
500SL 1990
Re: 500SL 1990
Nyt olen tilanut 32kpl venttiilien nostureita, Inat sinne tulee 

Re: 500SL 1990
Auttaisiko se aiemmin mainittu liuotin siihen purkautumiseen kuitenkin? Kannattaahan sitä kokeilla.
Re: 500SL 1990
Mitä sitä turhaa leikkimään tuossa vaiheessa, uutta tulossa niin hyvä tulee.
Eipähän tarvitse kohta purkaa ja vaihtaa nostimia. Meinaan harmittaisi jos hetken päästä joku naputtaa.
Eipähän tarvitse kohta purkaa ja vaihtaa nostimia. Meinaan harmittaisi jos hetken päästä joku naputtaa.
Re: 500SL 1990
Oho, sinne olikin tullut seuraavalle sivulle jo viesti tilatuista. Varminhan se noin on.
Re: 500SL 1990
Kannattaa vaihtaa samalla nuo nostimien välissä olevat muoviset jakoputket 16 kpl, joissa on o-renkaat
Mb e 213 220 Blue tec -21
Mb e 212 200 CDI -14
Mb SL 500 -98
Mb e 212 200 CDI -14
Mb SL 500 -98
Re: 500SL 1990
Huomena ois tarkotus jatkaa tätä projektia jos vaan jaksan. Valitettavasti jotkut osat ei ole enään saatavilla, esimerkiksi öljypumpun ketjun kiristin ja ohjain.. Saan käyttää vanhoja uudestaan koska niitä ei saa mistään enään. Oli kyllä ehjät vielä..
Re: 500SL 1990
Hyvänäkönen tuo alujäähdytin.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: 500SL 1990
Etummaisen kopan puhistusta, tällainen oli ennen..

pesun jälkeen

Tein omat tiivisteet tuonne ylös. Kannen tiivisteethän menee tuonne asti mutta katkoin pois koska oli vuotanut paljon öljyä tuolta..paksuus tuossa on 1,5mm.


Kokeilin kantta paikalleen.

Uudet venttiilinostajat paikallaan (Ina).

Ketju ja ohjurit paikallaan myös, ei tullut vaan otettua kuvia siitä. Seuraava homma on katella kaikki pultit etukoppaan ja suunnitella silikonihomma tarkkaan ennen kannen lopullista asennusta. Uudet o-renkaat tulee tietenkin kanteen myös, niitä on 4kpl.

pesun jälkeen

Tein omat tiivisteet tuonne ylös. Kannen tiivisteethän menee tuonne asti mutta katkoin pois koska oli vuotanut paljon öljyä tuolta..paksuus tuossa on 1,5mm.


Kokeilin kantta paikalleen.

Uudet venttiilinostajat paikallaan (Ina).

Ketju ja ohjurit paikallaan myös, ei tullut vaan otettua kuvia siitä. Seuraava homma on katella kaikki pultit etukoppaan ja suunnitella silikonihomma tarkkaan ennen kannen lopullista asennusta. Uudet o-renkaat tulee tietenkin kanteen myös, niitä on 4kpl.
Re: 500SL 1990
Öljypumpun ketjun ohjaimia ei enään saa mistään.. mersulta niitä ei ole saanut vuosiin. Oli mulla säkä, saksasta löytyi viiminen yksilö ja se sitten maksokin sen mukaan.. mutta tulossa on, mersun original osa.
Re: 500SL 1990
Teetä siitä 3d-malli, niin voit ehkä tulostaa kopioita muillekin/myytäväksi?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: 500SL 1990
Joo, mulla on samassa firmassa töissä yks jolla on 3d printteri mutta just nyt hänellä ei ole sellaista millä tuota osaa vois tehä koska tarvii kestää lämpöä ja öljyä. Säästän sen vanhan kiskon ja hän ottaa yhteyttä sitten jos tulee mahollisuuksia teettää niitä

Re: 500SL 1990
Onko noin kriittiseen paikkaan olevaa materiaalia saatavilla printteriin? Vaatisi kyllä luotettavat testitulokset, jos itse laittaisin.
MB 500SE-92
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
Re: 500SL 1990
Mitkä varaosanumerot?

Varmaan tuo rimpula ? Eikö se päivitetty versio käy noihin? Noita jousia saa, mutta ohjain näyttää melko samalle kuin muissakin moottoreissa?

Varmaan tuo rimpula ? Eikö se päivitetty versio käy noihin? Noita jousia saa, mutta ohjain näyttää melko samalle kuin muissakin moottoreissa?
Re: 500SL 1990
Se on se vaalea ohjain alhaalla. Ei niitä saa enään mersulta eikä tähän ole mitään päivitettyä mallia. Ehkä uusimpiin malleihin/moottoreihin on mutta näihin ei ole.
Re: 500SL 1990
Menee huonosti tämän kanssa nytten.. ajattelin moottorin osia odotellessa että kytken tuulilasinpyyhkijän ohjaukset uusiks koska se meni siitä vilkkujen boxista joka nyt on poissa. Mutta en saa toimimaan pyyhkijää niinkuin pitäis..
Onko jollain mahollista auttaa? Googlen kaavion mukaan kun tein niin sulake pamahtaa..
Moottorissa on seuraavat värit johdoissa:
Ruskea= maa (-)
Vihreä= hiljanen vauhti
Valkonen= Nopea vauhti
Musta= + syöttö lepoasento
Keltanen= lepoasento
Onko jollain mahollista auttaa? Googlen kaavion mukaan kun tein niin sulake pamahtaa..
Moottorissa on seuraavat värit johdoissa:
Ruskea= maa (-)
Vihreä= hiljanen vauhti
Valkonen= Nopea vauhti
Musta= + syöttö lepoasento
Keltanen= lepoasento
Re: 500SL 1990
Liitteenä kytkentäkaavio, josko siitä olisi jotain apua. N10/2=monitoimirele, S4 monitoimikatkaisija, K26 pyyhkijän rele. Kuulostaa aikas haastavalta tuunaukselta - mikä olikaan syy, että heitit monitoimireleen jonkkaan? Useimmiten niiden elvytykseen on riittänyt kontaktipintojen puhdistus.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 500SL 1990
Kiitospazo kirjoitti: ↑Ti 21.03.2023 18:24 Liitteenä kytkentäkaavio, josko siitä olisi jotain apua. N10/2=monitoimirele, S4 monitoimikatkaisija, K26 pyyhkijän rele. Kuulostaa aikas haastavalta tuunaukselta - mikä olikaan syy, että heitit monitoimireleen jonkkaan? Useimmiten niiden elvytykseen on riittänyt kontaktipintojen puhdistus.


Tuosta monitoimireleestä meni myös pyyhkijän ohjaus ja sen olen nyt rakentanut uusiks modernilla pyyhkijäreleellä.
Re: 500SL 1990
Hienoa hommaa, nippuun menossa!
Re: 500SL 1990
Kiitos


Re: 500SL 1990
Kyllä mä oe permatex / Hondabond liimalla laittanut suoraan momenttiin eikä ikänä ole vuotanut kunhan liimaa ollut tasaiseen välissä. Antaa kuivua rauhassa ennen kuin öljyt laittaa sisään niin aina on pitänyt.
Re: 500SL 1990
Aloitin laittaan vasemman pakosarjan nokka akselia paikalleen mutta ei mene ollenkaan niin helposti kuin videoissa netillä. Niitten mukaan sen pitäis vaan mennä sinne melkeen itestään koska moottorihan on "nollattu". Mullahan on uudet venttiilinosturit. Kaks nosturia painuu vähän alas kun laitan akselin paikalleen ja tuntuu jäykälle ruuvata se alas paikalleen. Onko nuo uudet nosturit aina noin jäykkiä? Vai tarviiko mun tehä niille jotain ennen paikalleen laittamista muutakuin öljytä ne ulkopuolelta? Onko vaan uutuuden jäykkyyttä? Nehän on Ina nosturit että pitäis olla laadultaan hyvät.
Pari kuvaa tässä, nokka akselin on tuossa niinku "nolla asennossa" mutta nokat painaa kahta nosturia alas jotka ovat siis jäykät..


Pari kuvaa tässä, nokka akselin on tuossa niinku "nolla asennossa" mutta nokat painaa kahta nosturia alas jotka ovat siis jäykät..


Re: 500SL 1990
Toivottavasti nostimet ovat oikeat, sillä ainakin M119.974 moottoriin sopii myös väärällä nostolla olevat osat.
https://www.500eboard.co/forums/threads ... ost-117467
https://www.500eboard.co/forums/threads ... ost-117467
Re: 500SL 1990
Helppohan se on vin numerolla katsoa oikeat kupit 
