W202:n kone kolisee
W202:n kone kolisee
Eli näin pakkasella kylmänä käynnistettäessä tyhjänkäynnillä kuuluu moottorin etuosasta melkosta "räklätystä". Viime talvena sama, kesällä ei oireita. Kun kierroksia pikkasen nostaa, ääni häipyy. Äänen oon paikallistanu jonnekin kampiakseli etuosaan/viskon kohdille. Koneen lämmettyä oire häviää. Onko jollain kokemuksia/ ideaa äänen synnyttäjään?!? Auto on c180 automaatti, 1.8-koneella vm.-96
Paljonko on ajettu, millainen huoltohistoria?
Jakoketju hankaa joskus kylmänä laahaimiin, ennen kuin öljynpaineet nousee ja kiristää sen lopullisesti, edelläkuvattu oire silloin, kun ketju on ehtoo puolella,
muitakin mahdollisuuksia kyllä on.
Jakoketju hankaa joskus kylmänä laahaimiin, ennen kuin öljynpaineet nousee ja kiristää sen lopullisesti, edelläkuvattu oire silloin, kun ketju on ehtoo puolella,
muitakin mahdollisuuksia kyllä on.
Viimeksi muokannut mc, Ma 10.01.2005 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eli auto ns Yk-tuonti, luotettavalta toimittajalta. Ajettu 140tkm, kolina ehkä väärä sana, todellakin rämisee enempi. Ääni vielä voimistuu, kun kytkee laatikon vetämään, eli kierrokset hitusen laskee. Olen vaihtoaikeissa, ja tahtoisin mielelläni pelin kuntoon. Eli varmaan jakopään koppa irti, ja tsekkaan systeemit? Vai pääseekö kiristäjään muuten käsiksi?
kokeileppa semmosta että kun auto on käynnissä niin painatat kädellä
hihnan kiristimen vaimentajaa jos loppuu niin vika on siellä,
mulla kans ääntää aika pahasti just kylmänä ja kun painattaa sitä
iskaria niin loppuu räminä, vika on iskarin päissä olevissa heloissa kulunut väljäksi, varo muuten kun painatat iskaria että ei jää sormet hihnan väliin itellä
meinas jäädä
hihnan kiristimen vaimentajaa jos loppuu niin vika on siellä,
mulla kans ääntää aika pahasti just kylmänä ja kun painattaa sitä
iskaria niin loppuu räminä, vika on iskarin päissä olevissa heloissa kulunut väljäksi, varo muuten kun painatat iskaria että ei jää sormet hihnan väliin itellä
meinas jäädä

MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Hihnapyörän irroitus.
Sen torx-ruuvin ymmpärillä/alla on muovinen kaulus. Ota se pois alta löytyy mutteri, jolla saat hihnapyörän irti.
_______________________________________
MB W202 C180 A -95. My first Mercedes.
Honda VFR800 F1 -01. My fourth Honda.
Suzuki DR 650 RS -91. My second Suzuki.
[img]http://www.mooseheadbikers.org/Galleria/VFR800.jpg[/img]
MB W202 C180 A -95. My first Mercedes.
Honda VFR800 F1 -01. My fourth Honda.
Suzuki DR 650 RS -91. My second Suzuki.
[img]http://www.mooseheadbikers.org/Galleria/VFR800.jpg[/img]
Re: Hihnapyörän irroitus.
Kiitos neuvosta!VFR800 kirjoitti:Sen torx-ruuvin ymmpärillä/alla on muovinen kaulus. Ota se pois alta löytyy mutteri, jolla saat hihnapyörän irti.
Kiitti vinkistä!! Mullakin alkoi Vehon b-huollon jälkeen tällainen rällätys, huollossa vaihdettiin myös moniurahihnan kiristin + iskunvaimennin joten aluks epäilin niitä. Mutta tuo flektihän se oli!! Minkähän takia se alkoi öljynvaihdon yhteydessä? Ja millä tuon saa hiljaiseksicaddy66 kirjoitti:flektin mangneetti kytkin kanssa pitää ääntä,kun paat käymään kylmänä,pane rukkanen kätöseen,ja pysäytä vapaana pyörivä tuulettajan siipi,voi ääni kadota,jos siinä vika,niin ei haittaa vaikka pitääkin vähän ääntä.TERE


VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Siinä siivessä on niitattu semmoinen metalli rengas,koita saada siiven ja renkaan väliin vaikka maalarin teippiä,ei kummiskaan paksulti,sen renkaan pitää päästä liikkumaan, kun magneetti vetää.TEREmikkop kirjoitti:Kiitti vinkistä!! Mullakin alkoi Vehon b-huollon jälkeen tällainen rällätys, huollossa vaihdettiin myös moniurahihnan kiristin + iskunvaimennin joten aluks epäilin niitä. Mutta tuo flektihän se oli!! Minkähän takia se alkoi öljynvaihdon yhteydessä? Ja millä tuon saa hiljaiseksicaddy66 kirjoitti:flektin mangneetti kytkin kanssa pitää ääntä,kun paat käymään kylmänä,pane rukkanen kätöseen,ja pysäytä vapaana pyörivä tuulettajan siipi,voi ääni kadota,jos siinä vika,niin ei haittaa vaikka pitääkin vähän ääntä.TERE-18 asteen pakkasella pitää sellaista kolinaa ettei kehtaa enää liikkua naapurustossa
Ok täytyypä koittaa..caddy66 kirjoitti:[Siinä siivessä on niitattu semmoinen metalli rengas,koita saada siiven ja renkaan väliin vaikka maalarin teippiä,ei kummiskaan paksulti,sen renkaan pitää päästä liikkumaan, kun magneetti vetää.TERE
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
tänää vaihdoin just moniurahihnan kiristimen kaasuiskarin, ku piti hirveetä räklätystä. aika paskamainen homma, ku se iskarin alempi pultti ei meinannu tulla tarpeeks ulos, et mahtuu vetää iskarin pois paikoiltaa. Lopulta se lähti, ku dreemelillä vähä hio pultin juuressa olevaa prikkaa. prikka siinä ahisti liikkumista. muuten ihan helppo vaihtaa, paitsi jos se alempi pultti on niin pitkä, et ottaa kii siihe hihnapyörään. koita selviytyä. oliko tarpeeks epäselvästi kirjotetu...?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E