![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sdl/13388146
Ja taas Jenkkimalli kalvotetuilla takalaseilla, kuinkas muutenkaan.
Joo, ja eikä Ahmed hae kuin kymppitonnin "pikavoittoa"... hohhoijjaa...V-K kirjoitti: ↑Su 29.01.2023 21:58 Vaihteeksi jotain mitä harvemmin näkee, eli lievästi kebabintuoksuinen museoauto.![]()
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sdl/13388146
Ja taas Jenkkimalli kalvotetuilla takalaseilla, kuinkas muutenkaan.
Ainakin kuskin penkin selkänoja on MB-Texiä, istuinosa nahkaa. Noita kromisia möykkyjä näki 80-luvun autoissa Japanissa. Niissä on yleensä pieni oranssi polttimo joka näkyy kuskin suuntaan. En tiedä mikä funktio niillä on. Kertoo kuskille, että vilkku on päällä?Nozki kirjoitti: ↑Su 29.01.2023 23:40 On jonkunlainen saavutus sekin, että onnistuu laittamaan ilmoitukseen suurimman osan kuvista kyljelleen tai ylösalaisin.
Mutta ainakin tietojen mukaan on kovasti varusteltu peli, on sadetunnistinta, ajotietokoneesta, monitoimiohjauspyörää, luistonestoa ja ajonvakautusta (vaikkei sitä ollut edes keksitty vielä silloin, kun tämä on tehty). Ja varustelistauksen ulkopuolelta ihan omin silmin voi bongata tuollaisen 2DIN-kokoisen vissiin kosketusnäytöllinen soittimen, (monitoimi-)ratin ja vaihdekepin nupin erikoispinnoitteet, komiat kumimatot ja ulkopuolella jos jonkinlaista tingeltangelia. Mitkähän noi kiiltävät möykyt etulokasuojien nurkissa mahtaa olla, itse en tunnista.
Takapuskurikin roikkuu oudosti, liekö korjattu takakaaret ja -kyljet
Nyt on kyllä pakko kysyä kun ei tiedä, eikä mahdu tajuntaan: Millä ihmeen meriiteillä ja eväillä noita "tarkastuksia" sitten oikein tehdään ja kenen siunauksella? Tuollainen pelleily johtaa vain ennen pitkää siihen, että loppuu koko museoautoharrastus kun ei mitään kontrollia ole. Tai voi loppua piankin.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 31.01.2023 18:59 Tarkastajia kun on monenlaisia, ja läheskään kaikki ei missään kokouksissa tai koulutuksissa käy. Joskus tuntuu, että tarkastus on joillekin vain lisätulo.
Näinhän se on.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ke 01.02.2023 05:39 SAHK ei siis ole mikään kattojärjestö, eikä valvova elin, väärä osoite!
Ainakin MB-Klubin ja SAHKin alaisten kerhojen MR-tarkastusmaksut menee suoraan kerholle, ei tarkastajalle. Tarkastajat saavat ainakin km-korvauksen, tapauksen mukaan. Järjestötoimintaanhan ei kuulu varsinaisen palkan maksu eikä voiton tekeminen.Karel kirjoitti: ↑Ti 31.01.2023 20:31Nyt on kyllä pakko kysyä kun ei tiedä, eikä mahdu tajuntaan: Millä ihmeen meriiteillä ja eväillä noita "tarkastuksia" sitten oikein tehdään ja kenen siunauksella? Tuollainen pelleily johtaa vain ennen pitkää siihen, että loppuu koko museoautoharrastus kun ei mitään kontrollia ole. Tai voi loppua piankin.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 31.01.2023 18:59 Tarkastajia kun on monenlaisia, ja läheskään kaikki ei missään kokouksissa tai koulutuksissa käy. Joskus tuntuu, että tarkastus on joillekin vain lisätulo.
Mene ja tiedä, oliko toi nyt sit kallis vai ei. Mut taas ku yhtää tarkemmi kattoo, ni tuoha voi olla melkone pommi: kilikalilla maalaillut puskurien törmäyslistat, valonpesurien varret ja maskin ritilä nyt ens alkuun mainitakseni. Ja vielä muut puutteet ja ruostekuprut siihe päälle
No, ainakin joku on omansa hintaa nostanut ja rajusti. Ja ilmeisen hiljaista on ollut, kun kaiffari on päättänyt lisätä sekä ilmoitustekstin alkuun että loppuun isoilla kirjaimilla: "-BITTE ANRUFEN!!!-"Ere866 kirjoitti: ↑Ke 08.02.2023 20:52 https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... e8&ref=srp
Alkaa w124:sten hinnat nousta jo rajustiPiti hetken aikaa katsoa että katsoiko hinnan oikein.
Nuo on hauskoja aikakoneita nuo varhaiset 124:t. Joku vanhan liiton parru hankkinut tuollaisen 123-aikakauden värityksellä, muovipenkeillä ja lähes Buchhalter-varustelulla mutta isoimmalla koneella. On jopa hurjasteltu valitsemalla takakaiuttimet. Ehkä edellämainituista syistä säilynyt vähillä kilsoilla - ei järin haluttu paketti.Karel kirjoitti: ↑Ke 08.02.2023 21:25No, ainakin joku on omansa hintaa nostanut ja rajusti. Ja ilmeisen hiljaista on ollut, kun kaiffari on päättänyt lisätä sekä ilmoitustekstin alkuun että loppuun isoilla kirjaimilla: "-BITTE ANRUFEN!!!-"Ere866 kirjoitti: ↑Ke 08.02.2023 20:52 https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... e8&ref=srp
Alkaa w124:sten hinnat nousta jo rajustiPiti hetken aikaa katsoa että katsoiko hinnan oikein.
Totelkaa nyt kiltisti!![]()
Ihan totta, saman ilmiön huomaa 80-90-luvun BMW Alpinoissa. Mutta kiehtovaa silti ja yksityiskohdissa voi sitten katsoa miten vertailtuvat kansanmalleihin täällä.
Karel kirjoitti: ↑La 15.04.2023 21:49Tuo taisi olla joku vuosi sitten myynnissä yli kymppitonnin halvemmalla. Nyt puliveivattu museokilpiin aika surkein eväin: etulokasuojista puuttuu kromilistat vilkkujen yläpuolelta, kuskin penkin selkänoja ilmeisesti kössitty jostakin MB-Tex sisustasta, tai sitten korjausmaalattu surkeasi vähän sinne päin olevalla maalilla, hattuhylly menettänyt oikean värinsä, kattoluukun kytkin on väärin päin...Timo L. kirjoitti: ↑La 15.04.2023 13:59450 SEL keskikonsolin puut myöhäisestä mallista, koska A) puita ei alkuun saanut keskikonsoliin ja B) fader on uudemmanmallinen.karra kirjoitti: ↑La 15.04.2023 11:50 Muutama bongaus kommenteilla:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/13529078 asiallinen W116 450 SEL, näyttää olevan kojetaulussa kolmenlaista tai ainaki kahdenlaista mutta kolmensävyistä puuta kojalaudassa
Auto tosiaan on aika ykkös-ykkös-sarjaa: vihreä väri ilmastoinnin kiertonupissa, ja takasumuvalon merkkitäpässä, kajarit kojetaulun alareunassa, ei päällä, jne... Olikohan muuten tuolloin jo fanfaaritorvia? Kytkin joka tapauksessa on väärin, pitäisi symbolin kait olla vaaka-tasossa.
Mutta räikein moka: jenkkivalot edessä ja europuskurit. Miten tämä on läpäissyt museotarkastuksen?
Karel kirjoitti: ↑La 15.04.2023 22:06 Taas yksi "museoitu" yksilö:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/13524496
Aivan liian monta virhettä päästetty läpi. Pahimmat ovat väärän malliset puskurit edessä ja takana, väärän väriset maskin säleikkö ja lampunpesimet. Ihan pieleen mennyt sytytysjohtimien reititys ja kaapelien ja kannen suojamuovien puuttuminen. Outo lämpöpelti pakosarjan päällä em. mokien paikkaamiseksi? Sliipatut raidat venttiilikopassa...
Keskikonsolissa virheitä. Radio ja vanteet pielessä. Nämä jälkimmäiset tunnetusti "lieviä", koska ovat "helposti vaihdettavissa koska vain". Mutta yhdistettynä kaikkiin muihin puutteisiin, niin korostavat aika pahasti sekasikiö-vaikutelmaa.
Karel kirjoitti: ↑La 15.04.2023 22:09 Ja lisää pukkaa:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sdl/13521569
En olisi päästänyt museokilpiin. Ei likimainkaan.
Karel kirjoitti: ↑La 15.04.2023 22:18 Ja vielä:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/13516305
Tätä olin ostamassa muutama vuosi sitten. Hinta oli alle puolet tuosta pyynnistä. Ei päästy kaupoille, koska mielestäni museoinnin edellytykselle sellaisenaan oli liikaa esteitä: Verhoilu muutettu jälkikäteen kangasverhoilusta nahka/tekonahkaksi ja tehty väärällä mallilla. Lisäksi jätetty oviverhoilut tekemättä. Ilmastointi jälkiasenteinen. (Ei haittaa museointia).
Niin on vain näköjään tuokin rukattu läpi ja hinta tuplattu ilman sen suurempia toimenpiteitä.
dealer kirjoitti: ↑Su 16.04.2023 08:08Tuon auton ilmoitusta katsellessa mietin, että kyseinen auto on sisustastaan istuinten osalta saanut arvostelun 4/5 eikä nuo ainakaan minun silmään näytä kovin kaksisessa kunnossa olevan.Karel kirjoitti:Nyt puliveivattu museokilpiin aika surkein eväin: etulokasuojista puuttuu kromilistat vilkkujen yläpuolelta, kuskin penkin selkänoja ilmeisesti kössitty jostakin MB-Tex sisustasta, tai sitten korjausmaalattu surkeasi vähän sinne päin olevalla maalilla, hattuhylly menettänyt oikean värinsä, kattoluukun kytkin on väärin päin...
Oliko niin, että arvosana voi olla 1-5 välillä ja ykkönenkin hyväksytty museokelpoiseksi ?
Muuten noista Karelin edellä olevista havainnoista; itse olen pitkin aikaa ihmetellyt noita myynti-ilmoituksia kun jopa museoajoneuvoa kaupataan esimerkiksi noin kuin tämän https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sdl/13521569 sisäkuva; peilistä roikkuu sitä sun tätä, kojelaudalla teline luureineen, tölkkejä siellä täällä, keskikonsolissa mitälie roinaa, järkyttävä ratinsuojus, penkin nurkassa kulumaa jonka fiksaaminen 10 sekunnin työ ...
karra kirjoitti: ↑Su 16.04.2023 09:50Itse asiassa pisteytyksestä minäkään en tiedä, vaikka olen kymmenkunta autoa museotarkastuttanut, Timo L. voisi kommentoida?dealer kirjoitti: ↑Su 16.04.2023 08:08
Oliko niin, että arvosana voi olla 1-5 välillä ja ykkönenkin hyväksytty museokelpoiseksi ?
Muuten noista Karelin edellä olevista havainnoista; itse olen pitkin aikaa ihmetellyt noita myynti-ilmoituksia kun jopa museoajoneuvoa kaupataan esimerkiksi noin kuin tämän https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sdl/13521569 sisäkuva; peilistä roikkuu sitä sun tätä, kojelaudalla teline luureineen, tölkkejä siellä täällä, keskikonsolissa mitälie roinaa, järkyttävä ratinsuojus, penkin nurkassa kulumaa jonka fiksaaminen 10 sekunnin työ ...
Karel ampui alas tuon SDL:n myös, ja tuosta lisäkuvasta saa juurikin sen vaikutelman että museointi on tehty ainoastaan veronkiertoa varten ja autoa käytetään käyttöautona, maksamalla toki vakuutukset ympärivuoden ajoon mikä on mielestäni väärin. Mutta nuo tilbehöörit ei kuulu museoautoon, jota ylenssäkin pitäisi pitää siistissä kunnossa.
Museosysteemin tarkoitushan on se että näitä autoja kunnostetaan ja/tai vaalitaan jotta niitä olisi enemmin näytillä tavalliselle kansalle, ei siis välttämättä "liikenteessä" mutta siis olemassa (eikä paalissa). Ja ne ei saisi olla törkykasoja, tämä on yksi syy monien joukossa miksi systeemi saattaa romahtaa, jos autoja väärinkäytetään.
Ai niin eikös täällä ollut ketjukin näistä MR ässistä tms...![]()