500SL 1990
500SL 1990
Tuli ostettua unelma avoauto joka on pikkupojasta ollut unelma.. Tuttu kysyi jos haluan ostaa heidän auton ksoka olin joku vuosi sitten sanonut että sellaisen haluaisin joskus.. Auto ollut mulla nyt jonkun kuukauden ja ajoin sen vaan ostopaikasta talliin. Auto on ollut Saksassa ensimmäiset 7 vuotta ja sen jälkeen tuli tänne Ruotsiin ja täällä sillä on ollut 4 omistajaa. Auto on mennyt 126000thkm.
Moottori ja vaihteisto tarvii isomn huollon ja jarrut myös koska auto on seissyt viimiset 4vuotta tallissa. Myös pientä sähkövikaa on myös ja katto lakkas toimimasta sähköllä..
Eli vähän projektia on tässä kevääks kunnostaa
Moottori ja vaihteisto tarvii isomn huollon ja jarrut myös koska auto on seissyt viimiset 4vuotta tallissa. Myös pientä sähkövikaa on myös ja katto lakkas toimimasta sähköllä..
Eli vähän projektia on tässä kevääks kunnostaa
Re: 500SL 1990
Ilmeisesti jo uudempaa korimallia R129? Kuvia...
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: 500SL 1990
Ratti vaihtui paremman näköseen ja enemään ajankohtaseen..tuo amg ratti mulla on myynnissä.
Takavalot tuli onneks auton mukana, toiset säästän jos tarvii joskus, ne oli uudemmasta mallista. Voin myydä ne myös jos joku tarjoaa niistä hyvin..
etuvilkut jouduin ostamaan siihen ja ostin uudet:
rumat piiput laitettu myös, otan ne pois ja puskuri menee korjaukseen/maalaukseen.. originaaliputket tulee sitten tilalle ja niitä ei nääkkään oikeestaan sitten..
Vilkut tässä alko myös temppuileen. Kuskin puolen vilkut alko loistaan koko ajan vaikka virratkin oli kiinni.. Muokkasin w124 kaaviot vilkuille ja otin sellaisesta hätävilkkujen napin ja laitoin tähän tilalle. Ohjausyksikkö vilkuille ja takalasinlämmittäjälle on kokonaan nyt pois. Vilkut toimii nyt ihan tavallisella vilkkureleellä. Laitan kaaviot ja kuvia tänne siitä koska muilla sl omistajilla jos ei ole ollut vielä tätä ongelmaa niin tulee jossain vaiheessa eteen..
Takavalot tuli onneks auton mukana, toiset säästän jos tarvii joskus, ne oli uudemmasta mallista. Voin myydä ne myös jos joku tarjoaa niistä hyvin..
etuvilkut jouduin ostamaan siihen ja ostin uudet:
rumat piiput laitettu myös, otan ne pois ja puskuri menee korjaukseen/maalaukseen.. originaaliputket tulee sitten tilalle ja niitä ei nääkkään oikeestaan sitten..
Vilkut tässä alko myös temppuileen. Kuskin puolen vilkut alko loistaan koko ajan vaikka virratkin oli kiinni.. Muokkasin w124 kaaviot vilkuille ja otin sellaisesta hätävilkkujen napin ja laitoin tähän tilalle. Ohjausyksikkö vilkuille ja takalasinlämmittäjälle on kokonaan nyt pois. Vilkut toimii nyt ihan tavallisella vilkkureleellä. Laitan kaaviot ja kuvia tänne siitä koska muilla sl omistajilla jos ei ole ollut vielä tätä ongelmaa niin tulee jossain vaiheessa eteen..
Re: 500SL 1990
siisti peli, pirulainen ilman ilmastointia
Re: 500SL 1990
On se maukkaan näköinen laite! Tuossa korissa on kaikki mittasuhteet aika lailla just!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: 500SL 1990
Tässä tulee sähkökaavio vilkuille En ota vastuuta jos eri vuosmalleissa on esim eri väriset johot.
Se mitä tarvii on siis johtoa, ostin biltemalta peräkärryn 7-säikeistä peräkärryjohtoa ja juotin ne suoraan w124 varoitusvilkkunapin kontaktiin. Ja vilkkureleen ostin sieltä myös ja siihen pidikkeen. Numero 59 on siis w124 hätävilkkujen nappi. Se käy suoraan sl paneelin kontaktin kanssa.
Se mitä tarvii on siis johtoa, ostin biltemalta peräkärryn 7-säikeistä peräkärryjohtoa ja juotin ne suoraan w124 varoitusvilkkunapin kontaktiin. Ja vilkkureleen ostin sieltä myös ja siihen pidikkeen. Numero 59 on siis w124 hätävilkkujen nappi. Se käy suoraan sl paneelin kontaktin kanssa.
Re: 500SL 1990
Onnittelut.Upean värinenkin.Itselleni on haave tämän värinen,hyväkuntoinen W140.Ei taida toteutua.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: 500SL 1990
Kiitos Ei sitä koskaan tiedä, en arvellut minäkään että pystyisin milloinkaan ostamaan tämmöstä.. sitten vaan sattui eteen tämä.. Oikeesti olisin halunut mustan (199) mutta ei sitä kaikkea voi saada kun käytetyn ostaa
Re: 500SL 1990
Nyt on vaan kaks sähkövikaa jälellä laittaa kuntoon. Ensimmäisenä nyt katon miks pitkien valojen vipu ei toimi se kun vetää sen itseensä päin, eli jos haluaa vaan vilkuttaa pitkillä.
w124 kaavioissa niin viiksessä on 56A napa joka on justiin pitkien "vilkuille", 56B on tavalliset pitkät ja 56 on syöttö sisään. Mun viiksessä ei ole edes 56A, onko siis että tuontiautoissa ei ole ollut tuota toimintoa?
w124 kaavioissa niin viiksessä on 56A napa joka on justiin pitkien "vilkuille", 56B on tavalliset pitkät ja 56 on syöttö sisään. Mun viiksessä ei ole edes 56A, onko siis että tuontiautoissa ei ole ollut tuota toimintoa?
Re: 500SL 1990
Juu kyllä kaikki Bruno Saccot on jees mutta tässä on vielä joku juttu vähän enempi. Ajaton.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: 500SL 1990
Meni melkein hyvin tää vilkkujen uusik tekeminen, en ajatellut että se boksi ohjas myös tuulilasin pyyhintä täytyy kai ostaa toinen sellainen boksi..
Re: 500SL 1990
Onko näihin jotain värikoodeja sacco-listoihin? Auton värikoodi on almandinred 512..
Re: 500SL 1990
Todennäköisesti satiini 521 navarrarot. Kantakortissako ei ole värikoodeja?
Offtopic: Walesin prinsessa Dianalla oli käytössään vissiin ulkoväreiltään samanlainen 500SL, liisattuna. Lady Di tosin joutui luopumaan siitä, kun britit järkyttyivät saksalaisesta autosta hovin käytössä. Auto on nykyisin Stuttagartissa MB-museossa.
Offtopic: Walesin prinsessa Dianalla oli käytössään vissiin ulkoväreiltään samanlainen 500SL, liisattuna. Lady Di tosin joutui luopumaan siitä, kun britit järkyttyivät saksalaisesta autosta hovin käytössä. Auto on nykyisin Stuttagartissa MB-museossa.
Viimeksi muokannut pazo, Ti 10.01.2023 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 500SL 1990
Joo niin näyttää olevanpazo kirjoitti: ↑To 15.12.2022 00:01 Todennäköisesti satiini 521 navarrarot. Kantakortissako ei ole värikoodeja?
Offtopic: Walesin prinsessa Dianalla oli käytössään vissin ulkoväreiltään samanlainen 500SL, liisattuna. Lady Di tosin joutui luopumaan siitä, kun britit järkyttyivät saksalaisesta autosta hovin käytössä. Auto on nykyisin Stuttagartissa MB-museossa.
Re: 500SL 1990
Tuo muovipaneelien kiiltoaste ei ole satiini. Eikä matta eikä täyskiiltävä. Vaan jotain satiinin ja kiiltävän väliltä. On muuten aika pirullinen homma saada sama kiiltoaste yhteen paneeliin noin erikseen maalattaessa. Nimimerkillä kokemusta on ja kolmas kerta oli siedettävä, satiinilakalla joka oli sekin kuitenkin liian matta vaikka ei ihan heti pistä silmään. Noh, sitten korjaantuu kun maalautetaan kaikki muovit kerralla uusiksi. (Ässästä puhun).
PS. Hieno SL ja hyvä väri.
PS. Hieno SL ja hyvä väri.
Re: 500SL 1990
Joo on varmaan vaikea saada samanlaiseks nuo.. siks en ite maalaakkaan puskuria Mutta mietin jos kuitenkin maalautan kaikki nuo saccopaneelit ja etupuskurinkin.. onkohan miten hankalat irrottaa nuo loput listat? Tarviiko oviverhoilut irrottaa?Wikke kirjoitti: ↑Pe 16.12.2022 20:01 Tuo muovipaneelien kiiltoaste ei ole satiini. Eikä matta eikä täyskiiltävä. Vaan jotain satiinin ja kiiltävän väliltä. On muuten aika pirullinen homma saada sama kiiltoaste yhteen paneeliin noin erikseen maalattaessa. Nimimerkillä kokemusta on ja kolmas kerta oli siedettävä, satiinilakalla joka oli sekin kuitenkin liian matta vaikka ei ihan heti pistä silmään. Noh, sitten korjaantuu kun maalautetaan kaikki muovit kerralla uusiksi. (Ässästä puhun).
PS. Hieno SL ja hyvä väri.
Kiitos
Re: 500SL 1990
Amg ratti myyty, valkoset etuvilkut on vielä jälellä ja myös facelift takalamput.
Re: 500SL 1990
Ai että kuin nätti, tota on mukavampi rakennella kuin mätää st fiikusta.
Ja kyytikin on mukavampaa. Tosin on siinä voortissakin omat puolensa.
Ja kyytikin on mukavampaa. Tosin on siinä voortissakin omat puolensa.
Re: 500SL 1990
No on kyllä joo mutta on mulla fordia ikävä kanssa, oli hauska ajaa ja hyvin pysy tiellä. Pysty liikenneympyrätkin ajamaan aika kovaa eikä notkunut Mutta fordi meni paaluun, oli niin mätä taka-osasta että ei kannattanut laittaa kuntoon..
Re: 500SL 1990
On ollut vähän hiljasta tässä mutta täysillä menee tämä homma eteenpäin vaikka ei aina tänne siitä infoa laiteta No pitkän mietiskelyn jälkeen noitten pyyhkimien suhteen että miten teen, helpoin ois ollut ostaa toinen N10/2 boksi ja ois sitten pelanut. Vilkuthan olen jo tehnyt valmiiks erisellä vilkku-releellä ja w124 hätävilkkunappia käyttäen. Päädyin kuitenkin että modernisoin tämän auton niin että ne mitä voi tehä paremmaks ja uudemmalla tekniikalla niin sen teen. Joten tähän tulee sitten pyyhkimien intervallirele jotta ei tarvii tuota 10/2 boksia sekottaa niihinkään.
Noita bokseja kun ei saa enään halvallakaan ja mitä enemmän aikaa kuluu, sitä harvemmassa ne tulee olemaan ja ovat sitten vieläkin vanhempia..
Aloitin tuon viiksen muokkaamista koska intervallirele tarvii kaikki nuo asennot erikseen tuotavaksi releelle. R129 viiksi ei toimi näin, siinä on intervalliasento ja nopein asento samassa johossa(nastassa kontaktissa). Ainut ero on että intervalliasennossa siihen kytkeytyy vastus väliin joka on 1ohmi. Ja nopeimmassa asennossa vastus kytkeytyy pois. Viikselle tarvii siis yks kaapeli lisää tuolle intervalliasennolle, ilman vastusta.
Vastus näkyy tuossa lähimpänä kuvassa, otin sen pois ja tinasin kaapelin siihen.
Keltanen kaapeli tuli intervalliasennolle.
Uuden kaapelin laitoin nastalle nro12 joka oli tyhjänä.
Jatkoa seuraa
Noita bokseja kun ei saa enään halvallakaan ja mitä enemmän aikaa kuluu, sitä harvemmassa ne tulee olemaan ja ovat sitten vieläkin vanhempia..
Aloitin tuon viiksen muokkaamista koska intervallirele tarvii kaikki nuo asennot erikseen tuotavaksi releelle. R129 viiksi ei toimi näin, siinä on intervalliasento ja nopein asento samassa johossa(nastassa kontaktissa). Ainut ero on että intervalliasennossa siihen kytkeytyy vastus väliin joka on 1ohmi. Ja nopeimmassa asennossa vastus kytkeytyy pois. Viikselle tarvii siis yks kaapeli lisää tuolle intervalliasennolle, ilman vastusta.
Vastus näkyy tuossa lähimpänä kuvassa, otin sen pois ja tinasin kaapelin siihen.
Keltanen kaapeli tuli intervalliasennolle.
Uuden kaapelin laitoin nastalle nro12 joka oli tyhjänä.
Jatkoa seuraa
Re: 500SL 1990
Pyyhkijän osia odotellessa aloitin kattomaan moottoria. Öljyä vuotaa nokka akseleitten stefoista..
Ei tarvii kahta kertaa miettiä että vaihtaisko nuo vai ei
Sytytysjohot menee vaihtoon myös
Tilaan uudet venttiilikoppien tiivisteet,nokka-akselien stefat,virranjakajat ja roottorit..Tulpat ym on jo tulossa
Ei tarvii kahta kertaa miettiä että vaihtaisko nuo vai ei
Sytytysjohot menee vaihtoon myös
Tilaan uudet venttiilikoppien tiivisteet,nokka-akselien stefat,virranjakajat ja roottorit..Tulpat ym on jo tulossa
Re: 500SL 1990
Nyt on osat tilattu, tulee kalliiks tämän laitto että saa tien päälle sen Boschin roottorit,virranjakajat,sytytyskaapelit. Nokka akselien stefat,venttiilikoppien tiivisteet
Re: 500SL 1990
Nyt tarviin teidän neuvoja..kunnon takapakkia tuli kun otin venttiilikopan irti..
Öljyä ei ole vaihettu aikakausiin..
Isoja kimppuja öljyä, nokat on hyvät onneks ja ketju myös. Voiko tähän öljyn sekaan laittaa jotain ainetta ja sillä keinon "pestä" moottori sisältä? Otan tietysti pois isommat jätteet ensin mitä näen tuossa. Moottorissa hyvä öljypaine eikä tikitä yhtään.. Ei huvita purkaa moottoria just nyt..
Öljyä ei ole vaihettu aikakausiin..
Isoja kimppuja öljyä, nokat on hyvät onneks ja ketju myös. Voiko tähän öljyn sekaan laittaa jotain ainetta ja sillä keinon "pestä" moottori sisältä? Otan tietysti pois isommat jätteet ensin mitä näen tuossa. Moottorissa hyvä öljypaine eikä tikitä yhtään.. Ei huvita purkaa moottoria just nyt..
Re: 500SL 1990
Dieseliä tai polttoöljyä olen itse aina toisinaan öljynvaihdon yhteydessä käyttänyt.
Re: 500SL 1990
Nämä videot voisivat kiinnostaa sua
https://www.youtube.com/watch?v=8r1xOaQG7-g
https://www.youtube.com/watch?v=jtiS4AucmJ8
https://www.youtube.com/watch?v=8r1xOaQG7-g
https://www.youtube.com/watch?v=jtiS4AucmJ8
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850