiheessa tämä nyt siis muuttui niiksi palloiksi?
Hyvä topikki, tämähän on lähes identtinen siihen ennen muinoin tekemääni W123 muutokset topikkiin. Hyvä että tämäkin saatiin vireille
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Totta, 5/93 on molemmat sähköpeilit vakiona.
Lisäyksenä vielä, että 2.sarjaan vakiona oikean peilin sähkösäätö.
Sedanissa 1.sarjassa sähkösäädettävä oikea peili lisävarusteena, farkussa vakiona
TimoL:n tietojen mukaan 5-6/90 ois economy-viisari pois.Hage kirjoitti: ↑Ti 06.12.2022 01:09 Ex. heinäkuun 300E-24:ssä ei ollut Ekonomi-mittaria, hauska että W126:ssa se oli kuitenkin loppuun saakka
Lämpörullista; tuossa ex. lankussa lämpörullien maksimi ja minimilämpötilat oli merkattu rulliin MAX ja MIN. Missä vaiheessa tämä nyt siis muuttui niiksi palloiksi?
Hyvä topikki, tämähän on lähes identtinen siihen ennen muinoin tekemääni W123 muutokset topikkiin. Hyvä että tämäkin saatiin vireille
Arvelin, että 2.sarjaan 9/89 olisi min-max merkinnät vaihtuneet pisteisiin, mutta voi olla väärä arvaus ja vaihtuneet myöhemmin?
Re: W124 muutokset 1985-1997?
juu ja väri rullassa vaihtui mattaan kirkkaan sijaan, myös e-mallin kinttailla tuli puhallin nopeuden säätöön yksi väli asento/piste lisää (ei siis kuitenkaan vaikuttanut puhallin nopeuteen).
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Totta,Hyvä pointti!. 0-asennon ja 1-nopeuden välissä on 3.sarjassa yksi asento. Siinä asennossa puhallin ei pyöri, mutta matkavauhtia ajaessa ajoviima tomii puhaltimena.
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Kuinkas korin osien sinkitykset näissä, jotain osia ilmeisesti on sinkitty? Ainakin helmapellit näyttäisi olevan.
https://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=91056 Jotain tehtaan kuviakin on olemassa mutta noi toisen aiheen linkit ei toimi enää.
https://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=91056 Jotain tehtaan kuviakin on olemassa mutta noi toisen aiheen linkit ei toimi enää.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Tarkennetaan tuota tuulilasin alatiivistettä: Ykkös- ja kakkossarjassa tiiviste kolmiosainen, eli molemmin puolin pyyhkijää listat, ja keskellä pyyhkijän ympärillä pyöreä kaulus. Kolmossarjassa tiiviste on koko tuulilasin levyinen. Tämä itse asiassa muuttui jo kakkossarjan loppuvaiheessa, eli -93 pre facelifteissä oon nähny tuota yhtenäistä tiivistettä; samassa autossa on myös jo molemmat peilit sähkösäädöllä ja kolmossarjan ratti. Fader-säädin tästä autosta kuitenkin vielä löytyi.
Aivan alkupään autoissa pyyhkijänvarren saranakohta on "kyhmyllään".
Kolmossarjan takapuskurin helma on korkeampi (paitsi T-mallissa).JanneW124 kirjoitti: ↑Su 04.12.2022 09:42 Puskurit
-1.sarjassa tummanharmaa puskuri ja musta törmäyslista
-2.sarjassa muovilistojen värinen puskuri ja musta törmäyslista
-3.sarjassa puskuri ja törmäyslista muovilistojen värissä. Takapuskurin törmäyslista tulee lähemmäs takapyörää
-1. ja 2.sarjassa takana keltaiset vilkut
-3. sarjassa takana vilkku ja pakki savunharmaat. Erilaiset takavalonpohjat
Samoin kolmossarjan T-mallissa takapuskurin törmäyslista loppui yhtä lyhyeen kuin ykkös- ja kakkossarjassa. Myös takavalot säilyivät "puna-oransseina" loppuun asti.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Tässä ketjussa onkin paljon mielenkiintoista infoa.
Osaako kukaan kertoa millä konehuoneet on maalattu? Siellähän on korin väriä, mutta näyttää kuin olisi värimassa ilman lakkaa.
Oman tallin Mersuista 4/1992 300E-24 näyttäisi olevan liuotinohenteisella maalattu ja 2/1993 320CE vesiohenteisella.Timo L. kirjoitti: ↑Su 04.12.2022 20:58 Rolloboksista: syksyn 1993 farkussani on pähkinäpuuverhoilun yhteydessä boksissa pähkinäpuinen kansi. Kuten sanottua, mallisarjaa parannettiin myös vähän kerrassaan, MOPF:jen välissäkin. Hyvinä esimerkkeinä neliventtiilibensojen tulo ja vesiohenteisten maalien käyttöönotto suurinpiirtein aamaan aikaan. Kaikkihan tietää, että liuotinmaaliauton tunnistaa tummanharmaasta varapyöräkotelosta akvarellissa sen ollen korinvärissä.
Osaako kukaan kertoa millä konehuoneet on maalattu? Siellähän on korin väriä, mutta näyttää kuin olisi värimassa ilman lakkaa.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Moottoreista (dieseleistä etenkin):
Eikös vaan ollukin niin, että ykkössarjalaisten kannet olivat erilaisia? Ero siis ruiskusuuttimen asennossa kanteen nähden. Jommassakummassa (ykkösessä tai myöhemmissä) suutin oli "vinossa" ja toisessa "suorassa". Senpä takia esim. suuttimien seetirenkaat ei käy toisiinsa ristiin. (Vaiko suuttimet, en nyt enää muista... Mutta joku juttu siinä oli, että suuttimet ei käy niks naks ristiin.)
Ja se muutaman hevosen lisä ykkössarjalaisesta vanhempiin saatiin käsittääkseni parannetuilla suuttimilla.
Liekö nämä minun höpinät totta, varsinkaan olennaista tietoa; en tiiä...
Eikös vaan ollukin niin, että ykkössarjalaisten kannet olivat erilaisia? Ero siis ruiskusuuttimen asennossa kanteen nähden. Jommassakummassa (ykkösessä tai myöhemmissä) suutin oli "vinossa" ja toisessa "suorassa". Senpä takia esim. suuttimien seetirenkaat ei käy toisiinsa ristiin. (Vaiko suuttimet, en nyt enää muista... Mutta joku juttu siinä oli, että suuttimet ei käy niks naks ristiin.)
Ja se muutaman hevosen lisä ykkössarjalaisesta vanhempiin saatiin käsittääkseni parannetuilla suuttimilla.
Liekö nämä minun höpinät totta, varsinkaan olennaista tietoa; en tiiä...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- korsteenimerkki
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ma 02.08.2021 22:52
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Omassa 11/-89 valmistuneessa 300 CE:ssä ei ole economy-mittaria. Joten on se mittari poistunut jo ennen 90-lukua, tai sitten koko mittaristo on vaihdettu jossakin vaiheessa, mikä tietty ei sekään ole mahdottomuus..
124050
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Mulla taas sekä 9/89 että 11/89 valmistuneissa molemmissa on taloudellisuusmittari.korsteenimerkki kirjoitti: ↑Pe 09.12.2022 21:12Omassa 11/-89 valmistuneessa 300 CE:ssä ei ole economy-mittaria. Joten on se mittari poistunut jo ennen 90-lukua, tai sitten koko mittaristo on vaihdettu jossakin vaiheessa, mikä tietty ei sekään ole mahdottomuus..
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Kiitos, tietoja täydennetty.
On ihan olennaista tietoa. Tais olla että suuttimissa on myös eri kierre.Pakardinen kirjoitti: ↑Pe 09.12.2022 20:49 Moottoreista (dieseleistä etenkin):
Eikös vaan ollukin niin, että ykkössarjalaisten kannet olivat erilaisia? Ero siis ruiskusuuttimen asennossa kanteen nähden. Jommassakummassa (ykkösessä tai myöhemmissä) suutin oli "vinossa" ja toisessa "suorassa". Senpä takia esim. suuttimien seetirenkaat ei käy toisiinsa ristiin. (Vaiko suuttimet, en nyt enää muista... Mutta joku juttu siinä oli, että suuttimet ei käy niks naks ristiin.)
Ja se muutaman hevosen lisä ykkössarjalaisesta vanhempiin saatiin käsittääkseni parannetuilla suuttimilla.
Liekö nämä minun höpinät totta, varsinkaan olennaista tietoa; en tiiä...
M102 koneen jakoketju on yksirivinen alkupään malleissa. Joskus 1.sarjan aikana muutettu kaksiriviseksi.
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Onko näin? Alkupään M102:sissa oli yksrivinen ketju, eli w123:ssa ja alkupään w201:sissä, mutta luulin että ketju ois vaihtunu kaksriviseks w124:een. Joka tapauksessa erittäin oleellinen tieto, joten koitetaas kaivaa faktoja esiin
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Kyä näi o. Mulla on -86 230E, jossa 1-rivinen ketju. Merteilin mukaan ois -88 vaihtunut.
https://www.merteil.fi/fin/jakoketju_m1 ... tein-p-808
Kaivetaan uskottavampaa dataa kuukaudesta ja vuodesta...
Edit; tällaista löytyi ulkomaan foorumilta:
dual chain introduced from January 1988 production- however due to differences in time scale from date of manufacture to when the car was registered It would pay to inspect all 1988 models.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 441
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Oliko kattoverhoilu jo mainittu ja samalla oli kauhukahvoihin lisätty koroke, kun uudempi paksumpaa materiaalia.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Ei ole mainittu. Nyt on ihan uutta tietoa minulle. Tarkennatko hieman, mitä muuttunut ja milloin300E W124 1987 kirjoitti: ↑To 15.12.2022 22:54 Oliko kattoverhoilu jo mainittu ja samalla oli kauhukahvoihin lisätty koroke, kun uudempi paksumpaa materiaalia.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 441
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: W124 muutokset 1985-1997?
1 koppasissa olisko ohkanen vinyyli joka pingotettu. -92 vastaan tullut n.2mm prässätty koko sisäkatto.
Nämä kattoluukullisissa malleissa.
Kattoluukun verhoilu pysynyt samanlaisena, mutta tais prässätyssä olla vaaleampi.
Prässätyssä oli myös vinyyli pintamateriaalina,mutta liimattu kattoverhoilun "runkoon"
Nämä kattoluukullisissa malleissa.
Kattoluukun verhoilu pysynyt samanlaisena, mutta tais prässätyssä olla vaaleampi.
Prässätyssä oli myös vinyyli pintamateriaalina,mutta liimattu kattoverhoilun "runkoon"
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Re: W124 muutokset 1985-1997?
2.sarjasta eteenpäin ainakin on kattoverhoilu muovatulla kuitulevyrungolla. Verhoilun sivut ja etuosa on ilman runkoa. 1.sarjaan en osaa ottaa kantaa, erikoista jos siinä ei olisi runkoa? Taitaa 123:ssakin olla jo osittainen runko? Vanhemmissa sitten teräspinnat ja niitattu sivuilta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 441
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Yks ykkösen talja roikkumassa. Sais rullalle, ellei olis kattoluukun kromien alle tulevissa kohdissa vahviketta.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 441
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Vuosimalleista tiedä, mutta oliko mainintaa konepellin pystylukituksen avaus siirretty oikealta vasemmalle, eli kuskin puolelle.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Eli tarkoittaako tämä, että 124:ään tuli tämä vasta 3-sarjaan? 126:ssa oli alusta alkaen (1979) niin, että 0-asennossa pääilmaläppä on kokonaan kiinni, puolivälin pykälässä alipaine avaa pääilmaläpän ja ajoviima pääsee kulkemaan, ja 1. pykälässä sähköpuhallin tulee mukaan minimiteholla.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Tästäkö se johtuu, että niitä availee aina väärässä järjestyksessä ?300E W124 1987 kirjoitti: ↑La 24.12.2022 21:59 Vuosimalleista tiedä, mutta oliko mainintaa konepellin pystylukituksen avaus siirretty oikealta vasemmalle, eli kuskin puolelle.
Joo, siltä vaikuttaisi. Se piste 0 -ja 1-asennon väliin on ilmestynyt vasta 3. sarjaan. En pysty testaamaan nyt 1. ja 2. sarjan autoista, kun ovat talviteloilla, mutta käyttöohjekirjassakaan ei ollut mainintaa asiasta paitsi 3.sarjalaisen kohdallaKarel kirjoitti: ↑La 24.12.2022 23:30Eli tarkoittaako tämä, että 124:ään tuli tämä vasta 3-sarjaan? 126:ssa oli alusta alkaen (1979) niin, että 0-asennossa pääilmaläppä on kokonaan kiinni, puolivälin pykälässä alipaine avaa pääilmaläpän ja ajoviima pääsee kulkemaan, ja 1. pykälässä sähköpuhallin tulee mukaan minimiteholla.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1327
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Samoin mun 230CE'ssä on, VIN mukaan Delivery Date 1990-01 ja on kakkossarjaa muuten.Timo L. kirjoitti: ↑Pe 09.12.2022 23:04Mulla taas sekä 9/89 että 11/89 valmistuneissa molemmissa on taloudellisuusmittari.korsteenimerkki kirjoitti: ↑Pe 09.12.2022 21:12Omassa 11/-89 valmistuneessa 300 CE:ssä ei ole economy-mittaria. Joten on se mittari poistunut jo ennen 90-lukua, tai sitten koko mittaristo on vaihdettu jossakin vaiheessa, mikä tietty ei sekään ole mahdottomuus..
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 muutokset 1985-1997?
No itse asiassa siitä sun tekemistä W114/115 ja W123 ketjuista tämä ajatus tästä W124 ketju alkoi.Hage kirjoitti: ↑Ti 06.12.2022 01:09 Ex. heinäkuun 300E-24:ssä ei ollut Ekonomi-mittaria, hauska että W126:ssa se oli kuitenkin loppuun saakka
Lämpörullista; tuossa ex. lankussa lämpörullien maksimi ja minimilämpötilat oli merkattu rulliin MAX ja MIN. Missä vaiheessa tämä nyt siis muuttui niiksi palloiksi?
Hyvä topikki, tämähän on lähes identtinen siihen ennen muinoin tekemääni W123 muutokset topikkiin. Hyvä että tämäkin saatiin vireille
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Miten rattivaihteiset W124:t, onko niitä jäljellä? Eikös se rattimanuaali ollut vähän sellainen Suomi-spesiaali, millä saatiin auto 6-paikkaiseksi.
Itse tykkään enemmän rattivaihteesta kuin lattiakepistä Kas kun se käsi on jo valmiiksi siinä ratilla, tarvitse ruveta käsin haromaan sieltä lattialta, muinaisjäänne
Itse tykkään enemmän rattivaihteesta kuin lattiakepistä Kas kun se käsi on jo valmiiksi siinä ratilla, tarvitse ruveta käsin haromaan sieltä lattialta, muinaisjäänne
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Lainaus Timon viestistä vuosien takaa:
Joka tapauksessa noita rattivaihteisia 124:sia en ole nähnyt ainakaan viimeiseen 10 vuoteen yhtäkään. Hyvin harvinainen tuotos kyseessä.
Ehkä jossain klubitapahtumissa saattaisi vielä tulla vastaan mutta niissä en ole koskaan käynyt vielä, ehkä sitten joskus kun ajat on paremmat.
Mie muistelen että rattimanueloja myytiin myös Saudi-Arabiaan mutta se taisikin olla W123:n aikanen juttu.
Joka tapauksessa noita rattivaihteisia 124:sia en ole nähnyt ainakaan viimeiseen 10 vuoteen yhtäkään. Hyvin harvinainen tuotos kyseessä.
Ehkä jossain klubitapahtumissa saattaisi vielä tulla vastaan mutta niissä en ole koskaan käynyt vielä, ehkä sitten joskus kun ajat on paremmat.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Lasipesunestesäiliön lämmityskierukkaa ei tainnut olla vielä tuossa listassa. Sehän tuli vuoden 1989 1.sarjalaisiin ilmeisesti joitain kuukausia ennen 2.sarjaa. Samalla tuli muistaakseni jotain muitakin 2.sarjan varusteita.
S124 300 TDT 4Matic -87
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Kiitos tiedosta. Lisätty 1 sivun koontiviestiin
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Mitenkäs muuten kierroslukumittarin kanssa oli kun ensimmäisten vuosimallien autoissa nähnyt usein että sitä ei ole ja tilalla se iso koko mittarin kokoinen kello.
Mutta riippuiko kierroslukumittarin olemassaolo moottorista vai oliko se yksinkertaisesti lisävaruste johonkin vuosimalliin asti? Uudemmissa en muista ikinä nähneeni että se olisi puuttunut.
Mutta riippuiko kierroslukumittarin olemassaolo moottorista vai oliko se yksinkertaisesti lisävaruste johonkin vuosimalliin asti? Uudemmissa en muista ikinä nähneeni että se olisi puuttunut.
S124 300 TDT 4Matic -87
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Eikös tämä ollut kaasari-200 mallin ja 4-sylinteristen dieseleiden juttu?nes2 kirjoitti: ↑To 09.02.2023 20:27 Mitenkäs muuten kierroslukumittarin kanssa oli kun ensimmäisten vuosimallien autoissa nähnyt usein että sitä ei ole ja tilalla se iso koko mittarin kokoinen kello.
Mutta riippuiko kierroslukumittarin olemassaolo moottorista vai oliko se yksinkertaisesti lisävaruste johonkin vuosimalliin asti? Uudemmissa en muista ikinä nähneeni että se olisi puuttunut.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: W124 muutokset 1985-1997?
Joo, niin taitaa olla. Mutta E-mallin 200Dhen kiekkamittari kuuluiHage kirjoitti: ↑To 09.02.2023 20:53Eikös tämä ollut kaasari-200 mallin ja 4-sylinteristen dieseleiden juttu?nes2 kirjoitti: ↑To 09.02.2023 20:27 Mitenkäs muuten kierroslukumittarin kanssa oli kun ensimmäisten vuosimallien autoissa nähnyt usein että sitä ei ole ja tilalla se iso koko mittarin kokoinen kello.
Mutta riippuiko kierroslukumittarin olemassaolo moottorista vai oliko se yksinkertaisesti lisävaruste johonkin vuosimalliin asti? Uudemmissa en muista ikinä nähneeni että se olisi puuttunut.