Papan c209 ja Kippo
Re: Papan c209 ja Kippo
Huoltolaskurikin tuli myöhässä ilmoittelemaan, meni hetki muistellessa kuittaus tapaa
Niin pistetään taas muistiin
1. Avain asentoon 2
2. Sitten menusta ulkolämpötila esiin
3. Kelataan huolto esiin
4. Reset nappula pohjaan, piippaus ja kysymys ”haluatko nollata”, sormi pois
5. Sormi takaisin reset nappulalle ja odottaa nollauksen ja sormi pois
6. Valmis
Niin pistetään taas muistiin
1. Avain asentoon 2
2. Sitten menusta ulkolämpötila esiin
3. Kelataan huolto esiin
4. Reset nappula pohjaan, piippaus ja kysymys ”haluatko nollata”, sormi pois
5. Sormi takaisin reset nappulalle ja odottaa nollauksen ja sormi pois
6. Valmis
Re: Papan c209 ja Kippo
Pistin seisomaan, auton siis.
Täytyy siis keskittyä koko talviaika keksimään kaikenlaisia tulevia päivityksiä aka unelmointia
Oikeasti pitää laittaa työpiste ja ruveta käymään ohjaimien piirilevyjä läpi yksi kerrallaan, nyt on se aika.
Kuten foorumia seuraavat ovat huomanneet, niin ikä tulee vastaan näissä vehkeissä, edes hyvät vehjekset ei kestä ajanhammasta
Mitään hälyttävää ei kyllä ole tiedossa, mutta vanha on vanha, niin se vaan on.
Eihän tätä kyllä usko esson porukatkaan, miten helppo veijari tämä yksilö on ollut
Alkaako tästä tulla klassikko? Perinteisen ulkoisen tarkastuksen perusteet mittasuhteiltaan voisi jopa olla mahdollista, jotta mokoma rääpäle pesee cl mallin ikäluokassaan
uudempaa ei kyllä pese, se vaan on hieno peli kaikkiaan!
Täytyy siis keskittyä koko talviaika keksimään kaikenlaisia tulevia päivityksiä aka unelmointia

Oikeasti pitää laittaa työpiste ja ruveta käymään ohjaimien piirilevyjä läpi yksi kerrallaan, nyt on se aika.
Kuten foorumia seuraavat ovat huomanneet, niin ikä tulee vastaan näissä vehkeissä, edes hyvät vehjekset ei kestä ajanhammasta

Mitään hälyttävää ei kyllä ole tiedossa, mutta vanha on vanha, niin se vaan on.
Eihän tätä kyllä usko esson porukatkaan, miten helppo veijari tämä yksilö on ollut

Alkaako tästä tulla klassikko? Perinteisen ulkoisen tarkastuksen perusteet mittasuhteiltaan voisi jopa olla mahdollista, jotta mokoma rääpäle pesee cl mallin ikäluokassaan

Re: Papan c209 ja Kippo
Piti ottaa käyttöön, hyvä jumppa
Tähän mennessä tulleet lumet päällä, onneksi keli suosi lapiomiestä, jotain tosi jäistä kasaa olisi ikävämpi ollut putsailla.
Autossa pitkään ollut ja hyvin palvellut sznajder silver100Ah akku( taattua laatua
)selkeästi väsynyt, niin akku kaupoilla piti käydä eilen. Tänään vaihtelin akun, ei mitään ihmeellistä.
Tosin tuo akku on pituudeltaan vajaa, kun pitäisi olla 353 pitkä! Tuolle on jo loppusijoitus paikka valmiina ja oikean kokoinen akku on tulossa tilalle, sai kyllä kiinnitysraudan kääntämällä kiinni.
Samalla pääsi kurkkaamaan akun alle, sielläkään mitään ihmeellistä. Koivunsiemeniä, jotka poistelin kourallisen, näköjään joka vuosi tehtävä putsaus
Sopitukset kuntoon ja ajelua, täytyy ajella pakolliset, siihen asti että poika saa uudemman mersunsa korjautettua
Ja viimeistään keväällä käydä laatikon ohjelmoinnissa, niin saa siitäkin hiukan näpsäkämmän, hieman lisää sporttia se kyllä vaatiikin

Tähän mennessä tulleet lumet päällä, onneksi keli suosi lapiomiestä, jotain tosi jäistä kasaa olisi ikävämpi ollut putsailla.
Autossa pitkään ollut ja hyvin palvellut sznajder silver100Ah akku( taattua laatua

Tosin tuo akku on pituudeltaan vajaa, kun pitäisi olla 353 pitkä! Tuolle on jo loppusijoitus paikka valmiina ja oikean kokoinen akku on tulossa tilalle, sai kyllä kiinnitysraudan kääntämällä kiinni.
Samalla pääsi kurkkaamaan akun alle, sielläkään mitään ihmeellistä. Koivunsiemeniä, jotka poistelin kourallisen, näköjään joka vuosi tehtävä putsaus

Sopitukset kuntoon ja ajelua, täytyy ajella pakolliset, siihen asti että poika saa uudemman mersunsa korjautettua

Ja viimeistään keväällä käydä laatikon ohjelmoinnissa, niin saa siitäkin hiukan näpsäkämmän, hieman lisää sporttia se kyllä vaatiikin

Re: Papan c209 ja Kippo
Näkyy nopeusmittarin viisarikiekko hieman rykivän, liekkö kehä rapistumassa. Noh nopeustieto diginä kuitenkin toimii oikein eli keväällä voisi katsella mokomaa viisarikiekkoa, ei näytä olevan kummoinen homma vaihtaa kuitenkaan.
Re: Papan c209 ja Kippo
Ostelin viisarirattaan ja irroituskoukut mittaristolle(en viitsi 6€ itse väännellä rautalankaa


Tässähän on se hyvä puoli, jotta E mallipohjaisissa on sama mittaristo
Oikea syy toimimattomuudelle, taitaa olla tuo akun pakkovaihto, joten täytyy ”palauttaa” , ”synkata” piuhoilla ensin, ennenkuin lähtee leikkausta tekemään.
Lievää innostusta näköjään löytyy myös sirujen lukuun/muokkaukseen/kopiointiin sopivan kaluston ohjelmiston hankinta, kun ei ne maksa juuri mitään, eikä tarvitse edes kiinasta asti tilata.
Re: Papan c209 ja Kippo
Innostuin kokeilemaan saako tuosta vielä hyvän, aika tyhjäksi oli päässyt. Älylaturilla kun puski recond moodin kanssa, niin näyttää voivan hyvin

Edit: testerillä vain katsottu, akku irrallaan, ettei tuosta nyt mitään johtopäätöksia voi tehdä! Liian kylmä on nyt lähteä leikkimään autolle mokoman kanssa



Re: Papan c209 ja Kippo
Tämä heijarikiekko saapui, näyttää ihan asialliselta. Tuohon sitten pitää siirtää viisarin päälliset alkuperäisestäOrlov kirjoitti: ↑La 23.12.2023 11:20Ostelin viisarirattaan ja irroituskoukut mittaristolle(en viitsi 6€ itse väännellä rautalankaa), täytyy vielä katsella varalle mittaristo. Sekin vain ”tuuninki” mielessä, voisi kokeilla erilaisia variaatioita
![]()
Tässähän on se hyvä puoli, jotta E mallipohjaisissa on sama mittaristo
Oikea syy toimimattomuudelle, taitaa olla tuo akun pakkovaihto, joten täytyy ”palauttaa” , ”synkata” piuhoilla ensin, ennenkuin lähtee leikkausta tekemään.
Lievää innostusta näköjään löytyy myös sirujen lukuun/muokkaukseen/kopiointiin sopivan kaluston ohjelmiston hankinta, kun ei ne maksa juuri mitään, eikä tarvitse edes kiinasta asti tilata.

DC virtalähteet ei ihan mahottomia maksa, niin jos vielä semmosen ostaisi


Re: Papan c209 ja Kippo
Ai se on tommonen. Mä olen monasti miettinyt millä noitavoimalla tuo neula leijuu mittaristossa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Papan c209 ja Kippo
Ja pakkasilla nukahti talviauton akkuOrlov kirjoitti: ↑Ke 03.01.2024 15:27
Edit: testerillä vain katsottu, akku irrallaan, ettei tuosta nyt mitään johtopäätöksia voi tehdä! Liian kylmä on nyt lähteä leikkimään autolle mokoman kanssamutta toimiipahan nyt varavirtana, jos on tarvetta, eikä kyllä edes mahtuisi talviauton akun tilalle, joka on alle puolet tuosta ja silti toimii näillä pakkasilla! Ei kyllä montaa seisontapäivää kestä niin pieni kikkare
![]()

Onneksi tuommonen 44Ah kikkare paljoa maksa ja nyt on jännitelähteitä sitten tarjolla

Huomenna näyttäisi olevan sopiva keli testailla tuo 100Ah akku, onko siitä enään mihinkään, samalla kun putsailee mersun jäistä

Re: Papan c209 ja Kippo
Clk lähti niin nätisti käyntiin,jotta unohdin testailut välittömästi
Miten ihmeessä voi auto lähteä niin nätisti, kaiken tämän pakkastelun jälkeen
Ehkä ne on alunperin tehty semmoisiksi
Laiska kun olen, niin kaivoin vain sisäänmenoväylän ja painoin nappia, sekunnin osissa nättiin tyhjäkäyntiin, toki "ryyppy" moodissa ja sekin lyhyt kuin kesäkäytössä
Noh, plussallahan tuo lämpötila on/oli.
Voi rauhassa todeta,jotta tuo vanha akku on unohdettava autokäytössä,ilman mitään testailua

Miten ihmeessä voi auto lähteä niin nätisti, kaiken tämän pakkastelun jälkeen

Ehkä ne on alunperin tehty semmoisiksi

Laiska kun olen, niin kaivoin vain sisäänmenoväylän ja painoin nappia, sekunnin osissa nättiin tyhjäkäyntiin, toki "ryyppy" moodissa ja sekin lyhyt kuin kesäkäytössä

Noh, plussallahan tuo lämpötila on/oli.

Voi rauhassa todeta,jotta tuo vanha akku on unohdettava autokäytössä,ilman mitään testailua

Viimeksi muokannut Orlov, Ke 10.01.2024 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Papan c209 ja Kippo
Omat mielipiteet asiasta, virtalähteen suhteen.
Kun on kunnollinen akku autossa, niin toiminta kokonaisuudessaan on aivan erilaista, käynnistyksestä lähtien!
Jos autossa on vähänkin vanhempi akku, niin halvin korjaus on vaihtaa kunnollinen akku, nämä tuntuvat vaativan puhdasta ja nättiä jännitettä/virtaa !
Ei tarvitse vaihtaa mitään antureita, pumppuja etc mikä on trendi ollut jo pitkään foorumilla, jokainen diagnostiikka käytännössä on ollut mitä ihmeellisempiä selvityksiä anturi sitä ja tätä ja ei sopiva laite etc
Pitää mersulla käydä jne, ostaa tonnin vehkeet, jotta osaa lukea vikakoodit ja suositukset siitä miten toimia
Josssakin tuikku tasolla, uskoisin asiaan, mutten näihin kotilukijoihin kyllä usko, ihan vaan siitä syystä, ettei he koskaan toista virheitään!
Toki virheistä oppii, muttei siitä, että näpelöi ja sattuu toimimaan.
En väheksy mitenkään oikeutta oppia asioita ja olla siitä ylpeä, jos keksii jotain joka toimii! Totean vain yhä useammin sen olevan yleistämistä ja pätemistä, tyyliin ”my precious” tyyppisesti.
Toki täytyy muistaa, että kirjoitettua viestiä tulkittaessa, niin sen voi tulkita ihan väärin
Kun on kunnollinen akku autossa, niin toiminta kokonaisuudessaan on aivan erilaista, käynnistyksestä lähtien!
Jos autossa on vähänkin vanhempi akku, niin halvin korjaus on vaihtaa kunnollinen akku, nämä tuntuvat vaativan puhdasta ja nättiä jännitettä/virtaa !
Ei tarvitse vaihtaa mitään antureita, pumppuja etc mikä on trendi ollut jo pitkään foorumilla, jokainen diagnostiikka käytännössä on ollut mitä ihmeellisempiä selvityksiä anturi sitä ja tätä ja ei sopiva laite etc
Pitää mersulla käydä jne, ostaa tonnin vehkeet, jotta osaa lukea vikakoodit ja suositukset siitä miten toimia
Josssakin tuikku tasolla, uskoisin asiaan, mutten näihin kotilukijoihin kyllä usko, ihan vaan siitä syystä, ettei he koskaan toista virheitään!
Toki virheistä oppii, muttei siitä, että näpelöi ja sattuu toimimaan.
En väheksy mitenkään oikeutta oppia asioita ja olla siitä ylpeä, jos keksii jotain joka toimii! Totean vain yhä useammin sen olevan yleistämistä ja pätemistä, tyyliin ”my precious” tyyppisesti.
Toki täytyy muistaa, että kirjoitettua viestiä tulkittaessa, niin sen voi tulkita ihan väärin

Re: Papan c209 ja Kippo
Melko kauan piti koukkuja odotella, olivat kuulemma kadonneet postissa. Pistivät uudet tulemaan kotiintuotuna.
Näillä siis irroitellaan mittaristo kojelaudasta
Tulivat ripeästi. Ja eilen tuli ne hävinneetkin

Näillä siis irroitellaan mittaristo kojelaudasta
Tulivat ripeästi. Ja eilen tuli ne hävinneetkin


Re: Papan c209 ja Kippo
Alkaa olemaan se aika vuodesta, jotta rassaaminen alkaa
Jos muuten joku tekee jotain tuommoisilla em koukuilla, joutaa tuo toinen pari hyötykäyttöön, voi noutaa perusteluja vastaan!
Onneksi pakkaset tuli, niin en viitsi vielä mihinkään toimenpiteisiin ryhtyä, mutta kun katsoo tuota uusien osien kasaa, niin tekemistä riittää
Toki mitään pakollista ei ole, ainakaan vielä ilmennyt, mutta uskon ennaltaehkäisyyn
toki motivaatio tulee vasta kun on reilusti lämmintä(ja sataa vettä)
Ja ehkä salaa istuskellut autossa ja ehkä hieman kuunnellut v8 murinaa, ehkä
Mutta toinen avain on näköjään lopettanut toimintansa! Toki sitä käyttää voi, muttei kake osasto toimi, luulin ensin pattereiden loppuneen, mut ei, ei auttanut pattereiden vaihto, ei ledi vilku eikä availe ovia

Jos muuten joku tekee jotain tuommoisilla em koukuilla, joutaa tuo toinen pari hyötykäyttöön, voi noutaa perusteluja vastaan!
Onneksi pakkaset tuli, niin en viitsi vielä mihinkään toimenpiteisiin ryhtyä, mutta kun katsoo tuota uusien osien kasaa, niin tekemistä riittää

Toki mitään pakollista ei ole, ainakaan vielä ilmennyt, mutta uskon ennaltaehkäisyyn

Ja ehkä salaa istuskellut autossa ja ehkä hieman kuunnellut v8 murinaa, ehkä

Mutta toinen avain on näköjään lopettanut toimintansa! Toki sitä käyttää voi, muttei kake osasto toimi, luulin ensin pattereiden loppuneen, mut ei, ei auttanut pattereiden vaihto, ei ledi vilku eikä availe ovia

Re: Papan c209 ja Kippo
Avaimen osalta, oli kyllä melko persiistä todeta loppupelissä vian olevan paketista otetuista uusista pattereista
Ja samoista paketeista sitten viimeisenä otetut 4 patteria oli ne joilla lähti tulille, voe prkl
viewtopic.php?t=221009

Ja samoista paketeista sitten viimeisenä otetut 4 patteria oli ne joilla lähti tulille, voe prkl

viewtopic.php?t=221009
Re: Papan c209 ja Kippo
Ropaamiset on vähissä, kelit on niin surkeat
ja työmatkalla on niin surkeassa kunnossa oleva tien pätkä, etten todellakaan ajele sitä, eiköhän se kaupunki kohta kunnostele sen
savi noussut pintaa jne jne
Ja autohan otetaan käyttöön vasta silloin kun sillä ajellaan!
Tilasin kuitenkin pari tiivistettä, elikkäs etuvalojen tiivisteet. Joka kerta kun konepellin avaa, niin tulee/tuli niitä mulkoiltua ja todettua vaihdon tarve.
Ihan aliexpreseestä
hyviä arvosteluja jne jne ja ennenkaikkea halvat
60€ tuossa toivottavasti säästää
Niistä sitten lisää kommenttia, kun asentelun aika koittaa


Ja autohan otetaan käyttöön vasta silloin kun sillä ajellaan!
Tilasin kuitenkin pari tiivistettä, elikkäs etuvalojen tiivisteet. Joka kerta kun konepellin avaa, niin tulee/tuli niitä mulkoiltua ja todettua vaihdon tarve.
Ihan aliexpreseestä



Niistä sitten lisää kommenttia, kun asentelun aika koittaa
Re: Papan c209 ja Kippo
Kesä korkattu, vappuajelulla tuli lopuksi käytyä katsomassa josko seisonnasta vikaa olisi tullut? No onneksi ei
Akun kuitenkin vaihdoin täysikokoiseen, siinä sitten tuli muistettua talvella nähty roskakasa akkutelineen alla. Joten siitä se idea sitten lähti, meni 4h rattosasti


Ihmeen hyvin kuitenkin teline säilynyt alapuolelta

Putsailin paikat ja johtoradan, sekä etulasin kaukalon valumaputken, siellä näkyy olevan myös akkukaukalolle valumaputki aukkoineen. Ovat vierekkäin. Molemmat tietysti täysin tukkeessa


Tässä vielä täytemateriaalista kuva


Akun kuitenkin vaihdoin täysikokoiseen, siinä sitten tuli muistettua talvella nähty roskakasa akkutelineen alla. Joten siitä se idea sitten lähti, meni 4h rattosasti



Ihmeen hyvin kuitenkin teline säilynyt alapuolelta

Putsailin paikat ja johtoradan, sekä etulasin kaukalon valumaputken, siellä näkyy olevan myös akkukaukalolle valumaputki aukkoineen. Ovat vierekkäin. Molemmat tietysti täysin tukkeessa



Tässä vielä täytemateriaalista kuva

Viimeksi muokannut Orlov, Ke 01.05.2024 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Papan c209 ja Kippo
Ja mittarin viisarikin lähti nollaamalla toimimaan, niin ei tarvinnut availla mittaristoaOrlov kirjoitti: ↑To 04.01.2024 20:21Tämä heijarikiekko saapui, näyttää ihan asialliselta. Tuohon sitten pitää siirtää viisarin päälliset alkuperäisestäOrlov kirjoitti: ↑La 23.12.2023 11:20Ostelin viisarirattaan ja irroituskoukut mittaristolle(en viitsi 6€ itse väännellä rautalankaa), täytyy vielä katsella varalle mittaristo. Sekin vain ”tuuninki” mielessä, voisi kokeilla erilaisia variaatioita
![]()
Tässähän on se hyvä puoli, jotta E mallipohjaisissa on sama mittaristo
Oikea syy toimimattomuudelle, taitaa olla tuo akun pakkovaihto, joten täytyy ”palauttaa” , ”synkata” piuhoilla ensin, ennenkuin lähtee leikkausta tekemään.
Lievää innostusta näköjään löytyy myös sirujen lukuun/muokkaukseen/kopiointiin sopivan kaluston ohjelmiston hankinta, kun ei ne maksa juuri mitään, eikä tarvitse edes kiinasta asti tilata.
DC virtalähteet ei ihan mahottomia maksa, niin jos vielä semmosen ostaisiPitää vielä tonkia amazonia läpi ja löytää lisää ostettavaa, jotta saa ilmaiset postit
![]()
Re: Papan c209 ja Kippo
Tilasin melkein aidot etulyhtyjen tiivisteet ja ne saapuivat. Vaikuttavat ihan asiallisilta, eihän niitä saa tietenkään paikalleen, kun pitää puskuri ainakin irroittaa jotta saa umpiot irti
hinta oli 30€ parille, laitan linkkiä kunhan joskus saan ne asennettua ja todettua asialliseksi
Kuvasta näkee, jos oikein pirusti tihrustaa, vanhojen kunnon


Kuvasta näkee, jos oikein pirusti tihrustaa, vanhojen kunnon


Re: Papan c209 ja Kippo
Hyvää työtä tuon putsaamisen kans, tuohon saattaa ilmaantua aikamoinen rutto tai tulva nopsaan.
Omastani purin sisälokasuojat, helmat ja pohjamuovit niin aivan täynnä hienoa maatunutta hiekkaa. Auto tuli kainuun hiekkabaanoilta aikoinaan.
Mikähän kypsyttänyt tiivisteet? Vaikka omanikin 20v vanhat niin melko virheettömät.
Aurinko, pesuaine, joku muu liuotin?
Omastani purin sisälokasuojat, helmat ja pohjamuovit niin aivan täynnä hienoa maatunutta hiekkaa. Auto tuli kainuun hiekkabaanoilta aikoinaan.
Mikähän kypsyttänyt tiivisteet? Vaikka omanikin 20v vanhat niin melko virheettömät.
Aurinko, pesuaine, joku muu liuotin?
Viimeksi muokannut naftale_n, La 04.05.2024 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: Papan c209 ja Kippo
Varmaan nuo kaikki yhdessä. Nuo on kuitenkin melko oleelliset esim sadekelillä, jottei konehuone ole täynnä vettä ja pölyä/hiekkaa etc
Joo, tuohon putsaamiseen. Pikkusen pelotti, onneksi mitään ruttoa ollut iskenyt, säikähdyksellä selvittiin nyt. Monella voipi olla toisin
Joo, tuohon putsaamiseen. Pikkusen pelotti, onneksi mitään ruttoa ollut iskenyt, säikähdyksellä selvittiin nyt. Monella voipi olla toisin

Re: Papan c209 ja Kippo
Umpiot kannattaa kiillottaa samalla tai vaihtaa linssit niin tulee hyvä.Orlov kirjoitti: ↑La 04.05.2024 12:57 Tilasin melkein aidot etulyhtyjen tiivisteet ja ne saapuivat. Vaikuttavat ihan asiallisilta, eihän niitä saa tietenkään paikalleen, kun pitää puskuri ainakin irroittaa jotta saa umpiot irtihinta oli 30€ parille, laitan linkkiä kunhan joskus saan ne asennettua ja todettua asialliseksi
Kuvasta näkee, jos oikein pirusti tihrustaa, vanhojen kunnon![]()
![]()
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Papan c209 ja Kippo
Linssit on kunnossa,2v edellisestä lasien(muovien) kiilloituksesta, tulee hyvät kun kiillottaa 

Re: Papan c209 ja Kippo
Näyttää vaan kuvassa samealta ja kellastuneelta. PPF kalvo on ihan suositeltavaa kiillotuksen jälkeen. Kestää pitempään. Hyvä pinnoitekin kyllä toimii. Tein tollaset umpiot viime kesänä omaan CLK:hon. Yhdistin xenon ja halogeeniumpiot ja rakensin niihin muutenkin säädöt uusiksi ym. Niihin tuli laitettua pinnoite ja pysy kyllä priimana sen hetken mitä auto mulla oli. Aiemmin kun noita on kiillotellu niin lähinnä vaan vahaillut ja se on kyllä parissa kuukaudessa kadonnut. Siinäkin on hauska, että Garnauba värjää keltaiseksi kirkkaat ja kromiset osat, eikä kestä lämpöä. Synteettinen kestää vähän paremmin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 362
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: Papan c209 ja Kippo
https://www.youtube.com/watch?v=qjSnn_NXhN8
Tuosta itse oon kuullut että on kans toimiva tapa. Toki vaatii myös UV-suojauksen
Tuosta itse oon kuullut että on kans toimiva tapa. Toki vaatii myös UV-suojauksen
Star C3 @LPR
Re: Papan c209 ja Kippo
Onko 100Ah Szanteri-merkkisessä akussa vain 600A käynnistysvirta, kun 604A = 100%, vai onko jäänyt testeriin väärä lukema ?Orlov kirjoitti: ↑Ke 03.01.2024 15:27Innostuin kokeilemaan saako tuosta vielä hyvän, aika tyhjäksi oli päässyt. Älylaturilla kun puski recond moodin kanssa, niin näyttää voivan hyvintäytyy vielä analyysi vetästä, niin näkee ”totuuden”
Edit: testerillä vain katsottu, akku irrallaan, ettei tuosta nyt mitään johtopäätöksia voi tehdä! Liian kylmä on nyt lähteä leikkimään autolle mokoman kanssamutta toimiipahan nyt varavirtana, jos on tarvetta, eikä kyllä edes mahtuisi talviauton akun tilalle, joka on alle puolet tuosta ja silti toimii näillä pakkasilla! Ei kyllä montaa seisontapäivää kestä niin pieni kikkare
![]()
![]()
Yleensä sataset akut on 750-900A jolloin lukema olisi 67-80% ja omien kokemusten mukaan niillä prosenteilla akusta ei enää ole autokäyttöön.
wiimax.fi
Re: Papan c209 ja Kippo
Olisko ollut 850, hyvä kysymys! Täytyy katsella kuvia, lienee tullut väärä kuva, kun noita tuli testattua useampi akku
Saattaa jopa olla, että on mennyt väärillä asetuksilla koko testi, otin kyllä mielestäni videon tuosta testauksesta
No, hitto, ei ole kuin tuo yksi kuva tallennettuna kuva sivustolle. Epäilen kyllä nyt vahvasti, jotta on tosiaan mennyt väärillä asetuksilla tuossa kuvassa. Eli painanut tuolla 600 tuon testin läpi. Täytyypä testata uudestaan
Edit. Hyvä että tuli puheeksi!
Pakkohan se oli ottaa nopea testi, akussa luki 800, jäljellä 678 testerin mukaan. Jännitekin oli jo lopsahtanut 12.4V nurkille, kun en ole ajellut. Sisäiset vastukset ihan ok tasolla, kuten tuosta virhetestistäkin huomaa, onhan sillä varmaan ikääkin
Täytyy seurailla(eli käyn uuden hakemassa ja siirrän tuo eläkeelle muihin töihin), kiitos huomiosta!
Edit:
Exide ea1000 100Ah/900A tuli eläkeläisen korvaajaksi, täyspitkänä (353). Olen kyllä muitakin katsellut, muttei nyt oikein jaksa juosta akkujen perässä pitkin kyliä

Saattaa jopa olla, että on mennyt väärillä asetuksilla koko testi, otin kyllä mielestäni videon tuosta testauksesta

No, hitto, ei ole kuin tuo yksi kuva tallennettuna kuva sivustolle. Epäilen kyllä nyt vahvasti, jotta on tosiaan mennyt väärillä asetuksilla tuossa kuvassa. Eli painanut tuolla 600 tuon testin läpi. Täytyypä testata uudestaan

Edit. Hyvä että tuli puheeksi!
Pakkohan se oli ottaa nopea testi, akussa luki 800, jäljellä 678 testerin mukaan. Jännitekin oli jo lopsahtanut 12.4V nurkille, kun en ole ajellut. Sisäiset vastukset ihan ok tasolla, kuten tuosta virhetestistäkin huomaa, onhan sillä varmaan ikääkin

Täytyy seurailla(eli käyn uuden hakemassa ja siirrän tuo eläkeelle muihin töihin), kiitos huomiosta!
Edit:
Exide ea1000 100Ah/900A tuli eläkeläisen korvaajaksi, täyspitkänä (353). Olen kyllä muitakin katsellut, muttei nyt oikein jaksa juosta akkujen perässä pitkin kyliä

Viimeksi muokannut Orlov, Ti 07.05.2024 18:50. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: Papan c209 ja Kippo
Uv pinnoite niissä on ollut, kestää noin vuoden, niin alkaa hiipumaan. Kalvothan ovat kiellettyjä ja ”tuoreemmissa” E merkatuissa vehkeissä, joskus -90 luvun lopusta eteenpäinEVO X kirjoitti: ↑Ma 06.05.2024 18:29 Näyttää vaan kuvassa samealta ja kellastuneelta. PPF kalvo on ihan suositeltavaa kiillotuksen jälkeen. Kestää pitempään. Hyvä pinnoitekin kyllä toimii. Tein tollaset umpiot viime kesänä omaan CLK:hon. Yhdistin xenon ja halogeeniumpiot ja rakensin niihin muutenkin säädöt uusiksi ym. Niihin tuli laitettua pinnoite ja pysy kyllä priimana sen hetken mitä auto mulla oli. Aiemmin kun noita on kiillotellu niin lähinnä vaan vahaillut ja se on kyllä parissa kuukaudessa kadonnut. Siinäkin on hauska, että Garnauba värjää keltaiseksi kirkkaat ja kromiset osat, eikä kestä lämpöä. Synteettinen kestää vähän paremmin.


Pidän itse pinnoitteita parempina vaihtoehtoina, itsellä CG ja autoglym aineina ja niitäkin käytän vain kirkastuksen jälkikäsittelynä, vaikka pitäisi uusia esim 6kk välein, mutta kuten sanottu ne kuitenkin jaksaa sen vuoden tai kaksi taistella UV valoa vastaan ja sit ne on sama jo kirkastella uudestaan
Oho olikin -21 heinäkuussa kun nuo kävin läpi, siinä mielessä näyttävät ihan hyviltä vielä


Tässä kuvassa on vuosi kulunut laitosta ja nyt tosiaan tulee 3v, niin saa ne jo vähän kellastuakin


Re: Papan c209 ja Kippo
Olen nyt pelannut uuden akun kanssa, eikä kyllä oikein vakuuta. Sinänsä on tietty kiva, kun jännitekin nousee 13.7V nurkille(akun) älylaturilla ajaessa, täytyy näköjään antaa ”älyn” hoitaa prosessi loppuun
En vain oikein pidä prosessin kestosta, olenkos minä jälleen kerran jäänyt kehityksestä jälkeen 
Esim (EN) stardardilla 900A käynnistysvirta notkuu noin 860 nurkilla, che guevara oli reipas 3mohm
Lisäilin pesunestettä säiliöön, kusee näköjään oikealta läpi. En osaa varmaksi sanoa, veikkaan kuitenkin ”ajovalonpesurinsuutinta”, täytyy tuo puskuri johonkin väliin irroittaa, kun pitää öljyjäähdytinkin sinne polkasta, saa taatusti odottaa sinne asti
Josta tuli mieleen, jotta puskurikaan ei ole kuin 98% kiinni, kun puuttuu edelleen ne tiivisteet, sieltäkin
ja valojen tiivisteet tietty pitää laittaa



Esim (EN) stardardilla 900A käynnistysvirta notkuu noin 860 nurkilla, che guevara oli reipas 3mohm
Lisäilin pesunestettä säiliöön, kusee näköjään oikealta läpi. En osaa varmaksi sanoa, veikkaan kuitenkin ”ajovalonpesurinsuutinta”, täytyy tuo puskuri johonkin väliin irroittaa, kun pitää öljyjäähdytinkin sinne polkasta, saa taatusti odottaa sinne asti

Josta tuli mieleen, jotta puskurikaan ei ole kuin 98% kiinni, kun puuttuu edelleen ne tiivisteet, sieltäkin



Re: Papan c209 ja Kippo
Ihan tarkoituksella erillisen viestin tuosta akun testauksesta raapustin. Näitä prkl stardardeja tuntuu olevan ihan liikaa, jotta niistä mitään selkoa ottaaOrlov kirjoitti: ↑To 09.05.2024 14:13 Olen nyt pelannut uuden akun kanssa, eikä kyllä oikein vakuuta. Sinänsä on tietty kiva, kun jännitekin nousee 13.7V nurkille(akun) älylaturilla ajaessa, täytyy näköjään antaa ”älyn” hoitaa prosessi loppuunEn vain oikein pidä prosessin kestosta, olenkos minä jälleen kerran jäänyt kehityksestä jälkeen
Esim (EN) stardardilla 900A käynnistysvirta notkuu noin 860 nurkilla, che guevara oli reipas 3mohm
Lisäilin pesunestettä säiliöön, kusee näköjään oikealta läpi. En osaa varmaksi sanoa, veikkaan kuitenkin ”ajovalonpesurinsuutinta”, täytyy tuo puskuri johonkin väliin irroittaa, kun pitää öljyjäähdytinkin sinne polkasta, saa taatusti odottaa sinne asti![]()
Josta tuli mieleen, jotta puskurikaan ei ole kuin 98% kiinni, kun puuttuu edelleen ne tiivisteet, sieltäkinja valojen tiivisteet tietty pitää laittaa
![]()
![]()

Esim tuossa exide akussa on tuo 900A ilmoitettu EN stardandin mukaan(jotka ovat kopiosuojattuja), eli onkohan se harhaanjohtava arvo


Ja firmalla on melkolailla paskat kotisivut(exide)
Täytyy jatkaa tutustumista aiheeseen ja koko merkkiin
Re: Papan c209 ja Kippo
Kyllä se näköjään "äly" pääsee päälle, tziisus, kylläpä kesti! Liekö tuo carbon technology 2.0 syynä
Ei kyllä ole hajuakaan mistä on kyse.
Joku varmaan tietää, niin voi kertoa akku teknologiasta lisää?

Ei kyllä ole hajuakaan mistä on kyse.
Joku varmaan tietää, niin voi kertoa akku teknologiasta lisää?