Tekipä sitten hienon yllätyksen. Oikealle takaiskarille menevä metalliputki poksahti rikki, meinaa perä vähän pomppia kun kaikki mehut on pihalla.
Nyt askarruttaa mitähän ko vian korjaus tulee maksamaan?
Oisiko kenelläkään tietoa.. Kiitos
w124 250 td farmari -88
w124 farkun tasosäätö
Re: w124 farkun tasosäätö
Haulla "tasosäätö" löydät forumilta tai Tähtiklubin puolelta rakennekuvat javitoboy kirjoitti:takaiskarille menevä metalliputki poksahti rikki, kaikki mehut on pihalla.
Nyt askarruttaa mitähän ko vian korjaus tulee maksamaan?
w124 250 td farmari -88
toimintaperiaatteet.
Ei kai tuo putki nyt voi maailmoja maksaa ja systeemi on itseilmaava:
ei muuta kuin uusi putki ja ERIKOIS öljyt ( veholla 10e / l , menee kai 2 l )
ja ajoksi.
Asiantuntijat saa arvuutella mitä pumppu on tykännyt jos se on pyörinyt kuivana.

W210 230E -96 autom.Eleg.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Pillillä kuumat !
Kiinnijumittuneet ruuvit & liittimet saa irti polttopillillä:
vedät kannan punahehkuun ja annat jäähtyä _kunnolla_ eli niin paljon, että kärsit sormilla koskea.
Jäähtymisen aikana & nopeuttamiseksi ruiki CRC:tä tai muuta ruosteöljyä. Se leimahtaa palamaan kuumassa pultissa, joten varo kulmakarvoja.
Tuota CRC:tä kannatta ruikkia vaikka pari päivää aikaisemmin, ennen kuin edes yrittää avata niitä. Ainahan se ei ole mahdollista.
vedät kannan punahehkuun ja annat jäähtyä _kunnolla_ eli niin paljon, että kärsit sormilla koskea.
Jäähtymisen aikana & nopeuttamiseksi ruiki CRC:tä tai muuta ruosteöljyä. Se leimahtaa palamaan kuumassa pultissa, joten varo kulmakarvoja.
Tuota CRC:tä kannatta ruikkia vaikka pari päivää aikaisemmin, ennen kuin edes yrittää avata niitä. Ainahan se ei ole mahdollista.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Re: w124 farkun tasosäätö
Poksahtiko siis iskarin ja painepallon välinen putki? Ne pikkuputket (venttiililtä pallolle) voivat olla halvempia tehdä (aikalailla jarruputken tyyppisiä) mutta eiköhän Veholta niitä banjopääputkiakin saa. Toisaalta ne paksummat putket ovat ehkä vähän helpommin vaihdettavissa, kun niihin pääsee vähän paremmin käsille.vitoboy kirjoitti:Tekipä sitten hienon yllätyksen. Oikealle takaiskarille menevä metalliputki poksahti rikki, meinaa perä vähän pomppia kun kaikki mehut on pihalla.
Nyt askarruttaa mitähän ko vian korjaus tulee maksamaan?
Kannattaneko säädintä ruveta vaihtamaan, jos se kerran toimii. Kyselin kerran KL:ltä ja siellä olisi uusi maksanut n. 300 €.
Mutua jappasi
Risto
E500 – 211.070
Itse pallukat ovat piilossa sisäpuolella (pääsee käsiksi kontin puolelta) ja niistä näkyy alhaaltapäin vain vain kaulaosa.vitoboy kirjoitti:Juu, eli venttiililtä pallolle menevä putki poksahti.
Toisaalta en kyllä löytänyt niitä "palloja" ollenkaan.
Näyttää kaikki ne putket olevan mähineet jo pahasti, mahtaa joutua vaihtamaan kaikki.
Ota osaa – melkoisesti on putkea. Onko joku testannut, käytkö tuohon jarruputken liittimet (homma halpenisi huomattavasti Vehon hinnoista)? Itsellä on kyllä yksi pallo irrallaan, kun vaan muistaisi, mihin laittoi kerran yhden jarruputken pään.
t.
Risto
E500 – 211.070