Kokemuksia Continental "kitka"renkaista

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Kokemuksia Continental "kitka"renkaista

Viesti Kirjoittaja HVM »

Voi isäkissan ..ttu että on hermot riekaleena noihin Continental winter contacteihin! Onneks en kulettele puukoa mukana, olis muuten tullu äsken neljä hyväpintaista lepuuttajaa kaljulammen vierasvenelaituriin. Tai *itut, ei niistä oo kyllä siihenkään hommaan, liian liukkaat. Neljän kilometrin matkalla 5 kertaa piti olla perse pitkällä oven välissä työntämässä apuna että ei vauhti uupunut aivan tyystin. Olosuhteet olivat niinkin vaativat että suvilunta oli n. 5cm ja muuten hyvä tie ilman isompia mäkiä. Ei mahdu umpiluiseen kalloon mitenkään kuinka joku höpläyttää löyhäpäisyyttään Suomen pienille markkinoille tuollaista *askaa :evil: .Maanantai kun koittaa otan teleksit maahantuojalle ja "hienovaraisesti"tiedustelen asiaa. Autossa on kontissa lisäpainoa ja se on varustettu asr -luistonestolla, silti jää paikalleen kiinni 5 cm. lumeen. Tortuissa on pintaa lipo 7mm. Suositelkaapas ässään hyviä renkaita, nokialaisia ei tarvitse mainita kun ei meikäläisellä ole tarvetta koukata jokaisella bussipysäkillä.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Hö!
Ensimmäinen koskaan kuulemani moite Contin kitkoista.
Ei sillä että puolustaisinkaan, mutta aina olen pitänyt hyvänä merkkinä vaikkei löydykään valikoimastani.
Enkä osaa kyllä nokian Q-kitkojakaan haukkua :?
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Rampe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 06.08.2004 21:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Rampe »

Omassa on ollut contin 3 kitkat kesästä saakka myyjän jäljiltä.
Vähän oli epäilyksiä aluksi ,silti ovat toimineet ihan hyvin.
Onhan ne liukkaammat kuin nastat paljaalla jäällä mutta vielä
en ole pulaan niiden kanssa joutunut.
MB E320T Sportline -94
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Sen verran olen vanhanaikainen, että nastoihin luotan.
Kerran, yhden ainoa kerran vuosia sitten haksahdin kitkoihin. Kun olin ollut nelostiellä aivan suoralla ja tasaisella pätkällä seitsemänkympin nopeudessa poikittain, niin oitis vaihtui nastat alle. Ja pysyy.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Hyvin on winterContacteilla pärjätty. Eihän ne nastojen veroiset ole jäällä, mutta mielestäni kelvolliset renkaat.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tosi hyvät on sulalla ja (suolatulla :evil: ) tiellä mutta ei kyllä sakari etene mummoa kummemmin lumessa. Niitä suosituksia uusiksi renkaiksi?
Avatar
Komu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 05.10.2004 11:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Komu »

Minulla on haukutut Continentalin Wintercontact 3:set alla eikä mulla mitään ongelmia oo ollu. 225/45/17

Toisaalta minulla ei ole vertailupohjaa, koska ovat ensimmäiset "kunnon" kitkat allani.

Nastoihin en siirry enää.

Tuomas
Viimeksi muokannut Komu, La 08.01.2005 12:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bmw 540i 1996
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

ContiViking Contactit olleet alla 700-800 000 km kesät talvet ja hyvin toimii.
Niin Etelä-Suomen keleissä, kuin Lapin pakkasissa sekä tositoimissa Norjan lumiolosuhteissa.
Viimeisimmästä kolmossarjasta ei ole kokemuksia....

Edelliset toimineet erinomaisesti niin tyhjällä autolla, kuin raskaan asuntovaununkin vedossa.
Nastoihin en vaihda enää koskaan takaisin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Täällä aikanaan sanoin hyvää parjatuista Continentalin kitkoista urheilullisen auton alla. Kitkarenkaathan ne ovat. Ja aika kovat. En pärjännyt liikennevalolähdössä pöperökelillä nastarenkaiselle Quattro-A3:lle. Mutta ei se vielä renkaasta huonoa tee. Eikä autostakaan. :wink:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Itse kokeilin continentalin kitkoja forumilta tutun mannesmannin 300tdt:ssä ja hiljaiset olivat,suuntavakautta löytyi polanteiselta ja uraiselta tieltä kiitettävästi ja olihan sitä pitoakin..Jäinen keli onkin sitten eri juttu...
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Avatar
Jpartan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ti 09.03.2004 17:28
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jpartan »

Kyllähän nuo renkaat pitäisi valita Suomen oloihin eli nastaa alle...
MB C 180 vm. 1994
MM124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 07.12.2003 16:54
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MM124 »

Itse ajan ensimmmäistä talvea kitkarenkailla ja siltä näyttää että paluuta nastoihin ei ole.
Avatar
tehoseppo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Su 24.08.2003 19:50

Viesti Kirjoittaja tehoseppo »

ITselläni ovat alla kolmatta talvea nokian Q ja ovat todella mukavat ajaa. Suunta vakauskin on hyvä. Tosin luiston esto luulee kuivalla kelillä olevan liukasta. Ilmeisesti seos on pehmeä tai lamellit antaa periksi.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jpartan kirjoitti:Kyllähän nuo renkaat pitäisi valita Suomen oloihin eli nastaa alle...
Tuo riippuu ennemminkin autosta ja käyttötarkoituksesta. Taxikäytössä nastat on varmasti aivan perusteltuja sillä liikkuminen pitää olla sujuvaa sekä kelistä riippumatta auton on liikuttava. Pienempään, siis keskiluokan autoon laittaisin myös nastat. Tuollanen etuvetoinen Vito on niin helppo ajaa talvella, että se menee loistavasti huonoillakin kitkoilla. Ainoastaan kerran on auto jäänyt jumiin, ja sekin oli oma moka kun ajoin auton pehmeälle saviselle nurmikolle, jonne se upposi :?

Tuohon on tulossa michelinin kitkat kunhan euromaster saa ne joskus maahan...saa nähdä millaiset ovat. Kitkoilla ei muuten kannattaisi ajella kesäkeleillä.

Kai ne continetalin kitkat on asennettu oikein päin jos ne noin liukkaat on :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Jpartan kirjoitti:Kyllähän nuo renkaat pitäisi valita Suomen oloihin eli nastaa alle...
Kuten normaali ihminen osaa lakia lukea, niin suomen oloihin riittää talvirengas, kitka vai nasta ei väliä. Se että ei uskalla ajaa kuin nastalla, niin se on jokaisen henkilö kohtainen valinta, yks äitistä toinen tyttärestä.

Itse en enää ikinä tule sortumaan nastoihin, ellei jonkun auton mukana hetkeksi tule, mutta kyllä noilla omilla Contin 3:lla on eteenpäin päästy ja yleensä vaan kuunneltu noitten muitten autojen NASTOJEN rapinaa tiehen, kait niissä tehoa on niin paljon enemmän sitten, mutta yleensä aika kaukana tulee jo oltua niitten edellä ennenkuin sanottavaa kiihtyvyyttä niillä tapahtuu, mutta kyllä se nasta on paras, kuulevat ainakin koska sutii, jos eivät sitä muuten osaa tuntea ja äänihän on voimaa..

Nyt jo kolmannelle "sukulaiselle" meni myös Contin 3:t alle, että ainakin täälläpäin tuo hiljaisuus on valttia ja turvallisuus. Kun ovatten käynneet ajamassa kitkat, niin kyllä yleensä aatteet muuttuu. Mutta parhaat puheet ja puolustukset tulee yleensä juuri niiltä jotka eivät ikinä ole kitkoilla ajaneet, vaan itse ovat pähkäilleet päissänsä niitten toiminnan salat ja päätyneet lopputulokseen X.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Se että ei uskalla ajaa kuin nastalla

Kysymys ei kyllä ainakaan omalla kohdallani ole uskaltamisesta. Eiköhän tähän ikään ole jo oppinut ajamaan kelillä kuin kelillä ja aika monenlaisilla renkaillakin. Ainakin sen on oppinut, että jos rengas ei pidä, hiljennetään nopeutta.

Otetaans tämän aamun keli. Ilman nastoja en pystyisi edes omassa pihassa liikkumaan turvallisesti. Pihaan tulo ja lähtö tapahtuu suht jyrkän mäen kautta.
Olis kiva nähdä, kuinka homma tehdään kitkarenkailla? Mäet kun ovat peilijäässä.

Kysymys on omalla kohdallani täysin siitä, että vain nastoilla pystyn liikkumaan siellä, missä pitää. Meillä kun ei ole automaattisesti pihatiet aurattu tai hiekoitettu ja kuitenkin pitäisi liikkua.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Vielä nastoista huomioita vuosien varrelta:
Painavassa autossa nastat tahtovat suorastaan napsua poikki, kun sulalla asvaltilla kääntelee rengasta.
(Esim. parkkiruutuun/-ruudusta vekslatessa).

Ehkä nastojenkin kestävyys siinä suhteessa on muuttunut vuosien varrella.
Itse jätin "nastakokeilut" vuonna 1991, kun diesel-Crownin alla kävi melkoinen napse :shock:
Sen jälkeen nastoja on ollut satunnaisesti alla pieniä hetkiä lähinnä sen vuoksi, jos autokaupassa on tullut nastarenkaat mukana.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

kitkat

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Itse en ole ihmeemmin päässyt kokeilemaan uusia kitkarenkaita.

Olen kuitenkin ladunteossa huomannut, että moottorikelkan telamatosta löytyy aika pirunmoinen pito ilman nastojakin :?

Luulisi nastoista olevan sellaista hyötyä talvella, että karhentavat jäätä. Talvirenkaissa on tärkeä asia, että ne on aika uudet.
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

michelinin x-icet on pelanneet ihan ok, tänäkin talvena on etelässä ollut lähes koko ajan paljas asfaltti :) Märällä jäällä renkaat on heikoimmillaan mutta kyllä kitkaa löytyy silloinkin, rengas oikein "narskahtelee" peilijäällä talliin autoa venkslatessa... verrattuna ekan sukupolven nokia q:n renkaisiin on kehitystä parempaan tapahtunut hurjasti ja koko ajan kitkat kehittyy lisää.

En kyllä ostaisi kitkoja jos asuisin landella missä polannetiet on keväisin peilijäässä mutta kaupungissa eteläsuomessa nuo on ihan ykköset. Ei tarvitse varoa vaikka vähän sutia löisi asfaltilla, ei lentele nastan kärjet :)
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

PT kirjoitti:
Jpartan kirjoitti:Kyllähän nuo renkaat pitäisi valita Suomen oloihin eli nastaa alle...
yleensä vaan kuunneltu noitten muitten autojen NASTOJEN rapinaa tiehen
Juu, jokainen omien ajo-olosuhteidensa mukaan. ABSeista ja ESPeistä on muuten hirmusti ihan todellistakin apua kitkarenkailla ajellessa, kunhan nyt muuten ajaa järkevästi. Itse en voi mutkaisia paikallisteotä työmatkalla 50 km päivässä ajavana edes harkita kitkoja. Viimeisessä hankitussa autossa kun sellaiset oli alla ostettaessa ja jääkeli + vesisade, niin oli täys tekeminen, että pysyi tiellä yleensäkään. Nyt on alla uudet nastarenkaat ja voi pojat että on turvallinen tunne selkäytimessä.

Ja sitten siihen nastarenkaiden ääntelyyn. Minä kyllä olen kanssa aikani noita nastojen rapinoita kuunnellut, mutta kaikenlaisilla muilla autoilla kuin Mersuilla. Mielestäni iso osa Mersujen laadukkuutta on nimenomaan se, että nastojen rapinaa ei autossa tarvitse kuunnella (sisällä!) edes yli puoli miljoonaa km ajetussa 17-vuotiaassa W124:ssä. Tästä on taas ihan viimeaikaiset kokemukset, kun kitkat vaihtui nastoihin.
Käykääs muuten poijaat ja tyttäretkin pirruuttanne koeajamassa uusia kaikennäköisiä noin 20-25t€ perheautorakkineita nyt talvella ja verratkaa. Ja kiinnittäkääpä samalla huomiota siihen, kuinka monessa koeajoautossa on myös alla kitkat -sattuneesta syystä...
Avatar
Jpartan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ti 09.03.2004 17:28
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jpartan »

Tarkoitus ei ole provosoida juupas-eipäs väittelyä. Käyttötarkoitus ratkaisee. Mutta kun isketään testiin kitka ja nasta niin ei ole vielä kitkarengas nastaa voittanut.

Niin kuin edellä mainittiin niin rengasmelukaan ei Mesessä häiritse mutta eikös renkaissa ollut kyse turvallisuudesta ja vain siitä!
MB C 180 vm. 1994
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

tehoseppo kirjoitti:ITselläni ovat alla kolmatta talvea nokian Q ja ovat todella mukavat ajaa. Suunta vakauskin on hyvä. Tosin luiston esto luulee kuivalla kelillä olevan liukasta. Ilmeisesti seos on pehmeä tai lamellit antaa periksi.
Mä en pidä yhtään Q-nokialaisista,pitoa löytyy vain "talvikelillä" ja kesällä. Näillä rannikon välimallin talvilla tuskaa,suorastaan vaarallista.

Viime keväänä piti auto nostaa jo nosturille ja hakea vikaa kun vetelee niin kovin. Vika paikantui renkaisiin,ovat vain tajuttoman huonot. Pintaa tosin vähän,siinähän se suurin syy...

Luistonestoa EI VOI pitää päällä mikäli aikoo lähtä risteyksestä niin ettei oo kenenkään jaloissa. Vaikka luistonesto pois päältä,tuntuu säälittävältä kun jokainen pikku riisikippokin pakenee risteyksen jälkeen...
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Käyttö tarkoitus ratkaisee kumpi on parempi jos on liukasta niin nasta on parempi ja sulilla on kitkat paremmat mut sen olen huomannut että raskaassa autossa kitkat pelaa paremmin kun keveässä ja kitkan pito kun menetetään niin pito ei palaudu niin kuin nasta rattaassa (kaasua löysätessä) joten käyttö tarkoitus ratkaisee ja toiseksi nyky nastat ovat aika poloiset niin sairaan pienet mut kyllä niiden erot jäällä huomaa varsinkin vesi jäällä mut lumisilla teillä tuskin isoja eroja... eli kannattaa huomioda käyttö tarkoitus eikä oikein passaa vertailla kumpi ompi parempi se on mielestäni turhaa toinen on toisessa ja toinen toisessa osa alueessa ja kyllä contin kitkat on hyvät kaikesta huolimatta...vaikka minäkin nasta renkailla ajelen...
Itse tein ja säästin
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Eilen mentiin urissa komeasti kylkimyyryssä vaikka alla on nastat.

Jouduin ottamaan alle Nokian hakkapeliitta 2:t kun ei liikkeestä muuta löytynyt tarvimalleni rengaskoolle.

Renkaat ovat noin 10 kertaa paremmat kuin saksasta peräisin olleet kitkat, niillä uskaltaa ajaa normaalisti talvisäässäkin. Mutta näköjään jään päällä lilluva vesi vie pidon myös näistä. Toisaalta ei kyllä olisi tehnyt mieli edes kokeilla ajaa kyseistä tietä pelkillä kitkoilla varustetulla autolla. Hyvä kun pääsi mäen ylös edes nastoilla - ja tuntui todella että nastat olivat ainut autoa liikuttava tekijä siinä vaiheessa.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jos Veskola satutaan vastakkain ostan sinulle lanttukukon ja kossupullon :!:
Kävin pyllistelemässä auton vieressä ja kas kummaa! Sakarissa on neljä saman puolen torttua. :shock: Kuskin puoli pyörii oikein päin ja vänkärin puoli nurinpäin! Kumeja ei saa alle "väärin" sillä ne on jo rengaskoneella laitettu kaikki samoin päin vanteelle :shock: Suht professional meininkiä :evil: .Maanantaina käydään rakentava keskustelu "terveellä" kritiikillä höystettynä jossain rengaspajassa susirajalla :evil: :evil: . Ei mielestäni ole meikäläisen puusilmäisyyttä tuo koska homma tehtiin systeemillä koukut kouraan. On noita tullu itekin sen verran väännettyä päälle että tuon verran ois tajunnu :evil: Täytyy varmaan jatkossa seurata homma alusta loppuun paikan päällä. Jopa helepotti, ja eikun hermosavuille.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

No toi oli kyllä aika paha
Itse tein ja säästin
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Jpartan kirjoitti:Tarkoitus ei ole provosoida juupas-eipäs väittelyä. Käyttötarkoitus ratkaisee. Mutta kun isketään testiin kitka ja nasta niin ei ole vielä kitkarengas nastaa voittanut.

Niin kuin edellä mainittiin niin rengasmelukaan ei Mesessä häiritse mutta eikös renkaissa ollut kyse turvallisuudesta ja vain siitä!
Ja kuten testeistä ollaan myös luettu, niin koskas viimeksi Mersu sellaisen on voittanut ja silti kaikki meistä melkein sellaisella ajaa :roll: Testit on testejä, ken osaa niin pystyy käytössä eron huomaamaan, ilman että tukeutuu painettuun tekstiin ja tämä ei tarkoita että epäilisin testien totuuden mukaisuutta, lahjontaa ym vaan käytön kautta tullutta tietoa.

Tuota peilijää juttua olen aina ihmetellyt, mutta kait on auto ollut kitkoilla aina niin hyvä ettei ole minkäänlaisia ongelmia esiintynyt ikinä ja ei, autoissani ei ole ollut ESP:tä ym päällä, kyllä autoa ajetaan itse. Ja kyllä, provosoin keskustelua..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
MM124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 07.12.2003 16:54
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MM124 »

Nuo Saksasta tulleet kitkat ovat kovempaa kumiseosta kuin esim, Suomessa myytävät kitkat. Saksan renkaissa on korkeampi nopeusluokitus joten niiden on oltava kestävämpää kumia, muutenhan ne sulaisi alle. Aika moni joka on Saksasta tuonut auton niin on kyllä joutunut vaihtamaan talvirenkaat "Suomimalleihin"
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 651
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Mellilä

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

Mulla on tossa sedanissa alla Nokian Q 195/55/15 pito on hyvä vaikka nämäkin renkaat alkaa olla jo kuluneet, lisäksi on vielä tyhmän näköinen kun on noin pienet renkaat ja auto on korkea kuin heinäkuorma.
Tosin enää en kitkoja osta ellen oikein halvalla jostain saa.
Renkaiden vääntäminen väärinpäin vanteille pistää kyllä tosiaan "ammattitaidon" kyseenalaiseksi :evil:
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Avatar
japi.
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 448
Liittynyt: Ti 24.08.2004 09:17
Paikkakunta: varsinais-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja japi. »

Mulla on alla Gislaved Soft Frost 2 ja todella yllätynyt et kitkat on noin hyvät!
Ei ole tullut ennen mieleen et laittaisin omaan kitkat alle mut nyt kun on en vaihtais pois!
Vastaa Viestiin