Itselläni on jo vuosia ollut joku tietty kärsimys päällä siitä, että etenkin suomen autopiireissä harrastellaan aika paljon samoja malleja, merkkejä ja korimalleja. Tuntuu kuin kaveripiirien paine ja essonbaarijutut vaikuttaisivat poikkeuksellisen paljon siihen, mitä kulkineita harrastelijat itselleen hankkivat. Paljon on tätä kokeilematta jaskaa-osastoa. Tämä nyt ei Mersuihin liity vaan eniten tuonne ranskis/italia-osastolle, mutta W210 lie mersuista se vähiten harrastajia kiinnostava malli, etenkään jos kyseessä ei ole mikään V8 täysleluilla. Toki ruoste on ongelma ja itse olen sille hyvin allerginen, koska remontointimahdollisuudet ovat itselläni rajalliset - ja haluan ajaa siisteillä autoilla. Paavo on kuitenkin autona aivan ihana, niillä tuli aikanaan tahkottua hurjasti kilsoja, koska olivat pitkään ns. Parasta mitä parilla tonnilla sai, kunnes W211 vei kyseisen tittelin. Eli näissä muut ominaisuudet vähän vähentävät ketutusta agressiiviseen ruostumiseen - Vähän kuin Alfassa fiilis korvaa puuttuvan laadun.
Sitten asiaan. Paavoa ei pariin vuoteen ole taloudessa ollut, edellinen yksilö taisi olla juuri tätä itselle rakasta softattu fl 200 CDI 6V manukalla-kategoriaa, 2020 kesällä tuli sellaisella tahkottua kymppitonni. Taisi sen jälkeen olla yksi 280 4matic, mutta se ei oikein itseä innostanut. Mersut yleensä dieselillä ja Bemarit bensana. Mutta kuten ketjun otsikosta voi päätellä, poikkeus taas kerran vahvistaa säännön.
Tällä hetkellä piha on muutenkin täynnä pikkuprojektia, kun itsellä isompi rassausaika rajoittuu lumettomiin ajanjaksoihin. Pihalla olevasta CLK:sta saisi todella pienellä vaivalla leimapelin, mutta jotenkin sille ei vaan ole ollut innostusta. Liekö liian teinimäinen vehje omaan makuun. Tuli viime viikolla kuitenkin bongattua chattiautosta otsikon kulkine, omalla kylällä ja maltillisella hinnalla. Haukankatseeni jotenkin näki kuvista, että tämä on todellakin pelastamisen arvoinen yksilö, ja yllätyin kun mainittu mittarilukema ei ollutkaan kirjoitusvirhe. Auto on ollut suomessa 20 vuotta keskenään tutuilla henkilöillä, ja takuukilometreillä kuulemma aikanaan tuotu. Auton aikanaan suomeen tuonut henkilö siis auton minulle myöskin myi, ystävänsä puolesta joka ei terveyssyistä kyennyt enää Mersulla ajamaan. Liasta ja kolhitusta etunurkasta varmaan johtuu, ettei autosta olleet kyselleet kuin romu/katalysaattoriukot, ja kukaan ei tietenkään ollut mennyt paikan päälle katsomaan, vaan näitä perinteisiä parin sadan tarjouksia. Maksoin pyydetyn summan, ja vaivanpalkkaa päälle siitä että auto tupsahtaa loppuviikosta kotipihaan kyydillä. En autoa sen enempää paikan päällä tutkinut, mutta kyllähän tuo siinä kunnossa on, että siitä kannattaa minttu tehdä.
![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
Ehkä osasyy ostohimoon oli kavereiden vähättelyt, "ai pien lommo, ihan kasassa, perus mätäpaavo" - Katsotaan ensi viikolla kun pesen auton ja vaihdan siiven.
Autolla ajettu viime katsastuksen jälkeen jokunen sata kilometriä, ja leima loppunut viime vuoden heinäkuussa. Eli katsastus tuskin on mikään isompi ongelma.
Värinä 341U Aquamarine Blue Metallic, ei ole joka pojalla?
Classic-ankeilustaan huolimatta jokunen varuste sentään ruksattu, nämä ei ainakaan W210 Prefacessa vakiona? Ilmastointi, ortopedi-istuin kuskille, cruise, sadetunnistin, himmentyvät peilit, valonpesurit ja penkinlämppärit. No, kolme ensimmäistä ainoita joilla on jotain merkitystä. Hauskasti tässä keskikyynärnoja vielä merkitty varustelistaan, ainoastaan ihan alkupään suomitaksi-220D-yksilöissä olen nähnyt kyynärnojattoman keskikonsolin. Kyllä, sellainen on olemassa, Nettiautossakin 1 kpl tarjolla ultra-ankeaa versiota.
Jatketaan tästä...
![Kuva](https://img.aijaa.com/t/00088/15148291.t.jpg)
![Kuva](https://img.aijaa.com/t/00436/15148292.t.jpg)
![Kuva](https://img.aijaa.com/t/00323/15148293.t.jpg)
![Kuva](https://img.aijaa.com/t/00349/15148294.t.jpg)