Ohivuodot mittasin suuttimista ja 3:ssa sekä 4:ssa oli tuplaten kahteen muuhun verrattuna. Ne on nyt vaihdettu kunnostettuihin ja koodattu testerillä, ohivuodot tällä hetkellä saman verran kaikissa. Vuotoa on sen verran, että minuutin tyhjäkäynnillä ei ehdi letkua (~50cm) pitkin kuppiin asti. Hehkut on mitattu ja virtaa tulee hehkuttaessa. PA-suodatin ja kaikki matalapaine puolen kumiletkut on vaihdettu ja tarkastettu. Ainoa "vika" minkä löysin oli EGR venttiilin käyttömoottorin muovisen sakarakytkimen murtuminen. EGR kuitenkin reagoi normaalisti kun testerillä sitä ohjaa. Auto tosin sammuu jos venttiilin jättää hetkeksi auki, onko tämä normaalia?
Alla kuvankaappaus aamun ensimmäisestä starttauksesta. Akussa kyllä tuntuisi olevan virtaa ihan hyvin, tuossa vain jännite jo vähän ehtinyt laskea. Voiko tuo ahtopaineen mataluus olla oikeasti syynä? Onko noissa ollut vuotoja jossain tietyssä paikassa? Käynnistyksen jälkeen tuo pyyntihän laskee heti 1000hpa:n pintaan. Sitten pysyy ihan arvoissaan, myös ajossa. Kone alkaa lupailemaan heti kun rail paine nousee yli 120bar, mikä tapahtuu melko nopeasti, mutta ei vain käynnisty. Pikku hiljaa sitten pytty kertaansa hörähtää paremmin ja n. 20s startin jälkeen alkaa käymään ja käy tosiaan sitten heti todella nätisti. Suuttimien korjauskertoimet on kyllä kaikki yli tai alle +/-5 heti käynnistyksen jälkeen, mutta asettuu melko nopeasti arvoihin kun hieman lämpeää. Koetin lämpöpuhaltimella lämmitellä kp-pumppua, suuttimia vuoron perään, rail-painesäädintä jne., mutta näillä ei ollut mitään vaikutusta. Ei ole suoraan sanottuna itsellä edes hyvää arvausta mitä seuraavaksi kokeilisin, niin sillä kyselen. En haluaisi summassa alkaa tuohon vaihtelemaan osia.
