w124 farkun tasosäätö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vitoboy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 08.01.2005 20:12
Paikkakunta: Joensuu

w124 farkun tasosäätö

Viesti Kirjoittaja vitoboy »

Tekipä sitten hienon yllätyksen. Oikealle takaiskarille menevä metalliputki poksahti rikki, meinaa perä vähän pomppia kun kaikki mehut on pihalla.
Nyt askarruttaa mitähän ko vian korjaus tulee maksamaan?
Oisiko kenelläkään tietoa.. Kiitos
w124 250 td farmari -88
Avatar
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 09.11.2003 21:06

Re: w124 farkun tasosäätö

Viesti Kirjoittaja tapioh »

vitoboy kirjoitti:takaiskarille menevä metalliputki poksahti rikki, kaikki mehut on pihalla.
Nyt askarruttaa mitähän ko vian korjaus tulee maksamaan?

w124 250 td farmari -88
Haulla "tasosäätö" löydät forumilta tai Tähtiklubin puolelta rakennekuvat ja
toimintaperiaatteet.
Ei kai tuo putki nyt voi maailmoja maksaa ja systeemi on itseilmaava:
ei muuta kuin uusi putki ja ERIKOIS öljyt ( veholla 10e / l , menee kai 2 l )
ja ajoksi.
Asiantuntijat saa arvuutella mitä pumppu on tykännyt jos se on pyörinyt kuivana.
:?
W210 230E -96 autom.Eleg.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi

=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
vitoboy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 08.01.2005 20:12
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja vitoboy »

Putki ei varmastikkaan paljoa maksa. Enempi huolettaakin miten tuon putken saa vaihdettua kun on meinaan ruostunut aika kiitettävästi.
Tuleekohan uuden säätimen kanssa myös uudet putket paketissa?
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Pillillä kuumat !

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Kiinnijumittuneet ruuvit & liittimet saa irti polttopillillä:
vedät kannan punahehkuun ja annat jäähtyä _kunnolla_ eli niin paljon, että kärsit sormilla koskea.
Jäähtymisen aikana & nopeuttamiseksi ruiki CRC:tä tai muuta ruosteöljyä. Se leimahtaa palamaan kuumassa pultissa, joten varo kulmakarvoja.

Tuota CRC:tä kannatta ruikkia vaikka pari päivää aikaisemmin, ennen kuin edes yrittää avata niitä. Ainahan se ei ole mahdollista.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Re: w124 farkun tasosäätö

Viesti Kirjoittaja Roisto »

vitoboy kirjoitti:Tekipä sitten hienon yllätyksen. Oikealle takaiskarille menevä metalliputki poksahti rikki, meinaa perä vähän pomppia kun kaikki mehut on pihalla.
Nyt askarruttaa mitähän ko vian korjaus tulee maksamaan?
Poksahtiko siis iskarin ja painepallon välinen putki? Ne pikkuputket (venttiililtä pallolle) voivat olla halvempia tehdä (aikalailla jarruputken tyyppisiä) mutta eiköhän Veholta niitä banjopääputkiakin saa. Toisaalta ne paksummat putket ovat ehkä vähän helpommin vaihdettavissa, kun niihin pääsee vähän paremmin käsille.

Kannattaneko säädintä ruveta vaihtamaan, jos se kerran toimii. Kyselin kerran KL:ltä ja siellä olisi uusi maksanut n. 300 €.


Mutua jappasi
Risto
E500 – 211.070
vitoboy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 08.01.2005 20:12
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja vitoboy »

Juu, eli venttiililtä pallolle menevä putki poksahti.
Toisaalta en kyllä löytänyt niitä "palloja" ollenkaan.
Näyttää kaikki ne putket olevan mähineet jo pahasti, mahtaa joutua vaihtamaan kaikki. :cry:
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

vitoboy kirjoitti:Juu, eli venttiililtä pallolle menevä putki poksahti.
Toisaalta en kyllä löytänyt niitä "palloja" ollenkaan.
Näyttää kaikki ne putket olevan mähineet jo pahasti, mahtaa joutua vaihtamaan kaikki. :cry:
Itse pallukat ovat piilossa sisäpuolella (pääsee käsiksi kontin puolelta) ja niistä näkyy alhaaltapäin vain vain kaulaosa.

Ota osaa – melkoisesti on putkea. Onko joku testannut, käytkö tuohon jarruputken liittimet (homma halpenisi huomattavasti Vehon hinnoista)? Itsellä on kyllä yksi pallo irrallaan, kun vaan muistaisi, mihin laittoi kerran yhden jarruputken pään.

t.
Risto
E500 – 211.070
vitoboy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 08.01.2005 20:12
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja vitoboy »

No, katsotaan mitä maksaa. En viitsinyt itse alkamaan rassata vaan vein mopon Joensuun Hartikaiseen (Veho).
Epäilen että kalliiksi tulee, mutta kuntoon on mopo saatava. (työmatka 100km) :shock:
Vastaa Viestiin