Kondensaatiovettä takakontissa!
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL
Kondensaatiovettä takakontissa!
Ongelma on seuraavanlainen:
Aina pakkaskelien jälkeen kun lämpötilat nouse yli nolla, kun avataan takakontin oven vettä tippuu joskus jopa puoleen kupin verran takakonttiin. Tämä ei tapahdu kun sataa vettä esim. kesällä tai syksyllä. Teoriani on että kun auton lämmitys on päällä, ilma poistuu autosta (sivuaukkoista) takakontin kautta. Siis kun lämmin ilma tulee kosketuksen kylmään takakontin oven kanssa se kondensoi ja jäätyy. Myöhemmin kun kelit on lämpimät, ne taas sulaa ja valuu takakontin oven etuosalle (missä lukko on) ja kun avataan oven ne tippuu alas. Onko tämä teoria oikein?
Jos on, miten voin tämä ongelma ratkaista? Voiko laittaa jonkunlainen eriste (levy?) takakontin oveen? Vai onko muita ehdotuksia?
Jos teoria on väärin, mitä sitten?
Seuraava ongelma:
Autossa pelkääjän puolen ulkopeili on sähköinen. Pystyn sitä säätämään ylös ja alas mutta ei sivuittain? Miten tämä korjataan.
vielä kerran, jos löydätte virheitä tekstissä, se johtuu siitä että suomi ei ole äidin- (eikä isän) kieleni.
Kiitos
Aina pakkaskelien jälkeen kun lämpötilat nouse yli nolla, kun avataan takakontin oven vettä tippuu joskus jopa puoleen kupin verran takakonttiin. Tämä ei tapahdu kun sataa vettä esim. kesällä tai syksyllä. Teoriani on että kun auton lämmitys on päällä, ilma poistuu autosta (sivuaukkoista) takakontin kautta. Siis kun lämmin ilma tulee kosketuksen kylmään takakontin oven kanssa se kondensoi ja jäätyy. Myöhemmin kun kelit on lämpimät, ne taas sulaa ja valuu takakontin oven etuosalle (missä lukko on) ja kun avataan oven ne tippuu alas. Onko tämä teoria oikein?
Jos on, miten voin tämä ongelma ratkaista? Voiko laittaa jonkunlainen eriste (levy?) takakontin oveen? Vai onko muita ehdotuksia?
Jos teoria on väärin, mitä sitten?
Seuraava ongelma:
Autossa pelkääjän puolen ulkopeili on sähköinen. Pystyn sitä säätämään ylös ja alas mutta ei sivuittain? Miten tämä korjataan.
vielä kerran, jos löydätte virheitä tekstissä, se johtuu siitä että suomi ei ole äidin- (eikä isän) kieleni.
Kiitos
Ex. W210, E200 (aut.), -97, 192tkm
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Tuttu vaiva. Itse olen kosteutta kuivaillut manuaalisesti, että aina tilanteen niin salliessa käsipaperilla, säämiskällä yms. Etenkin näin talviaikaan tehdyn auton pesun jälkeen tuo luukun sisäpinnan kuivaus on pakollinen homma.mertsi1340 kirjoitti:Ongelma on seuraavanlainen:
Aina pakkaskelien jälkeen kun lämpötilat nouse yli nolla, kun avataan takakontin oven vettä tippuu joskus jopa puoleen kupin verran takakonttiin. Tämä ei tapahdu kun sataa vettä esim. kesällä tai syksyllä. Teoriani on että kun auton lämmitys on päällä, ilma poistuu autosta (sivuaukkoista) takakontin kautta. Siis kun lämmin ilma tulee kosketuksen kylmään takakontin oven kanssa se kondensoi ja jäätyy. Myöhemmin kun kelit on lämpimät, ne taas sulaa ja valuu takakontin oven etuosalle (missä lukko on) ja kun avataan oven ne tippuu alas. Onko tämä teoria oikein?
Jos on, miten voin tämä ongelma ratkaista? Voiko laittaa jonkunlainen eriste (levy?) takakontin oveen? Vai onko muita ehdotuksia?
Jos teoria on väärin, mitä sitten?
Täytyisi varmaan koittaa jotain veneisiin tarkoitettua kosteudenpoistajaa, sellaista joka ei vaadi sähköä toimikseen.

Olisikohan tuolta lasi vaan pois paikoiltaanmertsi1340 kirjoitti: Seuraava ongelma:
Autossa pelkääjän puolen ulkopeili on sähköinen. Pystyn sitä säätämään ylös ja alas mutta ei sivuittain? Miten tämä korjataan.

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL
Takakontti: No itsekin olen tähän asti kuivaillut manuaalisesti mutta pelkään että vähän ajan päästä siinä tulee ruostetta ja...
Peili: Joskus huomaan peilissä hyvin pieniä liikettä (1-2 mm) niin kuin se yrittäisi liikkua mutta ei pysty ja lopputulos on nolla (zero) liikettä. Joskus se ei reagoi mitenkään. Moottorin äänestä en osaa sanoa nyt mitään, kokeilen sitä huomenna ja kerron.
Mutta jos lasi on vain pois paikoiltaan, miten voisin laittaa sen takaisin paikalleen?
Peili: Joskus huomaan peilissä hyvin pieniä liikettä (1-2 mm) niin kuin se yrittäisi liikkua mutta ei pysty ja lopputulos on nolla (zero) liikettä. Joskus se ei reagoi mitenkään. Moottorin äänestä en osaa sanoa nyt mitään, kokeilen sitä huomenna ja kerron.
Mutta jos lasi on vain pois paikoiltaan, miten voisin laittaa sen takaisin paikalleen?
Ex. W210, E200 (aut.), -97, 192tkm
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Re: Kondensaatiovettä takakontissa!
Katso onko siellä luukun alareunassa sellaisia pieniä kumitulpilla peitettyjä reikiä (ainakin omassa W124:ssa on).mertsi1340 kirjoitti:Jos on, miten voin tämä ongelma ratkaista? Voiko laittaa jonkunlainen eriste (levy?) takakontin oveen? Vai onko muita ehdotuksia?
Jos ottaa yhdestä reijästä tulpan pois, niin vettä ei pääse kertymään niin paljoa luukun pohjalle

-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W123:ssa on "viemäri" molemmilla puolilla takaluukun pohjassa. Tunnusteles takapyörän takaa "alapinnasta", niin tunnet pienen putkenpään. Rassaa se ja samanlainen toiselta puolelta auki ja huolehdi jatkossakin, että se pysyy auki.sooppa kirjoitti:ainakin omas w123sessa kertyy kans kondensiovettä takaluukun sisäpintaan mutta eipä tuo ole mitään haitannut.olen porannut veden poistoreiät luukun etureunaan rekisterivalojen viereen(4kpl) ja takaluukussa vahva öljytys.
Ken tallissa saa autoaan pitää yöt, hänen kannattaa avata takaluukku aina auton jäädessä levolle.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL
Jani kirjoitti:
Ilmoitan miten tämä auttaa myöhemmin.
Muuten toi ikkuna probleema jäi vieläkin auki, onko ajatuksia?
Kiitoksia vastauksista!
No katsoin ja sieltä (kuskin puolelta) löytyi yksi sellainen. Otin sen pois ja huomasin että kumitulpassa ei ollutkaan läpivientireikä (ulkopuolelta saa vaikutelman että siinä on olemassa reikä mutta se ei ole läpi). Kesälläkin auto oli ruosteenestokäsittelyssä ja koteloissa on täynnä sitä kotelosuojausmassa, nyt reiän ympäriltä sisäpuolelta yritin poistaa niin paljon massa kuin oli mahdollista langan pätkällä.Katso onko siellä luukun alareunassa sellaisia pieniä kumitulpilla peitettyjä reikiä (ainakin omassa W124:ssa on).
Jos ottaa yhdestä reijästä tulpan pois, niin vettä ei pääse kertymään niin paljoa luukun pohjalle
Ilmoitan miten tämä auttaa myöhemmin.
Muuten toi ikkuna probleema jäi vieläkin auki, onko ajatuksia?
Kiitoksia vastauksista!
Viimeksi muokannut mertsi1340, Pe 31.12.2004 12:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. W210, E200 (aut.), -97, 192tkm
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Tuossa vähän peilirungon rakennetta. Näkyy nuo lasin kiinnitys kohdat ja moottorin tapit.mertsi1340 kirjoitti:Peili: Joskus huomaan peilissä hyvin pieniä liikettä (1-2 mm) niin kuin se yrittäisi liikkua mutta ei pysty ja lopputulos on nolla (zero) liikettä. Joskus se ei reagoi mitenkään. Moottorin äänestä en osaa sanoa nyt mitään, kokeilen sitä huomenna ja kerron.
Mutta jos lasi on vain pois paikoiltaan, miten voisin laittaa sen takaisin paikalleen?

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Kondensiokosteus
Itse olen käyttänyt kosteudenpoistaja"palloa",tarkoitettu veneisiin.Toimii aikasen hyvin,kerää kosteutta tehokkaasti.Kylläkin pesun jälkeen on hyvä kontinkannen sisäpinta kuivata esim.säämiskällä.Tälläkin hetkellä on kaikissa 3:ssa BENZISSÄ on pallot ja olen ollut tyytyväinen niiden toimintaan.Ei takalasikaan ota niin herkästi kosteutta pintaan.
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL
@M.K
Kiitos, katsoin sitä kuvaa peilirungosta.
Ilmeisesti ne tapit (2 kpl) nostavat ja laskevat peilin pysty- ja sivusuunnassa. Tapit on ilmeisesti jotenkin kiinni peilistä muuten ne eivät pysty nostamaan tai laskemaan peiliä, mutta onko peili kiinni muualta (tuosta ristikosta kuvan keskellä)? Voisitko manipuloida sitä kuva vähän ja näyttää miten homma toimii, tekstien ja nuolien avulla?
@steelman
Mistä niitä "palloja" saa? Minkä kokoisia ne on? Onko ne takakontissa vai auton sisällä? Pitäisikö niitä silloin tälloin kuivataa?
Kiitos, katsoin sitä kuvaa peilirungosta.
Ilmeisesti ne tapit (2 kpl) nostavat ja laskevat peilin pysty- ja sivusuunnassa. Tapit on ilmeisesti jotenkin kiinni peilistä muuten ne eivät pysty nostamaan tai laskemaan peiliä, mutta onko peili kiinni muualta (tuosta ristikosta kuvan keskellä)? Voisitko manipuloida sitä kuva vähän ja näyttää miten homma toimii, tekstien ja nuolien avulla?
@steelman
Mistä niitä "palloja" saa? Minkä kokoisia ne on? Onko ne takakontissa vai auton sisällä? Pitäisikö niitä silloin tälloin kuivataa?
Ex. W210, E200 (aut.), -97, 192tkm
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Kuvaa on vähän paha lähteä sorkkimaan, koska se vain löytönä eräältä nettisivulta linkitettynä tänne.mertsi1340 kirjoitti:@M.K
Kiitos, katsoin sitä kuvaa peilirungosta.
Ilmeisesti ne tapit (2 kpl) nostavat ja laskevat peilin pysty- ja sivusuunnassa. Tapit on ilmeisesti jotenkin kiinni peilistä muuten ne eivät pysty nostamaan tai laskemaan peiliä, mutta onko peili kiinni muualta (tuosta ristikosta kuvan keskellä)? Voisitko manipuloida sitä kuva vähän ja näyttää miten homma toimii, tekstien ja nuolien avulla?
Mutta itse aiheeseen...toiminta menee juurikin noin, että lasiosa on "saranoitu" tuolla keskellä olevalla ristikolla ja nuo "lävistetyt" tapit on ne moottorin osat jotka peiliä liikuttelee (työntelee/vetelee) ja niiden liikkumisesta pitäisi nyt saada jonkinmoinen varmuus. Ja tuo johto+liitin on peilin lämmityksen, vastakappale sille löytyy lasiosasta.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Huh, luulin että mun auto valskaa jostain kun takaluukku kerää kosteutta, mutta se onkin näköjään yleinen ongelma. Helpottui olo kummasti 

[url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/Kuva043.jpg]Nissan 200sx -93[/url]
[url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/IMG_0178.jpg]VW Golf Cabriolet -80[/url]
Fiat 127 -78
Perheessä lisäksi [url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/Kuva006.jpg]MB C 200 CDI -00[/url]
Ex [url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/IMG_2306.jpg]MB 260EA -87[/url]
[url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/IMG_0178.jpg]VW Golf Cabriolet -80[/url]
Fiat 127 -78
Perheessä lisäksi [url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/Kuva006.jpg]MB C 200 CDI -00[/url]
Ex [url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/IMG_2306.jpg]MB 260EA -87[/url]
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL
Tästä kuvasta selviää miten ilma poistuu autosta!

Se on just niin kuin arvelin, ensin takakonttiin ja sitten sivuaukoista ulos., EI IHME että takakontin luukku on niin kuin vesikeräilyastia. Kun on kuivat kelit pitäisi asentaa luukkuun sisäpintaan vaikka äänieristelevyt. tai vastaavaa

Se on just niin kuin arvelin, ensin takakonttiin ja sitten sivuaukoista ulos., EI IHME että takakontin luukku on niin kuin vesikeräilyastia. Kun on kuivat kelit pitäisi asentaa luukkuun sisäpintaan vaikka äänieristelevyt. tai vastaavaa
Viimeksi muokannut mertsi1340, Ma 10.01.2005 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. W210, E200 (aut.), -97, 192tkm
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Tuota eristemattoa ei voi kyllä suositella, mutta mulla ainakin tuota vettä kertyy sen verran, että jos joutuu enemmänkin availemaan konttia, on kontin pohjamatto litimärkä ja se se vasta alkaakin haisemaan...sooppa kirjoitti:ÄLÄ HYVÄ MIES MITÄÄN ERISTEMATTOA ALA SINNE LIIMAAMAAN!sehän imee kaiken kosteuden ja alkaa haisemaan.jos takaluukun kanteen kondensiovettä nyt jonkunverran kertyy niin ei se nyt maailmaa kaada.

Mutta tuskin toisaalta tuollainen 3-4mm paksu liimattava bitumi kauheesti vettä imisi jos kuumailmapuhaltimen kanssa muotoihin liimailisi...? Vai?

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Jos sä paat ne luukut umpeen, niin sit on auton sisällä ikkunat huurussa. Se on sisäilman poistotie.
Ainakin minun mielestä. Aukaise ne muovi tai kangas verhoiluiden läpät siellä sivussa.
PS. Tarkasta, että ne kumiventtiilit toimii.

PS. Tarkasta, että ne kumiventtiilit toimii.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
niiden takakontissa olevien "räppänöiden" kauttahan se ilma sieltä kontista poistuu, mutta luulempa että sieltä kautta virtaus käy vain ajon aikana. Itse olen miettinyt että jos sinne kehittelis jonkun moista puhallinta mikä virtauttaisi ilmaa kontissa. Koska varsinkin vahvistimen lämpiäminen aiheuttaa lisäkondensoitumista konttiin. Itsellä on kuumailmapuhaltimella muotoiltuna bitumia kannessa, koska ilman sitä, ei 201sen kontin räminää kuuntelis pirukaan. se on ollut siinä yli vuoden eikä ole ollut havaittavissa mitään veden keräystä/ruostumista. Puhaltimimen pitäs toimia jotenki niin että kun auto on ajossa se pyörii ja kun se pysähtyy se jatkaisi vielä pyörimistä. Tuulettimen tuskin tarviisi olla, kuin joku tietokoneen tuuletin, siitä vain ohjattas ilma, vaikka noille räppänöille..
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
no-joo,kyllä teiän pitäis hommata tommonen w123nen niin ei tarttis tuskailla eristemattojen, kondensiovesien ja tuulettimien kans.tätä foorumia kun täs oon lukenu niin kaikenlaisia ihme pikkuvikoja tahtoo olla noissa uudemmissa "mersuissa".omaan riisseliin tuli viime vuonna mittariin n15tkm ja ei ole tarvinnu tehdä mitään muuta kun tankata. 

Jaa mulla lienee sitten huono W123 kun kontin kanteen kertyy pakkasella hilettä....sooppa kirjoitti:no-joo,kyllä teiän pitäis hommata tommonen w123nen niin ei tarttis tuskailla eristemattojen, kondensiovesien ja tuulettimien kans.tätä foorumia kun täs oon lukenu niin kaikenlaisia ihme pikkuvikoja tahtoo olla noissa uudemmissa "mersuissa".omaan riisseliin tuli viime vuonna mittariin n15tkm ja ei ole tarvinnu tehdä mitään muuta kun tankata.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
heh, vähän niinku laivat on tehty laivaraudasta mikä ei uppoa, w123 on tehty pellistä mikä ei huurru...sooppa kirjoitti:no-joo,kyllä teiän pitäis hommata tommonen w123nen niin ei tarttis tuskailla eristemattojen, kondensiovesien ja tuulettimien kans.tätä foorumia kun täs oon lukenu niin kaikenlaisia ihme pikkuvikoja tahtoo olla noissa uudemmissa "mersuissa".omaan riisseliin tuli viime vuonna mittariin n15tkm ja ei ole tarvinnu tehdä mitään muuta kun tankata.


--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Jep, kyllä ne kaikki pellit huurtuu, onneksi me ei nähdä kattopeltiä millaiset vesikellot siellä killuu nollakelilläsooppa kirjoitti:kyllä tossa meikäläisenkin vanhuksen takaluukun sisäpintaan kunnon ahtojääpinta tulee pakkasella mutta eipä ainakaan vielä 8vuoden ajelujen aikana ole haitannu.ja ainakin tossa mallissa on varusteena takalasin lämmitin jonka voi napsauttaa päälle kun on takalasi huurussa.NO VIT.....LU SIKSEEN,

--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL
Nyt kun kumitulppa on ollut poissa noin 2 viikkoa, näyttää siltä että se auttaa jonkun verran. Se ei kuitenkin poista vedet kokonaan mutta vettä ei ainakaan tipu niin paljon enää.
Suosittelen tuon kumitulpan pois ottaminen ja kosteutta kuivaminen manuaalisesti aina kun mahdollista!
Suosittelen tuon kumitulpan pois ottaminen ja kosteutta kuivaminen manuaalisesti aina kun mahdollista!
Ex. W210, E200 (aut.), -97, 192tkm
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Nuo kumitulpathan on muotoiltu nimenomaan niin että se päästää veden ulos mutta ei sisälle. Takapyörä heittää ko. reiästä kurat kontin reunakaukaloihin.mertsi1340 kirjoitti:Nyt kun kumitulppa on ollut poissa noin 2 viikkoa, näyttää siltä että se auttaa jonkun verran. Se ei kuitenkin poista vedet kokonaan mutta vettä ei ainakaan tipu niin paljon enää.
Suosittelen tuon kumitulpan pois ottaminen ja kosteutta kuivaminen manuaalisesti aina kun mahdollista!
Onko teillä kontin sivuverhoilut paikallaan? Itselläni taisi pahentua tilanne kun poistin ko. verhoilut antennin asennusen yhteydessä.
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL
juhaoh kirjoitti
). Nuo tulpat pohjassa ei missään nimessä kannattaa poistaa.
Olen edelleenkin sitä mieltä että jonkunlainen verhoilu/matto/eriste luukun sisäpinnassa vähentää veden muodostamista huomattavasti.
Onko uusimissa mersuissa, kontin luukun sisäpinta jotenkin verhoiltu?
Nyt me puhutaan eri tulpista. Sinä tarkoitat ne tulpat kontin pohjassa ja minä kumitulppa luukussa (takakontin ovessaNuo kumitulpathan on muotoiltu nimenomaan niin että se päästää veden ulos mutta ei sisälle. Takapyörä heittää ko. reiästä kurat kontin reunakaukaloihin.

Olen edelleenkin sitä mieltä että jonkunlainen verhoilu/matto/eriste luukun sisäpinnassa vähentää veden muodostamista huomattavasti.
Onko uusimissa mersuissa, kontin luukun sisäpinta jotenkin verhoiltu?
Ex. W210, E200 (aut.), -97, 192tkm
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL