Pitäsi olla oikeat, tässä on 119.960 moottori. Ja nosturien korkeus on 24mm.Efraim kirjoitti: ↑La 01.04.2023 18:51 Toivottavasti nostimet ovat oikeat, sillä ainakin M119.974 moottoriin sopii myös väärällä nostolla olevat osat.
https://www.500eboard.co/forums/threads ... ost-117467
500SL 1990
Re: 500SL 1990
Re: 500SL 1990
Tuossa uusien numero näkyy:

Kokeilin tongilla (ja muovi välissä tietysti) painaa sisään tappia ja menee se sisään mutta saa ottaa voimien takaa. Tosin se tappi on sitten kuitenkin yhtä jäykkä painaa sisään, ei mene sormipelin sisään.. Tuntuu kummalle jos kaikissa 32kpl ois vika, onko sitten että uudet kuuluu olla tuommoset ja kun menee hunoks niin häviää se jäykkyys niistä?

Kokeilin tongilla (ja muovi välissä tietysti) painaa sisään tappia ja menee se sisään mutta saa ottaa voimien takaa. Tosin se tappi on sitten kuitenkin yhtä jäykkä painaa sisään, ei mene sormipelin sisään.. Tuntuu kummalle jos kaikissa 32kpl ois vika, onko sitten että uudet kuuluu olla tuommoset ja kun menee hunoks niin häviää se jäykkyys niistä?
Re: 500SL 1990
Mitä olen lukenut eilisen illan aikana niin uudet nostajat pitää olla kovat. Laitan tähän youtubevideon jossa näkee miten helposti siinä menee nokka-akseli paikalleen.. mulla ei siis mene noin helposti koska nostajat on jäykät eikä anna periksi niinkuin tuossa videossa. Elikkä tuossa videossa olevat nostajat on varmaan niin kuluneet. 8minuutista eteenpäin alkaa nokka-akselin laitto. Mulla on nokka-akseli just samassa asennossa..https://www.youtube.com/watch?v=8su5yE-VAX8
Re: 500SL 1990
Tämmösen inan numeron löysin A1040501225 tuolle moottorille, eli on tuo 24mm korkea. Pumppailitko öljyssä ennen asennusta? Tosin sillä mitään merkitystä ole, mutta näkisi ettei ole ihan jumissa? Sormin ei kyllä pitäisi onnistua 

Re: 500SL 1990
Joo, lisäilin näköjään samalla kun vastasit 

Re: 500SL 1990
Hyvältä näyttää. Siivoa vielä katalyytitkin pois putkista.
Voisi leikkiä ajatuksella jos tätä kesällä poikkeasi katsomaan ohiajaessa...
Voisi leikkiä ajatuksella jos tätä kesällä poikkeasi katsomaan ohiajaessa...
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: 500SL 1990
Uudet moottorityynyt ja vaihteistotyyny tilattu. Sillä aikaa laitan moottorin johtosarjaa kuntoon kun oli kaasuläpän potentiometristä ja kaasun moottorista rapissu eristeet irti..
Re: 500SL 1990
Sehän on kohta ajossa, hyvin etenee. Itse harhaannuin heti autosta prätkiin kun lumet suli. No ehkä se oma projekti joskus tulee valmiiksi.
Re: 500SL 1990
Tarkotus on ens viikon lauantaina laittaa moottori ja laatikko takasin autoon. Joskus tarvii taukoa näistä autohommista..

Re: 500SL 1990
[quote=pasi84 post_id=1373432 time=1681414207 user_id=28130]
...sillä aikaa laitan moottorin johtosarjaa kuntoon kun oli kaasuläpän potentiometristä ja kaasun moottorista rapissu eristeet irti..
[/quote]
Tälläkin forumilla esiin tullut asia on hajoava johtosarja, joka murenee AIVAN joka paikasta lämmön ja ajan myötä konehuoneen puolella. Kannattaa eristeiden alta katsoa ja uusia johdot vähintään tulipeltiin asti unohtamatta alempaa johtosarjaa.
...sillä aikaa laitan moottorin johtosarjaa kuntoon kun oli kaasuläpän potentiometristä ja kaasun moottorista rapissu eristeet irti..
[/quote]
Tälläkin forumilla esiin tullut asia on hajoava johtosarja, joka murenee AIVAN joka paikasta lämmön ja ajan myötä konehuoneen puolella. Kannattaa eristeiden alta katsoa ja uusia johdot vähintään tulipeltiin asti unohtamatta alempaa johtosarjaa.
MB 500SE-92
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
Re: 500SL 1990
...vai olisiko niin, että tuossa-90 mallissa olisi vielä eristeet kunnon materiaalia? Omassa w124:a ei tätä ongelmaa vielä ollut.
MB 500SE-92
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
Re: 500SL 1990
Syynä on, että vihreä ajattelu noihin aikoihin pääsi saastuttamaan autonvalmistajia ja jostain aivopierusta johtuen käytettiin materiaalia, joka jo alunperin olisi pitänyt sijoittaa suoraan kompostiin, eikä autoon
Re: 500SL 1990
Tämän auton pitäisi olla riittävän vanha että noista kompostoituvista johtosarjoista ei tarvitse murehtia. Alkoi muistaakseni R129:n tapauksessa joskus 1992 se aika.
Ja nyt kun taidan ensimmäistä kertaa tähän ketjuun kommentoida, todettakoon että hienoa duunia. Aktiivisessa seurannassa on!
Ja nyt kun taidan ensimmäistä kertaa tähän ketjuun kommentoida, todettakoon että hienoa duunia. Aktiivisessa seurannassa on!
Re: 500SL 1990
Valitettavasti se alkoi jo -80 luvulla, se että asia tuotiin esiin esiin myöhemmin, perustui täysin tietotekniikan yleistymiseen ja alkava viherajattelu oli vain tekosyy perustella oikeaa syytä,joka tietysti oli raha
Re: 500SL 1990
Joo tässä on muuten johtosarjat kunnossa mutta kaasuläpän potentiometri ja kaasuläpän sevomoottori niin niitten ulommaiset kuoret rapis irti, johtimien eristykset siis kunnossa.
Re: 500SL 1990
Ehkä alkoi jo 80 luvulla mutta ei visiin mersuissa? Mulla ei ole missään mersussa ollut ongelmia johtosarjojen kanssa jotka on valmistettu ennen 1992/1993..
Re: 500SL 1990
Vaihteisto sai painepesurista 

Kampiakselin takimmainen stefan vaihto alkanut.

Aika iso möykky se on

Ainut mitä nyt mietin on tuo viskotuuletin.. Pyörii jäykästi kun on paikallaan tuossa remmilevyssä.. Ehkä siksi kun moottori kävi liian kylmänä kun ostin auton, jos se pyörii koko ajan moottorin mukana tuossa.. miten sen vois tarkistaa?


Kampiakselin takimmainen stefan vaihto alkanut.

Aika iso möykky se on


Ainut mitä nyt mietin on tuo viskotuuletin.. Pyörii jäykästi kun on paikallaan tuossa remmilevyssä.. Ehkä siksi kun moottori kävi liian kylmänä kun ostin auton, jos se pyörii koko ajan moottorin mukana tuossa.. miten sen vois tarkistaa?
Re: 500SL 1990
Mittasin moottorin jäähytysjärjestelmän painemittarilla, 0,8bar ja hyvin pysy paineet siellä

Kytkin uuden jäähyttimen ja ylipaisuntasäiliön tilapäisesti ja moottorin takana olevat putkiliitoksen vedin letkulla vaan yhteen siks aikaa.

Seuraavaks mietin miten saan tuon stefan parhaiten paikalleen kun erikoistyökalua ei ole..


Kytkin uuden jäähyttimen ja ylipaisuntasäiliön tilapäisesti ja moottorin takana olevat putkiliitoksen vedin letkulla vaan yhteen siks aikaa.

Seuraavaks mietin miten saan tuon stefan parhaiten paikalleen kun erikoistyökalua ei ole..
Re: 500SL 1990
Nyt on stefa vaihettu. Niitä on kahta eri mallia, toinen on korjausmalli,kuvassa oikean puoleinen oranssi. Siinä on huuli eri kohassa kuin tuossa vasemmassa joka on niinku orkkismalli. Jos oisin laittanut tuon orkkiksen niin se huuli ois tullut samaan kohtaan kampiakselissa missä oli jo pieni ura.
Tratista leikkasin sellaisen että meni just kampiakselin päälle tratti ja sitten työnsin kopan uuden stefan kanssa tratin päälle ja se luiskahti hyvin sitten paikalleen

Tässä stefa paikallaan.

Seuraavaks laitan vaihteiston paikalleen moottoriin kiinni ja sitten ois tarkotus laittaa paikalleen vaimon kansse se autoon lauantaina jos kaikki sujuu niinku olen suunnitellut..
Tratista leikkasin sellaisen että meni just kampiakselin päälle tratti ja sitten työnsin kopan uuden stefan kanssa tratin päälle ja se luiskahti hyvin sitten paikalleen


Tässä stefa paikallaan.

Seuraavaks laitan vaihteiston paikalleen moottoriin kiinni ja sitten ois tarkotus laittaa paikalleen vaimon kansse se autoon lauantaina jos kaikki sujuu niinku olen suunnitellut..
Re: 500SL 1990
Jaa tuollaisiakin korjaus stefoja saa, en tätä tiennyt. Oli hyvä päivä kun oppi taas jotain uutta.
Re: 500SL 1990
Voisitko heittää mittoja minkä kokoinen tuo takastefa on? Kiinostaisi vertailla onko lähellekkäään M112/113/272/273/156 stefaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!