
W115 Pystärin pelastus
Re: W115 Pystärin pelastus
Näinhän se tahtoo olla, vielä olisi oma kesäauto vakuutuksessa, josko olisi kuivaa ja kävisi kylällä vielä pyörähtämässä 

W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W115 Pystärin pelastus
Ite laitoin jo ihan dieselverojen takia seisontaan, riittää kun maksaa kaksi kertaa kolmen kuukauden erän vuodessa. Harmi kun näitä pystäreitä ei voi muuttaa pakettiautoiksi 

https://www.sarjat.org/
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
Re: W115 Pystärin pelastus
Kannattaa laittaa museoautoksi, jos saisi helpolla siihen kuntoon.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W115 Pystärin pelastus
Eipä taida saada


https://www.sarjat.org/
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
Re: W115 Pystärin pelastus
Pitkän talviunen jälkeen pystäri herätelty ja tänään katsastettu kahden vuoden leimaan puhtaalla paperilla. Meni kerralla läpi kehujen kera. Vuoden ensimmäinen ajo ja pystäriä heti kuvattiin bussista ja kaupan parkkipaikalla tuli ystävällinen nainen kehumaan pystärin ja otti kuvan
Joka vuosi tämä jaksaa yllättää että miten huomiota ja mielenkiintoa herättävä tämmönen pystäri on. Vaikka eipä täällä toista w115 korista ole vastaan tullut, että onhan nämä harvinaisia nykyään kun liikenteessä tulee vastaan.
Jo ennen leimaa kun siirrettiin talliin nosturille niin uusittiin kardaanin tukikumi+laakeri ja ristikko. Enää ei kuulu mitään ylimääräistä kun kakkosella kiihdyttää
Yksi tuleva huoltotoimenpide on moottorin/apukelkan neljän kumityynyn uusiminen. Ne on suorastaan riekaleina. En tiedä kuinka iso homma ne on vaihtaa kun ei ole tuollaisia koskaan tarvinnut uusia.
Laitan kuvia kun käyn ajelemassa. Kesän aikana otetaan yhteiskuvia kunhan saadaan nyt tallissa kunnnostettavana oleva pösö 404 -64 farmari leimaan ja maalattua. Tästä se harraste kesä taas käynnistyy

Jo ennen leimaa kun siirrettiin talliin nosturille niin uusittiin kardaanin tukikumi+laakeri ja ristikko. Enää ei kuulu mitään ylimääräistä kun kakkosella kiihdyttää

Laitan kuvia kun käyn ajelemassa. Kesän aikana otetaan yhteiskuvia kunhan saadaan nyt tallissa kunnnostettavana oleva pösö 404 -64 farmari leimaan ja maalattua. Tästä se harraste kesä taas käynnistyy

https://www.sarjat.org/
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
Re: W115 Pystärin pelastus
No niin nyt on parin kuukauden projekti valmis. Tuli pelastettua harvinaisempi 7-paikkainen Pösö 404 -64, joka oli 30 vuotta tallissa kirjaimellisesti romukasan alla. Nyt on kahden vuoden leimassa. Tässä yhteiskuvaa pököstä ja pystäristä.








https://www.sarjat.org/
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
Re: W115 Pystärin pelastus
Hienon värinen Peugeot,onko mukava kyyti?Molemmista saa olla ylpeä.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W115 Pystärin pelastus
Kiitos. Kyllä Mersu on aina Mersu mutta meneehän tuo pökökin. Rattivaihteissa on oma opettelunsa kun ei ole sellaisella koskaan ajanut. Mutta hyvin sillä pysyy kaupunkiliikenteen vauhdissa. Pösö olis myynnissä kun kutittelee niin pahasti hommata pystärin kaveriksi 60-luvun kupla minkä vois ajatella pitääkin useamman kesän.
https://www.sarjat.org/
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
Re: W115 Pystärin pelastus
Pystäri laitettu suojaan taas talviunille. Kesän 2023 aikana tuli ajettua 614km. Kattelin -68 mallien tarjontaa ja hiljaista on. Nettiautossa vaan kaksi tarjolla, toinen on aivan samanlainen mutta museorekisterissa 7900€. Torissa on yksi ja se on sama kuin tuo mikä nettiautossa. Saksassa mobilessa oliko kolme -68 tarjolla, hinta pyörii kymppitonnissa. Sijoitusautoksi voi siis sanoa.
Tarkoitus olisi, että pystäri seisonnassa koko 2024 vuoden kun tarkoitus ajella harrasteajot ensi kesänä tuolla -72 kuplalla. Katsotaan kuplan kohtaloa loppukesästä ja sitten pystärin katsastus on huhtikuussa 2025. Kuplalle on jo kolme ostajaa jonossa, jotka odottaa vaan myyntiin laittoa
Mutta näihin on vielä niin pitkä matka, että mitä vaan tässä voi tapahtua...
Tänään sain leimattua käyttiksen eli w211 -06 farkun kerrasta leimaan ilman korjauskehoituksia
Taas saa vuoden ajella.
Tarkoitus olisi, että pystäri seisonnassa koko 2024 vuoden kun tarkoitus ajella harrasteajot ensi kesänä tuolla -72 kuplalla. Katsotaan kuplan kohtaloa loppukesästä ja sitten pystärin katsastus on huhtikuussa 2025. Kuplalle on jo kolme ostajaa jonossa, jotka odottaa vaan myyntiin laittoa


Mutta näihin on vielä niin pitkä matka, että mitä vaan tässä voi tapahtua...
Tänään sain leimattua käyttiksen eli w211 -06 farkun kerrasta leimaan ilman korjauskehoituksia

https://www.sarjat.org/
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
Re: W115 Pystärin pelastus
Toissapäivänä lämmitin pystärin ja käynnistin puolentoista kuukauden talviunien jälkeen ja lähti hienosti käyntiin. Hyvä akkukin on kun pitäny virrat -25 pakkasilla (auto peltikaton alla suojassa ympäri ettei ole taivasalla). Pystäri ollut mulla nyt jo 5 vuotta. Nyt odotellaan pari kuukautta kevättä. Sitten molemmat kuplat leimalle. Laitan yhteiskuvaa näistä sitten keväällä.
https://www.sarjat.org/
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
Re: W115 Pystärin pelastus
Mahtava että sait nuo orkkis peilit! Nuo muoviset leipä peilit on niin järkyttävän kamalat
Re: W115 Pystärin pelastus
Orikkis peltien suosiminen on oikeesti hyvä asia. Kun jätettäis nuo muovi osat kokonaan käyttämättä, siinä missä pystyy.
Re: W115 Pystärin pelastus
Oho kun jäänyt lukematta tämä, sori. Juu hyvä kun pääsi niistä muovirimpuloista eroon ja orkkis peilit oviin. Pystäri on edelleen talvisäilössä, tarkoitus kyllä herätellä lähiaikoina. Pitempään jo pyöritellyt ajatusta, että joskus tämän pystärin maalaisi alkuperäiseen vaaleansiniseen sävyyn, onhan se aina plussaa kun puhutaan alkuperäisestä.
Eikös tuo 304 ole tuossa lätkässä se alkuperäinen värikoodi? Mitähän nuo muut tarkoittavat? Olisi mielenkiintoista tietää, josko joku kertois kiitos.

304 koodilla tulisi tämän värinen

Eikös tuo 304 ole tuossa lätkässä se alkuperäinen värikoodi? Mitähän nuo muut tarkoittavat? Olisi mielenkiintoista tietää, josko joku kertois kiitos.

304 koodilla tulisi tämän värinen

https://www.sarjat.org/
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
Re: W115 Pystärin pelastus
304 väri juurikin tuo vaalean sininen
G = glasurit maalin tehtaalta
115 110 = 220D
03919 taitaa olla sun auton järjestysnumero
626 taitaa olla varuste(oliko sisustus)
1 vasen ohjaus
0 manuaali vaihteisto
5
87580
Pitää vähän guuglailla, ei muista enään loppuja.
G = glasurit maalin tehtaalta
115 110 = 220D
03919 taitaa olla sun auton järjestysnumero
626 taitaa olla varuste(oliko sisustus)
1 vasen ohjaus
0 manuaali vaihteisto
5
87580
Pitää vähän guuglailla, ei muista enään loppuja.
W903
V126
W203
V126
W203
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: W115 Pystärin pelastus
03919 = sarjanumero pystärinä
626 = Suomi-auto
626 = Suomi-auto
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: W115 Pystärin pelastus
Eli siis tuo 3919 tarkoittaa w115 mallia, ei sitä monesko auto tullut tehtaalta? Kun mun auton valmistenumero on 8145, tämä yksilö on 8145. auto joka rullannut tehtaalta ulos?
Tarkoittaako tuo 626 suomi auto että tämä on suomeen tarkoitettu versio vai juuri tämä auto tullut tehtaalta uutena suomeen?
Kiitos jo näistä tiedoista.
https://www.sarjat.org/
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
Re: W115 Pystärin pelastus
Nyt kun vihdoin sää hetkellisesti lämpeni niin tuli omat autot pestyä ja heräteltyä pystärin talviunilta käyntiin. Laitoin sitten kulkupelit riviin kun kaikki oli puhtaita. Elikkä Kupla on vuodelta -72 ja kahden vuoden leimassa. Vielä 24km kun sillä ajelen kaupungissa niin mittaan kulutuksen mielenkiinnon vuoksi mitä vei satasella. Pystärissä -68 on vielä pikkusen vajaa vuosi leimaa. Ajelen Kuplalla tämän kesän, olkoot pystäri seisonnassa tämän kesän. Mietin tässä kesän aikana mitä kuplalle tekee. Myykö pois vai pitääkö jemmassa arvonnousua silmällä pitäen. Kyllä on -60/-70 lukujen harrasteautojen hinnat noussu viidessä vuodessa kun näitä jatkuvasti seuraa. W211 -06 farkku on hyvä käyttis millä ajelen jokapäivä. Siinä vielä marraskuuhun leima.
Sitten on vielä Kupla -65 projekti, joka nyt maalattu. Pääsee siihen kasaamaan osat takaisin. Ai että se on kiva vaihe kun pääsee uudella maalilla olevia osia laittamaan autoon paikoilleen tympeiden pohjatöiden jälkeen


Sitten on vielä Kupla -65 projekti, joka nyt maalattu. Pääsee siihen kasaamaan osat takaisin. Ai että se on kiva vaihe kun pääsee uudella maalilla olevia osia laittamaan autoon paikoilleen tympeiden pohjatöiden jälkeen



https://www.sarjat.org/
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
Re: W115 Pystärin pelastus
Talviunilta herätelty pystäri talliin ja laiteltu katsastus kuntoon. Etujarrusatulat jumittivat jo kesällä ajossa, auto pysyi liikennevaloissa ilman jarrua paikoillaan. Ensin ajattelin, että jos satuloiden korjaussarjalla pelastettaisiin mutta kaikki pelkkää ruostetta ja ryytynyt kiinni että satulat päätin nyt uusia. Myös jarrupalat ja levyt meni uusiksi. Taakse uusittu 2019 satulat. Nyt on jarrut kunnossa.
Toinen isompi remontti mitä miettinyt jo useamman vuoden, että etuakselin kelkan kumityynyt pitää uusia kun niistä on muisto vain jäljellä. Youtube on kultaakin kalliimpi näissä osien vaihdoissa kun tuollaisia ei ole koskaan tarvinnut vaihtaa. 8 tuntia meni neljän kumin vaihtoon. Osat olivat ainakin 35-40 vuotta vanhat, en tiedä voiko olla jopa alkuperäiset vuodelta -68. Pultit aukesi kaikki yllätykseksi suosiolla vaikka olleet kymmeniä vuosia kiinni.
MB Classicilta saksasta tuli satulat, jarrupalojen kiinnityssarja (tässä pakkaaja mokannu kun sarja tarkoitettu kaikkiin bensa pystäreihin, 3.0 diesel pystäriin ja w123 mersuihin mutta ei juuri minun 220D malliin
Osia piti pikkusen lyhentää ja paksuudesta ottaa puoli milliä pois että sai sopimaan. Sitten vielä kelkan kumityyny sarja.
AK24 Virosta tilasin jarrulevyt ja palat. Kaikki osat lähetyksineen makso 500€. Nyt auto kuitenkin valmis hakeen kahden vuoden leiman kun lumet sulaa. Todennäköisesti huhtikuussa leimaus. Kytkin nyt kysymysmerkki kun kytkinpolkimen painaa pohjaan niin tulee todella hitaasti ylös. Onkohan kymmeniä vuosia vanhat työsylinterit niin väsyneet ja lopussa? Meneekö vielä polkimen ja laatikon päässä olevat kytkinsylinterit vaihtoon... Talven jäljiltä vielä 100ah akku ei pidä virtoja. Nyt vanha 95ah akku kiinni, kestääkö käyttöä... Kyllä pystäri nyt haluaa uutta osaa ja lompakko itkee.


Vanha kumityyny vielä paikoillaan


Vanha ja uusi, ei ainakaan ollut turha vaihto
Ihmettelen miten näistä ei tullut katsastuksessa edes korjauskehotusta vaikka neljä kertaa näillä riekaleina olleina kumeilla auto leimattu



image upload

Toinen isompi remontti mitä miettinyt jo useamman vuoden, että etuakselin kelkan kumityynyt pitää uusia kun niistä on muisto vain jäljellä. Youtube on kultaakin kalliimpi näissä osien vaihdoissa kun tuollaisia ei ole koskaan tarvinnut vaihtaa. 8 tuntia meni neljän kumin vaihtoon. Osat olivat ainakin 35-40 vuotta vanhat, en tiedä voiko olla jopa alkuperäiset vuodelta -68. Pultit aukesi kaikki yllätykseksi suosiolla vaikka olleet kymmeniä vuosia kiinni.
MB Classicilta saksasta tuli satulat, jarrupalojen kiinnityssarja (tässä pakkaaja mokannu kun sarja tarkoitettu kaikkiin bensa pystäreihin, 3.0 diesel pystäriin ja w123 mersuihin mutta ei juuri minun 220D malliin

AK24 Virosta tilasin jarrulevyt ja palat. Kaikki osat lähetyksineen makso 500€. Nyt auto kuitenkin valmis hakeen kahden vuoden leiman kun lumet sulaa. Todennäköisesti huhtikuussa leimaus. Kytkin nyt kysymysmerkki kun kytkinpolkimen painaa pohjaan niin tulee todella hitaasti ylös. Onkohan kymmeniä vuosia vanhat työsylinterit niin väsyneet ja lopussa? Meneekö vielä polkimen ja laatikon päässä olevat kytkinsylinterit vaihtoon... Talven jäljiltä vielä 100ah akku ei pidä virtoja. Nyt vanha 95ah akku kiinni, kestääkö käyttöä... Kyllä pystäri nyt haluaa uutta osaa ja lompakko itkee.


Vanha kumityyny vielä paikoillaan


Vanha ja uusi, ei ainakaan ollut turha vaihto





image upload

https://www.sarjat.org/
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
Re: W115 Pystärin pelastus
-Tuohon kytkin ongelmaan todennäköisesti auttaa kun uusit sen työsylinteriin tulevan kumiletkun.
Mb E 320cdi 4-matic -08
Mb 320 SL Roadster -93 mr
Mb190 Sportline 2.0B - 89 mr
Mb190 250D -88 mr
Mb 240D - 84 mr
Mb 190D - 65 mr
Mb 814 - 89 kulkuri
Mb 817 eco power -97 Kuljetin
Mb 280 se. - 68 proj.
Mb 320 SL Roadster -93 mr
Mb190 Sportline 2.0B - 89 mr
Mb190 250D -88 mr
Mb 240D - 84 mr
Mb 190D - 65 mr
Mb 814 - 89 kulkuri
Mb 817 eco power -97 Kuljetin
Mb 280 se. - 68 proj.
Re: W115 Pystärin pelastus
Huomenta.
Kuinka voin laittaa myynti ilmoituksen teidän sivuille. Myisin Tammer Dieselin täydellisesti kunnostaman 300 diesel moottorin apulaitteineen.
Ystävällisin terveisin J. Kilpeläinen , p. 0400 400044.
Kuinka voin laittaa myynti ilmoituksen teidän sivuille. Myisin Tammer Dieselin täydellisesti kunnostaman 300 diesel moottorin apulaitteineen.
Ystävällisin terveisin J. Kilpeläinen , p. 0400 400044.
Re: W115 Pystärin pelastus
Ahaa kiitti vinkistä, täytyy tarkistaa
https://www.sarjat.org/
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
Re: W115 Pystärin pelastus
Mersuforumilta löytyy kauppatori osio erikseen missä voi myydä osia ja autoja.
https://www.sarjat.org/
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
Re: W115 Pystärin pelastus
Kytkinpoljin ongelmaan selvitelty. Irrotettiin polkimen työsylinteri, liikkuu hyvin. Kytkinnestesäiliö irrotettiin ja siihen tuleva kumiletku tarkistettiin. Se on kunnossa ja säiliö putsattiin. Vaihdelaatikon kyljessä oleva sylinteri myös tarkistettiin. Molemmat sylinterit ilmattiin ja laitettiin uudet kytkinnesteet. Oli kyllä jo aikakin, vanha neste oli mustaa litkua. Tämän jälkeen kytkinpoljin alkoi liikkumaan huomattavasti paremmin. Tosin vasta pihassa pääsi ajamaan, sitten näkee kunnolla testin kun lumien sulaessa pääsee liikenteeseen. Pystäri nyt valmis leimalle.
https://www.sarjat.org/
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
Re: W115 Pystärin pelastus
Tänään on pystäri katsastettu kahden vuoden leimaan! 4/2027 leima. Ihan puhaltamalla se ei tapahtunut. Yllä mainittu etujarrujen uusiminen piti tehdä ja nuo etuakselin kumityynyt. Sitten piti vielä uusia kytkimen työ- ja pääsylinteri kun kytkinpoljin ei toiminut kunnolla. Toinen sylinteri löytyi Motonetistä ja toisen tilasin Merteililtä. Leima tuli maksamaan 610€. Mutta nyt on hyvä ajella kun auto rullaa ajossa vapaasti ettei jarrut jumita.
https://www.sarjat.org/
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025