W202:n kone kolisee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Skeeter
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 11.10.2004 20:18

W202:n kone kolisee

Viesti Kirjoittaja Skeeter »

Eli näin pakkasella kylmänä käynnistettäessä tyhjänkäynnillä kuuluu moottorin etuosasta melkosta "räklätystä". Viime talvena sama, kesällä ei oireita. Kun kierroksia pikkasen nostaa, ääni häipyy. Äänen oon paikallistanu jonnekin kampiakseli etuosaan/viskon kohdille. Koneen lämmettyä oire häviää. Onko jollain kokemuksia/ ideaa äänen synnyttäjään?!? Auto on c180 automaatti, 1.8-koneella vm.-96
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Paljonko on ajettu, millainen huoltohistoria?

Jakoketju hankaa joskus kylmänä laahaimiin, ennen kuin öljynpaineet nousee ja kiristää sen lopullisesti, edelläkuvattu oire silloin, kun ketju on ehtoo puolella,

muitakin mahdollisuuksia kyllä on.
Viimeksi muokannut mc, Ma 10.01.2005 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

hihnan kiristimen iskarit kans voi pitää ääntä mutta ei se oikeastaan kolise vaa rämisee...
Skeeter
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 11.10.2004 20:18

Viesti Kirjoittaja Skeeter »

Eli auto ns Yk-tuonti, luotettavalta toimittajalta. Ajettu 140tkm, kolina ehkä väärä sana, todellakin rämisee enempi. Ääni vielä voimistuu, kun kytkee laatikon vetämään, eli kierrokset hitusen laskee. Olen vaihtoaikeissa, ja tahtoisin mielelläni pelin kuntoon. Eli varmaan jakopään koppa irti, ja tsekkaan systeemit? Vai pääseekö kiristäjään muuten käsiksi?
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

kokeileppa semmosta että kun auto on käynnissä niin painatat kädellä
hihnan kiristimen vaimentajaa jos loppuu niin vika on siellä,
mulla kans ääntää aika pahasti just kylmänä ja kun painattaa sitä
iskaria niin loppuu räminä, vika on iskarin päissä olevissa heloissa kulunut väljäksi, varo muuten kun painatat iskaria että ei jää sormet hihnan väliin itellä
meinas jäädä :oops:
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Skeeter
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 11.10.2004 20:18

Viesti Kirjoittaja Skeeter »

Kiitos vinkeistä! Pitää tutkia, kuhan pirssi illaksi taas kotiutuu.
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

flektin mangneetti kytkin kanssa pitää ääntä,kun paat käymään kylmänä,pane rukkanen kätöseen,ja pysäytä vapaana pyörivä tuulettajan siipi,voi ääni kadota,jos siinä vika,niin ei haittaa vaikka pitääkin vähän ääntä.TERE
Skeeter
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 11.10.2004 20:18

Viesti Kirjoittaja Skeeter »

Eli laturin hihnan kiristimen "iskunvaimennin" siellä rällättää. Mutta nyt tulikin ongelma, kuinka vaihtaa ko. osa. Hihnapyörä kiinni torx-pultilla, eikä tunnu irtoavan. Onko kokemuksia/apuja aiheesta? Vas.kätinen kierre?
Avatar
VFR800
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 21.11.2004 20:06
Paikkakunta: Vantaa

Hihnapyörän irroitus.

Viesti Kirjoittaja VFR800 »

Sen torx-ruuvin ymmpärillä/alla on muovinen kaulus. Ota se pois alta löytyy mutteri, jolla saat hihnapyörän irti.
_______________________________________
MB W202 C180 A -95. My first Mercedes.
Honda VFR800 F1 -01. My fourth Honda.
Suzuki DR 650 RS -91. My second Suzuki.

[img]http://www.mooseheadbikers.org/Galleria/VFR800.jpg[/img]
Skeeter
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 11.10.2004 20:18

Re: Hihnapyörän irroitus.

Viesti Kirjoittaja Skeeter »

VFR800 kirjoitti:Sen torx-ruuvin ymmpärillä/alla on muovinen kaulus. Ota se pois alta löytyy mutteri, jolla saat hihnapyörän irti.
Kiitos neuvosta!
Avatar
mikkop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 28.06.2004 09:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mikkop »

caddy66 kirjoitti:flektin mangneetti kytkin kanssa pitää ääntä,kun paat käymään kylmänä,pane rukkanen kätöseen,ja pysäytä vapaana pyörivä tuulettajan siipi,voi ääni kadota,jos siinä vika,niin ei haittaa vaikka pitääkin vähän ääntä.TERE
Kiitti vinkistä!! Mullakin alkoi Vehon b-huollon jälkeen tällainen rällätys, huollossa vaihdettiin myös moniurahihnan kiristin + iskunvaimennin joten aluks epäilin niitä. Mutta tuo flektihän se oli!! Minkähän takia se alkoi öljynvaihdon yhteydessä? Ja millä tuon saa hiljaiseksi :arrow: -18 asteen pakkasella pitää sellaista kolinaa ettei kehtaa enää liikkua naapurustossa :roll:
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

mikkop kirjoitti:
caddy66 kirjoitti:flektin mangneetti kytkin kanssa pitää ääntä,kun paat käymään kylmänä,pane rukkanen kätöseen,ja pysäytä vapaana pyörivä tuulettajan siipi,voi ääni kadota,jos siinä vika,niin ei haittaa vaikka pitääkin vähän ääntä.TERE
Kiitti vinkistä!! Mullakin alkoi Vehon b-huollon jälkeen tällainen rällätys, huollossa vaihdettiin myös moniurahihnan kiristin + iskunvaimennin joten aluks epäilin niitä. Mutta tuo flektihän se oli!! Minkähän takia se alkoi öljynvaihdon yhteydessä? Ja millä tuon saa hiljaiseksi :arrow: -18 asteen pakkasella pitää sellaista kolinaa ettei kehtaa enää liikkua naapurustossa :roll:
Siinä siivessä on niitattu semmoinen metalli rengas,koita saada siiven ja renkaan väliin vaikka maalarin teippiä,ei kummiskaan paksulti,sen renkaan pitää päästä liikkumaan, kun magneetti vetää.TERE
Avatar
mikkop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 28.06.2004 09:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mikkop »

caddy66 kirjoitti:[Siinä siivessä on niitattu semmoinen metalli rengas,koita saada siiven ja renkaan väliin vaikka maalarin teippiä,ei kummiskaan paksulti,sen renkaan pitää päästä liikkumaan, kun magneetti vetää.TERE
Ok täytyypä koittaa..
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tänää vaihdoin just moniurahihnan kiristimen kaasuiskarin, ku piti hirveetä räklätystä. aika paskamainen homma, ku se iskarin alempi pultti ei meinannu tulla tarpeeks ulos, et mahtuu vetää iskarin pois paikoiltaa. Lopulta se lähti, ku dreemelillä vähä hio pultin juuressa olevaa prikkaa. prikka siinä ahisti liikkumista. muuten ihan helppo vaihtaa, paitsi jos se alempi pultti on niin pitkä, et ottaa kii siihe hihnapyörään. koita selviytyä. oliko tarpeeks epäselvästi kirjotetu...?
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin