Mihin pakopaine anturi???

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Mihin pakopaine anturi???

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Mikä on optimaalinen paikka pakopaine anturille?

Auto on 300 TDT orggis pakosarjalla......

Pitäskö se heti siihen downpipen alkupäähän laittaa???
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Pakopaine mitataan ennen ahdinta. Laita anturi joko aivan pakosarjan loppuun ennen ahdinta tai sitten ahtimen pakopesään heti pakosarjan laipan jälkeen.

Kuva
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Petehri kirjoitti:Pakopaine mitataan ennen ahdinta. Laita anturi joko aivan pakosarjan loppuun ennen ahdinta tai sitten ahtimen pakopesään heti pakosarjan laipan jälkeen.
Juurikin näin. ennen ahdinta mutta mahdollisimman kauas pakoventtiileistä.
(jos liian lähellä venttiileitä mittari vaan väpättää laidasta toiseen eikä näytä mitään tarkaa tulosta)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Kiitos vinkeistä, pittää ruuvata nippa paikoillensa että pääsee tutkailemhan paineita.......
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
Ahonen V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ahonen V »

Minuakin on mietityttäny silloin tällöin että mitähän nuo pakopaineet nykyisessä vireessä huitelee.
Tuli mieleen, että EGR:n näsästä niitä voisi mittailla kunhan tekeen sopivan muhvin että liittimen saa kiinni.
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Egr:ään tuli viritettyä tuo mittari. Pakopaineet oli maksimissaan 1,5-1,65 kun tuo vakio hukkis on käytössä. Ahtoja oli noin 0,75-0,8.

En tiä paljonko normi turbolla on pakopaine, tuota minun turboa on modattu LDS:llä. Siivet hieman suurenivat ja samoin imukotelo...

Pumpussa 6mm tapit.

Pitänee kesemmällä laittaa hukkiksen väliin säätö ruuvi ja kokeilla hieman kovemmilla ahdoilla tuota rönttää.

Hyvin tuntuu nytkin vetävän ja uskaltaa vaimollekkin antaa ajettavaksi talvi kelissä :D
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Elä enää nosta niitä ahtoja.
Ei hyödytä mitään.

Kysy mielummin Eemeliltä, että mille tehoille tuo sopii ja mille ei.
Minusta tuntuu, että ei niitäkään enää yhtään lisää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

joop79 kirjoitti:Egr:ään tuli viritettyä tuo mittari. Pakopaineet oli maksimissaan 1,5-1,65 kun tuo vakio hukkis on käytössä. Ahtoja oli noin 0,75-0,8.

En tiä paljonko normi turbolla on pakopaine, tuota minun turboa on modattu LDS:llä. Siivet hieman suurenivat ja samoin imukotelo...

Pumpussa 6mm tapit.

Pitänee kesemmällä laittaa hukkiksen väliin säätö ruuvi ja kokeilla hieman kovemmilla ahdoilla tuota rönttää.

Hyvin tuntuu nytkin vetävän ja uskaltaa vaimollekkin antaa ajettavaksi talvi kelissä :D
Nyt kyl ihmetyttää oikein kunnolla? Onko tosiaankin nuo oikeat paineet, vaihda mittarit keskenään, tuleeko sama tulos :?: :oops:

Pumpun ajoitus millä ennakolla :?:
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

No se on samalla mittarilla mitattu, vaihdoin vain letkun paikasta toiseen.

Ennakko muistaakseni 13.

Paljonko on hyvä pakopaine, kulkevatko ne käsikädessä ahtojen kanssa?
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Ilmeisesti pumpun ennakko ei ole kohillaan. Täytyy haastatella pumpun tekijää ja laittaa ennakko uusiin puihin. Eli tehdään sitten uusia mittailuja.

Toivottavasti saadaan pakopaine kuriin..... :?


Kaiken järjen mukaan turbon pitäisi olla parempi kuin orggis. Tekijän kanssa tuossa iltasella porisitiin ja mietittiin vaihtoehtoja. Kuntoon se tulee tuo kosla tavalla tai toisella
:wink:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Pyryr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 11.12.2007 20:44

Viesti Kirjoittaja Pyryr »

mitenkäs noissa turbotetuissa pitäs laittaa tuo pumpun ennakko, ku säädin ennakot vakiosta noin 13jykk niin alavääntöä tuli mukavasti, mutta tosi nihkee ylhäältä...
Avatar
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 23.11.2006 09:34
Paikkakunta: Tavastkyrö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Tahtoisin väykkyyni myös pakopainemittaria laittaa. Kuinkas se tuossa 300 TDT :ssä oikein luonaa. Olisko jollain kokemusta asiasta. Egr-kanavaa ajattelin mutta se on kaukana turbosta. Ahdot on 1,3
E300 TDT -98
E200D aut. -94
kipontzi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 16.12.2007 10:35
Paikkakunta: kalajoki

anturi

Viesti Kirjoittaja kipontzi »

moro mites sitte ku on jaettu pakopesä ei voi iskiä heti laipan jälkeen .vai haittaako jos mittaa vain toisesta kanavasta?
kipontzi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 16.12.2007 10:35
Paikkakunta: kalajoki

paine

Viesti Kirjoittaja kipontzi »

ja jos heti hoksais kysyä kaikkea nii onko kumpi tärkeämpää mitattavaa paine vaiko lämpö?
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Paine on tärkeämpi. Lämpö on liian hidas kertomaan mitään tärkeää.

Varmasti piisaa tuo toisen kanavan nippa.
TDIfreak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Pe 23.04.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja TDIfreak »

Paine helpompi mitata ja normiajelussa tärkeämpi. Mutta kisatyylisessä touhussa jossa vedetään pitkään täysillä syötöillä on lämpötila mielestäni tärkeää tietää. Ainakin jös vähänkään on epäilys että ahdin on pienenlainen ja ilmansaanti puuttellista.
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

joop79 kirjoitti:Egr:ään tuli viritettyä tuo mittari. Pakopaineet oli maksimissaan 1,5-1,65 kun tuo vakio hukkis on käytössä. Ahtoja oli noin 0,75-0,8.

En tiä paljonko normi turbolla on pakopaine, tuota minun turboa on modattu LDS:llä. Siivet hieman suurenivat ja samoin imukotelo...

Pumpussa 6mm tapit.

Pitänee kesemmällä laittaa hukkiksen väliin säätö ruuvi ja kokeilla hieman kovemmilla ahdoilla tuota rönttää.

Hyvin tuntuu nytkin vetävän ja uskaltaa vaimollekkin antaa ajettavaksi talvi kelissä :D
Joko olet ehtinyt mittata uuden turbon pakopaineet :?: Entä kokemuksia muuten, kuinka toimii?
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: Mihin pakopaine anturi???

Viesti Kirjoittaja 447za »

Olisko kellään laittaa kuvaa mihin ootte pistänyt anturin ? Olis tarkotus pikkuhiljaa rupee väsäilee moista.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Re: Mihin pakopaine anturi???

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

Laittaa sen anturin menosuuntaan esim. 45asteen kulmaan niin saa sen vastapaineen eikä ulkomutkan extrasuurta painetta. Esim. tractor pullingissa hx60 tuottaa 7bar ahtopainetta 6bar pakopaineella.
Holset siellä lukee..
Vastaa Viestiin