G W463 270 cdi vikakoodi P1189-008

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ripatti69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 25.08.2016 21:05

G W463 270 cdi vikakoodi P1189-008

Viesti Kirjoittaja Ripatti69 »

Auto sammui ajosta eikä käynnisty enää. Star antaa otsikon vikakoodin, viittaa imusarjan läppämoottoriin? Läpät on autosta vuosia sitten poistettu, läppämoottori on kyllä piuhan nokassa vielä moottoritilassa toiminnassa "tyhjänpanttina". Liekö nyt mennyt rikki. Mitenhän saisi auton helpoiten ajoon?
Screenshot_20241123_174016_WhatsApp.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S213 E400 D 4Matic
W463 G270 cdi

Ex S213 E220cdi all Terrain
Ex.W212 E350 cdi 4matic
Ex. CLK 230 Kompressor cabriolet
Ex W210 E320 cdi
Ex W126 S260
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: G W463 270 cdi vikakoodi P1189-008

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Ripatti69 kirjoitti: La 23.11.2024 17:48 Auto sammui ajosta eikä käynnisty enää. Star antaa otsikon vikakoodin, viittaa imusarjan läppämoottoriin? Läpät on autosta vuosia sitten poistettu, läppämoottori on kyllä piuhan nokassa vielä moottoritilassa toiminnassa "tyhjänpanttina". Liekö nyt mennyt rikki. Mitenhän saisi auton helpoiten ajoon?
Screenshot_20241123_174016_WhatsApp.jpg
Läppämoottorin singnallista tuo on
ei yleensä kyllä vaikkuta käyntiin mutta jos on johtoja tai tuo pahsti oikosessa niin voi vaikutta niin että eculta lähtee sähköt/ecu kärähtää mutta sitten olisi kyllä muitakin koodeja
mitä tuli tulokseksi ton ohjatin tarkistuksen jälkeen ?

Pyöritääkö startti konetta ?

mitä näyttä ohjattu vian haku tilantessa
moottorin käynistys, nousekko raili painen ,
syncronoiko nokan ja kammpiakselin asnto tunistimet ?
Mökkillä
'
Ripatti69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 25.08.2016 21:05

Re: G W463 270 cdi vikakoodi P1189-008

Viesti Kirjoittaja Ripatti69 »

No nythän se sitten lähti käyntiin kun lähdin katsomaan rail-paineennousua ja anturien synkronointia. Kokoajan startti kyllä pyöritti aiemmillakin yrityksillä.
Olisiko ollut vain vettä jäätyneenä systeemissä? Sammui kyllä ihankuin polttoaineen loppuessakin tapahtuu. Niin ja tuo mainittu vikakoodi on kyllä edelleen päällä eikä kuittaannu pois. Otin nyt sisään sulamaan ja laitoin jäänestoa varalta.
Niin, ja olihan siellä alunperin vikakoodi P1187-032 Raili paineenvaihtelusta joka kuitenkin kuittaantui pois (lie tämä se kuitenkin pysäyttänyt koodi? Ja johtuu ettei polttoainetta tullut (siirtopumppuvika,, suodin tukossa tms.?)
S213 E400 D 4Matic
W463 G270 cdi

Ex S213 E220cdi all Terrain
Ex.W212 E350 cdi 4matic
Ex. CLK 230 Kompressor cabriolet
Ex W210 E320 cdi
Ex W126 S260
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: G W463 270 cdi vikakoodi P1189-008

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Ripatti69 kirjoitti: La 23.11.2024 20:24 No nythän se sitten lähti käyntiin kun lähdin katsomaan rail-paineennousua ja anturien synkronointia. Kokoajan startti kyllä pyöritti aiemmillakin yrityksillä.
Olisiko ollut vain vettä jäätyneenä systeemissä? Sammui kyllä ihankuin polttoaineen loppuessakin tapahtuu. Niin ja tuo mainittu vikakoodi on kyllä edelleen päällä eikä kuittaannu pois. Otin nyt sisään sulamaan ja laitoin jäänestoa varalta.
Niin, ja olihan siellä alunperin vikakoodi P1187-032 Raili paineenvaihtelusta joka kuitenkin kuittaantui pois (lie tämä se kuitenkin pysäyttänyt koodi? Ja johtuu ettei polttoainetta tullut (siirtopumppuvika,, suodin tukossa tms.?)
Liian alahainen railipaienn riittää kyllä
syyksi samumiseen, sille on monia mahdolisia syitä,
yleisiä,
ikinä huoltamaton autoa(eli suodatin tukossa)
liikaa paluu vuotoa suuttimissa,
ilmavuoto putkistossa,
riiknäinen paineen säädin
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin