Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Vaihteeksi jotain mitä harvemmin näkee, eli lievästi kebabintuoksuinen museoauto.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sdl/13388146
Ja taas Jenkkimalli kalvotetuilla takalaseilla, kuinkas muutenkaan.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sdl/13388146
Ja taas Jenkkimalli kalvotetuilla takalaseilla, kuinkas muutenkaan.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Joo, ja eikä Ahmed hae kuin kymppitonnin "pikavoittoa"... hohhoijjaa...V-K kirjoitti: ↑Su 29.01.2023 21:58 Vaihteeksi jotain mitä harvemmin näkee, eli lievästi kebabintuoksuinen museoauto.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sdl/13388146
Ja taas Jenkkimalli kalvotetuilla takalaseilla, kuinkas muutenkaan.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
On jonkunlainen saavutus sekin, että onnistuu laittamaan ilmoitukseen suurimman osan kuvista kyljelleen tai ylösalaisin.
Mutta ainakin tietojen mukaan on kovasti varusteltu peli, on sadetunnistinta, ajotietokoneesta, monitoimiohjauspyörää, luistonestoa ja ajonvakautusta (vaikkei sitä ollut edes keksitty vielä silloin, kun tämä on tehty). Ja varustelistauksen ulkopuolelta ihan omin silmin voi bongata tuollaisen 2DIN-kokoisen vissiin kosketusnäytöllinen soittimen, (monitoimi-)ratin ja vaihdekepin nupin erikoispinnoitteet, komiat kumimatot ja ulkopuolella jos jonkinlaista tingeltangelia. Mitkähän noi kiiltävät möykyt etulokasuojien nurkissa mahtaa olla, itse en tunnista.
Mutta ainakin tietojen mukaan on kovasti varusteltu peli, on sadetunnistinta, ajotietokoneesta, monitoimiohjauspyörää, luistonestoa ja ajonvakautusta (vaikkei sitä ollut edes keksitty vielä silloin, kun tämä on tehty). Ja varustelistauksen ulkopuolelta ihan omin silmin voi bongata tuollaisen 2DIN-kokoisen vissiin kosketusnäytöllinen soittimen, (monitoimi-)ratin ja vaihdekepin nupin erikoispinnoitteet, komiat kumimatot ja ulkopuolella jos jonkinlaista tingeltangelia. Mitkähän noi kiiltävät möykyt etulokasuojien nurkissa mahtaa olla, itse en tunnista.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ainakin kuskin penkin selkänoja on MB-Texiä, istuinosa nahkaa. Noita kromisia möykkyjä näki 80-luvun autoissa Japanissa. Niissä on yleensä pieni oranssi polttimo joka näkyy kuskin suuntaan. En tiedä mikä funktio niillä on. Kertoo kuskille, että vilkku on päällä?Nozki kirjoitti: ↑Su 29.01.2023 23:40 On jonkunlainen saavutus sekin, että onnistuu laittamaan ilmoitukseen suurimman osan kuvista kyljelleen tai ylösalaisin.
Mutta ainakin tietojen mukaan on kovasti varusteltu peli, on sadetunnistinta, ajotietokoneesta, monitoimiohjauspyörää, luistonestoa ja ajonvakautusta (vaikkei sitä ollut edes keksitty vielä silloin, kun tämä on tehty). Ja varustelistauksen ulkopuolelta ihan omin silmin voi bongata tuollaisen 2DIN-kokoisen vissiin kosketusnäytöllinen soittimen, (monitoimi-)ratin ja vaihdekepin nupin erikoispinnoitteet, komiat kumimatot ja ulkopuolella jos jonkinlaista tingeltangelia. Mitkähän noi kiiltävät möykyt etulokasuojien nurkissa mahtaa olla, itse en tunnista.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ei ihan helpoin fiksata esimerkiksi tuota vänkärin takakaarta, kun sentin alempana takaoven linjasta eikä rako takakaaren ja oven välillä ole tasainen. Helmamuovia siis tiirailin ja käytännössä vain yhtä kuvaa, en jatka tutkimista enempää
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Takapuskurikin roikkuu oudosti, liekö korjattu takakaaret ja -kyljet
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Kiinnostaisi tietää, onko museoajoneuvotarkastajien kokouksissa otettu esiin näitä täälläkin hyvin usein esille tulleita hiljattain museoajoneuvo hyväksynnän saaneita autoja, mitkä on juuri tämmöisiä kuten tämä MEB-93 W126 SDL?
Eikä tämä koske pelkästään Mersuja. Paljon näkee muitakin autoja, mitkä näyttävät siltä, että hyväksyntä on saatu aseella uhaten.
Eikö autoa tarkastettavaksi tuovalta uskalleta vaatia tarvittavia korjauksia tehtäväksi?
Eikä tämä koske pelkästään Mersuja. Paljon näkee muitakin autoja, mitkä näyttävät siltä, että hyväksyntä on saatu aseella uhaten.
Eikö autoa tarkastettavaksi tuovalta uskalleta vaatia tarvittavia korjauksia tehtäväksi?
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1330
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tarkastajia kun on monenlaisia, ja läheskään kaikki ei missään kokouksissa tai koulutuksissa käy. Joskus tuntuu, että tarkastus on joillekin vain lisätulo.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Nyt on kyllä pakko kysyä kun ei tiedä, eikä mahdu tajuntaan: Millä ihmeen meriiteillä ja eväillä noita "tarkastuksia" sitten oikein tehdään ja kenen siunauksella? Tuollainen pelleily johtaa vain ennen pitkää siihen, että loppuu koko museoautoharrastus kun ei mitään kontrollia ole. Tai voi loppua piankin.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 31.01.2023 18:59 Tarkastajia kun on monenlaisia, ja läheskään kaikki ei missään kokouksissa tai koulutuksissa käy. Joskus tuntuu, että tarkastus on joillekin vain lisätulo.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1330
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
No sen siunauksenhan tekee katsastaja, mutta harvoinpa katsastaja puuttuu siihen MA-lausunnon antajan mielipiteeseen, eikä yleensä edes osaisi. MA-lausunnonhan saa antaa henkilö, jonka valtakunnallinen MA-ry on kyseiseen toimeen valinnut. Eli vanha vertaus: perustetaan muutaman jäsenen yhdistys "Suomen vihreät Taunukset" ja kirjataan sääntöihin MA-periaatteen vaaliminen sekä valtakunnallisuus, niin samalla aukeaa mahdollisuus tehdä noita "tarkastuksia" ja antaa lausuntoja. Tuohan on sitten perua siitä, että mikään aatteellisen yhdistyksen ry-monopoli kuten SAHK ei voi olla juridisesti instassi, joka määrää siitä, mikä on MA ja mikä ei. Kun asia sitten aikoinaan avatattiin, avattiin samalla helvetin portit, kun ei tehty mitän määritelmää siitä, kuka/mikä on pätevä, vaan sälytettiin vastuu katsastajille. Seuraavaksi menee lapsi pesuveden mukana, kun jossain vaiheessa taas tiukennetaan MA-käsitettä, koska joukossa on niitä luikureita, jotka -pienestä- rahasta laittaa nimensä mihin tahansa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Rahan tienaaminen ja säästäminen näissä lienee taustalla.
Ymmärrän kyllä, että tarkastaja voi erehtyä ja hyväksyä vm. -90 W124:sen valkoisilla vilkuilla sekä 3.sarjan ovipahveilla, mutta jos autossa on puoli metriä leveä led bar keulalla, Tokyo by night soitin Kärkkäiseltä ja vanteetkin jostain pari kymmentä vuotta uudemmasta autosta, niin kyllä silloin on vikaa tarkastajassa, katsastajassa ja auton omistajassa. Kyllä, nuo on voitu vaihtaa tarkastuksen jälkeen, mutta kun muistelee mitä täälläkin on nähty, niin ymmärrätte pointin.
Suomella on kova tarve mennä suuntaan, missä kaikki savuttava ja pörisevä kielletään. Jos näiden päättäjien korviin alkaa kantautua viestiä siitä, että museoautoista huomattava osa ei täytä annettuja kriteerejä, niin jokainen osaa kuvitella mitä tuosta voi seurata.
Joku muutos tähän pitäisi saada. Itse en enää pelkästään purista nyrkkiä taskussa, vaan laitan vinkkiä sahk:lle tämmöisiä rytöläjiä havaitessani. Toivottavasti alkaisivat seuraamaan tarkastajiensa osaamista ja viitseliäisyyttä.
Ymmärrän kyllä, että tarkastaja voi erehtyä ja hyväksyä vm. -90 W124:sen valkoisilla vilkuilla sekä 3.sarjan ovipahveilla, mutta jos autossa on puoli metriä leveä led bar keulalla, Tokyo by night soitin Kärkkäiseltä ja vanteetkin jostain pari kymmentä vuotta uudemmasta autosta, niin kyllä silloin on vikaa tarkastajassa, katsastajassa ja auton omistajassa. Kyllä, nuo on voitu vaihtaa tarkastuksen jälkeen, mutta kun muistelee mitä täälläkin on nähty, niin ymmärrätte pointin.
Suomella on kova tarve mennä suuntaan, missä kaikki savuttava ja pörisevä kielletään. Jos näiden päättäjien korviin alkaa kantautua viestiä siitä, että museoautoista huomattava osa ei täytä annettuja kriteerejä, niin jokainen osaa kuvitella mitä tuosta voi seurata.
Joku muutos tähän pitäisi saada. Itse en enää pelkästään purista nyrkkiä taskussa, vaan laitan vinkkiä sahk:lle tämmöisiä rytöläjiä havaitessani. Toivottavasti alkaisivat seuraamaan tarkastajiensa osaamista ja viitseliäisyyttä.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1330
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
SAHK ei siis ole mikään kattojärjestö, eikä valvova elin, väärä osoite!
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Näinhän se on.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ke 01.02.2023 05:39 SAHK ei siis ole mikään kattojärjestö, eikä valvova elin, väärä osoite!
Tässähän olisi ihan hyvä jutun aihe mm. Mobilistiin. En ainakaan itse ole huomannut tätä kyseisessä lehdessä käsitellyn.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ainakin MB-Klubin ja SAHKin alaisten kerhojen MR-tarkastusmaksut menee suoraan kerholle, ei tarkastajalle. Tarkastajat saavat ainakin km-korvauksen, tapauksen mukaan. Järjestötoimintaanhan ei kuulu varsinaisen palkan maksu eikä voiton tekeminen.Karel kirjoitti: ↑Ti 31.01.2023 20:31Nyt on kyllä pakko kysyä kun ei tiedä, eikä mahdu tajuntaan: Millä ihmeen meriiteillä ja eväillä noita "tarkastuksia" sitten oikein tehdään ja kenen siunauksella? Tuollainen pelleily johtaa vain ennen pitkää siihen, että loppuu koko museoautoharrastus kun ei mitään kontrollia ole. Tai voi loppua piankin.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 31.01.2023 18:59 Tarkastajia kun on monenlaisia, ja läheskään kaikki ei missään kokouksissa tai koulutuksissa käy. Joskus tuntuu, että tarkastus on joillekin vain lisätulo.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1330
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
No jos ry on muutaman hengen kokoinen niin se käsite kenen kassa on eri kuin oma muuttuu. Isoin ongelma onkin juuri nuo pienet organisaatiot, joissa tietous on pientä mutta into tehdä suurta ja saada taloudellista hyötyä.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Mene ja tiedä, oliko toi nyt sit kallis vai ei. Mut taas ku yhtää tarkemmi kattoo, ni tuoha voi olla melkone pommi: kilikalilla maalaillut puskurien törmäyslistat, valonpesurien varret ja maskin ritilä nyt ens alkuun mainitakseni. Ja vielä muut puutteet ja ruostekuprut siihe päälle
https://collectingcars.imgix.net/017551 ... =srgb&q=85
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... e8&ref=srp
Alkaa w124:sten hinnat nousta jo rajusti Piti hetken aikaa katsoa että katsoiko hinnan oikein.
Alkaa w124:sten hinnat nousta jo rajusti Piti hetken aikaa katsoa että katsoiko hinnan oikein.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
No, ainakin joku on omansa hintaa nostanut ja rajusti. Ja ilmeisen hiljaista on ollut, kun kaiffari on päättänyt lisätä sekä ilmoitustekstin alkuun että loppuun isoilla kirjaimilla: "-BITTE ANRUFEN!!!-"Ere866 kirjoitti: ↑Ke 08.02.2023 20:52 https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... e8&ref=srp
Alkaa w124:sten hinnat nousta jo rajusti Piti hetken aikaa katsoa että katsoiko hinnan oikein.
Totelkaa nyt kiltisti!
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Nuo on hauskoja aikakoneita nuo varhaiset 124:t. Joku vanhan liiton parru hankkinut tuollaisen 123-aikakauden värityksellä, muovipenkeillä ja lähes Buchhalter-varustelulla mutta isoimmalla koneella. On jopa hurjasteltu valitsemalla takakaiuttimet. Ehkä edellämainituista syistä säilynyt vähillä kilsoilla - ei järin haluttu paketti.Karel kirjoitti: ↑Ke 08.02.2023 21:25No, ainakin joku on omansa hintaa nostanut ja rajusti. Ja ilmeisen hiljaista on ollut, kun kaiffari on päättänyt lisätä sekä ilmoitustekstin alkuun että loppuun isoilla kirjaimilla: "-BITTE ANRUFEN!!!-"Ere866 kirjoitti: ↑Ke 08.02.2023 20:52 https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... e8&ref=srp
Alkaa w124:sten hinnat nousta jo rajusti Piti hetken aikaa katsoa että katsoiko hinnan oikein.
Totelkaa nyt kiltisti!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Mielenkiintoista pohdittavaksi.
https://www.classicdriver.com/en/articl ... cedes-amgs
Näissä on kyllä reilusti sitä kuuluisaa Ameriikan lisää, mutta mikä on raadin näkemys? Aika karkeita rakennelmia monella tapaa, toki autenttisuudesta ei voi väitellä.
https://www.classicdriver.com/en/articl ... cedes-amgs
Näissä on kyllä reilusti sitä kuuluisaa Ameriikan lisää, mutta mikä on raadin näkemys? Aika karkeita rakennelmia monella tapaa, toki autenttisuudesta ei voi väitellä.
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Vanhojen autojen huutokauppahinnat kuvastaa enimmäkseen keräiltävyyttä, haluttavuutta, alkuperäisyyttä ja kuntoa, ja siinä mielessä on täysin loogista että nuo ovat arvokkaita. Ei tommosia halvalla saa Euroopassakaan.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ihan totta, saman ilmiön huomaa 80-90-luvun BMW Alpinoissa. Mutta kiehtovaa silti ja yksityiskohdissa voi sitten katsoa miten vertailtuvat kansanmalleihin täällä.
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Omituisinta on ehkä se, miten pitkään kesti, ennen kuin pre-merger AMG:t räjähti hinnoiltaan. Muistan kun aloittelin "mersuharrastusta" 00-luvun loppupuolella niin jenkeissä kummasteltiin kun Hammerit maksoi "jopa" 100-150k USD. Tuo taisi olla semmoista aikakautta kun 60-l jenkkirauta oli arvokkaimmillaan huutokaupoissa. Niiden markkinathan on sen jälkeen jäähtyneet, mutta kaikenlainen autokeräily on yleisesti ottaen edelleen tulikuumaa bisnestä ja se kova imu ja hintavaikutus läikkyy myös mersuihin.
Nythän myös 80 luvulla tehdyt "erikoisemmat" tuning-autot alkaa olla nosteessa, eli nämä König Specialit, Caratit, ABC:t jne. mistä oli tuolla toisaalla puhetta. Niissä on samanlaista keräiltävyyttä, koska ne olivat vähän myytyjä yksittäiskappaleita kaikki. Niissä on ajan henkeä, nostalgiaa ja käsityötä, jotka antaa niille sitä alkuperäisyysarvoa. Suurin ongelma mikä niiden tilastollista arvoa laskee on varmaan se, kun ne olivat 30 vuotta aika tavallisia "lintattuja käyttöautoja" vaikka olivatkin hämmästyttävän harvinaisia, eli niiden keräiltävyys tajuttiin myöhään ja paljon noita ehti pilaantua ellei korjauskelvottomaksi niin ainakin sen verran pahasti, että alkuperäiskuntoon restauroituna se ei olisi enää alkuperäinen keräilyesine.
Nythän myös 80 luvulla tehdyt "erikoisemmat" tuning-autot alkaa olla nosteessa, eli nämä König Specialit, Caratit, ABC:t jne. mistä oli tuolla toisaalla puhetta. Niissä on samanlaista keräiltävyyttä, koska ne olivat vähän myytyjä yksittäiskappaleita kaikki. Niissä on ajan henkeä, nostalgiaa ja käsityötä, jotka antaa niille sitä alkuperäisyysarvoa. Suurin ongelma mikä niiden tilastollista arvoa laskee on varmaan se, kun ne olivat 30 vuotta aika tavallisia "lintattuja käyttöautoja" vaikka olivatkin hämmästyttävän harvinaisia, eli niiden keräiltävyys tajuttiin myöhään ja paljon noita ehti pilaantua ellei korjauskelvottomaksi niin ainakin sen verran pahasti, että alkuperäiskuntoon restauroituna se ei olisi enää alkuperäinen keräilyesine.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Minä nyt "leikin moderaattoria" ja kopion ässämersukeskustelun tuilta Autolöytöjä-topikista tänne W124- ja W126-mersukeskusteluun, jos joku ei tuota "tavan autolöytöjä" seuraa:
Karel kirjoitti: ↑La 15.04.2023 21:49Tuo taisi olla joku vuosi sitten myynnissä yli kymppitonnin halvemmalla. Nyt puliveivattu museokilpiin aika surkein eväin: etulokasuojista puuttuu kromilistat vilkkujen yläpuolelta, kuskin penkin selkänoja ilmeisesti kössitty jostakin MB-Tex sisustasta, tai sitten korjausmaalattu surkeasi vähän sinne päin olevalla maalilla, hattuhylly menettänyt oikean värinsä, kattoluukun kytkin on väärin päin...Timo L. kirjoitti: ↑La 15.04.2023 13:59450 SEL keskikonsolin puut myöhäisestä mallista, koska A) puita ei alkuun saanut keskikonsoliin ja B) fader on uudemmanmallinen.karra kirjoitti: ↑La 15.04.2023 11:50 Muutama bongaus kommenteilla:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/13529078 asiallinen W116 450 SEL, näyttää olevan kojetaulussa kolmenlaista tai ainaki kahdenlaista mutta kolmensävyistä puuta kojalaudassa
Auto tosiaan on aika ykkös-ykkös-sarjaa: vihreä väri ilmastoinnin kiertonupissa, ja takasumuvalon merkkitäpässä, kajarit kojetaulun alareunassa, ei päällä, jne... Olikohan muuten tuolloin jo fanfaaritorvia? Kytkin joka tapauksessa on väärin, pitäisi symbolin kait olla vaaka-tasossa.
Mutta räikein moka: jenkkivalot edessä ja europuskurit. Miten tämä on läpäissyt museotarkastuksen?
Karel kirjoitti: ↑La 15.04.2023 22:06 Taas yksi "museoitu" yksilö:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/13524496
Aivan liian monta virhettä päästetty läpi. Pahimmat ovat väärän malliset puskurit edessä ja takana, väärän väriset maskin säleikkö ja lampunpesimet. Ihan pieleen mennyt sytytysjohtimien reititys ja kaapelien ja kannen suojamuovien puuttuminen. Outo lämpöpelti pakosarjan päällä em. mokien paikkaamiseksi? Sliipatut raidat venttiilikopassa...
Keskikonsolissa virheitä. Radio ja vanteet pielessä. Nämä jälkimmäiset tunnetusti "lieviä", koska ovat "helposti vaihdettavissa koska vain". Mutta yhdistettynä kaikkiin muihin puutteisiin, niin korostavat aika pahasti sekasikiö-vaikutelmaa.
Karel kirjoitti: ↑La 15.04.2023 22:09 Ja lisää pukkaa:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sdl/13521569
En olisi päästänyt museokilpiin. Ei likimainkaan.
Karel kirjoitti: ↑La 15.04.2023 22:18 Ja vielä:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/13516305
Tätä olin ostamassa muutama vuosi sitten. Hinta oli alle puolet tuosta pyynnistä. Ei päästy kaupoille, koska mielestäni museoinnin edellytykselle sellaisenaan oli liikaa esteitä: Verhoilu muutettu jälkikäteen kangasverhoilusta nahka/tekonahkaksi ja tehty väärällä mallilla. Lisäksi jätetty oviverhoilut tekemättä. Ilmastointi jälkiasenteinen. (Ei haittaa museointia).
Niin on vain näköjään tuokin rukattu läpi ja hinta tuplattu ilman sen suurempia toimenpiteitä.
dealer kirjoitti: ↑Su 16.04.2023 08:08Tuon auton ilmoitusta katsellessa mietin, että kyseinen auto on sisustastaan istuinten osalta saanut arvostelun 4/5 eikä nuo ainakaan minun silmään näytä kovin kaksisessa kunnossa olevan.Karel kirjoitti:Nyt puliveivattu museokilpiin aika surkein eväin: etulokasuojista puuttuu kromilistat vilkkujen yläpuolelta, kuskin penkin selkänoja ilmeisesti kössitty jostakin MB-Tex sisustasta, tai sitten korjausmaalattu surkeasi vähän sinne päin olevalla maalilla, hattuhylly menettänyt oikean värinsä, kattoluukun kytkin on väärin päin...
Oliko niin, että arvosana voi olla 1-5 välillä ja ykkönenkin hyväksytty museokelpoiseksi ?
Muuten noista Karelin edellä olevista havainnoista; itse olen pitkin aikaa ihmetellyt noita myynti-ilmoituksia kun jopa museoajoneuvoa kaupataan esimerkiksi noin kuin tämän https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sdl/13521569 sisäkuva; peilistä roikkuu sitä sun tätä, kojelaudalla teline luureineen, tölkkejä siellä täällä, keskikonsolissa mitälie roinaa, järkyttävä ratinsuojus, penkin nurkassa kulumaa jonka fiksaaminen 10 sekunnin työ ...
karra kirjoitti: ↑Su 16.04.2023 09:50Itse asiassa pisteytyksestä minäkään en tiedä, vaikka olen kymmenkunta autoa museotarkastuttanut, Timo L. voisi kommentoida?dealer kirjoitti: ↑Su 16.04.2023 08:08
Oliko niin, että arvosana voi olla 1-5 välillä ja ykkönenkin hyväksytty museokelpoiseksi ?
Muuten noista Karelin edellä olevista havainnoista; itse olen pitkin aikaa ihmetellyt noita myynti-ilmoituksia kun jopa museoajoneuvoa kaupataan esimerkiksi noin kuin tämän https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sdl/13521569 sisäkuva; peilistä roikkuu sitä sun tätä, kojelaudalla teline luureineen, tölkkejä siellä täällä, keskikonsolissa mitälie roinaa, järkyttävä ratinsuojus, penkin nurkassa kulumaa jonka fiksaaminen 10 sekunnin työ ...
Karel ampui alas tuon SDL:n myös, ja tuosta lisäkuvasta saa juurikin sen vaikutelman että museointi on tehty ainoastaan veronkiertoa varten ja autoa käytetään käyttöautona, maksamalla toki vakuutukset ympärivuoden ajoon mikä on mielestäni väärin. Mutta nuo tilbehöörit ei kuulu museoautoon, jota ylenssäkin pitäisi pitää siistissä kunnossa.
Museosysteemin tarkoitushan on se että näitä autoja kunnostetaan ja/tai vaalitaan jotta niitä olisi enemmin näytillä tavalliselle kansalle, ei siis välttämättä "liikenteessä" mutta siis olemassa (eikä paalissa). Ja ne ei saisi olla törkykasoja, tämä on yksi syy monien joukossa miksi systeemi saattaa romahtaa, jos autoja väärinkäytetään.
Ai niin eikös täällä ollut ketjukin näistä MR ässistä tms...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Olisi mielestäni kiva jos tälle ikivihreälle museoinnin tasa-arvoisuus-keskustelulle olisi oma säie, tämä tässä kun on hintatason seurannalle omistettu ketju, mikä mielestäni myös on mielenkiintoinen aihe.
Pitäisikö herättää henkiin tämä ikivanha säie? viewtopic.php?t=77721
Oli miten oli:
Suomessa ei taida olla tällä hetkellä käytössä mitään sellaista käytäntöä, joka vastaa Karelin standardeja. Nimestään huolimatta ei museoajoneuvokäytäntö ole sellainen eikä se taida olla sellaiseksi tarkoitettukaan. Ei taida edes se konservointikäytäntö (joka on tarkempi kuin entisöintikäytäntö) tarttua noihin kaikkiin kauneusvirheisiin.
Jos lähtisin itse tätä systeemiä uudistamaan, säätäisin ainakin kolme erilaista harrasteajoneuvoluokkaa:
1. museoajoneuvot, joilla on tuollaiset Karelin havaintoja vastaavat standardit, ja jotka on kokonaan vapautettu veroista ja vakuutuksista, ja joilla ei saa ajaa tieliikenteen seassa paitsi SAHK:n tapahtumissa, joissa ne voisi sitten yhdistys tapahtumaan osallistumisen perusteella väliaikaisesti vakuuttaa (rahoitus tapahtumaosallistumismaksun kautta). Näiden tarkastamiseen tarvittaisiin merkkikohtaisesti akkreditoitu tarkastaja, joita tarpeen mukaan vaikka lennätettäisiin Suomeen, hänen kustannuksella tietysti joka tällaista tarkastusprosessia hakee omalle ajoneuvolleen.
2. yli 30v ikäiset harrasteajoneuvot, eli nykyinen "museoajoneuvo". Näiltä pois tämä nykyinen tarkastuskäytäntö, sillä se ei selvästi toimi tasa-arvoisesti eikä tuota kenellekään mitään hyödyllistä (kuten rekisteriä "museotasoisista ajoneuvoista" saatika takaa ajoneuvon museokuntoisuutta). Ajoneuvoverosta ja vakuutuksesta 50% alennus ja automaattinen ajokielto marraskuun alusta huhtikuun loppuun. Ja tuon kauden ajalla ei siis mitään päivissä laskettavia kokonaiskäyttömäärän "herrasmiessääntöjä", jotka ovat nykyisinkin mielivaltaisia.
3. muut harrasteajoneuvot, eli ns. tuning-/kisa-auto-/offroad-/show-autokategoria. Vuoden ympäri käytettävissä oleva ajoneuvo jolla normaali ajoneuvovero. Vakuutukset sitten vakuutusyhtiöiden tämänhetkisten harrasteajoneuvovakuutuksien mukaiset ja sekä verosta että vakuutuksesta 100% alennus seisonta-ajalta, ja liikennekäytöstä poiston hinnasta 100% alennus (eli toisin sanoen näitä voisi ajaa fiiliksen mukaan päivä kerrallaan).
Tai jotain tähän suuntaan. Nyppii että vuodesta toiseen harrasteautojen luokittelu on niin hähmäinen ja epätasa-arvoinen. Asialle kyllä pitäisi tehdä jotain. Mitä se jotain on, tietysti lähtee rahasta (niinkuin kaikki) sillä ei kai 99,9% harrasteautojen omistajista edes miettisi näitä asioita ellei saisi alennuksia veroista ja vakuutuksista, eli oma napa tärkein. Valtakunnallisella tasolla pitäisi kuitenkin järjestelmä rakentaa niin, että se tuottaisi jotain ajoneuvohistoriallisesti ja yleisesti autoharrastuksen kannalta merkittävää, eli vaikka tasalaatuisen ja ajantasaisen rekisterin eri tyyppisistä ajoneuvoista, jotka eivät ole käyttöautoja, sekä tasa-arvoisen prosessin jolla sitä rekisteriä ylläpidetään.
Pitäisikö herättää henkiin tämä ikivanha säie? viewtopic.php?t=77721
Oli miten oli:
Suomessa ei taida olla tällä hetkellä käytössä mitään sellaista käytäntöä, joka vastaa Karelin standardeja. Nimestään huolimatta ei museoajoneuvokäytäntö ole sellainen eikä se taida olla sellaiseksi tarkoitettukaan. Ei taida edes se konservointikäytäntö (joka on tarkempi kuin entisöintikäytäntö) tarttua noihin kaikkiin kauneusvirheisiin.
Jos lähtisin itse tätä systeemiä uudistamaan, säätäisin ainakin kolme erilaista harrasteajoneuvoluokkaa:
1. museoajoneuvot, joilla on tuollaiset Karelin havaintoja vastaavat standardit, ja jotka on kokonaan vapautettu veroista ja vakuutuksista, ja joilla ei saa ajaa tieliikenteen seassa paitsi SAHK:n tapahtumissa, joissa ne voisi sitten yhdistys tapahtumaan osallistumisen perusteella väliaikaisesti vakuuttaa (rahoitus tapahtumaosallistumismaksun kautta). Näiden tarkastamiseen tarvittaisiin merkkikohtaisesti akkreditoitu tarkastaja, joita tarpeen mukaan vaikka lennätettäisiin Suomeen, hänen kustannuksella tietysti joka tällaista tarkastusprosessia hakee omalle ajoneuvolleen.
2. yli 30v ikäiset harrasteajoneuvot, eli nykyinen "museoajoneuvo". Näiltä pois tämä nykyinen tarkastuskäytäntö, sillä se ei selvästi toimi tasa-arvoisesti eikä tuota kenellekään mitään hyödyllistä (kuten rekisteriä "museotasoisista ajoneuvoista" saatika takaa ajoneuvon museokuntoisuutta). Ajoneuvoverosta ja vakuutuksesta 50% alennus ja automaattinen ajokielto marraskuun alusta huhtikuun loppuun. Ja tuon kauden ajalla ei siis mitään päivissä laskettavia kokonaiskäyttömäärän "herrasmiessääntöjä", jotka ovat nykyisinkin mielivaltaisia.
3. muut harrasteajoneuvot, eli ns. tuning-/kisa-auto-/offroad-/show-autokategoria. Vuoden ympäri käytettävissä oleva ajoneuvo jolla normaali ajoneuvovero. Vakuutukset sitten vakuutusyhtiöiden tämänhetkisten harrasteajoneuvovakuutuksien mukaiset ja sekä verosta että vakuutuksesta 100% alennus seisonta-ajalta, ja liikennekäytöstä poiston hinnasta 100% alennus (eli toisin sanoen näitä voisi ajaa fiiliksen mukaan päivä kerrallaan).
Tai jotain tähän suuntaan. Nyppii että vuodesta toiseen harrasteautojen luokittelu on niin hähmäinen ja epätasa-arvoinen. Asialle kyllä pitäisi tehdä jotain. Mitä se jotain on, tietysti lähtee rahasta (niinkuin kaikki) sillä ei kai 99,9% harrasteautojen omistajista edes miettisi näitä asioita ellei saisi alennuksia veroista ja vakuutuksista, eli oma napa tärkein. Valtakunnallisella tasolla pitäisi kuitenkin järjestelmä rakentaa niin, että se tuottaisi jotain ajoneuvohistoriallisesti ja yleisesti autoharrastuksen kannalta merkittävää, eli vaikka tasalaatuisen ja ajantasaisen rekisterin eri tyyppisistä ajoneuvoista, jotka eivät ole käyttöautoja, sekä tasa-arvoisen prosessin jolla sitä rekisteriä ylläpidetään.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Mielenkiintoista pohdintaa Juhalta, aika monimutkaista tosin. Oikeastaan ei tarvittaisi kuin yksi selkeä muutos: Harrasteajoneuvoluokka, museoajoneuvoluokan rinnalle.
Jotkut kommenttini museoautoista saattavat vaikuttaa hiusten halkomiselta, mutta onko se oikeasti sitä jos tarkoitus vain on, että sääntöjä noudatetaan ja että niitä pyrittäisiin tulkitsemaan kuten ne on kirjoitettu. Nythän noita sääntöjä ei useinkaan noudateta, ja se syö pohjan koko toiminnalta.
Harrasteajoneuvoluokka ei oikeastaan tarvitsisi kuin sellaisen käytännön, että maksettaisiin käyttömaksu ja vakuutus vain toteutuneiden ajopäivien mukaan. Tämä toimisi helposti niin, että käyttöpäivä/-päivät ilmoitetaan Trafin verkkopalvelussa. Tavallaanhan nykyinen liikennekäytöstä poisto toimii vastaavalla tavalla, mutta poiston kertamaksu on mielestäni perusteeton. Mikä sitten olisi harrasteajoneuvon määritelmä, niin onkin isompi kysymys.
Mutta joo, tämä keskustelu vaatisi ihan oman ketjunsa.
Jotkut kommenttini museoautoista saattavat vaikuttaa hiusten halkomiselta, mutta onko se oikeasti sitä jos tarkoitus vain on, että sääntöjä noudatetaan ja että niitä pyrittäisiin tulkitsemaan kuten ne on kirjoitettu. Nythän noita sääntöjä ei useinkaan noudateta, ja se syö pohjan koko toiminnalta.
Harrasteajoneuvoluokka ei oikeastaan tarvitsisi kuin sellaisen käytännön, että maksettaisiin käyttömaksu ja vakuutus vain toteutuneiden ajopäivien mukaan. Tämä toimisi helposti niin, että käyttöpäivä/-päivät ilmoitetaan Trafin verkkopalvelussa. Tavallaanhan nykyinen liikennekäytöstä poisto toimii vastaavalla tavalla, mutta poiston kertamaksu on mielestäni perusteeton. Mikä sitten olisi harrasteajoneuvon määritelmä, niin onkin isompi kysymys.
Mutta joo, tämä keskustelu vaatisi ihan oman ketjunsa.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Moi,
Mielestäni hiusten halkomiset on ihan ok. Aika noviisina harrastajana, minusta on hienoa lukea esim Karelin asiantuntevia lausuntoja autoista. Näin jopa minä alan päästä hieman kärryille siitä, millainen auton pitäisi olla ja missä kunnossa. Omalle Lincolnille on tarkoitus tehdä piakkoin museotarkistus. Näytin sen jo syksyllä ao. tarkastajalle ja kävimme muutaman asian läpi jotka vaativat korjauksen. Tässäkin tapauksessa tarkistaja ei osannut asioitaan. Oli sitä mieltä, että konepellin saranat ja jouset olisi syytä maalata mustiksi. Sitä ne eivät olleet uutena vaan juuri saman väritet ruskeat, kuin ne ovat nytkin. Muut 2 huomautettavaa kohtaa on myös korjattu. Eli sen kanssa asiat on ihan reilassa. Tuon 126:n kanssa onkin jo paljon pidempi matka museokilpiin. Kokoajan kuitenkin opin lisää ja Karelin ja muiden lausumat nostaa myös omaa rimaa ylemmäs ja se lienee myös tarkoitus. Kiitos taas hyvistä jutuista.
T.
Jyrki
Mielestäni hiusten halkomiset on ihan ok. Aika noviisina harrastajana, minusta on hienoa lukea esim Karelin asiantuntevia lausuntoja autoista. Näin jopa minä alan päästä hieman kärryille siitä, millainen auton pitäisi olla ja missä kunnossa. Omalle Lincolnille on tarkoitus tehdä piakkoin museotarkistus. Näytin sen jo syksyllä ao. tarkastajalle ja kävimme muutaman asian läpi jotka vaativat korjauksen. Tässäkin tapauksessa tarkistaja ei osannut asioitaan. Oli sitä mieltä, että konepellin saranat ja jouset olisi syytä maalata mustiksi. Sitä ne eivät olleet uutena vaan juuri saman väritet ruskeat, kuin ne ovat nytkin. Muut 2 huomautettavaa kohtaa on myös korjattu. Eli sen kanssa asiat on ihan reilassa. Tuon 126:n kanssa onkin jo paljon pidempi matka museokilpiin. Kokoajan kuitenkin opin lisää ja Karelin ja muiden lausumat nostaa myös omaa rimaa ylemmäs ja se lienee myös tarkoitus. Kiitos taas hyvistä jutuista.
T.
Jyrki