Kierroslukumittari
Kierroslukumittari
Kierroslukumittari temppuilee. Välillä näyttää oikein, välillä mitä sattuu. ja n. 100 km ajon jälkeen pysyy aika lailla nollilla. Epäilen akun takaa ylijännitesuojan relettä. Voinko kokeilla ottaa releen pois ja ajella ilman sitä. Jos mittari ei liikahda vika on siinä? Voiko näin kokeilla? onko haittaa mihinkään? Vika ollut päällä n. 3 kuukautta. Paljonkohan rele maksaa? auto W124 250 TD -88 aut.
-------------------------------------------------
MB W124 250 TD aut. -88
MB W124 250 TD aut. -88
ainakin kaverin -92sessa 250dssä absien merkkivalo syttyi kun ko. releen sulake paloi. samalla kiekkamittari heitti toimimasta. kaikissa ei muuten ole tuota tyhjäkäynnin sähkösäätöä eli ELR-järjestelmää... helppo tarkistaa kun katsoo syöttöpumppua. jos sen perässä on metallinen pyöreä osa johon menee johdot niin silloin autosta löytyy tuo ELR-järjestelmä.
Johtuiskohan kierroslukumittarin toimimattomuus jostain muusta kuin releestä, kerta abs-valo ei pala muulloin kuin käynnistyksen yhteydessä. Toisaalta autossa on lisävarusteena ABS:t joten voiskohan sekin olla syynä ?
Pitääpi tarkastaa tuo syöttöpumppu, tosin epäilen että näin vanhasta autosta ei tuota ELR-järjestelmää löydy
Pitääpi tarkastaa tuo syöttöpumppu, tosin epäilen että näin vanhasta autosta ei tuota ELR-järjestelmää löydy
W124 200 -85
Onko serial tossa sun autossa penkinlämmittimiä?
Toimiiko ne?
Mulla heitti toimimasta kans kiekkamittari... Samalla hävis ulkolämpömittari ja penkinlämmittimet...
Vika korjaantu kun irrottelin tuon ylijännitesuojan relen, putsailin, vähä kontaktispraytä ja uudet sulakkeet siihen. Samalla kävin kaikki konehuoneen liittimet läpi kontaktisprayn kanssa. Nyt toimii kaikki niinku pitää...
Niin ja käy läpi myöskin sulakerasian kaikki sulakkeet ja putsaa kosketuspinnat sieltä.
Toimiiko ne?
Mulla heitti toimimasta kans kiekkamittari... Samalla hävis ulkolämpömittari ja penkinlämmittimet...
Vika korjaantu kun irrottelin tuon ylijännitesuojan relen, putsailin, vähä kontaktispraytä ja uudet sulakkeet siihen. Samalla kävin kaikki konehuoneen liittimet läpi kontaktisprayn kanssa. Nyt toimii kaikki niinku pitää...

Niin ja käy läpi myöskin sulakerasian kaikki sulakkeet ja putsaa kosketuspinnat sieltä.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
FosgateT: juu on penkinlämmittimet ja toimii, ulkolämpömittari ei tosin ole toiminut ainakaan sinä aikana kun olen auton omistanut. Voisi kyllä kokeilla uutta sulaketta tuohon releeseen ja jos tuota spraytakin hieman pistäisi. Jokin aika sitten harjasin teräsharjalla releen päistä hapettuman pois mutta se ei auttanut.
vaikuttaako sulakerasiassa olevat sulakkeet kanssa tuohon kierroslukumittariin ? voisi kyllä vaihtaa uusiin nuo sulakkeet kun aika pahan näköisiä jo
vaikuttaako sulakerasiassa olevat sulakkeet kanssa tuohon kierroslukumittariin ? voisi kyllä vaihtaa uusiin nuo sulakkeet kun aika pahan näköisiä jo

W124 200 -85
ylijännitesuojareleen putsaus auttoi mulla että abs rupes toimiin kuten myös vakkari, mutta kiekkamittari rupes toimiin kun putsasin sen yjs-releen vieressä olevien poksien liittimet eli mulla oli siellä oleva kontakti heikko.
ex-mb:t 350se -72 280se -82 200d -89
300d -86 300turbod -86
300turbod(usa) 95-look 190d -85
200d -87 280se -84 (3.0 6-syl. diesel aut) e200cdi -02 300td .-95-look -86, 300d -87
300d -86 300turbod -86
300turbod(usa) 95-look 190d -85
200d -87 280se -84 (3.0 6-syl. diesel aut) e200cdi -02 300td .-95-look -86, 300d -87