
Kokemuksia MB 230TE
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su 15.08.2004 09:40
Kokemuksia MB 230TE
Eli ostamassa 230TE:tä vm.-91.Löytyykö foorumilaisilta kokemuksia moottorin toiminnasta; sähkövikoja,käyntihäiriöitä?minkä merkkiset sytysjärjestelmän osat? entä voimansiirto?Muita kokemuksia kyseisestä mesestä.Mitä hyvää/mitä huonoa 

Eipä taida enään tuon ikäissä ( vm-91 ) olla nokka-akseli vikaa? Materiaali vaihtui muistaakseni 88-89.Timo L. kirjoitti:Kuuntele nokka-akselin kunto (tai tsekkaa kuluma öljyntäyttöaukosta).
Ja jos nokka-akseli on kulunut niin mihin ne puuttuvat metallit on mennyt?
Jokainen auto on yksilö ja Essosbaari puheet kannattaa jättää ohi. Meinaan jos sattuu istumaan opel pöydässä tms..
Reilusti vaan kokeilemaan, jos itse ei tiedä niin autotohtoreita on useimmilla katsastus-asemilla. Sieltää saa puollueettoman lausunnon auton kunnosta.

Hyvät on perät.......
Auti
Re: Kokemuksia MB 230TE
Elikkä Boschin sytöt on.august_124 kirjoitti:Eli ostamassa 230TE:tä vm.-91.Löytyykö foorumilaisilta kokemuksia moottorin toiminnasta; sähkövikoja,käyntihäiriöitä?minkä merkkiset sytysjärjestelmän osat? entä voimansiirto?Muita kokemuksia kyseisestä mesestä.Mitä hyvää/mitä huonoa
KE-Jetronic ruisku.
Kone on ilmeisesti 102.982 eli haulla saattaa löytyä jotakin.
Kokeile hakusanaksi M102.
Eipä niissä suurempia... Liikaa jos alkaa pelkäämään, niin jää auto kokonaan ostamatta
Velipojalla oli 230E W123, siinä ei ollunna kyllä mittää muuta kun se nokka-akseli hieman äänteli, noissa uusimmissa 230:ssa tuo on jo lujempaa tekoa. Ja saahan noihin osia. Nätisti kävi muuten kyllä, ei pätkiny eikä juonitellut sen vuoden ja 40tkm aikana yhtään.
Kyllä ne bensamersutkin kestää. Ja voimansiirto kestää kans, onhan se jo läpi maailman ajan kestänyt. Jos auto on ruosteeton, osta pois vaan. Sitten retusoi, jos jotain ilmenee.
Velipojalla oli 230E W123, siinä ei ollunna kyllä mittää muuta kun se nokka-akseli hieman äänteli, noissa uusimmissa 230:ssa tuo on jo lujempaa tekoa. Ja saahan noihin osia. Nätisti kävi muuten kyllä, ei pätkiny eikä juonitellut sen vuoden ja 40tkm aikana yhtään.
Kyllä ne bensamersutkin kestää. Ja voimansiirto kestää kans, onhan se jo läpi maailman ajan kestänyt. Jos auto on ruosteeton, osta pois vaan. Sitten retusoi, jos jotain ilmenee.
124.023
Hemingway taitaa olla järkimies. Viisaita sanoja puhuu! Nuilla neuvoilla pärjää pitkälle, vaikka bensat hyytyy...Hemingway kirjoitti:Eipä niissä suurempia... Liikaa jos alkaa pelkäämään, niin jää auto kokonaan ostamatta
Velipojalla oli 230E W123, siinä ei ollunna kyllä mittää muuta kun se nokka-akseli hieman äänteli, noissa uusimmissa 230:ssa tuo on jo lujempaa tekoa. Ja saahan noihin osia. Nätisti kävi muuten kyllä, ei pätkiny eikä juonitellut sen vuoden ja 40tkm aikana yhtään.
Kyllä ne bensamersutkin kestää. Ja voimansiirto kestää kans, onhan se jo läpi maailman ajan kestänyt. Jos auto on ruosteeton, osta pois vaan. Sitten retusoi, jos jotain ilmenee.
Hiljainen auto. Viisivaihteisena satasen vauhdissa kiertää n. 2300. Ei mikään raketti mutta kyllä sillä paikasta toiseen ehtii.
Kuuntele, mielellään kylmästä koneesta, kuuluuko pakosarjasta sipsutusta. Näissä tuppaavat ne halkeilemaan. Venetmäellä olisivat halunneet paria sataa ehjästä käytetystä ja uudesta saapi maksaa nelisen sataa. Eipä se sinällään autoa huononna – pitää vaan sen verran tingata hinnasta pois.
t.
nimim. "Kävelymiehenä, kun ostetut pakosarjan tiivisteet olivat eri paria, eivätkä pitäneet"
Kuuntele, mielellään kylmästä koneesta, kuuluuko pakosarjasta sipsutusta. Näissä tuppaavat ne halkeilemaan. Venetmäellä olisivat halunneet paria sataa ehjästä käytetystä ja uudesta saapi maksaa nelisen sataa. Eipä se sinällään autoa huononna – pitää vaan sen verran tingata hinnasta pois.

t.
nimim. "Kävelymiehenä, kun ostetut pakosarjan tiivisteet olivat eri paria, eivätkä pitäneet"
E500 – 211.070