Start & Stop poisto C205
Start & Stop poisto C205
Törmäsin tällaiseen keskusteluun
https://mbworld.org/forums/c-class-w205 ... -stop.html
Luin ketjun läpi eikä kukaan ainakaan kertonut mistään ongelmista
Onkohan kukaan kokeillut ja osaako joku kertoa mitä tuon liittimen takana oikeasti on
https://mbworld.org/forums/c-class-w205 ... -stop.html
Luin ketjun läpi eikä kukaan ainakaan kertonut mistään ongelmista
Onkohan kukaan kokeillut ja osaako joku kertoa mitä tuon liittimen takana oikeasti on
Re: Start & Stop poisto C205
Akkusensori. Eli lataukset menee ketulleen ja vaurio näkynnee sit myöhemmin..
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: Start & Stop poisto C205
Helpompi se koodaamalla on poistaa kuin mitään liittimiä alkaa aukomaan
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Start & Stop poisto C205
Ja jos ei itsellä satu olemaan mitään millä koodata
vielä helpompi laitta portiin kalikka mikä painaa sen aina pois päältä
etuna että on nopea palutta myös ennallen
vielä helpompi laitta portiin kalikka mikä painaa sen aina pois päältä
etuna että on nopea palutta myös ennallen
Mökkillä
'
'
Re: Start & Stop poisto C205
Pystyykö tämän tekemään Starilla ihan ohjelmallisesti C207:aan? Ohjetta linkkiä kuka ja missä? Mitään murkulaa en ota OBD porttiin.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Start & Stop poisto C205
Pitäis pystyä
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: Start & Stop poisto C205
Ja jos ei starilla niin vediamolla ainakin pitäisi onnistua.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1329
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Start & Stop poisto C205
Minä en ymmärrä miksi tuo pitäisi poistaa?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Start & Stop poisto C205
Kai halutaan katsastukseen hylkyjä? Vai meneekö vielä toistaiseksi läpi.
Itse koodauttaisin muistamaan viimeisimmän asetuksen, racer ja MJPfin laittaa silleen siinä kuin poistaakin.
Re: Start & Stop poisto C205
Ok. Löysin YouTubesta jonkun videon, jossa koodia oikeen muutettiin. Ei ollut mitään helppoa raksiruutuun hommaa. Siksi tätä kyselinkin että onko Suomessa ketään jolla homma on tuttua ja kävisi helposti.
Kirjoitin vähän nopsaa. En siis tietenkään halua toimintoa poistaa, vaan kääntää tuon napin toisinpäin tai niin että muistaa viimeisen asetuksen. Ärsyttää aina näpätä nappulaa kun en ikinä tule tuota toimintoa käyttämään.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1329
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Start & Stop poisto C205
No miksi ylipäätään pitäisi kuluttaa enemmän polttoainetta turhaan auton seisoessa liikennevaloissa?
Muuttaako nuo vippaskonstit auton latausta? Eli kun S/S ei pidä akkua täyteen ladattuna, niin pelätään turhaan, että akku ei kestä yhtä kauaa, mutta jollei latausgeometria muutu, ei tuosta muuttamisesta ole mitään hyötyä. Vai pelätäänko, ettei startti kestä? Totuushan on se, että sekä laturit ja startit ovat S/S-autoissa kestäneet paremmin kuin ilman, koska ne ovat järeämpiä.
Muuttaako nuo vippaskonstit auton latausta? Eli kun S/S ei pidä akkua täyteen ladattuna, niin pelätään turhaan, että akku ei kestä yhtä kauaa, mutta jollei latausgeometria muutu, ei tuosta muuttamisesta ole mitään hyötyä. Vai pelätäänko, ettei startti kestä? Totuushan on se, että sekä laturit ja startit ovat S/S-autoissa kestäneet paremmin kuin ilman, koska ne ovat järeämpiä.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: Start & Stop poisto C205
Onko jakopäät kestäny myös paremmin, tuota jatkuvaa repimistä?Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 11.07.2023 13:16 Totuushan on se, että sekä laturit ja startit ovat S/S-autoissa kestäneet paremmin kuin ilman, koska ne ovat järeämpiä.
Re: Start & Stop poisto C205
Kylläpä asia sinua vaivaa. Varmasti tekniikasta sen verran ymmärrät, ettei kokoajan moottorin uudelleen käynnistely tee mitään hyvää. Miksi ihmeessä tällaista pitäisi käyttää, jos ei halua?Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 11.07.2023 13:16 No miksi ylipäätään pitäisi kuluttaa enemmän polttoainetta turhaan auton seisoessa liikennevaloissa?
Ei muuta yhtään mitään. Ainoastaan napin toiminto muuttuu niin että se pysyy pois.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 11.07.2023 13:16Muuttaako nuo vippaskonstit auton latausta? Eli kun S/S ei pidä akkua täyteen ladattuna, niin pelätään turhaan, että akku ei kestä yhtä kauaa, mutta jollei latausgeometria muutu, ei tuosta muuttamisesta ole mitään hyötyä. Vai pelätäänko, ettei startti kestä? Totuushan on se, että sekä laturit ja startit ovat S/S-autoissa kestäneet paremmin kuin ilman, koska ne ovat järeämpiä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Start & Stop poisto C205
Eipä tuo katsastukseen vaikuta.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Re: Start & Stop poisto C205
Tällä hetkellä? Fiksumpi (tai *ittumaisempi) katsuri saattaa todeta että asetus ei mene käynnistyksessä päälle (itse stop-toiminto hankalampi valvottava kun moottori voi monesta syystä jäädä sammumatta). Väittäisin että tyyppihyväksynnän vastaisena toimintona voisi leima jäädä saamatta. Mutta tässähän kaikki halusikin vain edellisen asetuksen muistiin eikä koko toiminnon poistamista. Asettaa katsastukseen mennessä päälle niin ei jää muutoksesta kiinni.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1329
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Start & Stop poisto C205
Kysyin, koska mitä ihmeellisimpiä mihinkään perustumattomia syitä on tullut kuultua. Ja S/S vaatii toimiakseen tiettyjä asioita, kuten esim riittävän akkujännitteen ja moottorin lämmön = ei kylmäkäynnistyksiä. Eli uudelleen käynnistelyn rikkoessa käyntilämpöisiä moottoreita pitäisi taksien ja jakeluautojen olla sitten moottorivikaisia ennen aikojaan?
Miksi sitä pitäisi käyttää? Siksi, että valmistajan ilmoittamat päästöt toteutuvat, ja niiden perusteellahan määräytyy esim ajoneuvovero. Ja kyllä se vaan on ympäristölle tärkeää vähentää päästöjä etenkin kaupungeissa. Jollei itsestään välitä, niin kannattaisi ajatella edes hieman tuleviakin polvia.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Start & Stop poisto C205
Voin sanoa suoraan että kaikki taksit joita tiedän jonkun vähänkään tutun tai sukulaisen ajaneen niin kaikista on ollut muutettuna tuo last mode muistiin. Jokainen tuttu taksia ajanut halunnut tuon pois käytöstä.
Se nyt vaan ketuttaa turha sammuttelu, ja sillä hyvä. Itseä ei liikuta pätkääkään vaikka auto kävisi uhanalaisilla delffiinin poikasilla niin kauan kun Kiina, Intia ja jenkit paskoo tän pallon.
Tutustu meidän vaikutukseen ilmastolle, ihan vaan kokonaisuudessa tai pelkästään liikenteen osalta niin vaikka kaikki Suomalaiset laikkaisi olemasta asialla ei ole pienintäkään vaikutusta mihinkään!
Ainoa mitä saavutetaan tällä äärimmäisellä vihreällä ihanteella on Suomen kilpailukyvyn rappeuttaminen, mihinkään muuhun se ei vaikuta pätkääkään.
Oliko vielä jotakin muuta sydämmellä?
Se nyt vaan ketuttaa turha sammuttelu, ja sillä hyvä. Itseä ei liikuta pätkääkään vaikka auto kävisi uhanalaisilla delffiinin poikasilla niin kauan kun Kiina, Intia ja jenkit paskoo tän pallon.
Tutustu meidän vaikutukseen ilmastolle, ihan vaan kokonaisuudessa tai pelkästään liikenteen osalta niin vaikka kaikki Suomalaiset laikkaisi olemasta asialla ei ole pienintäkään vaikutusta mihinkään!
Ainoa mitä saavutetaan tällä äärimmäisellä vihreällä ihanteella on Suomen kilpailukyvyn rappeuttaminen, mihinkään muuhun se ei vaikuta pätkääkään.
Oliko vielä jotakin muuta sydämmellä?
Re: Start & Stop poisto C205
.
Eikö se ole vaan rikkaus tässä harrastuksessa, toinen haluaaa toista ja toinen toista.
Antaa kaikkien kukkien kukkia.
Eikö se ole vaan rikkaus tässä harrastuksessa, toinen haluaaa toista ja toinen toista.
Antaa kaikkien kukkien kukkia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: Start & Stop poisto C205
Ai, nekin rynkyttää jakopäätä?Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 11.07.2023 16:58jakeluautojen olla sitten moottorivikaisia ennen aikojaansa.
Olihan noita jo aikoja sitten, että moottori pitää sammuttaa, jakeluajos, mutta hyvä jos nykyään noin, niin ei tarvi tapella tavaran vastaanottajan kanssa.
Onneksi neekerit ajaa nuo nykyään, niin ei tarvi itse hermostua.
Re: Start & Stop poisto C205
Ehkä olisi hyvä jättää ilmastopropaganda pois, tuolla S/S-systeemin käyttämisellä tai käyttämättömyydellä ei ole mitään käytännön merkitystä tämän pallon kokonaispäästöihin. Tästä tulee mieleen kun jokunen vuosi sitten oli saksassa vuokralla BMW M4(anteeksi ), sillä tuli sitten muutama tunti ajettua autobaanaa noin 25L/100km keskikulutuksella, lähes koko tankillinen. Autoa palauttaessa S/S järjestelmä sammutti moottorin liikennevalohin muutamaksi sekunniksi, tälläkö nyt sitten kompensoitiin ne aikaisemmat päästöt? Oli lähinnä surullisen huvittava tilanne. Tuskin oltiin lähelläkään valmistajan ilmoittamia päästöjä/kulutuksia.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 11.07.2023 16:58 Miksi sitä pitäisi käyttää? Siksi, että valmistajan ilmoittamat päästöt toteutuvat, ja niiden perusteellahan määräytyy esim ajoneuvovero. Ja kyllä se vaan on ympäristölle tärkeää vähentää päästöjä etenkin kaupungeissa. Jollei itsestään välitä, niin kannattaisi ajatella edes hieman tuleviakin polvia.
Itsekään en tuota järjestelmää käytä lähinnä siksi, että sen toiminta on mielestäni huonoa ja usein käy niin että juuri kun on pysähtynyt niin pitääkin jo mennä.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: Start & Stop poisto C205
Massojen äkillinen kiihdyttäminen nollasta kuluttaa aina, oli se sitten marginaalista tai ei niin sitähän itse en ainakaan lähde kokemusasiantuntijoimaan näin kalliissa vehkeissä joissa koneen kesto muutenkin on ollut vähän kyseenalaista.
Bemaripuolella on melko laajastikin spekuloitu SS:n olevan osasyynä lukuisissa jakopäiden ennenaikaisissa kulumisissa. Ei mersunkaan jakopäät kovin kehuttavia ole tietääkseni viimeaikoina olleet. Kaikki pienet tekijät yhdessä, heikot ketjut ja kevyet rakenteet, liian pitkät ohjelman mukaiset öljynvaihtovälit, kasvaneet tehot per litra ja tähän se koneen massojen jatkuva heilautus start stopilla.. Mielestäni tällainen ultrakompleksi liikkuvien osien kokonaisuus ei kaipaisi yhtään turhaa rytkyttämistä.
Mutta spekulointiahan se on ja jokainen voi tehdä omat päätelmänsä. Onneksi myös vielä päätöksensä olla käyttämättä kyseistä toimintoa. Ihmisten sinisilmäisyys kyllä jaksaa aina uudelleen hämmästyttää.
Bemaripuolella on melko laajastikin spekuloitu SS:n olevan osasyynä lukuisissa jakopäiden ennenaikaisissa kulumisissa. Ei mersunkaan jakopäät kovin kehuttavia ole tietääkseni viimeaikoina olleet. Kaikki pienet tekijät yhdessä, heikot ketjut ja kevyet rakenteet, liian pitkät ohjelman mukaiset öljynvaihtovälit, kasvaneet tehot per litra ja tähän se koneen massojen jatkuva heilautus start stopilla.. Mielestäni tällainen ultrakompleksi liikkuvien osien kokonaisuus ei kaipaisi yhtään turhaa rytkyttämistä.
Mutta spekulointiahan se on ja jokainen voi tehdä omat päätelmänsä. Onneksi myös vielä päätöksensä olla käyttämättä kyseistä toimintoa. Ihmisten sinisilmäisyys kyllä jaksaa aina uudelleen hämmästyttää.
C205 C200 Coupé
Ex 2x S205
Ex 2x S205
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1329
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Start & Stop poisto C205
Sulla sitä näyttääkin olevan. Ja kannattaa tutustua Kiinan autoilun sähköistymisen nopeuteen ennen kuin suoltaa potaskaa.MJPfin kirjoitti: ↑Ti 11.07.2023 20:58 Voin sanoa suoraan että kaikki taksit joita tiedän jonkun vähänkään tutun tai sukulaisen ajaneen niin kaikista on ollut muutettuna tuo last mode muistiin. Jokainen tuttu taksia ajanut halunnut tuon pois käytöstä.
Se nyt vaan ketuttaa turha sammuttelu, ja sillä hyvä. Itseä ei liikuta pätkääkään vaikka auto kävisi uhanalaisilla delffiinin poikasilla niin kauan kun Kiina, Intia ja jenkit paskoo tän pallon.
Tutustu meidän vaikutukseen ilmastolle, ihan vaan kokonaisuudessa tai pelkästään liikenteen osalta niin vaikka kaikki Suomalaiset laikkaisi olemasta asialla ei ole pienintäkään vaikutusta mihinkään!
Ainoa mitä saavutetaan tällä äärimmäisellä vihreällä ihanteella on Suomen kilpailukyvyn rappeuttaminen, mihinkään muuhun se ei vaikuta pätkääkään.
Oliko vielä jotakin muuta sydämmellä?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1329
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Start & Stop poisto C205
Jakeluautoja sammutetaan ja käynnistetään melkoisen monta kertaa päivässä.Sprinter99 kirjoitti: ↑Ke 12.07.2023 01:36Ai, nekin rynkyttää jakopäätä?Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 11.07.2023 16:58jakeluautojen olla sitten moottorivikaisia ennen aikojaansa.
Olihan noita jo aikoja sitten, että moottori pitää sammuttaa, jakeluajos, mutta hyvä jos nykyään noin, niin ei tarvi tapella tavaran vastaanottajan kanssa.
Onneksi neekerit ajaa nuo nykyään, niin ei tarvi itse hermostua.
Ja S/S on hihnakäynnisteisenä perinteistä starttia pehmeämpi.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1329
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Start & Stop poisto C205
S/S vaikutus kaupunkiliikenteessä on jopa desejä per 100 km. Ja tuon "liian lyhyen" stopin eliminoimiseksi on kevythybridit.Nippe kirjoitti: ↑Ke 12.07.2023 11:37Ehkä olisi hyvä jättää ilmastopropaganda pois, tuolla S/S-systeemin käyttämisellä tai käyttämättömyydellä ei ole mitään käytännön merkitystä tämän pallon kokonaispäästöihin. Tästä tulee mieleen kun jokunen vuosi sitten oli saksassa vuokralla BMW M4(anteeksi ), sillä tuli sitten muutama tunti ajettua autobaanaa noin 25L/100km keskikulutuksella, lähes koko tankillinen. Autoa palauttaessa S/S järjestelmä sammutti moottorin liikennevalohin muutamaksi sekunniksi, tälläkö nyt sitten kompensoitiin ne aikaisemmat päästöt? Oli lähinnä surullisen huvittava tilanne. Tuskin oltiin lähelläkään valmistajan ilmoittamia päästöjä/kulutuksia.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ti 11.07.2023 16:58 Miksi sitä pitäisi käyttää? Siksi, että valmistajan ilmoittamat päästöt toteutuvat, ja niiden perusteellahan määräytyy esim ajoneuvovero. Ja kyllä se vaan on ympäristölle tärkeää vähentää päästöjä etenkin kaupungeissa. Jollei itsestään välitä, niin kannattaisi ajatella edes hieman tuleviakin polvia.
Itsekään en tuota järjestelmää käytä lähinnä siksi, että sen toiminta on mielestäni huonoa ja usein käy niin että juuri kun on pysähtynyt niin pitääkin jo mennä.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1329
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Start & Stop poisto C205
Siinä mielessä ensimmäinen fiksumpi kommentti, että huomioi myös esim ketjujakopäiden nykyisen heppoisen rakenteen. On helppo syyttää uutta teknologiaa ennemmin kuin ajatella, että syynä voisi olla muualla.Accord kirjoitti: ↑Ke 12.07.2023 14:47 Massojen äkillinen kiihdyttäminen nollasta kuluttaa aina, oli se sitten marginaalista tai ei niin sitähän itse en ainakaan lähde kokemusasiantuntijoimaan näin kalliissa vehkeissä joissa koneen kesto muutenkin on ollut vähän kyseenalaista.
Bemaripuolella on melko laajastikin spekuloitu SS:n olevan osasyynä lukuisissa jakopäiden ennenaikaisissa kulumisissa. Ei mersunkaan jakopäät kovin kehuttavia ole tietääkseni viimeaikoina olleet. Kaikki pienet tekijät yhdessä, heikot ketjut ja kevyet rakenteet, liian pitkät ohjelman mukaiset öljynvaihtovälit, kasvaneet tehot per litra ja tähän se koneen massojen jatkuva heilautus start stopilla.. Mielestäni tällainen ultrakompleksi liikkuvien osien kokonaisuus ei kaipaisi yhtään turhaa rytkyttämistä.
Mutta spekulointiahan se on ja jokainen voi tehdä omat päätelmänsä. Onneksi myös vielä päätöksensä olla käyttämättä kyseistä toimintoa. Ihmisten sinisilmäisyys kyllä jaksaa aina uudelleen hämmästyttää.
Hyvä esimerkki siitä, että moottorin sammuttaminen ja starttaaminen ei ole pahasta, on Toyotan täyshybridit. Todella iso autokanta, ilman täällä pelättyjä havereita.
Päätän omalta osaltani tämän keskustelun tähän, ja toivon, että katsastus tulee jatkossa tarttumaan myös tähän asiaan kuten kuuluu.
Viimeksi muokannut Juhani Halmeenmäki, Ke 12.07.2023 18:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Start & Stop poisto C205
Minä olen tehnyt sen suurimman mahdollisen ympäristöteon, jonka yksittäinen ihminen voi tehdä. Tämä ympäristöteko kuittaa kaikki koodaukset, softaukset ja dekatröörit kaikkiin lopunelämän autonromuihin.
Muutenkaan en ymmärrä Juhanin ajatusmailmaa... Napin ylösalaisin kääntäminen ei muuta päästötasoa mihinkään. Auto sekä nappulahan tarjoavat mahdollisuutta sammuttaa se, ja kuljettajan päätettäväksi jää painaako nappulaa vai ei. Täysin kiusan tekemistä että nappulaa saa hakata joka kerta kun auton lyö päälle.
Mailma on kuin valtava huvipuisto. Erivärisillä rannekkeilla pääsee erilaisiin laitteisiin. Ei kannata ottaa viherpesujuttuja niin vakavasti.
Muutenkaan en ymmärrä Juhanin ajatusmailmaa... Napin ylösalaisin kääntäminen ei muuta päästötasoa mihinkään. Auto sekä nappulahan tarjoavat mahdollisuutta sammuttaa se, ja kuljettajan päätettäväksi jää painaako nappulaa vai ei. Täysin kiusan tekemistä että nappulaa saa hakata joka kerta kun auton lyö päälle.
Mailma on kuin valtava huvipuisto. Erivärisillä rannekkeilla pääsee erilaisiin laitteisiin. Ei kannata ottaa viherpesujuttuja niin vakavasti.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Start & Stop poisto C205
Mistähän potskasta mahtoi olla kysymys? Montako promillea meidän liikenteen päästöt on maailman kokonais päästöistä?Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ke 12.07.2023 15:22 Sulla sitä näyttääkin olevan. Ja kannattaa tutustua Kiinan autoilun sähköistymisen nopeuteen ennen kuin suoltaa potaskaa.
Ja montako prosenttia kiinan tai intian?
Olisi mielenkiintoista tietää mitähän potaskaa on tullut suollettua, noin niinkuin julkisten päästötietojen valossa en ole paskaa puhunut missään kohtaa.
Suomalaisten kokonaispäästöt on jotain prosentin kymmenyksiä vs muu maailma, että meidänkö pitäisi lakata olemasta jotta kiina ja intia saa kuusi minuuttia lisää aikaa syödä meidän osuus päästöistä?
Kannattaa varmaan ne vihreät lasit nostaa nenältä ja herätä todellisuuteen, mitään mitä me täällä teemme ei pelasta mitään muuta kuin omaatuntoa jos se kolkuttaa vihreitä arvoja.
Toistan mikään mitä me täällä teemme ei vaikuta kokonaiskuvaan enempää kuin kärpäsen kusi atlantissa.
Eko intoilijat vaan saaneet kaikki kalliiksi huutamalla tuuleen tarpeeksi ja tyhmä kansa uskoo. Matematiikka ja tilastot ei valehtele, kannattaa lukea niitä ja vähän katsoa missä mennään.
Ja henkilökohtaisen "hiilijalanjäljen" voi jokainen työntää mihin tykkää.
Edit, ai niin unohtui vielä kysyä että millä ne kiinalaisten sähköautot ladataan? Olisiko hiilivoimalla suurimmaksi osaa.
Re: Start & Stop poisto C205
640tkm on tullut uudesta asti ajettua start/stop toiminto päällä kokoajan ilman minkäänlaisia siitä aiheutuvia ongelmia.
Startti on siis alkuperäinen ja alkuperäinen akku kesti reilut 500tkm.
Ehkä jollain on konkreettista kokemusta toiminnon aiheuttamasta vaurioista mutta itse en ole tälläisestä kuullut.
Polttoainetta on tuossa ajassa säästynyt huomattava määrä.
Moottorin sammuminen/käynnistyminen liikennevaloissa ei ole haitannut millään tavalla.
Asiaan tottui hyvin nopeasti ja sen jälkeen sitä ei edes ole huomannut tai enempää ajatellutkaan.
Hyvä toiminto mielestäni mutta toki jokainen tyylillään.
Startti on siis alkuperäinen ja alkuperäinen akku kesti reilut 500tkm.
Ehkä jollain on konkreettista kokemusta toiminnon aiheuttamasta vaurioista mutta itse en ole tälläisestä kuullut.
Polttoainetta on tuossa ajassa säästynyt huomattava määrä.
Moottorin sammuminen/käynnistyminen liikennevaloissa ei ole haitannut millään tavalla.
Asiaan tottui hyvin nopeasti ja sen jälkeen sitä ei edes ole huomannut tai enempää ajatellutkaan.
Hyvä toiminto mielestäni mutta toki jokainen tyylillään.
Re: Start & Stop poisto C205
Elekee poijjat riielkö
SS on hyvä systeemi polttoaineen kulutuksen pienennystä varten, säästää oikeasti litroja pidemmällä juoksulla. Kiertoliittymiin liityttäessä ja joskus vaihdetta vaihtaessa D:ltä R:lle yrittää sammua joka on erittäin ärsyttävää, pitää vaan muistaa noissa tilanteissa muistaa kytkeä pois ja se mulla jo niin syöpynyt rutiiniin ettei se haittaa. Ymmärrän täysin jos joku ei tuosta systeemistä tykkää.
SS on hyvä systeemi polttoaineen kulutuksen pienennystä varten, säästää oikeasti litroja pidemmällä juoksulla. Kiertoliittymiin liityttäessä ja joskus vaihdetta vaihtaessa D:ltä R:lle yrittää sammua joka on erittäin ärsyttävää, pitää vaan muistaa noissa tilanteissa muistaa kytkeä pois ja se mulla jo niin syöpynyt rutiiniin ettei se haittaa. Ymmärrän täysin jos joku ei tuosta systeemistä tykkää.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 61
- Liittynyt: La 04.08.2018 11:52
Re: Start & Stop poisto C205
Jaa niin ei sitä niin vakavasti kannata aateella että minäkin oon tyhjäkäyttänyt veekasia kun aurinko pilveen mennee niin sen aikaa aamuisin että hampaat pesee eli noin kymmenen minuuttia ja jos tarvista on partaa ajella niin suattaapi siinä joskus parikymmentäkin minuuttia mennä, paljonkohan se ois deseissä....