"Harmi ettet halua auttaa" WTF, ollaanko nyt mersuforumilla vai ylilaudalla?
Ehkä sitä ei sitten olekaan, vaikka minulla muistikuva onkin että olen sen silloin kolme vuotta sitten kerran tehnyt edelliseen autoon
Rouvan S213 kiertovesipumpullinen lämmitin (TT-Thermo) asennettiin juuri kuvaamaasi paikkaan
Missä tai kuka Tampereen seudulla ohjelmoisi tuon venttiilin niin että myös moottori lämpiäisi? Auto on W213 200 D vm 2019 ja siinä on alkuperäinen polttoaine käyttöinen lämmitin joka ilmeisesti lämmittää normaalisti vain sisätiloja.
Onko ärsyttävää ääntä jos on kytkeytymässä pois päältä? Millä nimellä tuota voi varustelistauksista arvata?juu-zo kirjoitti: ↑To 22.12.2022 08:10 W213:ssa on ohjausavustin joka lisävaruste. Tämä vähän hämäävästi ei ole välttämättä suoraan varustelistassa tällaisenaan (active steering assist) vaan sisältyy muun muassa myös drive package pakettiin. Toimii mielestäni oikein hyvin, tosin vertailupohjaa volvon vastaavaan itselläni ei ole. Pitää auton tiellä hyvin, on sopivan hienovarainen eli ei seilaa kaistalla.
Ei pidä mitään ääntä vaikka kytkeytyy pois. Näin talviaikaan kun kaistaviivat on välillä näkyvissä ja välillä ummessa tuo menee itsestään päälle ja pois tasaiseen tahtiin. Päälle/pois kytkeytymisen näkee vain mittariston vihreästä symbolista. Ohjata voi normaaliin tapaan vaikka avustin olisi käytössä. Omat ohjausliikkeet eivät siis varsinaisesti vaikuta avustimen toimintaan. Jos haluaa väkisin ohjata viivan yli niin ohjaus on luonnollisesti aavistuksen raskaampi kun avustin koittaa laittaa vastaan.maustevoi kirjoitti: ↑To 22.12.2022 11:12 Onko ärsyttävää ääntä jos on kytkeytymässä pois päältä? Millä nimellä tuota voi varustelistauksista arvata?
Volvossa tosiaan antaa ohjata vaikka avustaakin, eli ihan heti lähde pois päältä vaikka itse avustaa kääntämistä. Eikä oo ärsyttävää ääntä. Joskus vw autossa oli tosi ruma tilulililii...
Onko sulla kenties ”magic vision”-systeemi? Mulla on ja ollu samat pyyhkijät jo monta vuotta ja hyvin pyyhkii vieläkin.kenni_ kirjoitti: ↑La 24.12.2022 06:51 Onko näihin saatavilla jotain tarvikesulkia? Mersun omat on omasta mielestä ihan paskat. Kestää ehkä 3kk, hyppii ja hemppuu ja vemppuu, pitää helvetinmoista ääntä pyyhkiessä ja kaiken lisäksi maksaa melkein 100€/pari. Omassa japsipickupissakin on mielestäni merkittävästi laadukkaammat pyyhkijät.
Mulla on myäs ässässä tommoset "magic vision" pyyhkijät! Hyvin pyyhkii toistaiseksi! Ikää en tiedä!? Hirmu kalliita on kyllä!jawa59 kirjoitti: ↑La 24.12.2022 18:23Onko sulla kenties ”magic vision”-systeemi? Mulla on ja ollu samat pyyhkijät jo monta vuotta ja hyvin pyyhkii vieläkin.kenni_ kirjoitti: ↑La 24.12.2022 06:51 Onko näihin saatavilla jotain tarvikesulkia? Mersun omat on omasta mielestä ihan paskat. Kestää ehkä 3kk, hyppii ja hemppuu ja vemppuu, pitää helvetinmoista ääntä pyyhkiessä ja kaiken lisäksi maksaa melkein 100€/pari. Omassa japsipickupissakin on mielestäni merkittävästi laadukkaammat pyyhkijät.
Mää oon noihin "magic visioihin" tyytyväinen ollu kyllä! Sipailee mukavasti silleen tuulilasin puhtaaksi meluttomasti kyllä,juu!DBFI kirjoitti: ↑La 24.12.2022 20:13 Edellisessä omassa mersussa magic vision sulat kesti 8 vuotta. Tai siis olisko kestäneet muutaman vuoden ja vajaat 8 niillä ajoin. Melkein heti ne alkoi röpöttää vähänkään kuivalla lasilla kuin jousitus nimismiehenkiharoissa ja kamala ääni. Samanlaisia ne muissakin mersuissa on olleet. Tiedä sitten jos vaihtaisi kolmen kuukauden välein uudet...
Ei oo kun ihan perinteiset. Kiinnitysmekanismi vaan näyttää niin erikoiselta että ajattelin että niitä ei muualta saa kun marmorilta. Isuzussa on denson sulat ja ne on kyllä kestäny ihan hyvin.jawa59 kirjoitti: ↑La 24.12.2022 18:23Onko sulla kenties ”magic vision”-systeemi? Mulla on ja ollu samat pyyhkijät jo monta vuotta ja hyvin pyyhkii vieläkin.kenni_ kirjoitti: ↑La 24.12.2022 06:51 Onko näihin saatavilla jotain tarvikesulkia? Mersun omat on omasta mielestä ihan paskat. Kestää ehkä 3kk, hyppii ja hemppuu ja vemppuu, pitää helvetinmoista ääntä pyyhkiessä ja kaiken lisäksi maksaa melkein 100€/pari. Omassa japsipickupissakin on mielestäni merkittävästi laadukkaammat pyyhkijät.
kenni_ kirjoitti: ↑Su 25.12.2022 07:43Ei oo kun ihan perinteiset. Kiinnitysmekanismi vaan näyttää niin erikoiselta että ajattelin että niitä ei muualta saa kun marmorilta. Isuzussa on denson sulat ja ne on kyllä kestäny ihan hyvin. Eikä kilju ja hypi vaikka kuivaa lasia pyyhkis.jawa59 kirjoitti: ↑La 24.12.2022 18:23Onko sulla kenties ”magic vision”-systeemi? Mulla on ja ollu samat pyyhkijät jo monta vuotta ja hyvin pyyhkii vieläkin.kenni_ kirjoitti: ↑La 24.12.2022 06:51 Onko näihin saatavilla jotain tarvikesulkia? Mersun omat on omasta mielestä ihan paskat. Kestää ehkä 3kk, hyppii ja hemppuu ja vemppuu, pitää helvetinmoista ääntä pyyhkiessä ja kaiken lisäksi maksaa melkein 100€/pari. Omassa japsipickupissakin on mielestäni merkittävästi laadukkaammat pyyhkijät.
Onko lasissa pinnoite? Sillä saa kaikki pyyhkimet hyppimään ja pyyhintehon heikoksi.kenni_ kirjoitti: ↑La 24.12.2022 06:51 Onko näihin saatavilla jotain tarvikesulkia? Mersun omat on omasta mielestä ihan paskat. Kestää ehkä 3kk, hyppii ja hemppuu ja vemppuu, pitää helvetinmoista ääntä pyyhkiessä ja kaiken lisäksi maksaa melkein 100€/pari. Omassa japsipickupissakin on mielestäni merkittävästi laadukkaammat pyyhkijät.
Ei ole sitäkään. Löytyykö perus motonetissä tähän käyviä sulkia jos koitan eri merkkiä?EVO X kirjoitti: ↑Su 25.12.2022 18:13Onko lasissa pinnoite? Sillä saa kaikki pyyhkimet hyppimään ja pyyhintehon heikoksi.kenni_ kirjoitti: ↑La 24.12.2022 06:51 Onko näihin saatavilla jotain tarvikesulkia? Mersun omat on omasta mielestä ihan paskat. Kestää ehkä 3kk, hyppii ja hemppuu ja vemppuu, pitää helvetinmoista ääntä pyyhkiessä ja kaiken lisäksi maksaa melkein 100€/pari. Omassa japsipickupissakin on mielestäni merkittävästi laadukkaammat pyyhkijät.
Itse kävisin nappaamassa Valeot vaikka juuri motonetistä. https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... neuvo=3095kenni_ kirjoitti: ↑Ti 27.12.2022 07:32Ei ole sitäkään. Löytyykö perus motonetissä tähän käyviä sulkia jos koitan eri merkkiä?EVO X kirjoitti: ↑Su 25.12.2022 18:13Onko lasissa pinnoite? Sillä saa kaikki pyyhkimet hyppimään ja pyyhintehon heikoksi.kenni_ kirjoitti: ↑La 24.12.2022 06:51 Onko näihin saatavilla jotain tarvikesulkia? Mersun omat on omasta mielestä ihan paskat. Kestää ehkä 3kk, hyppii ja hemppuu ja vemppuu, pitää helvetinmoista ääntä pyyhkiessä ja kaiken lisäksi maksaa melkein 100€/pari. Omassa japsipickupissakin on mielestäni merkittävästi laadukkaammat pyyhkijät.
Ok. Pitäis päästä testaamaan Mercedeksen avustimia.. mistä sen tietää että mersussa on sellainen moottoritieavustin, siitäkö ratinkuva kytkimestä kojelaudasta ratin vasemmalta puolen?Henkka1000 kirjoitti: ↑Pe 23.12.2022 23:57 Sekä Volvon että Mersun avustimella varustettua ajaneena annan kyllä omat pisteeni mersulle. Volvonkin avustin toimii kyllä hyvin, mutta auto tuntui seilaavan enemmän kaistan laidasta laitaan. Volvossa myös avustimen vääntö ratissa huomattavasti voimakkaampi, mersun avustimen olemassaoloa ei siihen verrattuna juurikaan huomaa jos haluaa autoa itse ajaa.
Vertailukohtana siis allekirjoituksen S213 sekä V60 CC, vuosimalli taisi olla -20.