Hieman takaperin päivitettiin vaimolle menopeli tähdelliseen sähkövempeleeseen, 2022 vuoden EQA 250 kohtuu perus varustuksella, mutta kuitenkin joillakin lisävarusterukseilla. Varsinaista vaatimusta vetokoukulle ei hankintahetkellä ollut, mutta kysäisin huollon yhteydessä kuitenkin onko autoon mahdollista asentaa vetokoukku kun EQA:ssa kuitenkin vetomassa on trafin sivuille leimattu. Vastaus oli positiivinen ja sain tarjouksen jälkiasennettavasta koukusta, sekä myös alkuperäisen kääntyvän koukun lisäämisestä. Arvata saattaa että hintaero oli melkoinen, mutta en kuitenkaan halua perään töröttävää koukkua ja myöskään jumiutuvat irrotettavat koukut eivät olleet vaihtoehto. No tutkin sitten hieman purkaamoiden sivuja ja näytti että puurkaamoista löytyy aika hyvin tuota kalleinta yksittäistä palikkaa eli itse koukkua runkoineen tuonne taakse. Pyysin alkuperäisen koukun tarjoukseen osat erikseen varaosanumeroilla listattuna, jonka avulla tein sitten hieman excel laskentaa mitä kustantaisi alkuperäinen koukku itse asentaen. Laskelmat näytti jotakuinkin sitä suuntaa että lähden projektia ainakin yrittämään.
Metsästin itse koukun ja ohjausyksikön norjasta purkaamolta, josta se tuli melko edulliseksi kokonaisuudessaan hankkia. Muita nippeleitä metsästin hieman baltian purkaamoilta ja loput mitä ei käytännössä purkuautoistakaan löydy sellaisenaa tilailin baltian marmoritiskin kautta. Tällä hetkellä osat on hyppysissä ja seuraavaksi pitäisi lähteä näitä leipomaan paikalleen.
Tässä vaiheessa jo suuri kiitos käyttäjälle DBFI joka kaiveli minulle WIS dokumentteja näinkin tuoreeseen menopeliin. Ajattelin kokonaisuudessaan tästä projektista kertomalla rohkaista muitakin joita kiinnostaa uudempiinkin autoihin tehdasvarusteiden lisäily.