Mersun maasturit

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
pappi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: To 18.11.2004 18:58
Paikkakunta: Pohjois-savo

Mersun maasturit

Viesti Kirjoittaja pappi »

Millaisia nämä ovat autoina? G sarjan maasturi edustaa minulle jotain sellaista, jonka voisin joskus haluta.

Käytettynä niitä ei mistään näytä saavan ja tuontiautoinakin ovat vähemmistönä.
En muuten maasturin perään haikailisi, mutta töissä pääsee ajelemaan Hj61:sellä säännöllisesti ja siinä on sitä jotain... _miehekästä_? Toisaalta tuo kakssatanen on vähän nuhanen hevoskopin eessä.

Eilen kävin katselemassa www.finbenz.fi sivustoa ja siellä oli jotain tuontiautoja, vailla hintaa.

Kertokaas joku, jolla on kokemuksia, että onko tuo G sarjalainen hyvä ja JOS alkaa tuollaista ostamaan, mihin kannattaa kiinnittää huomiota?

Kiitos.
Mersu myyty...
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Mersun maasturit

Viesti Kirjoittaja Aku P »

pappi kirjoitti:Millaisia nämä ovat autoina? G sarjan maasturi edustaa minulle jotain sellaista, jonka voisin joskus haluta.
.
Sama homma täällä, paitsi että en puhu konditionaalissa, vaan G on vielä jonain päivänä saatava. Piste.

Tuo Finbenz taitaa olla aika loppuunkaluttu aihe täällä, ehkä kannattaa pysyä kaukana.
Sitä vastoin mobile.de:sta voit katsella käytettyjen geemallien hintoja
sikäläisissä G-pisteissä. ( :oops: :shock: :lol: ).
Pyynnit ovat järjestäen tosi korkeita, 80-luvun G:n hinnalla voi saada pari ehjää hyvävarusteista W124:aa...

Toispualelt sit. Testien ja käyttäjäkokemusten perusteella kyseessä on kyllä törkeän hyvä auto ominaisuuksiltaan. Maasto-ominaisuuksissa on aivan selkeä kaula esim. juuri Toyotaan verrattuna, samoin maantieajossa.
Itse olen ajanut vain -83 300GD:ta, joka oli kyllä kohtuullisen laiska mutta tukeva peli ajella.
Ihan käytännössä kannattaa huomata, että auto on todella tukevaa tekoa ja tätä kautta raskas (sopii yrittää nostaa G:n konepeltiä kevyellä sormiotteella!) eli dieselvero on aika miehekäs ja vastaavasti bensavehkeessä taas kulutus.

Pitää muistaa, että G:t voidaan jakaa W461- ja 463-sarjoihin, joista ensinmainittu on selkeästi työkalumaisempi ja jälkimmäinen taas kaikkine NaviCommandeineen ja puhvelinnahkapenkkeineen toisenlainen juttu myös ylläpidon kannalta.

Mulla on joitain lehtiartikkeleja G:sta joita voisin joskus skannailla, jutut on vuosilta -82 -04 Tekniikan maailmasta ja Tuulilasista.

Oma unelmien täyttymys voisi olla pitkäkorinen hillitynvärinen G, mieluusti 290GD tai 300...

Forumilla ainakin Timo S on tähän aiheeseen perehtynyt syvemmältikin kuin vain unelmoiden, ja tehnyt aiheesta myös hyvät kotisivut.


EDIT. Pitihän sitä mennä tuonne Finbenziin katsomaan: voi jesus kun olisivat parempimaineisessa liikkeessä ja tuohon 350:een koneremontti tehty niin rientäisin paikalle oitis shekkivihon kanssa.

EDIT 2: saksalainen kelpoisa albiinoyksilö esim. tässä: http://www.mobile.de/SID1cE1BdeN7dsxbt5 ... 1151714439&
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
pappi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: To 18.11.2004 18:58
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja pappi »

Pitäis päästä testaamaan joskus millainen tuo on ajaa yms.

Itse en saa hyvää asentoa tuossa työmaan hj:ssä. Nilkka menee kipeeksi ku kaasupoljin aika erikoisessa kulmassa.

Kun emännälle oltiin ostamassa talliautoa, katselin erästä yksityisellä myynnissä ollutta mersua, mutta olohuoneesta kuului sillä tyypillisellä sävyllä "EI"...

Noo, nyt on kakkosautona hiace 8)

Kaverikin kehui tuota G sarjaa kun niillä oli yk hommissa niitä käytössä. Suomi on vaan p_rse maa omistaa maasturi. Kelit ja tiet antaisi selkeän syyn omistaa ja ajaa maasturilla.

Tuo linkissä ollut valkoinen, olisi kuin toteutunut päiväunelma...
Mersu myyty...
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

pappi kirjoitti: Itse en saa hyvää asentoa tuossa työmaan hj:ssä. Nilkka menee kipeeksi ku kaasupoljin aika erikoisessa kulmassa.
.
Pikainen offtopic tähän väliin: HJ:n kuskinpenkki onihan p**ka, ja kun siitä vielä loppuu säätövara kesken niin ei semmoisella ajaminen tämän puolesta herkkua ole. Sama käsittämätön täysin kesken loppuva säätövara on kyllä mm. Pajerossa ja DIscoveryssäkin, ja arvaan kokeilematta että myös pienemmissä maastureissa. Vaikka niissä juuri olisi tilaa tehdä riittävän pitkät istuinkiskot meille hujopeillekin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Viime keväänä ainankin tämä MB-Klubin G-Mies Runo Kurko kertoili, että saksasta jos aikoo tuoda originaalin G:n Suomeen, on oltava tarkkana että auto on varustettu tällä ns. voiman ulosotolla.

Tämä ainoastaan verotusteknisistä syistä.

Jos voiman uo:ta ei ole, auto käsitellään kalliina henkilöautona jolle MARVO ryhmä määrittelee hinnan - ja se on varmasti sellainen veromäärä jolla se auto tulee takuulla ainankin kerran (Mielellään kolme) verotettua oikeasta määrästä.

Mutta jos voiman uo on paikoillaan, silloin tapaus käsitellään normaalina maasturina ja verotus onnistuu huomattavasti huokeammin ja nopeammin.

Eli jos Saksantuonti kiinnostaa G-mallin kohdalla, niin suosittelen ennen lähtöä ottamaan yhteyttä ko. henkilöön - hän tietää mistä puhuu ja on hieno karismaattinen herrasmies jonka puheita kannattaa todellakin kuunnella.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14234
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jos enemmän meinaa ajaa GD:llä etenkin, ääni W463:lle tai W461:lle. W460 on hitauden lisäksi myös äänekäs.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Mesedesi kirjoitti:Viime keväänä ainankin tämä MB-Klubin G-Mies Runo Kurko kertoili, että saksasta jos aikoo tuoda originaalin G:n Suomeen, on oltava tarkkana että auto on varustettu tällä ns. voiman ulosotolla.

Tämä ainoastaan verotusteknisistä syistä.

Jos voiman uo:ta ei ole, auto käsitellään kalliina henkilöautona jolle MARVO ryhmä määrittelee hinnan - ja se on varmasti sellainen veromäärä jolla se auto tulee takuulla ainankin kerran (Mielellään kolme) verotettua oikeasta määrästä.

Mutta jos voiman uo on paikoillaan, silloin tapaus käsitellään normaalina maasturina ja verotus onnistuu huomattavasti huokeammin ja nopeammin.

Eli jos Saksantuonti kiinnostaa G-mallin kohdalla, niin suosittelen ennen lähtöä ottamaan yhteyttä ko. henkilöön - hän tietää mistä puhuu ja on hieno karismaattinen herrasmies jonka puheita kannattaa todellakin kuunnella.
PAPPI, jos olet kiinostunut todella hienokuntoisista G-maastureista, olisi Runolla varmasti myytävänä lyhyt 230GE, lyhyt 300GE tai pitkä 290TGE. Kaikki on kunnoltaan täysin virheettömiä.
Laita yv:tä, jos kiinostaa, niin sovitaan tapaaminen.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Aku P kirjoitti:
pappi kirjoitti: Itse en saa hyvää asentoa tuossa työmaan hj:ssä. Nilkka menee kipeeksi ku kaasupoljin aika erikoisessa kulmassa.
.
Pikainen offtopic tähän väliin: HJ:n kuskinpenkki onihan p**ka, ja kun siitä vielä loppuu säätövara kesken niin ei semmoisella ajaminen tämän puolesta herkkua ole. Sama käsittämätön täysin kesken loppuva säätövara on kyllä mm. Pajerossa ja DIscoveryssäkin, ja arvaan kokeilematta että myös pienemmissä maastureissa. Vaikka niissä juuri olisi tilaa tehdä riittävän pitkät istuinkiskot meille hujopeillekin.

Kyllä se on myönnettävä, kyllä hj on ihan p*rs**st* ajaa, mutta se kone. Siinä on sitä jotain. On muutenkin tehty aika käyttöä kestävällä tavalla. Vaikka aina on jalat pohkeet kipeänä, ajettavuus sitä tasoa ettei tiellä meinaa pysyä, niin silti siitä vehkeestä pitää.

G on puolestaa tosi hyvä ajaa, myös maantiellä. Alusta on tukeva ja sillä ajaa mielellään vaikka pitemmänkin matkan. Kaiken kukkuraksi taitaa olla parhaita maastureita pääsemään maastossa. 5-sylinterinen turbokone on vähän hengetön ja turboton täysin hengetön. 6-sylinterisistä taitaa löytyä sitä potkua paremmin ja pienemmällä kulutuksella. 5-sylinteristen kulutus on aika mahtava, tosin sitä kompensoi 140 litran tankki :shock:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Perttu K kirjoitti:Kyllä se on myönnettävä, kyllä hj on ihan p*rs**st* ajaa, mutta se kone. Siinä on sitä jotain. On muutenkin tehty aika käyttöä kestävällä tavalla. Vaikka aina on jalat pohkeet kipeänä, ajettavuus sitä tasoa ettei tiellä meinaa pysyä, niin silti siitä vehkeestä pitää. :
Joo. Runko kestää ja tekniikka, mutta ne pellit... :roll:
Turbokoneen posketon vääntö kyllä pistää hymyilemään, siellä ei juuri isokaan asuntovaunu tms. perässä tunnu. Hillitön kone.
Perttu K kirjoitti:G on puolestaa tosi hyvä ajaa, myös maantiellä. Alusta on tukeva ja sillä ajaa mielellään vaikka pitemmänkin matkan. Kaiken kukkuraksi taitaa olla parhaita maastureita pääsemään maastossa. 5-sylinterinen turbokone on vähän hengetön ja turboton täysin hengetön. 6-sylinterisistä taitaa löytyä sitä potkua paremmin ja pienemmällä kulutuksella. 5-sylinteristen kulutus on aika mahtava, tosin sitä kompensoi 140 litran tankki :shock:
Nniin. Pitää muistaa, että G painaa yli 2 tonnia joka tapauksessa. Paitsi miten mahtaa avolavaversion kanssa olla...kiikun kaakun kuitenkin sekin.
Maasto-ominaisuuksiltaanhan G on tosiaan tässä todettu mainioksi -- täydet lukot ja pitkät joustovarat kierrrejousin ovat tässä takana.

Mitä tulee tuohon 5-pyttyisen koneen hengettömyyteen....ajamani 300GD oli tosiaan vapari-viisipyttyisellä (vm- 83, autoa kaupattiin mainoslauseella "pelleiltään rujo... :lol: ), mutta kyllä sillä tyydyttävästi ehti. Kiihtyvyys 80 km/h ylöspäin oli aika marginaalista, mutta taajamassa ja pikkuteillä laiskuuteen ei sillä tapaa osanntu kiinnittää huomiota.

Tuo mainitsemani mainoslause kyllä kertoo siitä, että huonolla hoidolla G on ilmeisesti sekin ruostuvaista sorttia -- silti väittäisin näppituntumalta joitain yksilöitä tarkisteltuani, että korityö ja peltien kesto on ihan eri luokkaa kuin japaninmaastureissa. Jos ei muuten, niin tuntuman perusteella: siinä, missä esimerkiksi HJ:n lukot ja ovet antavat lievästi heppoisen kuvan itsestään, G muistuttaa luukuiltaan lähinnä kassakaappia.

Tuo tieto G:sta ja voimanulosoton tarpeellisuudesta oli tosi hyvää infoa, kiitos siitä! Jos joskus aikoo geetä tuoda, niin tuon avulla voi säästää selvää rahaa. Jeah!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

adenauer300 kirjoitti:pitkä 290TGE. .
???? 290 GD:sta on kuultu, mutta tuo viittaa lähinnä "farmarimalliseen 2,9 litraisella suihkarlla varustettuun" G-malliin. 2,9-litran turbodieselilläkin malli olisi äkkipäin väittäen xxxxGD.
Typo, vaiko uutta salaista tietoa? :wink:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Mesedesi kirjoitti:Viime keväänä ainankin tämä MB-Klubin G-Mies Runo Kurko kertoili.... ....karismaattinen herrasmies jonka puheita kannattaa todellakin kuunnella.
Nyt menee vahvasti ooteeksi ja henkilökohtaista -osastolle, mutta onko kyseessä sama herra, joka puuhailee laajamittaisesti aseasioiden kanssa ja antaa koulutuksellista "ammattiapua" mm. suojelutehtävissä?
Mitä tuosta puheiden kuunteluun tulee, niin ainakin miehen kirjoittamat artikkelit ovat varsin asiantuntevia omassa kategoriassaan. Tuli vain mieleen, että kovin montaa samannimistä kaveria ei taida äkkiseltään löytyä... :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Pikatutkimuksen perusteella tosiaan tuonnimisiä ei ole kuin yksi, ainakaan puhelinnumeroita ei ole useammille.

Numeronetin perusteekka Kurko-sukunimisiä (viitataankohan siinä lonkeromainoksessa kaikkiin näihin :shock: ) on heitäkin Suomessa vain suhteellisen vaivaiset 229 kpl.

***
Jessus muten, mutta paukkas tämä topic taas G-kuumeeni ihan uusiin lukemiin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
pappi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: To 18.11.2004 18:58
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja pappi »

kovasti se vaan polttelee.... Voi voi... Maasturin hankinta kuitenkin varmaan tulee jossain vaiheessa ajankohtaiseksi.

Emännän talli ja omat harrastukset vaativat käyttöauton :shock:

Kuumetta hellittää kun painaa valtion virkamiehen lompakon otsalle... :?
Mersu myyty...
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

työkaveri oli aikoinaan kosovossa, ja niillä oli siellä G-sarjalainen maasturi. sanoi että ei meinannut löytyä semmosta paikkaa minne se olis jäänyt kiinni. Yhden kerran olivat saaneet kiinni, tosin paikka oli sellainen, josta sitä irroittamaan mennyt vaunu oli uida myös sinne kiinni 8)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kaapo kirjoitti:
Mesedesi kirjoitti:Viime keväänä ainankin tämä MB-Klubin G-Mies Runo Kurko kertoili.... ....karismaattinen herrasmies jonka puheita kannattaa todellakin kuunnella.
Nyt menee vahvasti ooteeksi ja henkilökohtaista -osastolle, mutta onko kyseessä sama herra, joka puuhailee laajamittaisesti aseasioiden kanssa ja antaa koulutuksellista "ammattiapua" mm. suojelutehtävissä?
Mitä tuosta puheiden kuunteluun tulee, niin ainakin miehen kirjoittamat artikkelit ovat varsin asiantuntevia omassa kategoriassaan. Tuli vain mieleen, että kovin montaa samannimistä kaveria ei taida äkkiseltään löytyä... :shock:
Sama mies kyseessä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
pappi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: To 18.11.2004 18:58
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja pappi »

Juuri tänään soitteli kaverini, joka on myös yk hommissa. Ajelee jollain räyhäkkäällä g sarjalaisella, jossa on panssaroinnit yms... Voi voi...

Vaikka auto on massiivinen, lähtee se kuin kuppa töölöstä. Jonkun ison herran auto, joka ei ollut kelvannut tälle isolle herralle. Isoherra ajelee sitten Hj100:sella.

Uusimmassa tuulilasissa on lantikan uusimman mallin koeajo. Kuvien perusteella en välttämättä olisi sillä metsään menossa. Tuskin koskaan on varaa ees moista omistaa, mutta liian herraskainen peli.
Mersu myyty...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18214
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olin vähällä ostaa GD300 pakumaasturin joskus, mutta tällainen on nyt pihassa.
Miehekkyyttä tässä autossa ei taida juuri olla, maasto-ominaisuuksia kyllä löytyy.

Ja käyttökulut ovat pienet.
Vetokoukku löytyy mutta kärryä en tarjoaisi pitemmälle matkalle perään.

Kuva
wiimax.fi
Avatar
kerosiini
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 442
Liittynyt: To 25.11.2004 19:16
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

[OT]
Tuota nuin, minulla olisi '81 Tekniikan maailma jossa on vertailussa Mb GD300, Hj60, Jeep, Range Rover yms yms... Jos vain kiinnostaa (aika vanhahan tuo on) niin voin skannata ja laittaa nettiin näytille!
[OT]
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

No tottatoki kiinnostaa :!: Piti olla jo! :D
Avatar
kerosiini
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 442
Liittynyt: To 25.11.2004 19:16
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Maasturit vertailussa
Kuvat on isoja joten ei modeemi-ystävällinen 8)
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Mersun maasturit

Viesti Kirjoittaja eerola »

Aku P kirjoitti:...G:t voidaan jakaa W461- ja 463-sarjoihin, joista ensinmainittu on selkeästi työkalumaisempi ja jälkimmäinen taas kaikkine NaviCommandeineen ja puhvelinnahkapenkkeineen toisenlainen juttu myös ylläpidon kannalta...
Oman kokemukseni mukaan noita työkalumalleja ei saa millään rikki. Ei vaikka vähän yrittäisikin. Typeryyksissäni olen nimittäin joskus ollut aika tyly eräälle työkalu-G:lle. Mutta se kesti typeryyteni, joten näin jälkikäteen voin sanoa että mahtava auto! Todella tehty kestämään! Mutta ovat samalla todella spartalaisia.

NaviComand-olohuoneissa taas on samat murheet kuin kaikissa muissakin nyky-Mersuissa. Koska auto on kuin olohuone, viihde-elektroniikkoineen ja kaikkineen, siltä odottaa hiljaisuutta ja elektroniikan toimivuutta. Koska kyseessä on kuitenkin aito maastoauto, tämä yhdistelmä voi olla välillä hiukan hankala saavuttaa ja ylläpitää. Reissussa rähjääntyy.

BenzWorldin puolella on heppu nimeltä DUTCH, joka on kirjoitellua G-Mersujen klenkkailuista ja klenkkojen korjailuista aika asiallisesti. Hänen jutuistaan saa aika hyvän käsityksen mitä kannattaa pitää silmällä kun uudempia G-autoja katseleepi. Täällä esimerkiksi häneltä oikein asiallisia vinkkejä 463:n räminöiden korjailuihin.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

kerosiini kirjoitti:[OT]
Tuota nuin, minulla olisi '81 Tekniikan maailma jossa on vertailussa Mb GD300, Hj60, Jeep, Range Rover yms yms... Jos vain kiinnostaa (aika vanhahan tuo on) niin voin skannata ja laittaa nettiin näytille!
[OT]
Jaha, säästit minulta skannaamisen vaivan... :twisted:
No, on niitä muitakin. Pitäisi vaan ensin syöksyä kaapille etsimään ko. lehti.

Pötypuhetta muuten sitten se, että 300GD viisipyttyisellä olisi kovin laiska. On tuosta skannatusta jutusta havaittavissa, että esim. 0-100km/h aika on nelisen sekuntia parempi kuin W123 220D:lla...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
pappi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: To 18.11.2004 18:58
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja pappi »

Kyllä tekniikan maailman testaajilla on varmaan ollut mukavaa kun ovat saaneet kuovitella suolla yms ihan vaan työn puolesta.

Jotta maasturi kuumetta saa nostettua niin käykää kattomassa www.offroadoulu.com sivustoa.

Menee vähän sivu aiheen, mutta maasturi olisi vaan "kiva"... 8) Kyllä niillä vaan uskomattomiin paikkoihin pääsee...
Mersu myyty...
Avatar
jösse12488
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Su 19.12.2004 18:39
Paikkakunta: Kärsämäki

Viesti Kirjoittaja jösse12488 »

pappi kirjoitti: Kun emännälle oltiin ostamassa talliautoa, katselin erästä yksityisellä myynnissä ollutta mersua, mutta olohuoneesta kuului sillä tyypillisellä sävyllä "EI"...
.
Just' ehdin ehdottaa emännälle samanlaisen mesen laittoa ja sama ei kuului hyvin painokkaasti ja varmasti :shock: Ovatkohan sukulaisia? :wink:
MB W 202 220 D aut -96
Valmet 305
Nissan KingCap
pappi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: To 18.11.2004 18:58
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja pappi »

Kuulemma siinä on liian pitkä keula.... Nooo ostettiin hiace ja vähän ajan päästä ostin tuon oman kakkosnelkun. Ensimmäisen reissun jälkeen kun emäntä oli ajanut mesellä, hän totesi "keula menee pitkällä" 8)

Menee kait se kun Hiacessa istutaan eturenkaiden päällä 8)

No menee sivu aiheen, mutta kyllä se mieli taitaa muuttua kun tämän talven taistelee etenemis ongelmien kanssa. Viimeksi aamulla olimme jumissa Hiacella...

Olispa neliveto... ja löytäis sen g-pisteenkin välillä :oops:
Mersu myyty...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

jösse12488 kirjoitti:
pappi kirjoitti: Kun emännälle oltiin ostamassa talliautoa, katselin erästä yksityisellä myynnissä ollutta mersua, mutta olohuoneesta kuului sillä tyypillisellä sävyllä "EI"...
.
Just' ehdin ehdottaa emännälle samanlaisen mesen laittoa ja sama ei kuului hyvin painokkaasti ja varmasti :shock: Ovatkohan sukulaisia? :wink:
OT

Meilläpä ei emäntä vastusta ollenkaan Mersujen hankkimista talouteen 8)

OT
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18214
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuolla myynnissä 300 GD...

http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=12107

Voi herran tähden tuota hintaa. :shock:
wiimax.fi
pappi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: To 18.11.2004 18:58
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja pappi »

Nettiauto.com ja Ajoneuvo Id: 209131
Olisko tämä Dealerin löytämä

Edelleen löytyy samasta paikasta ID: 208394
Tässä on työkalu

Id: 204891
Sitten se öky
:shock: :shock:

Menee mainostuksen puolelle, mutta tulipahan kateltua. Pajeroita ja Patroleita olis vaikka muille jakaa....
Mersu myyty...
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

dealer kirjoitti:Tuolla myynnissä 300 GD...

http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=12107

Voi herran tähden tuota hintaa. :shock:
Juu, ei tartte ihmetellä että mersut ovat esim. offiporukoiden kalustossa vähemmistönä, vaikka ominaisuuksia olisi. Tuolla hintaan on jo päässyt Landcruiseria vähän rakentamaankin, mihin mersun vasta saa omakseen.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18214
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Huomiooooooooo - nyt on myynnissä G maasturi täällä.

Nykyinen omistaja ei jaksa enää.

:lol:
Vastaa Viestiin