Kokemuksia MB 230TE

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
august_124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 15.08.2004 09:40

Kokemuksia MB 230TE

Viesti Kirjoittaja august_124 »

Eli ostamassa 230TE:tä vm.-91.Löytyykö foorumilaisilta kokemuksia moottorin toiminnasta; sähkövikoja,käyntihäiriöitä?minkä merkkiset sytysjärjestelmän osat? entä voimansiirto?Muita kokemuksia kyseisestä mesestä.Mitä hyvää/mitä huonoa :?:
qmb22o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ti 06.01.2004 23:38
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja qmb22o »

Aika paljon on ollut ainaki kuulopuheitten mukaan?

Itsellä ei ole kokemusta ko moottorista.

Jospa joku valistaisi enemmän.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14190
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kuuntele nokka-akselin kunto (tai tsekkaa kuluma öljyntäyttöaukosta).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Timo L. kirjoitti:Kuuntele nokka-akselin kunto (tai tsekkaa kuluma öljyntäyttöaukosta).
Eipä taida enään tuon ikäissä ( vm-91 ) olla nokka-akseli vikaa? Materiaali vaihtui muistaakseni 88-89.
Ja jos nokka-akseli on kulunut niin mihin ne puuttuvat metallit on mennyt?
Jokainen auto on yksilö ja Essosbaari puheet kannattaa jättää ohi. Meinaan jos sattuu istumaan opel pöydässä tms..

Reilusti vaan kokeilemaan, jos itse ei tiedä niin autotohtoreita on useimmilla katsastus-asemilla. Sieltää saa puollueettoman lausunnon auton kunnosta.
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
qmb22o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ti 06.01.2004 23:38
Paikkakunta: Koillismaa

Re: Kokemuksia MB 230TE

Viesti Kirjoittaja qmb22o »

august_124 kirjoitti:Eli ostamassa 230TE:tä vm.-91.Löytyykö foorumilaisilta kokemuksia moottorin toiminnasta; sähkövikoja,käyntihäiriöitä?minkä merkkiset sytysjärjestelmän osat? entä voimansiirto?Muita kokemuksia kyseisestä mesestä.Mitä hyvää/mitä huonoa :?:
Elikkä Boschin sytöt on.
KE-Jetronic ruisku.

Kone on ilmeisesti 102.982 eli haulla saattaa löytyä jotakin.
Kokeile hakusanaksi M102.
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Eipä niissä suurempia... Liikaa jos alkaa pelkäämään, niin jää auto kokonaan ostamatta

Velipojalla oli 230E W123, siinä ei ollunna kyllä mittää muuta kun se nokka-akseli hieman äänteli, noissa uusimmissa 230:ssa tuo on jo lujempaa tekoa. Ja saahan noihin osia. Nätisti kävi muuten kyllä, ei pätkiny eikä juonitellut sen vuoden ja 40tkm aikana yhtään.

Kyllä ne bensamersutkin kestää. Ja voimansiirto kestää kans, onhan se jo läpi maailman ajan kestänyt. Jos auto on ruosteeton, osta pois vaan. Sitten retusoi, jos jotain ilmenee.
124.023
qmb22o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ti 06.01.2004 23:38
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja qmb22o »

Hemingway kirjoitti:Eipä niissä suurempia... Liikaa jos alkaa pelkäämään, niin jää auto kokonaan ostamatta

Velipojalla oli 230E W123, siinä ei ollunna kyllä mittää muuta kun se nokka-akseli hieman äänteli, noissa uusimmissa 230:ssa tuo on jo lujempaa tekoa. Ja saahan noihin osia. Nätisti kävi muuten kyllä, ei pätkiny eikä juonitellut sen vuoden ja 40tkm aikana yhtään.

Kyllä ne bensamersutkin kestää. Ja voimansiirto kestää kans, onhan se jo läpi maailman ajan kestänyt. Jos auto on ruosteeton, osta pois vaan. Sitten retusoi, jos jotain ilmenee.
Hemingway taitaa olla järkimies. Viisaita sanoja puhuu! Nuilla neuvoilla pärjää pitkälle, vaikka bensat hyytyy...
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Hiljainen auto. Viisivaihteisena satasen vauhdissa kiertää n. 2300. Ei mikään raketti mutta kyllä sillä paikasta toiseen ehtii.

Kuuntele, mielellään kylmästä koneesta, kuuluuko pakosarjasta sipsutusta. Näissä tuppaavat ne halkeilemaan. Venetmäellä olisivat halunneet paria sataa ehjästä käytetystä ja uudesta saapi maksaa nelisen sataa. Eipä se sinällään autoa huononna – pitää vaan sen verran tingata hinnasta pois. :D

t.
nimim. "Kävelymiehenä, kun ostetut pakosarjan tiivisteet olivat eri paria, eivätkä pitäneet"
E500 – 211.070
Vastaa Viestiin