Auto on vm. 2013 ML250 W166 ajettu 180tkm. Eli viime kesänä auton näyttöön tuli teksti check adblue system. Hetken päästä syttyi moottorihäiriövalo ja siitä vielä hetken matkaa kilometrirajoitus 800 km. Auto huoltoon ja uusi etummainen noxi-anturi paikalleen(tarvikeosa). Parin kuukauden päästä moottorihäiriövalo syttyi uudestaan ja korjaamolle ja tuomiona takimmainen noxi. Se vaihtoon(tarvikeosa). Taas mentiin muutamia viikkoja ja moottorivalo paloi taas. Korjaamolle ja molemmat noxit epäkunnossa. Tilasin takuuseen uudet tarvikenoxit ja ne korjaamolle ja paikalleen, ja välittömästi vikatila päällä. Sitten vaihdettiin molemmat noxit alkuperäisosiin(ihanan kallista) ja käppyrät alkoivat piirtymään oikealla tavalla. Sitten mentiin jonkun aikaa ja moottorihäiriövalo syttyi taas ja diagnoosi oli, että takimmainen noxi oli käynyt häiriötilassa ja vikavalo kuitattiin. Taas jonkun ajan päästä vikavalo syttyi ja autosta tarkastettiin johtosarjat noxeilta ohjainlaitteelle mistä löytyi pari rispaantunutta johtoa mitkä korjattiin. Sen jälkeen auto toimi taas jonkun aikaa kunnes häiriövalo syttyi taas palamaan. Testauksen mukaan järjestelmän pitäisi toimia normaalisti, mutta nyt vikavaloa ei saanut kuitattua pois ja lisäksi näyttöön tuli check adblue system. Testerin tai jonkun mukaan autolla pitäisi ajaa "opetusajo?" tasaisella vauhdilla 30min? tai jotakin tuon suuntaista. Tänään auto vielä rajoitti kilometrit 800 km:n, niin alkaa pikkusen mietityttämään, että pitääkö tuo ajaa romuttamolle ennen kuin kilometrit umpeutuu, jos häiriöilmoituksia ei saa edes kuitatuksi.
Autosta irtisaatava data talletettu ja lähetetty maahantuojalle ja odotellaan vastausta sieltäkin.
Autolla ajetaan pääsääntöisesti lyhyttä matkaa, 5-10km/starttaus. Hyvin harvoin pidempää matkaa. Autossa on myös ihan järjettömän kova kulutus. Nyt talvella pahimmillaan tankki on mennyt punaiselle 400 km jälkeen ja tuolloin kulutus oli 14 litraa/100km. Toki polttoainemäärästä oli osa käytetty lisälämppärin käyttöön, kun tuli paahdettua pidempään päällä ja ajonkin aika, josko nuo edellä mainitut ongelmat olis poistunut sillä, että moottori olisi ehtinyt lämmetä kunnolla nuilla lyhyilläkin matkoilla.
Pyydän mielellään "selkokielisiä" vastauksia, kun tuo teknien osaaminen ei itsellä ole sieltä parhaimmasta päästä
