W211 Vikakoodi 9071/9091
W211 Vikakoodi 9071/9091
Noniin koitetaan jos täältä saisi apua.
Kyseessä S211 320cdi 2006.
Vikakoodi 9071, ollut koko ajan kun auto ollut minulla, käynnistäessä akun kuva mittaristossa ja "Visit workshop".
9071: Component K57/2(Auxiliary Battery Relay) Or The Signal Wire To The
Component Is Faulty.
Satunnaisesti myös 9091: contact of component K57/2 (Auxiliary battery relay) does not close or the fuse upstream of the contact is defective,
mutta poistuu yleensä nollauksella.
Vaihdettuja osia:
Iso akku
Laturi (OEM)
BCM (N82)
Aux relay (K57/2) (Käytetty)
Pikkuakku tarkistettu, BCM Liitokset tarkistettu korroosiolta, pikkuakun alapuolen johtosarjoja tutkittu, ei näkyvää vikaa ulospäin.
Eli epäilys johtosarjaa kohden, että jossain johto poikki yms.
Sitten mitä on tutkittu:
Mitattu erilaisia johtoja, ettei ole poikki:
BCM pin7 - polyswitch pin1 OK (PUN/VIOL)
BCM pin 4 - aux battery relay pin1 OK (RUSK/VIOL)
BCM pin 3 - polyswitch pin2 EI KONTAKTIA? (PUN/KELT)
Aux battery relay pin2 - 12v OK
Polyswitch on siis pikkuakun läheisyydessä oleva jonkinlainen sulake, mitattu, OK. Mihin nuo johdot polyswitchiltä pitäisi mennä?
Niinkuin mainittu toinen menee BCM:lle ja se on OK, mutta PUN/KELT ei mennyt BCM:lle, vaikka siellä on myös PUN/KELT johto liittimessä, en tiedä pitäisikö mennä, en löytänyt kaaviota, tai en osannut tulkita.
Toinen havainto on, että Aux battery relay pin2 (PUN johto), jossa on 12v, joskus jännite näytti vähemmän esim. 9v? Normaalia?
Jos jollain on tarkka tietämys miten BCM, Polyswitch, Aux battery relay toimii yhdessä, olisi kiva kuulla, että saisi jotain selvää tästä..
Jossain myös oli maininta väärästä SAM koodauksesta kun kyseinen koodi tulee, mikä se koodaus tarkalleen on, miten se vaihdetaan jne? En oikein jaksa uskoa että olisi, kun en tiedä että Taka SAM olisi vaihdettu ikinä.
Kyseessä S211 320cdi 2006.
Vikakoodi 9071, ollut koko ajan kun auto ollut minulla, käynnistäessä akun kuva mittaristossa ja "Visit workshop".
9071: Component K57/2(Auxiliary Battery Relay) Or The Signal Wire To The
Component Is Faulty.
Satunnaisesti myös 9091: contact of component K57/2 (Auxiliary battery relay) does not close or the fuse upstream of the contact is defective,
mutta poistuu yleensä nollauksella.
Vaihdettuja osia:
Iso akku
Laturi (OEM)
BCM (N82)
Aux relay (K57/2) (Käytetty)
Pikkuakku tarkistettu, BCM Liitokset tarkistettu korroosiolta, pikkuakun alapuolen johtosarjoja tutkittu, ei näkyvää vikaa ulospäin.
Eli epäilys johtosarjaa kohden, että jossain johto poikki yms.
Sitten mitä on tutkittu:
Mitattu erilaisia johtoja, ettei ole poikki:
BCM pin7 - polyswitch pin1 OK (PUN/VIOL)
BCM pin 4 - aux battery relay pin1 OK (RUSK/VIOL)
BCM pin 3 - polyswitch pin2 EI KONTAKTIA? (PUN/KELT)
Aux battery relay pin2 - 12v OK
Polyswitch on siis pikkuakun läheisyydessä oleva jonkinlainen sulake, mitattu, OK. Mihin nuo johdot polyswitchiltä pitäisi mennä?
Niinkuin mainittu toinen menee BCM:lle ja se on OK, mutta PUN/KELT ei mennyt BCM:lle, vaikka siellä on myös PUN/KELT johto liittimessä, en tiedä pitäisikö mennä, en löytänyt kaaviota, tai en osannut tulkita.
Toinen havainto on, että Aux battery relay pin2 (PUN johto), jossa on 12v, joskus jännite näytti vähemmän esim. 9v? Normaalia?
Jos jollain on tarkka tietämys miten BCM, Polyswitch, Aux battery relay toimii yhdessä, olisi kiva kuulla, että saisi jotain selvää tästä..
Jossain myös oli maininta väärästä SAM koodauksesta kun kyseinen koodi tulee, mikä se koodaus tarkalleen on, miten se vaihdetaan jne? En oikein jaksa uskoa että olisi, kun en tiedä että Taka SAM olisi vaihdettu ikinä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
s211 320cdi
ex: c124 om606tbo w/garret & eaton
ex: s124
ex: w639
ex: W124 om606tbo 470hp/735nm
ex: W202 om604
ex: c124 om606tbo w/garret & eaton
ex: s124
ex: w639
ex: W124 om606tbo 470hp/735nm
ex: W202 om604
Re: W211 Vikakoodi 9071/9091
Lähes poikkeuksetta noiden aiheuttaja on yksinkertaisempi ongelma kuin luulisi, eli kuitenkin pikkuakussa vikaa, väärä laturi tai se väärä koodaus.
Tosin muistelisin että virheellinen koodaus aiheuttaa vain jatkuvan herjan kuluttimien poiskytkennästä, enkä enää muista mikä täppä siellä koodauksissa piti laittaa eri kohtaan. No eipä näistä paljon kysyjälle apua ollut.
"OEM" laturi ?
Tosin muistelisin että virheellinen koodaus aiheuttaa vain jatkuvan herjan kuluttimien poiskytkennästä, enkä enää muista mikä täppä siellä koodauksissa piti laittaa eri kohtaan. No eipä näistä paljon kysyjälle apua ollut.
"OEM" laturi ?
wiimax.fi
Re: W211 Vikakoodi 9071/9091
Pikkuakku vaikuttaa toimivalta kaikella tavalla. Jännitteet ok. Miten voin tämän varmistaa 100%?
Laturi on siis boschilainen, ei tarvike, en usko että on siinä millään tavalla vika.
Laturi on siis boschilainen, ei tarvike, en usko että on siinä millään tavalla vika.
s211 320cdi
ex: c124 om606tbo w/garret & eaton
ex: s124
ex: w639
ex: W124 om606tbo 470hp/735nm
ex: W202 om604
ex: c124 om606tbo w/garret & eaton
ex: s124
ex: w639
ex: W124 om606tbo 470hp/735nm
ex: W202 om604
Re: W211 Vikakoodi 9071/9091
Ja laturin, sekä lataussäätimen sopivuus on varmistettu osanumeron perusteella? Sinne voi laittaa väärän laturin, joka ulkoisesti on samanlainen.
Re: W211 Vikakoodi 9071/9091
Tästä en osaa sanoa, muutakuin että laturi on otettu Varaosa tiskiltä vanhan numeron perusteella, annettu myös vanha laturi panttina. Ja kyseinen vika on ollut siis ennen laturin vaihtoa myös. En myöskään usko että kyseinen koodi tulisi siitä, mutta kuka tietää..
s211 320cdi
ex: c124 om606tbo w/garret & eaton
ex: s124
ex: w639
ex: W124 om606tbo 470hp/735nm
ex: W202 om604
ex: c124 om606tbo w/garret & eaton
ex: s124
ex: w639
ex: W124 om606tbo 470hp/735nm
ex: W202 om604
Re: W211 Vikakoodi 9071/9091
No tuota, sehän sopisi oikein hyvin kuvioon että joskus laitettu väärä laturi ja nyt sitten siitä katsottu numero (miksi ihmeessä, varsinkin tuollaisen ongelman ollessa päällä..) ja laitettu taas väärä laturi.
Edit; niin joo, kerro se laturin numero ja auton rekkari niin sehän saadaan selville onko osa oikea.
Edit; niin joo, kerro se laturin numero ja auton rekkari niin sehän saadaan selville onko osa oikea.
wiimax.fi
Re: W211 Vikakoodi 9071/9091
Joo koitan etsiä laturin numeron, ei varmaan konetilasta näe ihan helposti..
s211 320cdi
ex: c124 om606tbo w/garret & eaton
ex: s124
ex: w639
ex: W124 om606tbo 470hp/735nm
ex: W202 om604
ex: c124 om606tbo w/garret & eaton
ex: s124
ex: w639
ex: W124 om606tbo 470hp/735nm
ex: W202 om604
Re: W211 Vikakoodi 9071/9091
se sulake (Polyswitch?) siinä akunlletulossa ehjä? https://www.benzworld.org/threads/aux-b ... t-18089959
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 Vikakoodi 9071/9091
Luin tuon ketjun, ja sen takia juuri mittasin Polyswitchin, on OK. Mutta sille tulevat johdot haluaisin varmistaa, eli juuri se PUN/KELT johto. Toinen johto BCM:lle OK.
Paskainen oli kotelo, imuroin ja putsasin sen.
Paskainen oli kotelo, imuroin ja putsasin sen.
s211 320cdi
ex: c124 om606tbo w/garret & eaton
ex: s124
ex: w639
ex: W124 om606tbo 470hp/735nm
ex: W202 om604
ex: c124 om606tbo w/garret & eaton
ex: s124
ex: w639
ex: W124 om606tbo 470hp/735nm
ex: W202 om604
Re: W211 Vikakoodi 9071/9091
Tässä sama kaavio kuin edellä mutta johdot "väritetty". Tosin selviäähän se aiemmastakin kuvasta mihin sulakkeen toinen pää menee kun kahdesta johdosta toinen jo oli tiedossa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W211 Vikakoodi 9071/9091
Noniin nyt on laturin numero saatu:
A 012 154 98 02
Rekkari:
GJO-260
s211 320cdi
ex: c124 om606tbo w/garret & eaton
ex: s124
ex: w639
ex: W124 om606tbo 470hp/735nm
ex: W202 om604
ex: c124 om606tbo w/garret & eaton
ex: s124
ex: w639
ex: W124 om606tbo 470hp/735nm
ex: W202 om604
Re: W211 Vikakoodi 9071/9091
Laturi on oikea, jos siitä löytyy edellä mainittu A0121549802 numero, tai jos se on Bosch 1 986 A00 950 (tai vaihto-osana vielä Bosch numerolla 0 986 046 340)
wiimax.fi
Re: W211 Vikakoodi 9071/9091
Tämä selvä, kiitos tiedosta!
Olen aika varma, että mittasin punaisien pallojen osoittamista kohdista (Polyfuse - Aux battery relay pin1) [kts. kuva] jatkuvuustestin, ja se ei näyttänyt jatkuvuutta.
Tuplacheckkaan vielä, mutta mielestäni tuossa kohtaa on silloin vika.
Todennäköisesti johto hapettunut kuoren sisältä poikki.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
s211 320cdi
ex: c124 om606tbo w/garret & eaton
ex: s124
ex: w639
ex: W124 om606tbo 470hp/735nm
ex: W202 om604
ex: c124 om606tbo w/garret & eaton
ex: s124
ex: w639
ex: W124 om606tbo 470hp/735nm
ex: W202 om604
Re: W211 Vikakoodi 9071/9091
Tuplacheckattu.
Kuvassa näkyy punaisella jatkuvuus mittauksen negatiivinen tulos, ja vihreällä positiivinen tulos.
Täten pystyttiin rajaamaan vika punaisen raksin kohtaan, eli johto on siitä poikki.
Huomenna koitan selvittää onko johdosta mahdollista löytää rikkinäistä kohtaa, epäilen että ei.
Johto menee isompaan johtosarjanippuun, jota ei viitsi kyllä alkaa rikkomaan, ja se on myös kaiken alapuolella pikkuakun läheisyydessä, ei helppoa pääsyä mitenkään.
Yksi ratkaisu on vetää kyseinen punainen johto vaan suoraan pikkuakun + johtoon, tai johonkin siihen lähettyville.
Kuvassa näkyy punaisella jatkuvuus mittauksen negatiivinen tulos, ja vihreällä positiivinen tulos.
Täten pystyttiin rajaamaan vika punaisen raksin kohtaan, eli johto on siitä poikki.
Huomenna koitan selvittää onko johdosta mahdollista löytää rikkinäistä kohtaa, epäilen että ei.
Johto menee isompaan johtosarjanippuun, jota ei viitsi kyllä alkaa rikkomaan, ja se on myös kaiken alapuolella pikkuakun läheisyydessä, ei helppoa pääsyä mitenkään.
Yksi ratkaisu on vetää kyseinen punainen johto vaan suoraan pikkuakun + johtoon, tai johonkin siihen lähettyville.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
s211 320cdi
ex: c124 om606tbo w/garret & eaton
ex: s124
ex: w639
ex: W124 om606tbo 470hp/735nm
ex: W202 om604
ex: c124 om606tbo w/garret & eaton
ex: s124
ex: w639
ex: W124 om606tbo 470hp/735nm
ex: W202 om604
Re: W211 Vikakoodi 9071/9091
Tuo Z7/24 sijainti kannattaa tarkastaa, tahtoo nuo z-pisteet olla heikkoja kohtia johtosarjassa
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W211 Vikakoodi 9071/9091
Rikkinäistä kohtaa en löytänyt, ja aika mahdotonta, koska johto liittyy isompaan johtonippuun, ja sitä ei ole ole järkevä avata, eikä myöskään mahdollista ellei pura pyyhkijöitä ja kaikkea muuta edestä pois.
Vedin K57/2 liittimen läheltä punaisen johdon poikki, suojasin vanhan, ja hyvällä juotosliitoksella liitin uuden johdon, jonka vedin sitten pikkuakun + napaan rengasliittimellä. Tämän olisi voinut vetää moneenkin paikkaan, kuten sähkökaavioista näkee, mutta en halunnut tuhota enempää johtoja.
Akun kuva ja visit workshop hävisi toisella käynnistyskerralla, varmistin vielä yleismittarilla, ja pikkuakussa oli nyt normaali latausjännite
Vikakoodit nollattu, 9071 on poissa.
Kiitos kaikille avusta!
Vedin K57/2 liittimen läheltä punaisen johdon poikki, suojasin vanhan, ja hyvällä juotosliitoksella liitin uuden johdon, jonka vedin sitten pikkuakun + napaan rengasliittimellä. Tämän olisi voinut vetää moneenkin paikkaan, kuten sähkökaavioista näkee, mutta en halunnut tuhota enempää johtoja.
Akun kuva ja visit workshop hävisi toisella käynnistyskerralla, varmistin vielä yleismittarilla, ja pikkuakussa oli nyt normaali latausjännite
Vikakoodit nollattu, 9071 on poissa.

Kiitos kaikille avusta!
s211 320cdi
ex: c124 om606tbo w/garret & eaton
ex: s124
ex: w639
ex: W124 om606tbo 470hp/735nm
ex: W202 om604
ex: c124 om606tbo w/garret & eaton
ex: s124
ex: w639
ex: W124 om606tbo 470hp/735nm
ex: W202 om604