W211 vaihteiston öljynlauhditin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Tuosta vaikka
http://www.moposport.fi/termostaatti-ol ... imet-mocal" onclick="window.open(this.href);return false;

13 rivinen on ihan ok.
Star
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Orkkis termari muistaakseni 92 tai 94 asteinen, wississä sattui silmään.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Jacka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 511
Liittynyt: Ke 26.04.2006 20:45
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin

Viesti Kirjoittaja Jacka »

Kumipää kirjoitti:Orkkis termari muistaakseni 92 tai 94 asteinen, wississä sattui silmään.
Ai onko orggis vaihteistonlauhduttimen termostaatin avautumislämpötila noin suuri, 92 tai 94-astetta? Netistä kun kattelin, niin suurin osa myynnissä oli noita 70-asteisia (jos itte rakentais termostaatin jäähdyttäjän yhteyteen)...

http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDE ... &y=0&lang=
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1635
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kolmeen AMG Mersuun ja yhteen V12 Bemmiin laitettu vaihteistoöljyn jäähdytin ilman termostaattia. Ei mitään ongelmia ole ollut kylmilläkään keleillä. Toki sydän talvella näillä ei ole ajettukkaan, mutta loppusyksyn ja kevään pikkupakkasilla kyllä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Jacka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 511
Liittynyt: Ke 26.04.2006 20:45
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin

Viesti Kirjoittaja Jacka »

Jacka kirjoitti:
Kumipää kirjoitti:Orkkis termari muistaakseni 92 tai 94 asteinen, wississä sattui silmään.
Ai onko orggis vaihteistonlauhduttimen termostaatin avautumislämpötila noin suuri, 92 tai 94-astetta? Netistä kun kattelin, niin suurin osa myynnissä oli noita 70-asteisia (jos itte rakentais termostaatin jäähdyttäjän yhteyteen)...

http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDE ... &y=0&lang=
Mä ajattelin laittaa tuommoisen 70-asteisen termostaatin, onko se raadin mielestä ihan ok vai pitääkö ettiä 80-asteinen (en tiedä edes löytyykö 80-asteisia)? Ja toinen kysymys. Esim Ebaystä löytyy sekä 9:n että myös 13:sia jäähdyttymiä. Kumpi kannattaa laittaa? Ajattelin vaan että kun paljon Suomessa on näitä viileitä kelejä, niin oisko 9-rivinen parempi? Ei olisi turhan suuri tilavuus jäähdyttimellä...
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin

Viesti Kirjoittaja aziz »

Jacka kirjoitti: Mä ajattelin laittaa tuommoisen 70-asteisen termostaatin, onko se raadin mielestä ihan ok vai pitääkö ettiä 80-asteinen (en tiedä edes löytyykö 80-asteisia)? Ja toinen kysymys. Esim Ebaystä löytyy sekä 9:n että myös 13:sia jäähdyttymiä. Kumpi kannattaa laittaa? Ajattelin vaan että kun paljon Suomessa on näitä viileitä kelejä, niin oisko 9-rivinen parempi? Ei olisi turhan suuri tilavuus jäähdyttimellä...
Mistä löysit 70-asteisen? Itse en ole törmännyt kuin 80-asteisiin ja se on käsittääkseni laatikon öljyn optimaalinen toimintalämpötila. Jos termarin laitat, niin laittaisin tuon isomman. Aina se isompi jäähyttää paremmin kesäkuumalla.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Jacka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 511
Liittynyt: Ke 26.04.2006 20:45
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin

Viesti Kirjoittaja Jacka »

aziz kirjoitti:
Jacka kirjoitti: Mä ajattelin laittaa tuommoisen 70-asteisen termostaatin, onko se raadin mielestä ihan ok vai pitääkö ettiä 80-asteinen (en tiedä edes löytyykö 80-asteisia)? Ja toinen kysymys. Esim Ebaystä löytyy sekä 9:n että myös 13:sia jäähdyttymiä. Kumpi kannattaa laittaa? Ajattelin vaan että kun paljon Suomessa on näitä viileitä kelejä, niin oisko 9-rivinen parempi? Ei olisi turhan suuri tilavuus jäähdyttimellä...
Mistä löysit 70-asteisen? Itse en ole törmännyt kuin 80-asteisiin ja se on käsittääkseni laatikon öljyn optimaalinen toimintalämpötila. Jos termarin laitat, niin laittaisin tuon isomman. Aina se isompi jäähyttää paremmin kesäkuumalla.
Tähän ketjuun olen kaksi linkittänyt kaksi eri termostaattia ja kumpikin niistä on muistaakseni 70-asteisia. Sen perusteella vaan ajattelin, että onko edes olemassa 80-asteisia...
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
upper
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 19.04.2005 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: W211 vaihteiston öljynlauhdutin

Viesti Kirjoittaja upper »

Terve,

Laitatan S211 automaattivaihteistosta lauhdutuksen putket ja letkut uusiksi samassa yhteydessä, kun muutenkin huollatan laatikkoa. Syy on kyseisten osien heikko kunto käyttöautossa, vaikka ne eivät vielä vuodakaan. Ongelmaksi vaihdossa tulee osien heikko saatavuus osan A0269972482 osalta, joka on pelkkä letku varustettuna liitinpäillä.

Plan A on nyt teettää korvaava letku hydrauliletkuja valmistavassa letkuliikkeessä hyllytavarasta. Onko kokemusta / tietoa, josko Mercedes olisi käyttänyt jotain yleisesti saatavissa olevaa liitintyyppiä letkuissaan, jolloin onnistuisi letkuliikkeessä teettää uusi letku hyllytavarasta?

Plan B on tilata jokin MB 211:n saatavilla oleva identtisillä liittimillä (muoto ja koko) varustettu lauhdutuksen letku (onko sellaista) ja teurastaa siitä liitinpäät, joilla hydrauliletkuliike tekee korvaavan letkun.
MB S211 E500 4Matic -04
Vastaa Viestiin