ML250 W166 mystinen adblue vika
ML250 W166 mystinen adblue vika
Ihan alkuun. Vika on edelleen selvityksen alla, mutta jos jollakin on ollut vastaava ongelma ja haluaisi kertoa mikä oli vikana tai, jos on tietoa muuten mistä vika johtuu niin mielellään sen voisi tähän ketjuun kertoa.
Auto on vm. 2013 ML250 W166 ajettu 180tkm. Eli viime kesänä auton näyttöön tuli teksti check adblue system. Hetken päästä syttyi moottorihäiriövalo ja siitä vielä hetken matkaa kilometrirajoitus 800 km. Auto huoltoon ja uusi etummainen noxi-anturi paikalleen(tarvikeosa). Parin kuukauden päästä moottorihäiriövalo syttyi uudestaan ja korjaamolle ja tuomiona takimmainen noxi. Se vaihtoon(tarvikeosa). Taas mentiin muutamia viikkoja ja moottorivalo paloi taas. Korjaamolle ja molemmat noxit epäkunnossa. Tilasin takuuseen uudet tarvikenoxit ja ne korjaamolle ja paikalleen, ja välittömästi vikatila päällä. Sitten vaihdettiin molemmat noxit alkuperäisosiin(ihanan kallista) ja käppyrät alkoivat piirtymään oikealla tavalla. Sitten mentiin jonkun aikaa ja moottorihäiriövalo syttyi taas ja diagnoosi oli, että takimmainen noxi oli käynyt häiriötilassa ja vikavalo kuitattiin. Taas jonkun ajan päästä vikavalo syttyi ja autosta tarkastettiin johtosarjat noxeilta ohjainlaitteelle mistä löytyi pari rispaantunutta johtoa mitkä korjattiin. Sen jälkeen auto toimi taas jonkun aikaa kunnes häiriövalo syttyi taas palamaan. Testauksen mukaan järjestelmän pitäisi toimia normaalisti, mutta nyt vikavaloa ei saanut kuitattua pois ja lisäksi näyttöön tuli check adblue system. Testerin tai jonkun mukaan autolla pitäisi ajaa "opetusajo?" tasaisella vauhdilla 30min? tai jotakin tuon suuntaista. Tänään auto vielä rajoitti kilometrit 800 km:n, niin alkaa pikkusen mietityttämään, että pitääkö tuo ajaa romuttamolle ennen kuin kilometrit umpeutuu, jos häiriöilmoituksia ei saa edes kuitatuksi.
Autosta irtisaatava data talletettu ja lähetetty maahantuojalle ja odotellaan vastausta sieltäkin.
Autolla ajetaan pääsääntöisesti lyhyttä matkaa, 5-10km/starttaus. Hyvin harvoin pidempää matkaa. Autossa on myös ihan järjettömän kova kulutus. Nyt talvella pahimmillaan tankki on mennyt punaiselle 400 km jälkeen ja tuolloin kulutus oli 14 litraa/100km. Toki polttoainemäärästä oli osa käytetty lisälämppärin käyttöön, kun tuli paahdettua pidempään päällä ja ajonkin aika, josko nuo edellä mainitut ongelmat olis poistunut sillä, että moottori olisi ehtinyt lämmetä kunnolla nuilla lyhyilläkin matkoilla.
Pyydän mielellään "selkokielisiä" vastauksia, kun tuo teknien osaaminen ei itsellä ole sieltä parhaimmasta päästä
Auto on vm. 2013 ML250 W166 ajettu 180tkm. Eli viime kesänä auton näyttöön tuli teksti check adblue system. Hetken päästä syttyi moottorihäiriövalo ja siitä vielä hetken matkaa kilometrirajoitus 800 km. Auto huoltoon ja uusi etummainen noxi-anturi paikalleen(tarvikeosa). Parin kuukauden päästä moottorihäiriövalo syttyi uudestaan ja korjaamolle ja tuomiona takimmainen noxi. Se vaihtoon(tarvikeosa). Taas mentiin muutamia viikkoja ja moottorivalo paloi taas. Korjaamolle ja molemmat noxit epäkunnossa. Tilasin takuuseen uudet tarvikenoxit ja ne korjaamolle ja paikalleen, ja välittömästi vikatila päällä. Sitten vaihdettiin molemmat noxit alkuperäisosiin(ihanan kallista) ja käppyrät alkoivat piirtymään oikealla tavalla. Sitten mentiin jonkun aikaa ja moottorihäiriövalo syttyi taas ja diagnoosi oli, että takimmainen noxi oli käynyt häiriötilassa ja vikavalo kuitattiin. Taas jonkun ajan päästä vikavalo syttyi ja autosta tarkastettiin johtosarjat noxeilta ohjainlaitteelle mistä löytyi pari rispaantunutta johtoa mitkä korjattiin. Sen jälkeen auto toimi taas jonkun aikaa kunnes häiriövalo syttyi taas palamaan. Testauksen mukaan järjestelmän pitäisi toimia normaalisti, mutta nyt vikavaloa ei saanut kuitattua pois ja lisäksi näyttöön tuli check adblue system. Testerin tai jonkun mukaan autolla pitäisi ajaa "opetusajo?" tasaisella vauhdilla 30min? tai jotakin tuon suuntaista. Tänään auto vielä rajoitti kilometrit 800 km:n, niin alkaa pikkusen mietityttämään, että pitääkö tuo ajaa romuttamolle ennen kuin kilometrit umpeutuu, jos häiriöilmoituksia ei saa edes kuitatuksi.
Autosta irtisaatava data talletettu ja lähetetty maahantuojalle ja odotellaan vastausta sieltäkin.
Autolla ajetaan pääsääntöisesti lyhyttä matkaa, 5-10km/starttaus. Hyvin harvoin pidempää matkaa. Autossa on myös ihan järjettömän kova kulutus. Nyt talvella pahimmillaan tankki on mennyt punaiselle 400 km jälkeen ja tuolloin kulutus oli 14 litraa/100km. Toki polttoainemäärästä oli osa käytetty lisälämppärin käyttöön, kun tuli paahdettua pidempään päällä ja ajonkin aika, josko nuo edellä mainitut ongelmat olis poistunut sillä, että moottori olisi ehtinyt lämmetä kunnolla nuilla lyhyilläkin matkoilla.
Pyydän mielellään "selkokielisiä" vastauksia, kun tuo teknien osaaminen ei itsellä ole sieltä parhaimmasta päästä
-
- Mersumies
- Viestit: 2781
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: ML250 W166 mystinen adblue vika
Kyllä tuo ajosykli on melko sopimaton tuollaiselle autolle. Jos ajomatkat on noin lyhyitä, ei moottori eikä pakokaasujärjestelmä lämpene koskaan riittävästi, eli kerää kosteutta ja sehän on ilmeisesti myrkkyä nox-antureille. Tuon korkean kulutuksen aiheuttaa varmaan juurikin nuo lyhyet ajomatkat ja eikä myöskään DPF pääse puhdistumaan, kun ei pysty tekemään polttoa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML250 W166 mystinen adblue vika
Listaan kun vielä lisää ettätahtoomersun kirjoitti: ↑La 25.03.2023 09:25 Kyllä tuo ajosykli on melko sopimaton tuollaiselle autolle. Jos ajomatkat on noin lyhyitä, ei moottori eikä pakokaasujärjestelmä lämpene koskaan riittävästi, eli kerää kosteutta ja sehän on ilmeisesti myrkkyä nox-antureille. Tuon korkean kulutuksen aiheuttaa varmaan juurikin nuo lyhyet ajomatkat ja eikä myöskään DPF pääse puhdistumaan, kun ei pysty tekemään polttoa.
'koitta pitää sen pönikän lämpimänä tulevaa polttoa varten
niin sekin lisää kulutusta
ajo sitä luokaa että olis ihme on jos ei mitään
vaivoja ilmaantuisi tai se ei näkyis kulutksessa ML painaakin jotain
siihen yhdistettynä vielä laatikon erilainen vaihtaminen/koneen toiminta mikä tähtää että lämpö nousis nopeasti sekä webaston käyttö niin kulutos on oikeestaan pientä
vettä nox anturiin = nox anturi tuho
jos ajot on tuota luokaa niin pitkällä aika välillä tule taxi halavemaksi
Mökkillä
'
'
Re: ML250 W166 mystinen adblue vika
En ihan tältä istumalta kyllä yllä kirjoitettuja vastauksia allekirjoita. Ensimmäinen noxi-häiriö tuli juurikin lomareissulla useamman tunnin ajon jälkeen ja pääasiassa muutkin häiriöt, pois lukien paria viimeistä, on tulleet pidemmän ajon aikana. Edelleen, pääasiallinen ajo on lyhyttä työ yms. matkojen ajoa, mutta välillä kumminkin useamman sadan kilometrin matkoja. On kait nuo autot kestäny tähänkin asti sen, että työ-, kauppa-, ja harrastematkat on pääsääntöisesti 5-10 km, eikä edellä mainittuihin paikkoihin ole tarvinnut kiertää naapurikunnan kautta. Tuon kulutuksen osalta varmasti tuo lyhyt pätkä ajo on se syy mutta täytyyhän tekniikan nyt kestää pari viikkoa pidempään. Noxi-anturit on ehjät, ja niissähän on takuu 2 vuotta, jos tarvis vaikka vaihtaakkin mutta ei kai se pakoputken vesi sentään sinne muuhun abblue järestelmään mene..
Re: ML250 W166 mystinen adblue vika
Mitä vikakoodeja sulle tulee?
Ja käytätkö aina lisälämmitintä ennen ajoa, jotta moottori on lämmin ennen käynnistystä?
Ja käytätkö aina lisälämmitintä ennen ajoa, jotta moottori on lämmin ennen käynnistystä?
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Re: ML250 W166 mystinen adblue vika
Ei sitä ole tarkoitettu 5-10km matkoille diesel autoa täällä pohjoisessa.
Kosteutta kertyy putkistoon, öljyn sekaan ja anturit ei tykkää. Just ja just saa käyntilämpöiseksi tuolla matkalla.
Egr noki ja kosteus tukkii kaikki paikat ja saa mukavia herjoja aikaan.
Vähän vanhempa kalusto ilman noita höpö höpö saaste laitteita toiminnaltaan paljon varmempaa eikä ole niin justiin jos ajelee lyhyttä pätkää.
Suosittelen miettimään käyttövoiman vaihtoa bensaan kaasuun tai fillariin.
Kosteutta kertyy putkistoon, öljyn sekaan ja anturit ei tykkää. Just ja just saa käyntilämpöiseksi tuolla matkalla.
Egr noki ja kosteus tukkii kaikki paikat ja saa mukavia herjoja aikaan.
Vähän vanhempa kalusto ilman noita höpö höpö saaste laitteita toiminnaltaan paljon varmempaa eikä ole niin justiin jos ajelee lyhyttä pätkää.
Suosittelen miettimään käyttövoiman vaihtoa bensaan kaasuun tai fillariin.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML250 W166 mystinen adblue vika
Ei pakputken vesi muuhun adblue systeemin meneML250 kirjoitti: ↑Su 26.03.2023 20:41 En ihan tältä istumalta kyllä yllä kirjoitettuja vastauksia allekirjoita. Ensimmäinen noxi-häiriö tuli juurikin lomareissulla useamman tunnin ajon jälkeen ja pääasiassa muutkin häiriöt, pois lukien paria viimeistä, on tulleet pidemmän ajon aikana. Edelleen, pääasiallinen ajo on lyhyttä työ yms. matkojen ajoa, mutta välillä kumminkin useamman sadan kilometrin matkoja. On kait nuo autot kestäny tähänkin asti sen, että työ-, kauppa-, ja harrastematkat on pääsääntöisesti 5-10 km, eikä edellä mainittuihin paikkoihin ole tarvinnut kiertää naapurikunnan kautta. Tuon kulutuksen osalta varmasti tuo lyhyt pätkä ajo on se syy mutta täytyyhän tekniikan nyt kestää pari viikkoa pidempään. Noxi-anturit on ehjät, ja niissähän on takuu 2 vuotta, jos tarvis vaikka vaihtaakkin mutta ei kai se pakoputken vesi sentään sinne muuhun abblue järestelmään mene..
mutta anturit kun hajoaa se vaikuttaa kaikkeen samoin kylmyys,
muutenkaan se systeemi ei tykkää vähäsestä käytöstä, kylmästä,
sekään ei ole mitenkään tavatonata että viat tulee(siis esiin) pitemillä reissulla
kun syteemi pitkän tauon jälkeen alkaa töihin
Mökkillä
'
'
Re: ML250 W166 mystinen adblue vika
Se mksi ne viat ilmenee juuri pitkillä matkoilla on seurausta pätkäajosta. Poltot ei ala kun riittävä lämpötila jää saavuttamatta eikä myöskään kosteus ehdi poistumaan järjestelmästä.
Sitten kun saat pidemmällä ajolla viimein systeemin tarpeeksi kuumaksi niin jotain on jo tukossa ja tulee herjoja kun poltto pitäisi käynnistyä tai adblue syöttöä pyydetään.
Sitten kun saat pidemmällä ajolla viimein systeemin tarpeeksi kuumaksi niin jotain on jo tukossa ja tulee herjoja kun poltto pitäisi käynnistyä tai adblue syöttöä pyydetään.
Re: ML250 W166 mystinen adblue vika
Kiitos vastauksista. Toivottavasti vika pajalla selviää ja tulee kuntoon.
Re: ML250 W166 mystinen adblue vika
Kyllä se osaavalla pajalla selviää ja tulee kuntoon.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 15.03.2020 15:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: ML250 W166 mystinen adblue vika
Marjaleena kirjoitti: ↑To 30.03.2023 07:44Toivottavasti jaksat päivittää jatkon tälle tarinalle siinäkin tapauksessa, että auto tulisi kuntoon. Ihan vaan tietämättömille tiedoksi.
Juu, laitan kyllä diagnoosin mikä oli vikana, sitten kunhan se selviää.
Re: ML250 W166 mystinen adblue vika
Voin vaan ihmetellä kuinka korjaamo ei löydä oikeaa vikaa. Jos star käytössä niin kyllä sillä pitäisi löytyä vian aiheuttaja. Itteltä juuri korjasin ja star käytös. Eli mulla oli pakosarjassa oleva adblue venttiili joka ruiskuttaa ureaa ecu.n ohjeistuksen mukaisesti. Tuo itsellä rikki ja sakasasta 300€ uusi. Toimii. Staris eri testit noille adblue komponenteille. Mullahan ML350 2012 .
Re: ML250 W166 mystinen adblue vika
Oliko "annosteluventtiili" tukossa? Sellasia kuvia foorumilla ollut mutta saako sen putsaamalla kuntoon vai vaatiiko aina uuden?keijon kirjoitti: ↑Pe 31.03.2023 16:40 Voin vaan ihmetellä kuinka korjaamo ei löydä oikeaa vikaa. Jos star käytössä niin kyllä sillä pitäisi löytyä vian aiheuttaja. Itteltä juuri korjasin ja star käytös. Eli mulla oli pakosarjassa oleva adblue venttiili joka ruiskuttaa ureaa ecu.n ohjeistuksen mukaisesti. Tuo itsellä rikki ja sakasasta 300€ uusi. Toimii. Staris eri testit noille adblue komponenteille. Mullahan ML350 2012 .
Re: ML250 W166 mystinen adblue vika
Mulla oli ML350cdi juuri adblue vika joka tuli vain pitkällä reissulla esiin muttei kaupungeissa lyhyessä ajossa.
Vika oli että nox suhde arvo kasvoi yli sallitun n 2.5.
Tämä on etu ja taka nox suhde että miten hyvin järjestelmä poistaa hiukkaset.
Tätä tutkittiin monesti ja melkein meni koko järjestelmän vaihtoon, korjaantui kun molemmat noxit vaihdettiin.
Syy oli taka nox joka oli likainen, eikä antanut edes vikakoodia.
Se antoi vain hiukan suurempaa arvoa etu noxiin nähden.
Vika oli että nox suhde arvo kasvoi yli sallitun n 2.5.
Tämä on etu ja taka nox suhde että miten hyvin järjestelmä poistaa hiukkaset.
Tätä tutkittiin monesti ja melkein meni koko järjestelmän vaihtoon, korjaantui kun molemmat noxit vaihdettiin.
Syy oli taka nox joka oli likainen, eikä antanut edes vikakoodia.
Se antoi vain hiukan suurempaa arvoa etu noxiin nähden.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: ML250 W166 mystinen adblue vika
Nox arvohan ei kerro hiukkasista vaan typenoksideista.
Noita nox anturi herjoja on kyllä aivan liikaa kaikissa missä noitä on.
Kertoo paljon kuinka keskeneräinen systeemi on otettu käyttöön.
Noita nox anturi herjoja on kyllä aivan liikaa kaikissa missä noitä on.
Kertoo paljon kuinka keskeneräinen systeemi on otettu käyttöön.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML250 W166 mystinen adblue vika
Siitä asti kun mokoma viherpesu riesa tuli on pitänyt molemat vaihtaa kerrallaBerglund kirjoitti: ↑La 01.04.2023 07:50 Mulla oli ML350cdi juuri adblue vika joka tuli vain pitkällä reissulla esiin muttei kaupungeissa lyhyessä ajossa.
Vika oli että nox suhde arvo kasvoi yli sallitun n 2.5.
Tämä on etu ja taka nox suhde että miten hyvin järjestelmä poistaa hiukkaset.
Tätä tutkittiin monesti ja melkein meni koko järjestelmän vaihtoon, korjaantui kun molemmat noxit vaihdettiin.
Syy oli taka nox joka oli likainen, eikä antanut edes vikakoodia.
Se antoi vain hiukan suurempaa arvoa etu noxiin nähden.
sillä myös yleesnsää säästyy tuolta kallilta säästöltä että ensin uusittan kaikka muu kun ei yhden anturin vaihdolla tulekaan kuntoon,
pahimaillan käynnyt niin että ajettu sitten vialisena sillä uudella anturilla pitempään niin pitänyt ostaa vielää sekin uusiksi,
myös jos käytää tarvike ja org antureita samaan aikaan
niin siinä kannatta myös varutua uudelleen ostoksille lähtöön,
Mökkillä
'
'
Re: ML250 W166 mystinen adblue vika
Mittasin ohmit venttiilistä ja rikki oli. Pitäs ohmimittauksella käämi näkyä mutta oli kärähtänu varmaan poikki. Udessa ohmimittauksessa käämi näkyi.DBFI kirjoitti: ↑Pe 31.03.2023 20:13Oliko "annosteluventtiili" tukossa? Sellasia kuvia foorumilla ollut mutta saako sen putsaamalla kuntoon vai vaatiiko aina uuden?keijon kirjoitti: ↑Pe 31.03.2023 16:40 Voin vaan ihmetellä kuinka korjaamo ei löydä oikeaa vikaa. Jos star käytössä niin kyllä sillä pitäisi löytyä vian aiheuttaja. Itteltä juuri korjasin ja star käytös. Eli mulla oli pakosarjassa oleva adblue venttiili joka ruiskuttaa ureaa ecu.n ohjeistuksen mukaisesti. Tuo itsellä rikki ja sakasasta 300€ uusi. Toimii. Staris eri testit noille adblue komponenteille. Mullahan ML350 2012 .
Re: ML250 W166 mystinen adblue vika
Empäs tänne muistanut päivittää sen jälkeen kun auto tuli kuntoon. Jotenkin se järjestelmä oli vain sekaisin, mikään komponentti ei ollut rikki. Autosta meni kaikki irti lähtevä data maahantuojalle ja korjaamolla auto huollettiin maahantuojan ohjeen mukaisesti, ilmeisesti jotakin säätöhommia, koska uutta osaa ei tarvinnut enää laittaa. Sen jälkeen auto on toiminut ilman tuota "mystistä adblue-ongelmaa", vaikka ajoprofiili on samana pysynyt. Enkä ole vieläkään alkanut työmatkoja taksilla ajamaan, saati fillarilla.