STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Nyt kokeiltu uudella laturilla jossa sama teho kuin alkuperäisessä sekä uudella akulla. Välillä käynnistyy ja sitten taas ei eli voi tosiaan olla vikaa siinä emolevyn virtaliittimessä. Onko juotokset täinkakkaakin pienemmät niin tietäis kantsiiko itse edes yrittää juottamista. Itsellä juotosasema missä juottimen kärki 1,5 mm. Lyijyllistä juotoslankaa on.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Mites käyttöjärjestelmä? Onko windows 10 alustalla toimivat kokoonpanot jouhevia, vai kannattaako pysyä 7 pohjalla? Onko kokemuksia?
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Itellä ollu pitkään käytössä 2020 xentry W10 päällä, ei minkäänlaista valittamista. Kohta vois päivittää kokeeksi 2023 versioon.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Okei, eli homma luistaa 

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Nykyiset softat ei edes asennu WIN7:lle puukottamatta ja tuntuu että puukotetun asennusohjelman jälkeen xentry kyllä käynnistyy mutta ei toimi kunnolla.
Jouhevuus taas voi olla vanhemmissa WIN7 softissa paremmin kohdallaan mutta eihän se auta jos vanha paketti ei tue testattavaa autoa.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Nuita vaihdellut pikkukolvissa ei teho riitä liittimen irroitteluun ellei auta kuumailmapuhaltimella tinaimuri auttaa tai lisää ison määrän juotetta niin että joka jalka on samasta juotteesta kuumana ja sulana uuden juottaminen sitten helpposompio kirjoitti: ↑La 08.04.2023 12:24 Nyt kokeiltu uudella laturilla jossa sama teho kuin alkuperäisessä sekä uudella akulla. Välillä käynnistyy ja sitten taas ei eli voi tosiaan olla vikaa siinä emolevyn virtaliittimessä. Onko juotokset täinkakkaakin pienemmät niin tietäis kantsiiko itse edes yrittää juottamista. Itsellä juotosasema missä juottimen kärki 1,5 mm. Lyijyllistä juotoslankaa on.
Toinen latauspiirin vika mahdollinen ja jos toinen kuin intel näytöohjainkortti niin se voi pimentää näytön ei kyllä vilkuta akkulediä ja biosissa jotain säätöjä laturissa ilman näytön kirkkaudelle yms
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
201202220 kirjoitti: ↑Su 09.04.2023 16:04Nuita vaihdellut pikkukolvissa ei teho riitä liittimen irroitteluun ellei auta kuumailmapuhaltimella tinaimuri auttaa tai lisää ison määrän juotetta niin että joka jalka on samasta juotteesta kuumana ja sulana uuden juottaminen sitten helpposompio kirjoitti: ↑La 08.04.2023 12:24 Nyt kokeiltu uudella laturilla jossa sama teho kuin alkuperäisessä sekä uudella akulla. Välillä käynnistyy ja sitten taas ei eli voi tosiaan olla vikaa siinä emolevyn virtaliittimessä. Onko juotokset täinkakkaakin pienemmät niin tietäis kantsiiko itse edes yrittää juottamista. Itsellä juotosasema missä juottimen kärki 1,5 mm. Lyijyllistä juotoslankaa on.
Toinen latauspiirin vika mahdollinen ja jos toinen kuin intel näytöohjainkortti niin se voi pimentää näytön ei kyllä vilkuta akkulediä ja biosissa jotain säätöjä laturissa ilman näytön kirkkaudelle yms
Olikohan tämä D620 juuri se kone jossa on tyypillistä latauspiirin kolvaantuminen irti emolevystä? Jyytuubasta löytyy videoita joissa käyttäjä painaa sormella tietystä kohtaa koneen näppäimistön yläpuolelta jolloin koneen saa käynnistymään.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Nimimerkille 201202220 vastaan että juotosasemassa tehoja maksimissaan 450¤C mutta kärki tuon 1,5 mm joten tehot riittää mutta jos juotettava kohde on tosiaan täinkakan kokoinen niin voi tuhoutua jotain siitä ympäriltä. Täytyy purkaa kone jossakin vaiheessa ja tutkia.
Ongelma ratkaistu tilapäisesti hommaamalla telakointiasema siinä homma toimii.
Ongelma ratkaistu tilapäisesti hommaamalla telakointiasema siinä homma toimii.
Viimeksi muokannut sompio, La 27.05.2023 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Stari on alkanut herjaamaan kuvanmukaista rekisteröintiä.
Hardware ID: 48701A19AA89
App ID: 252
Avain on edelleen voimassa sekä WIS/EPC toimivat normaalisti. Jos läppärin aika-asetusta muuttaa niin toimii normaalisti. Mitä kuvan kohtiin kuuluu asettaa vai onko joku kiinalaisten juttu? Jos tähän topicciin ei saa neuvoa niin voi laittaa YV:nä viestiä.Hardware ID: 48701A19AA89
App ID: 252
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
W211 270 kärryssä palaa ABS-valo ja kaveri jollain yleislukijalla luki että oikean takarenkaan abs ongelma mutta lukija ei kertonut sen tarkemmin. Kertooko Star onko vika abs-antureista, kehässä vai missä?
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Väärä threadi, ei ole stariongelma jos yleislukija ei tiedä....
Ja star tietää, onko anturiin sähköisesti yhteys, ilmoittaa myös tietyissä tilanteissa epäilyn tunnistinkehäviasta. Yleensä se on kehä, miltä suunnalta koodi sitten tuleekin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 26
- Liittynyt: La 12.12.2015 21:27
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Päivää, olisiko antaa vinkkejä mikä on vialla, kun star ei saa yhteyttä ohjausbokseihin. Ainoastaan LH1 boksiin saa yhteyden, muissa tulee kuvan kaltainen vikainfo. Tasan kerran viime keväänä, kun ekaa kertaa staria käytin niin sai yhteydet joka paikkaan ja sain nollattua vikakoodit mm. SRS:ltä. Sen kerran jälkeen ei ole yhteyksiä saanu,paitsi tuohon LH1:seen. W212 korissa toimii hienosti, toki sehän on OBD2 piuhalla. Toista autoa ei ole tarjolla 38pinnisellä töpselillä, jossa vois testata toimintaa. On kokeiltu virrat päällä ja auto käynnissä ei auta. Ledivalo testeri toimii ja auto toimii muutenkin suurin piirtein, joten ohjausboksit ei ole kyllä rikki. Maavikaa, hapettuma tms.?
ASR/ABS testi muuten alkaa normaalisti ja yhteys muodostuu releitä napsuu ABS/ASR pumpussa kunnes yhteys katkeaa kesken testin ja antaa taas tuon vikailmotuksen.
Auto R129 500SL 1995

ASR/ABS testi muuten alkaa normaalisti ja yhteys muodostuu releitä napsuu ABS/ASR pumpussa kunnes yhteys katkeaa kesken testin ja antaa taas tuon vikailmotuksen.
Auto R129 500SL 1995

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Niin se aika rientää.zukka kirjoitti: ↑Ma 06.02.2023 12:00Asia ei ole edennyt tutkimisen ja testailun suhteen.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Pe 13.01.2023 17:36DBFI kirjoitti: ↑To 12.01.2023 15:47En muista oliko 203:ssa moottori ja vaihteisto K-linjoilla, jos vaikka CAN-yhteydessä vikaa mutta K-linjat kunnossa. Joskus noissa poksahtaa se CAN-piiri muksin sisältä.zukka kirjoitti: ↑To 12.01.2023 10:26 Ensimmäinen mahdollinen ongelma c3:n kanssa.
Nyt 2krt tehnyt oman w203:n kanssa että pikatestissä ainoat joihin saa yhteyden on moottori ja vaihteisto. Ei mihinkään muuhun. Lukukertojen välillä oli 1-2kk.
Onko mahdollista että ohjelmassa olisi vika, vai todennäköisempää että autossa?
En ole kokeillut lukea vielä vitoa starilla tai autocomilla w203, että suostuuko sillä toimimaan.
Kone on K linjassa
Pystynkö 2006 vuoden vitossakaan testaamaan asiaa vai onko siinäkin eri linjat eri laitteille?
Kannattaisiko tilata suoraan uusi multiplexer vai pystyykö nykyisen korjaamaan helpolla jos can piiri olisi hajonnut?
Ymmärsin asian niin että K linjalla luetaan moottori ja vaihteisto ja se linja on toiminnassa vaikka CAN yhteys lakkaisikin toimimasta.
Äskettäin tilattu uusi c3 multiplexeri.
Katsotaan lähteekö toimimaan kun saapuu
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Mistä C4:seen uusia kaapeleita?
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
STARin pistoke ei pysy auton OBD-pistokkeessa; ja nyt on alkanut näyttämään myös siltä, että se haittaa yhteyttä tietokoneeseen - töpseli ei ole pohjassa. Onko ollut tällaista kellään ja millä sen ratkaisee parhaiten? Yritin suhutella contact cleaneria, mutta ei vaikutusta. Ihan kuin ei menisi pistoke pohjaan.
Olisiko tuohon jotain liukastetta, jota uskaltaisi laittaa? WD40 tai silikonispray?
Ongelma ratkaistu! Piti vain käyttää enemmän voimaa; pistokkeessa oleva pykällys oli kulunut, eikä kahdella erillisellä johdollakaan mennyt perille. Irrotin pistokkeen kiinnikkeistään, että sain sen näkökenttääni ja siinähän se näkyikin ongelma. Lisää voimaa vain, niin pistoke klsahti perille. SAen jälkeen punainen lirpake työnnetään taka-asennostaan eteen, jolloin se vahvistaa lukituksen.
Olisiko tuohon jotain liukastetta, jota uskaltaisi laittaa? WD40 tai silikonispray?
Ongelma ratkaistu! Piti vain käyttää enemmän voimaa; pistokkeessa oleva pykällys oli kulunut, eikä kahdella erillisellä johdollakaan mennyt perille. Irrotin pistokkeen kiinnikkeistään, että sain sen näkökenttääni ja siinähän se näkyikin ongelma. Lisää voimaa vain, niin pistoke klsahti perille. SAen jälkeen punainen lirpake työnnetään taka-asennostaan eteen, jolloin se vahvistaa lukituksen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Chili, La 20.05.2023 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Jompi kumpi kulunut loppuun,Chili kirjoitti: ↑Pe 19.05.2023 14:34 STARin pistoke ei pysy auton OBD-pistokkeessa; ja nyt on alkanut näyttämään myös siltä, että se haittaa yhteyttä tietokoneeseen - töpseli ei ole pohjassa. Onko ollut tällaista kellään ja millä sen ratkaisee parhaiten? Yritin suhutella contact cleaneria, mutta ei vaikutusta. Ihan kuin ei menisi pistoke pohjaan.
Olisiko tuohon jotain liukastetta, jota uskaltaisi laittaa? WD40 tai silikonispray?
Pinien reissä jotain,
Töplselin lukitus lirpake rikki
Tuolaisia nähty ko oireilla
Mitään ei kannata suhkia tai jos jotain niin silikonia
Mökkillä
'
'
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Miten sen liukuvan lukituslirpakkeen käyttö on tarkoitettu toimivan? Työnnettäessä taakse vedettynä ja sitten, kun pistoke on perillä, niin lirpake liu'utetaan eteenpäin?
Kokeilin toisella - Autocomin - töpselillä - sama tilanne; ikäänkuin ei menisi riittävän perille. Mitenkähän tuon saisi sieltä irti ja puhdistettua. Vi*ttumaisesti on, kun pitää olla polvillaan, pää alaspainettuna, selkä luokilla ja silmät takaraivossa... Kylkiluutkin jo murtuivat, enkä silti saa itse pistorasiasta kuin osan silmiini. Ja verenpaine nousee....
Kokeilin toisella - Autocomin - töpselillä - sama tilanne; ikäänkuin ei menisi riittävän perille. Mitenkähän tuon saisi sieltä irti ja puhdistettua. Vi*ttumaisesti on, kun pitää olla polvillaan, pää alaspainettuna, selkä luokilla ja silmät takaraivossa... Kylkiluutkin jo murtuivat, enkä silti saa itse pistorasiasta kuin osan silmiini. Ja verenpaine nousee....
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Saisko joku laskettua vediamolle koodit
Hardware id
606BA-72A67-13B3C-459AF
Ari
Hardware id
606BA-72A67-13B3C-459AF
Ari
Viimeksi muokannut apa100, La 20.05.2023 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W219 2008
W204 2008
R170 1998
ex:W205 2020
ex:W169 2005
ex:W209 2003
ex:W246 2013
W204 2008
R170 1998
ex:W205 2020
ex:W169 2005
ex:W209 2003
ex:W246 2013
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Mikähän neuvoksi kun Xentryllä yritän lukea V-sarjalaista niin kuvanmukainen ilmoitus, kaikki piuhat on kiinni kunnolla ja autossa on virtaa mutta ei onnistu.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Liian vanha softa, taitaa olla joku 2014 versio? Minkä vuotinen auto ja mikä testeri (C3/PartD, C4/SDconnect tms.)?
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Kävi mielessä sama ajatus mutta PartD muksi tuo kuvan mukaan on ja onko se auto allekirjoituksen 2009-vuotinen? Vai eri auto, tuo 2009 ei varmaan mene Xentryllä.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Kuvan mukaan 447-koriseen yritetään ja sehän tuli 2014 markkinoille

Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Joo auto on V ja vuosimalli 2014. Testeri on C3. Onko mitään tehtävissä että pääsis sisään?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Ei ole tullut V447:aa testailtua. Taitaa olla PartD ongelma kun UDS tuki puuttuu "uusille" korimalleille. Henkilöautopuolella toiminta loppuu jossakin W212 korisarjan kohdalla. Pitäisi siirtyä SDConnectiin.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Pystytkö hieman selventämään että saako tuon laitteiston toimimaan tuon auton kanssa tai ylipäätään uudempien kanssa, vai mitä pitää tehdä?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Taitaa olla ainoa vaihtoehto hommata uudempi testeri
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Kysytäänpä vielä täällä, kun toisessa ketjussa tuli puheeksi.
Vaihdoin suuttimia allekirjoituksen autoon. Tarvitseeko/pystytkö näitä ensinnäkään koodata mitenkään, ja jos tarvii niin minkä valikon kautta se *:lla tapahtuu?
Ohjainlaitesovitusten alla ei ole kohtaa sille, onko minulla liian vanha softa vai mikä?
Vaihdoin suuttimia allekirjoituksen autoon. Tarvitseeko/pystytkö näitä ensinnäkään koodata mitenkään, ja jos tarvii niin minkä valikon kautta se *:lla tapahtuu?
Ohjainlaitesovitusten alla ei ole kohtaa sille, onko minulla liian vanha softa vai mikä?
Mercedes-Benz E320 CDI 2003 (211.026)
Mercedes-Benz E350 CDI 2010 (212.025)
Mercedes-Benz E350 CDI 2010 (212.025)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
2003 alkupäästä ? jos niin muistin mukaanrkhvrnen kirjoitti: ↑Ke 31.05.2023 22:50 Kysytäänpä vielä täällä, kun toisessa ketjussa tuli puheeksi.
Vaihdoin suuttimia allekirjoituksen autoon. Tarvitseeko/pystytkö näitä ensinnäkään koodata mitenkään, ja jos tarvii niin minkä valikon kautta se *:lla tapahtuu?
Ohjainlaitesovitusten alla ei ole kohtaa sille, onko minulla liian vanha softa vai mikä?
CR3 mallia missä niitä ei koodata,
jos loppu päästä niin testerin ohjelma susi jos sitä ei ole
toinen paikka mistä voi löytyä on sivu missä tehdään ohjatusti suutimien paluuvuoto testi
niin sitä seuramalla
Mökkillä
'
'
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Tämä on joo CDI3-ohjainlaitteella ja 2003 alkupäästä, näissä alkupään malleissa ei nähtävästi ole tuota koodausta.FinlandMerceds kirjoitti: ↑To 01.06.2023 11:212003 alkupäästä ? jos niin muistin mukaanrkhvrnen kirjoitti: ↑Ke 31.05.2023 22:50 Kysytäänpä vielä täällä, kun toisessa ketjussa tuli puheeksi.
Vaihdoin suuttimia allekirjoituksen autoon. Tarvitseeko/pystytkö näitä ensinnäkään koodata mitenkään, ja jos tarvii niin minkä valikon kautta se *:lla tapahtuu?
Ohjainlaitesovitusten alla ei ole kohtaa sille, onko minulla liian vanha softa vai mikä?
CR3 mallia missä niitä ei koodata,
jos loppu päästä niin testerin ohjelma susi jos sitä ei ole
toinen paikka mistä voi löytyä on sivu missä tehdään ohjatusti suutimien paluuvuoto testi
niin sitä seuramalla
Mercedes-Benz E320 CDI 2003 (211.026)
Mercedes-Benz E350 CDI 2010 (212.025)
Mercedes-Benz E350 CDI 2010 (212.025)