Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
joku hyvä kuvaaja ny kehiin ja äkkiä. Nimittäin tuo jos on hyvä, niin ratkeaa se ongelma että kiillotettu vanne ei pysy kiiltävänä ja lakattu ei kiillä kunnolla. tuon kuvan perusteella se olis just ideaali.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
S202 kirjoitti:[ http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3479371.jpg ]
Tuossa tommonen suttunen kuva, mutta antaa kuitenkin aika hyvän kuvan siitä kuinka "kromi" pinnasta tuli. Täytyy kattoa jos sais oikealla kameralla todellisuutta vastaavan kuvan. Tosiaan, pinta on aavistuksen himmeä sen takia että siinä on pulverilakka päällä, ja jos ei sitä olisi niin ei se kromikiilto vannekäytössä siinä kauaa pysyisi. Pinta on vähän niinku aidon kromin ja kiiltävän vannehopean puolestavälistä. Mutta kyllä minä tykkään
Kysäseppä minkä merkkistä tuo sun vanteisiin tullut "kromi" pulveri on? Jotain olen itekkin käyttänyt jossain vanteissa, mutta ei ne nyt tolta näyttänyt.
OT: Pulverilakkaa on myös 90% kiillolla mikä on jo todella hyvä, jos maalari käyttää Teknosta niin se on vain 70% kiiltävää eli käytännössä semiglossia.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
laitappa yhteystietoja missä nuo tehty...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Mersumies
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re:
Minä hioin 600 vesihiomapaperilla ja maalasin vannehopealla useampaan kertaan. Huonommista kohdista ensin maalasin ja hioin uudelleen ja välillä maalaus ja taas hionta, kun "kuopat" oli tasaiset maalasin koko vanteen läpi. Loppuksi kirkas lakka useita kerroksia ja ihan hyvät tuli.JuhaTauno kirjoitti:http://img512.imageshack.us/img512/3949/kuva039.jpg
Miun vanteet on tuonnäköset, jostai ilmaseks tuli. Saako noita kotikonstein hiottua ja kiillotettua jotenki?? Saako niistä vielä vanteet? Olen melko köyhä niin en viittis puhaltamoonka viedä. Mie en maalia meinannu laittaa, jotain lakkaa vaan pintaan.

Meseillään
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
JalasjärviSergey kirjoitti:laitappa yhteystietoja missä nuo tehty...
JAPOMA nimisessä polttomaalaamossa. jokipiissä.
http://www.japoma.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
Mites ku nykyset alut on edellinen omistaja maalannut paukkumaalilla normaalin vannehopean päälle kultasen maalin ja sitten musta. tos vähä pesin painepesurilla vanteita, niin paukkumaalit lähti pois, mutta joissakin kohdissa aika lujas kiinni.
Auttaako jos vetäs kuumavesipesurilla? lähtiskö semmosella paremmin? tai mitää muita hyviä vinkkkejä.
Auttaako jos vetäs kuumavesipesurilla? lähtiskö semmosella paremmin? tai mitää muita hyviä vinkkkejä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
Omat vanteet olen Soodapuhalluttanut tuolla http://www.satakunnansoodapuhallus.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; Ja sieltä puhaltaja vei ne huittisiin pulverimaalaukseen. Ja kyseessä oli hunajakennovanteet. Maalaamo teippasi kehät ettei niihin mene maalia. Hintaa koko hommalle/sarjalle vajaa 300e... 26.5 vanteet nähtävillä mersun alla viialassa
Mersut on autoja, muut on ajoneuvoja
Nokileka Racing
Perämettän auto- ja konepaja
W903 312D -98
W123 230e -80
W124 300d -87
EX:
W124 300td -89
W201 190E 2.0 -88
E36 320 -92
Nokileka Racing
Perämettän auto- ja konepaja
W903 312D -98
W123 230e -80
W124 300d -87
EX:
W124 300td -89
W201 190E 2.0 -88
E36 320 -92
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
Pitäisi tässä maalailla 3 sarjaa vanteita. Väriksi haluaisin tuon sterling silverin mutta pitää selvittää sen tämänhetkinen saatavuus. Edelliskesänä sitä sai tilaamalla muutamasta paikasta, hinta tosin oli aika korkea. 1 vanteet on jo maalattu edelliskesänä mutta (kiireessä) maalatessa tuli yhteen vanteeseen valuma niin täytyy fixata nekin vanteet samalla. Voin napsia muutamia kuvia jos jotakuta kiinnostaa asia.Jolle kirjoitti:Alkuperäinen väri taitaa olla sterling silver.
Siihen tulee pohjalle musta ja sitten päälle hopea, ja on muuten sairaan kallista maalia.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
Onks tarkkaa tietoo paljo maksaa tälläne "stearling silver" et vastaaks se kromi näköst pintaa? Ja khyl kiinnostaa kuvat si ku o valmist.Jolle kirjoitti:Pitäisi tässä maalailla 3 sarjaa vanteita. Väriksi haluaisin tuon sterling silverin mutta pitää selvittää sen tämänhetkinen saatavuus. Edelliskesänä sitä sai tilaamalla muutamasta paikasta, hinta tosin oli aika korkea. 1 vanteet on jo maalattu edelliskesänä mutta (kiireessä) maalatessa tuli yhteen vanteeseen valuma niin täytyy fixata nekin vanteet samalla. Voin napsia muutamia kuvia jos jotakuta kiinnostaa asia.Jolle kirjoitti:Alkuperäinen väri taitaa olla sterling silver.
Siihen tulee pohjalle musta ja sitten päälle hopea, ja on muuten sairaan kallista maalia.
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
No ei se varmaan paljoo maksa ku tulee muistaakseni 3 eri hopeaa ja valkosta 
Tällästä sillä tulee, tällä tulen maalaamaan muutkin vanteet missä halutaan kirkas hopea. Viime viikolla vedin 18" AMG:tkin tällä värillä.

Voihan siitä niitä alumiikidettä vaihdella niistä, muistaakseni eka alumiini mikä siihen tuli niin on läpikuultavaa. Ainakin Spies Heckerin kaavalla.

Tällästä sillä tulee, tällä tulen maalaamaan muutkin vanteet missä halutaan kirkas hopea. Viime viikolla vedin 18" AMG:tkin tällä värillä.

Voihan siitä niitä alumiikidettä vaihdella niistä, muistaakseni eka alumiini mikä siihen tuli niin on läpikuultavaa. Ainakin Spies Heckerin kaavalla.
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
Kuumavesipesuril tosiaa kaikki mit lähtee, ei välttämät kaikki lähe mut loput vaikka hio jollai hienol hiomapaperil esim. P500 karkeudel. Onks sul ideana siinä saada pelkästää alkuperäne väri esille ilma uutta maalia pintaa vai mit oot aatellu?TUUTTERO kirjoitti:Mites ku nykyset alut on edellinen omistaja maalannut paukkumaalilla normaalin vannehopean päälle kultasen maalin ja sitten musta. tos vähä pesin painepesurilla vanteita, niin paukkumaalit lähti pois, mutta joissakin kohdissa aika lujas kiinni.
Auttaako jos vetäs kuumavesipesurilla? lähtiskö semmosella paremmin? tai mitää muita hyviä vinkkkejä.
Joo ei se siin vaihees kallist oo ku perus hopee väri. Onks toi vesiohenteisel maalil + lakal vedetty vai suorakiiltoväril? Nättii pintaa kummiski oot saanu aikaseks!No ei se varmaan paljoo maksa ku tulee muistaakseni 3 eri hopeaa ja valkosta
Tällästä sillä tulee, tällä tulen maalaamaan muutkin vanteet missä halutaan kirkas hopea. Viime viikolla vedin 18" AMG:tkin tällä värillä.
Voihan siitä niitä alumiikidettä vaihdella niistä, muistaakseni eka alumiini mikä siihen tuli niin on läpikuultavaa. Ainakin Spies Heckerin kaavalla.
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
Mulla on glasuritin maali. Siihen tulee ekana musta ja sitten sellainen läpinäkyvä hopea litku. Ja oma lakka päälle.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma 10.02.2014 12:50
- Paikkakunta: Liminka
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
Tietääkö kukaan Oulun seudulta joka puhaltaa ja maalaa vanteita ?
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
Niin onko glasuritilla kaava tuohon sterling silveriin? Että jos kävelen maalikauppaan jossa myydään glasuritin maaleja, ja sanon että sterling silver niin saako sieltä sitäJolle kirjoitti:Mulla on glasuritin maali. Siihen tulee ekana musta ja sitten sellainen läpinäkyvä hopea litku. Ja oma lakka päälle.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
Millä yhdistetään saksalainen bockwurst ja aasialainen wokkikeittiö, no tietenkin deep dish kennovanteilla:



Tollaisia olen nyt työstänyt, itse asiassa kahdessa oli huuli maalattu todella ohuella maalilla, lähti kevyesti hiomalla pois ja toisessa kahdessa on tiukemmalla; ei ihan helposti lähde. Kennokeskiöt on hyvässä kunnossa, siis maalissa ja lakassa joten peruin suunnitelmani maalata koko vanteet - kannattaisi kiillottaa nuo huulet tai ainakin aluksi nyt poistaa kahdesta tuo maali. Rialin keskimerkit ostettu ebaysta; ostin varmuudeksi kahdet kun en tiedä sopiiko (niistä kummatkaan).
Strategiset mitat ovat 8x16 ET 11 LK112 66.6
Taustalla W126 kaivonkannet käsittelyssä.



Tollaisia olen nyt työstänyt, itse asiassa kahdessa oli huuli maalattu todella ohuella maalilla, lähti kevyesti hiomalla pois ja toisessa kahdessa on tiukemmalla; ei ihan helposti lähde. Kennokeskiöt on hyvässä kunnossa, siis maalissa ja lakassa joten peruin suunnitelmani maalata koko vanteet - kannattaisi kiillottaa nuo huulet tai ainakin aluksi nyt poistaa kahdesta tuo maali. Rialin keskimerkit ostettu ebaysta; ostin varmuudeksi kahdet kun en tiedä sopiiko (niistä kummatkaan).
Strategiset mitat ovat 8x16 ET 11 LK112 66.6

Taustalla W126 kaivonkannet käsittelyssä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
Ei ainakaan täältä suunnalta ole saanut. Automaalaamon kautta on ainakin toistaiseksi saanut.S202 kirjoitti:Niin onko glasuritilla kaava tuohon sterling silveriin? Että jos kävelen maalikauppaan jossa myydään glasuritin maaleja, ja sanon että sterling silver niin saako sieltä sitäJolle kirjoitti:Mulla on glasuritin maali. Siihen tulee ekana musta ja sitten sellainen läpinäkyvä hopea litku. Ja oma lakka päälle.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
Hain eilen maalit, otin audin LY7W light silver värin. Se on tosi lähellä, vaaleampi ku mersun 744. Hitonmoinen homma vaan ku kiillotan ulkokehät, vaikka sorvissa niitä pyörittelenkin. Saa kauan hinkata että edes se soodan tekemä pienen pieni kolo lähtee pois. Pitäis kyllä olla karkeempi paperi aluksi kuin 240.
Eli BBS:ien lemanssit työn alla, ja maalaan vaan kehät. Lippa kiiltäväksi ja sisäpuoli(siis jarrusatulan puoli) hopeeksi. Lippa soodapuhallettiin ja sisäpuoli puhallettiin lasimurskalla. Aika karkean jäljen teki lasimurska sisäpuolelle, mutta sorvissa antaa vähän santapaperia niin tasoittuu nopeasti. Pohjiksi sain maalikaupasta alumiinille tarkoitetun happoprimerin ja pari spraypurkkia epoksi pohjamaalia. Pintaan toi audin hopee ja kovalakka päälle. Todella paljon huonompi maalipinta bbs:issä kuin vaikkapa mersun vanteissa, sen näki ihan silmällä jo että se on aika ohut. Keskiosissa on sitten kunnolla maalia.
Eli BBS:ien lemanssit työn alla, ja maalaan vaan kehät. Lippa kiiltäväksi ja sisäpuoli(siis jarrusatulan puoli) hopeeksi. Lippa soodapuhallettiin ja sisäpuoli puhallettiin lasimurskalla. Aika karkean jäljen teki lasimurska sisäpuolelle, mutta sorvissa antaa vähän santapaperia niin tasoittuu nopeasti. Pohjiksi sain maalikaupasta alumiinille tarkoitetun happoprimerin ja pari spraypurkkia epoksi pohjamaalia. Pintaan toi audin hopee ja kovalakka päälle. Todella paljon huonompi maalipinta bbs:issä kuin vaikkapa mersun vanteissa, sen näki ihan silmällä jo että se on aika ohut. Keskiosissa on sitten kunnolla maalia.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
On tämä nyt vaikea saada ostajaa ja myyjän tuotetta kohtaamaan. Myin tänään nämä vanteet pyyntihinnalla ja vielä 85 mm pitkät pultit siihen satasella päälle.karra kirjoitti:Taustalla W126 kaivonkannet käsittelyssä.
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1776659" onclick="window.open(this.href);return false;
Kotiin päästyään ostaja oli näyttänyt vanteita tutulle automaalarille joka oli todennut että ei noin huonopintaisia vanteita voi kaverin auton (1991 W126 sedan) alle laittaa eli ne menee uudelleen maalauksen. Eihän siinä mitään

Joitaikin vanteita olen raepuhalluttanut, joitakin siten sen päälle epoksimaalauttanut. Joitakin epoksin päälle pintavärilä itse maalannut. Sitten jos kauppaa sellaisenaan niin ei sekään sitten meinaa kelvata. No pääasia että tavara liikkua

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
Juu, vanteiden maalaamisen kanssa touhuaminen on joskus työlästä... Voi hitsin hitsi, mikä jumppa mulla oli niiden yksien vanteiden kanssa. Ne 15-reikäiset, jotka sinulta ostin pari vuotta sitten raepuhalletussa tilassa. Kävivät maalarilla kolmeen kertaan ja itsekin maalasin ja lakkasin ne kertaalleen siinä välissä, ja omaa hiontatyötäkin tuli tehtyä aika tavalla monta tuntia. Tuo show ei tosin ollut myyjän vika pätkääkään, ja toimitetut vanteet olivat juuri sitä, mistä kaupat oli sovittu. En vain arvellut, että sen jälkeen joutuu niinkin työlään prosessin käymään läpi ennen kuin ne ovat kunnolliset. No, mukana oli jokunen odottamaton vastoinkäyminen, mutta mitäpä siitä, sillä nyttemmin ne ovat kuitenkin käytössä ja omasta mielestä hyvän näköiset - se on pääasia.karra kirjoitti:On tämä nyt vaikea saada ostajaa ja myyjän tuotetta kohtaamaan. Myin tänään nämä vanteet pyyntihinnalla ja vielä 85 mm pitkät pultit siihen satasella päälle.karra kirjoitti:Taustalla W126 kaivonkannet käsittelyssä.
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1776659" onclick="window.open(this.href);return false;
Kotiin päästyään ostaja oli näyttänyt vanteita tutulle automaalarille joka oli todennut että ei noin huonopintaisia vanteita voi kaverin auton (1991 W126 sedan) alle laittaa eli ne menee uudelleen maalauksen. Eihän siinä mitään.
Joitaikin vanteita olen raepuhalluttanut, joitakin siten sen päälle epoksimaalauttanut. Joitakin epoksin päälle pintavärilä itse maalannut. Sitten jos kauppaa sellaisenaan niin ei sekään sitten meinaa kelvata. No pääasia että tavara liikkua

Oma hommansa oli siinäkin, kun tuommoiset yllä esitetyn kaltaiset Rialin kennovanteet ensin itse hölmöyksissäni hinkkasin maalinpoistoaineella ties kuinka kauan ja lopulta jouduin kuitenkin viemään ne hiekkapuhallukseen + jauhemaalaukseen. Siinä yhteydessä sitten menikin hukkaan kaikki maalinpoistotyö ja samalla huulten kiillottamisen työmäärä pompsahti muutamaa kertaluokkaa rajummaksi. On jokseenkin työlästä kiillottaa mahdollisimman lähelle peilikiiltoa alumiinipinta, joka on karkealla hiekalla ammattivehkeillä puhallettu... Varmaankin samasta syystä en ole vielä saanut aikaiseksi aloittaa yhden Penta-sarjan kunnostusta - on vissiin liian läheisessä muistissa about kolmen vuoden takainen Rial-urakka.

Tänään vein siihen hiekkapuhallusfirmaan ruohonleikkurin etuleikkuriosan kaikkine kehikko-osineen. Saapa nähdä, meneekö siinäkin hommassa joku asia totaalisesti päin seiniä vai nou.

W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
Nyt sain vanteet maalattua ja lakattua. Lakkaa laitoin reilusti, 6dl, pelkkiin kehiin siis. Värimassan kanssa maalia on yhteensä n. 1,2 litraa, ja pohjamaalit tietty päälle. Luulis riittävän. Pinnastahan nyt näkyy pohjan epätasaisuus, kun ne puhallettiin lasimurskalla ja pyöräytin vaan vähän niitä 240 paperilla sorvissa, enkä laittanut mitään filleriä vaan 1k epoksispraytä vajaa purkki per vanne. Mutta eipä mua ainakaan haittaa ja tuskin sitä jarrusatulaakaan
Näkyyhän niissä alunperinkin sorvin työstöjälki metrin päähän.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
nyt ois avut tarpeen.. Puhalsin monoblockit lasikuulalla töissä, pinta jäi hiukan epätasaseksi ja muutamasta kohdasta meni läpi maalin. Vanteet on nyt pulverissa ja kaikkihan ne kraatereina näkyy sitten. onko muuta vaihtoehtoa kun puhaltaa pinta kokonaan puhtaaksi?
Saiskohan niistä siistit vielä jos karhentais pinnan ja kittais kraaterit ja sitten märkämaali päälle?
Saiskohan niistä siistit vielä jos karhentais pinnan ja kittais kraaterit ja sitten märkämaali päälle?
Mb s210 320cdi avantgarde 2001
Vw kupla 1957
Vw kupla 1957
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
Millä tavalla suosittelisitte vanteiden maalausta? Alkuperäisessä maalissa vielä ja lujassa kiinni, parista kohtaa on maalia halennut pois ja näkyy alumiini. Yritin solmasterilla liuottaa maaleja pois, muttei sanonut mitään. Pitäisikö hioa karkealla tasaiseksi, heittää jokin filleri päälle ja 2K maaleilla maalata päälle?
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
Mulla tossa aloitin samanlaisen pulveri maalauksen poiston kun ei kestä kolhaisua yhtään ja maalipinta on liian kovaa...minusta vanteisiin tehty pulveri maaluas on täyttä rahan tuhlausta.
Maalimpinnan tulee joustaa ...eihän tämä pulveri paska jousta yhtään ja lohkeilee....toki jos käsittelee silkki hanskoin ja renkaan päälle laitossa kaikki maailman suojaus ja sellaiset vaseliint voiteluun ettei lohkea..entäs kiven iskut?
Eli nämä vanteet lähtee ihan ison kompuran hiekka puhallukseen ja 2h sisällä happopohja ja kun saan ne sitten niin epoxy pohja ja metalli hopea ja lakkaus.
Eli automaalarina en suosittele kellekään ja ton tökötin poistaminen on sitten työläs homma....eikä lohkeilun jälkeen auta mikään automaali pinnan veto tälle kun se lohkeaa silti kolhuista ihan pohjaan saakka.
Maalimpinnan tulee joustaa ...eihän tämä pulveri paska jousta yhtään ja lohkeilee....toki jos käsittelee silkki hanskoin ja renkaan päälle laitossa kaikki maailman suojaus ja sellaiset vaseliint voiteluun ettei lohkea..entäs kiven iskut?
Eli nämä vanteet lähtee ihan ison kompuran hiekka puhallukseen ja 2h sisällä happopohja ja kun saan ne sitten niin epoxy pohja ja metalli hopea ja lakkaus.
Eli automaalarina en suosittele kellekään ja ton tökötin poistaminen on sitten työläs homma....eikä lohkeilun jälkeen auta mikään automaali pinnan veto tälle kun se lohkeaa silti kolhuista ihan pohjaan saakka.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
Kai niitä pulverimaalejakin on erilaisia
Tietysti se että tarttuuko se pulveri ylipäänsä siihen alumiiniin, vai vaatiiko se oman pulverin jota kukaan ei tietenkään käytä, kun niitä vanteita maalaillaan siinä samalla jonkun isomman urakan ohella viidellä kympillä
Ei se perus automaalinkaan lakka sellaista ole millä ne mersun vanteet alunperin on maalattu. Olis hauska tietää mitä se on, kun on niin pirun lujaa maalia. Sitä vissiin saa ostettuakin ja kallista, mutta onko se samaa millä ne on alunperin maalattu


Ei se perus automaalinkaan lakka sellaista ole millä ne mersun vanteet alunperin on maalattu. Olis hauska tietää mitä se on, kun on niin pirun lujaa maalia. Sitä vissiin saa ostettuakin ja kallista, mutta onko se samaa millä ne on alunperin maalattu

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
Jos pulverin pinta halkee niin olikohan pohjat minkälaiset ettei vaan ollu likaset ja pulveri ei oo palanu kunnolla kiinni... pulverin pitäisi pysyä kyllä lujassa. joskus on puhuttu että jos vanne on tulikuuma pulveripalaa hetikiinni että se lähtee lohkeilemalla irti ja toiset väittää et se palaa paremmin.. itse olen odottanut että vanne on jähtynyt ja maalannut vasta sitten ja tässä vanne maalaushommassa on monia työvaiheita ennen pelkkää maalaamista minkäavulla saavuttaa parhaan tuloksen mutta niistä en huutele:D sanotaan että se on ammattisalaisuus...
ja pinnanlaatuun vaikuttavia asioita on esimerkiksi:
Pohjat mielellään puhalettu puhtaaksi/ mutta ei liian karkeaksi koska maali vaan korostaa vikoja
Vannemateriaali pelti/alumiini
pulverin koostumus ja tyyppi
maalikerroksenpaksuus ja maalaamisessa käytetyt virrat
uunituslämpö/aika
maalarin motivaatio ja kokemus
ja pinnanlaatuun vaikuttavia asioita on esimerkiksi:
Pohjat mielellään puhalettu puhtaaksi/ mutta ei liian karkeaksi koska maali vaan korostaa vikoja
Vannemateriaali pelti/alumiini
pulverin koostumus ja tyyppi
maalikerroksenpaksuus ja maalaamisessa käytetyt virrat
uunituslämpö/aika
maalarin motivaatio ja kokemus
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
Olisko kellään tiedossa helsingin lähettyviltä suht halpaa vanteiden puhaltajaa ja maalaaja.
Vanteet sen verran halvat ettei vitsi isoja summia niihin sijoittaa.
Vanteet sen verran halvat ettei vitsi isoja summia niihin sijoittaa.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
Metallipinnoitus Rajamäellä, sitä uskaltaa käyttää eikä ole kallis.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Re:
Onko kellään RAL koodia Pro-Pinnan "vannehopealle". Sellaista kuulemma käyttävät, ei kerrottu RAL-koodia minulle. Millainen mahtaa olla sävy?EVO X kirjoitti: ↑Pe 09.04.2010 19:00 Pro pinta Lahti, pulverimaalausta peilipinnalla. Puhutaan jo useista kymmenistä osista ellei jopa yli sadan mene mitä olen tuolla maalauttanut ja aina se jaksaa yllättää. nimimerkillä Cadin öljypohjasta saa kattoa onko tukka hyvin.![]()
Myös vanteet on ollut superlaadukkaita mitä olen maalauttanut..
Niin ja se hinta n. 50-60e/ sarja kaks kerroksisena eli väri + kirkaslakka ..joo kirjoitin oikein hinta on siis hyvin kilpailukykyinen. tosin ei sis. puhallusta.
120 euroa sis puhallus, maalaus ja lakkaus.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Re:
Ei ole ral hopea. Se kulkee nimellä BMW hopea eikä ole siis RAL kartasta vaan Prismatixin sekoitesävy. Hinnat on vähän nousseet ja riippuu nykyään vanteen koosta. Ja onhan siellä siis Ral hopeakin Teknokselta, mutta se on ruma ja enemmän metalliharmaa kuin hopea.karra kirjoitti: ↑Ke 12.04.2023 19:02EVO X kirjoitti: ↑Pe 09.04.2010 19:00 Pro pinta Lahti, pulverimaalausta peilipinnalla. Puhutaan jo useista kymmenistä osista ellei jopa yli sadan mene mitä olen tuolla maalauttanut ja aina se jaksaa yllättää. nimimerkillä Cadin öljypohjasta saa kattoa onko tukka hyvin.![]()
Myös vanteet on ollut superlaadukkaita mitä olen maalauttanut..
Niin ja se hinta n. 50-60e/ sarja kaks kerroksisena eli väri + kirkaslakka ..joo kirjoitin oikein hinta on siis hyvin kilpailukykyinen. tosin ei sis. puhallusta.
Onko kellään RAL koodia Pro-Pinnan "vannehopealle". Sellaista kuulemma käyttävät, ei kerrottu RAL-koodia minulle. Millainen mahtaa olla sävy?
120 euroa sis puhallus, maalaus ja lakkaus.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)