W124 muutokset 1985-1997?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14191
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

JanneW124 kirjoitti: To 09.02.2023 21:01
Hage kirjoitti: To 09.02.2023 20:53
nes2 kirjoitti: To 09.02.2023 20:27 Mitenkäs muuten kierroslukumittarin kanssa oli kun ensimmäisten vuosimallien autoissa nähnyt usein että sitä ei ole ja tilalla se iso koko mittarin kokoinen kello.

Mutta riippuiko kierroslukumittarin olemassaolo moottorista vai oliko se yksinkertaisesti lisävaruste johonkin vuosimalliin asti? Uudemmissa en muista ikinä nähneeni että se olisi puuttunut.
Eikös tämä ollut kaasari-200 mallin ja 4-sylinteristen dieseleiden juttu?
Joo, niin taitaa olla. Mutta E-mallin 200Dhen kiekkamittari kuului
Ensiesittelyssä jatkettiin W123:n euromallien tapaa eli dieseleihin ei saanut mittaria. Näin oli myös isäni 1985 uutena ostamassa 250 D:ssä. Taisi tulla kuitenkin vakioksi kaikkiin paitsi 200/200 D jo heti seuraavana vuonna.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18036
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Miellä on tämä runsailla varusteilla oleva alkupään farkku, siinä ei ole kierroslukumittaria ja olettaisin että mittaristo alkuperäinen mutta mistäpä noita tietää.

FIN WDB1241851F011207
Model 250 TD
Engine 602912 10 028737
Transmission 717411 00 418929
Order Number 0 5 283 52322
Order Location AUTHORITIES SALES
Interior FABRIC - GRAY (078)
Paint 1 BAROLO RED (540U)
Approx. Build Date 1986-05
Code Description
431 3-POINT SEAT BELT REAR CENTER
534 ANTENNA, MECHANICALLY OPERATED, LESS RADIO SET
541 DOUBLE ROLLER BLIND USED AS LUGGAGE AND PASSENGER GUARD
591 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS)

Mercedes Benz VIN decoded at https://www.lastvin.com/vin/0vwD9AxM65Zd4nWYZ
wiimax.fi
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3980
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Taitaa mennä offtopiciksi, mutta onko siinä siis tosiaan 3-pistevyö takapenkillä keskellä? Vai toi 431 taitaa itse asiassa tämän aikakauden autossa tarkoittaa takapenkin pääntukia?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14191
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Juuri noin, täytyy tulkita vuosimallien kanssa kun koodeisaa on päällekäisyyksiä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja meseucco »

Alkuperäisistä etulokasuojista on ainakin kolmea erilaista variaatiota tullut vastaan. 85-87 vuotisissa ylemmän kylkilistan alta puuttuu upotus. Kun coupe julkaistiin tuli tämä upotus näihin leveiden kylkilistojen takia.. Kun sedaniin ja farmariin tuli leveät listat etummaisen helmamuovin kiinnitysruuvin kohdalta on otettu pala pois peltiä. Tähän ensimmäiseen lokarimalliin ei leveitä listoja saa laitettua tämän puuttuvan upotuksen johdosta suoraan.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18036
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nozki kirjoitti: To 09.02.2023 23:46 Taitaa mennä offtopiciksi, mutta onko siinä siis tosiaan 3-pistevyö takapenkillä keskellä? Vai toi 431 taitaa itse asiassa tämän aikakauden autossa tarkoittaa takapenkin pääntukia?
Onko 124 farkkuja tehty ilman takapenkin pääntukia ?

Kys. nimim. ottaisin kahvin ilman munkkia, mutta jos ei ole munkkia niin sitten ilman viineriä
wiimax.fi
nes2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Ma 20.09.2010 16:53

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja nes2 »

Timo L. kirjoitti: To 09.02.2023 21:10 Ensiesittelyssä jatkettiin W123:n euromallien tapaa eli dieseleihin ei saanut mittaria. Näin oli myös isäni 1985 uutena ostamassa 250 D:ssä. Taisi tulla kuitenkin vakioksi kaikkiin paitsi 200/200 D jo heti seuraavana vuonna.
Näin se varmaan on tosiaan ollut, itselleni tuli myös hiljattain vastaan 1986 rekisteröity 300D josta mittari puuttuu. Aiemmin olin nähnyt puuttuvan vain juurikin noista 200 ja 200D malleista
S124 300 TDT 4Matic -87
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1815
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja Pontus »

dealer kirjoitti: To 09.02.2023 21:35 Miellä on tämä runsailla varusteilla oleva alkupään farkku, siinä ei ole kierroslukumittaria ja olettaisin että mittaristo alkuperäinen mutta mistäpä noita tietää.

FIN WDB1241851F011207
Model 250 TD
Engine 602912 10 028737
Transmission 717411 00 418929
Order Number 0 5 283 52322
Order Location AUTHORITIES SALES
Interior FABRIC - GRAY (078)
Paint 1 BAROLO RED (540U)
Approx. Build Date 1986-05
Code Description
431 3-POINT SEAT BELT REAR CENTER
534 ANTENNA, MECHANICALLY OPERATED, LESS RADIO SET
541 DOUBLE ROLLER BLIND USED AS LUGGAGE AND PASSENGER GUARD
591 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS)

Mercedes Benz VIN decoded at https://www.lastvin.com/vin/0vwD9AxM65Zd4nWYZ
Mitäs tämä koodi tarkoittaa? Order Location AUTHORITIES SALES
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1433
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

nes2 kirjoitti: Pe 10.02.2023 18:36
Timo L. kirjoitti: To 09.02.2023 21:10 Ensiesittelyssä jatkettiin W123:n euromallien tapaa eli dieseleihin ei saanut mittaria. Näin oli myös isäni 1985 uutena ostamassa 250 D:ssä. Taisi tulla kuitenkin vakioksi kaikkiin paitsi 200/200 D jo heti seuraavana vuonna.
Näin se varmaan on tosiaan ollut, itselleni tuli myös hiljattain vastaan 1986 rekisteröity 300D josta mittari puuttuu. Aiemmin olin nähnyt puuttuvan vain juurikin noista 200 ja 200D malleista

Näin menee, jos meinbenzin hinnastot pitävät kutinsa.

1985-9/86 missään dieselissä ei ollut kiekkamittaria. 200 kaasarikoneessa oli lisävarusteena ja ruiskubensoissa vakiona.

9/86 kierroslukumittari tuli saataville myös dieseleihin ja vakioksi kaikkiin paitsi lisävarusteeksi 200D, 200TD, 250TD, 200 ja 200T malleihin. (Hauskasti 250D sedanissa olisi ollut vakiona, mutta farkussa ei. Onkohan hinnastossa virhe?)

6/87 myös 250TD sai kierroslukumittarin vakiona. Lisävausteeksi jäi 200D, 200TD, 200, 200T

1/91 200E ja 200TE ruiskukoneet tulivat kaasarin tilalle ja niissä kiekkamittari vakiona. Tällöin ainoastaan 200D ja 200TD lisävarusteisina.

6/93 kaikissa konevaihtoehdoissa oli kierroslukumittari vakiona
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1433
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Mitenkäs automaatin vaihteenvalitsimen muutos? Onko tietoa milloin muutos tapahtunut?
Tiedossa, että:
1.sarjalaisessa valitsimen tanko on hieman taivutettu vasemalle eteenpäin taitoksen lisäksi
3.sarjassa tanko on melko suora vasen/oikea suhteessa. Eteenpäin taitos kuten vanhemmassa.

2. sarjasta minulla ei ole varmuutta, kun ei nyt ole sellaista nuppia irrallaan...

Edit: Parts Infosta katsottuna 1.sarjalaisessa eri varaosanumerot, 2. -ja 3.sarjaan tarjoaa samoilla numeroilla. Muovinuppi molemissa tapauksissa A124... numero ja nahkanuppi B66....
Viimeksi muokannut JanneW124, Ti 14.02.2023 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
300E W124 1987
Mersumies
Mersumies
Viestit: 508
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

Oliko mainintaa, että uudemmissa olisko kakkossarjalaisissa piti olla p-asennossa,että saa avaimen pois. Vaijeri viritys virtalukkoon. Tässä omassa -87 ei ole, eli avaimen saa pois oli vaihdevalitsin missä asennossa hyvänsä.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1433
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

300E W124 1987 kirjoitti: Ti 14.02.2023 20:20 Oliko mainintaa, että uudemmissa olisko kakkossarjalaisissa piti olla p-asennossa,että saa avaimen pois. Vaijeri viritys virtalukkoon. Tässä omassa -87 ei ole, eli avaimen saa pois oli vaihdevalitsin missä asennossa hyvänsä.
Niin muuten on. 1.sarjassa saa avaimen pois valitsimen asennosta huolimatta. Ei kuitenkaan starttaa vaihde päällä.
Ei ole mainintaa, lisätään
300E W124 1987
Mersumies
Mersumies
Viestit: 508
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

Molemmat näyttää yhtä lailla itään kaartuvan, mutta lyhyempi uudessa.tämä siis 1 ja 2 sarjan valitsimissa
Sen minkä huollan sen myös korjaan
nes2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Ma 20.09.2010 16:53

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja nes2 »

JanneW124 kirjoitti: Ti 14.02.2023 20:30
300E W124 1987 kirjoitti: Ti 14.02.2023 20:20 Oliko mainintaa, että uudemmissa olisko kakkossarjalaisissa piti olla p-asennossa,että saa avaimen pois. Vaijeri viritys virtalukkoon. Tässä omassa -87 ei ole, eli avaimen saa pois oli vaihdevalitsin missä asennossa hyvänsä.
Niin muuten on. 1.sarjassa saa avaimen pois valitsimen asennosta huolimatta. Ei kuitenkaan starttaa vaihde päällä.
Ei ole mainintaa, lisätään
Voisi vielä mainita myös että valitsinkin on lukittu P asentoon kunnes laittaa virrat päälle ja painaa jarrupoljinta.
S124 300 TDT 4Matic -87
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1433
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

nes2 kirjoitti: Ke 15.02.2023 18:24
Voisi vielä mainita myös että valitsinkin on lukittu P asentoon kunnes laittaa virrat päälle ja painaa jarrupoljinta.
Jep. 1.sarjassa taitaa keppi liikkua jarrua painamalla, virtojen ei tartte olla päällä.
300E W124 1987 kirjoitti: Ti 14.02.2023 20:45 Molemmat näyttää yhtä lailla itään kaartuvan, mutta lyhyempi uudessa.tämä siis 1 ja 2 sarjan valitsimissa
Kyllä 1.sarjan tanko kiertää enemmän vasuriin. Ihmettelinkin, kun vaihdoin 230E:hen nahkaisen valitsimen, niin se on hieman kenossa oikealle. Olisi pitänyt olla 1.sarjalaisesta vaihdokki....
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14191
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Minullapa jommassa kummassa syksyn 1989 autossa keppi liikkuu ilman jarrupoljinta. Ovat kakkosia.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
300E W124 1987
Mersumies
Mersumies
Viestit: 508
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

No niin se kyllä liikkuu tuossa omassakin.
1 sarjalainen -87
Sen minkä huollan sen myös korjaan
nes2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Ma 20.09.2010 16:53

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja nes2 »

JanneW124 kirjoitti: Ke 15.02.2023 20:43
nes2 kirjoitti: Ke 15.02.2023 18:24
Voisi vielä mainita myös että valitsinkin on lukittu P asentoon kunnes laittaa virrat päälle ja painaa jarrupoljinta.
Jep. 1.sarjassa taitaa keppi liikkua jarrua painamalla, virtojen ei tartte olla päällä.

1.sarjassa ei ole minkäänlaista lukitusta valitsimessa. 2.sarjaan vasta tuli nuo.
S124 300 TDT 4Matic -87
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 654
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Loimaa

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

alvar kirjoitti: La 04.02.2023 13:57 Miten rattivaihteiset W124:t, onko niitä jäljellä? Eikös se rattimanuaali ollut vähän sellainen Suomi-spesiaali, millä saatiin auto 6-paikkaiseksi.

Itse tykkään enemmän rattivaihteesta kuin lattiakepistä🙂 Kas kun se käsi on jo valmiiksi siinä ratilla, tarvitse ruveta käsin haromaan sieltä lattialta, muinaisjäänne :idea:
Yksi -85 200D ainakin löytyy, aika romu mutta kokonainen.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Avatar
JPM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: Su 09.04.2006 10:32

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja JPM »

Pitäisikö 4/1992 autossa olla muoviritilät noissa kallistuksen vakaajan ympäristön aukoissa, vai onko tehtaanperuja kuten kuvissa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1433
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Tällaisen eron huomasin niskatukien kytkimessä. 3.sarjassa logo muuttunut. Kuvat omista autoista eli aika suppea otanta...
Näyttökuva (11).png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1815
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Oliko se niin että 200, 200E tai E200 mallia ei saanut ikinä ASD tai ASR:llä?
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14191
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kyllä minusta ASD on ollut niihin saatavana. ASR vain bensakutosista ylöspäin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Pensam111
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ke 17.08.2022 15:10

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja Pensam111 »

Kyllä asd ollut saatavana.
Mulla oli -88 200E asdeellä. Suomi auto oli tämä ehkä harvemmin otettu Suomessa tuo asd vaikka täällä kyllä tarpeen. Kuinkahan arvokas varuste lienee ollut..
Pensam111
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ke 17.08.2022 15:10

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja Pensam111 »

Mistähän vuosimallista alkaen tuo asd on ollut saatavilla?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14191
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Noin 1987, jolloin se esiteltiin ajodynaamisen turvapaketin (ASD, ASR, 4Matic) yhteydessä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
lapmiro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 14.09.2023 10:29

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja lapmiro »

Pensam111 kirjoitti: Ke 08.01.2025 00:46 Kyllä asd ollut saatavana.
Mulla oli -88 200E asdeellä. Suomi auto oli tämä ehkä harvemmin otettu Suomessa tuo asd vaikka täällä kyllä tarpeen. Kuinkahan arvokas varuste lienee ollut..
Meinbenz.de on listannut varusteiden hinnat Saksan markoissa sisältäen verot. Kahtelin sieltä muutamat ja päättömästi pyöristin lähimpään sataan Saksan markkaan. Mistään ei taida listahintoja varusteille Suomessa löytyä.

1988 200E: 42000 Dm
ASD: 1800 Dm
Sähköinen kattoluukku: 1800 DM
Automaatti laatikko: 2700 DM
W124 harrastaja Ylä-Savosta

1990 300CE, 1991 200D, 1993 E 250 TD
Pensam111
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ke 17.08.2022 15:10

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja Pensam111 »

No eihän tuo Saksassa ole ollut kallis kun kattoluukku hinnalla saanut 😅
Avatar
Snellu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ke 02.10.2019 21:34
Paikkakunta: p-savo

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja Snellu »

Entäpäs tämä tapaus? eli pelkästään sisäilmankierrolle kytkin käyttöpaneelissa?
Tämän kuvan taltioin aikanaan jostain saksan myynti-ilmoituksesta. Kyseessä oli 3.sarjan auto, 280T, todellinen karvalakki. Varusteina ainoastaan sähköpeilit ja kuljettajan turvatyyny. Harmikseen en ottanut VIN numeroa autosta talteen. Ei ole sen jälkeen tullut törmättyä tuon näköiseen katkaisijaan, tai ylipäätään sisäkierron säätämismahdollisuuteen ilman ilmastointia.
W126:ssa oli kyllä erillinen sisäkierron nappi, vaikkei autossa ollut ilmastointia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3980
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 muutokset 1985-1997?

Viesti Kirjoittaja Nozki »

BTW, samaisen meinbenz.de:n hintalista joulukuulta 1985 tietää kertoa ASD:n saatavuudesta näin:

Automatisches Sperrdifferential (ASD) 4-,5- und 6-Zylinder-Typen ca. III. Quartal 1986

Eikä siinäkään vielä kaikki, uudempi lista syyskuulta 1986 sanoo lisätietona näin:
Automatisches Sperrdifferential (ASD) bei 190D / 190, 200 D / 200 und 200 TD / 200 T nur in Verbindung mit Drehzahlmesser, Code 45/1; Benzintypen ab sofort, Dieseltypen ab Januar 1987

No, yhtä kaikki, edellä todettiin, että noin 1987 se on ollut saatavilla, ja näin se on meinbenzin mielestä myös.

Hinta on muuten pompsahtanut jonkun verran, kun tää 1986 lista sanoo 1573 DM ja edellä todetusti syyskuu 1988 se on about 200 DM enemmän. Vuonna 1995 siitä on saanut maksaa jo ~2200 DM. Kattoluukku on silloinkin ollut ASD:n kanssa samassa hintaluokassa. Inflaatiota ollut silloinkin liikkeellä...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Vastaa Viestiin